daha önce yazdığım gibi 2.0 4 silindir grand vitara da LPG de şehir 17 LT LPG tüketir, uzun yolda ise 14-15 lt den aşağı bende hiç düşmedi. daha aşağıya yakan var ise sadece GÜLERİM
bu yakıtı aynı şekilde 2.5 V6 MANUEL vites tüketir. eski makyaj olmayan kasada bulursunuz. JLX yakıtını zaten sitede heryerde yazar. grandlara nazaran 4-5 lt aşağı tüketir. jinmy de aynı JLX gibi yakar.
2.7 V6 motor XL7 ise 2.5 V6 dan 1-2 lt fazlasını tüketir.
LPG li araçlara yıllardır binerim, eğer ki doğru LPG montajı ve ayarı yapıldı ise zorun olmaz ama suzilerde XL7 haricinde size pek bagajda boş yer kalmaz.
LPG aracı almadan evvel denerken, öncelikle boş viteste şöyle 7 bin devire çıkın 2-3 saniye bekleyip bırakın, eğer ki araç LPG yi yetiştiremeyip benzine geçiyor ise LPG ayarı bana göre iyi değildir.
yine vites boşta iken birden gaza basıp çekin, devir saatinin yükselmesi, eğer ki 1 saniyeden fazla sürüyosa yine bence ateşleme yada LPG sorunu.
mutlaka aracı yokuş yukarı deneyin, uzun bir yokuş olsun ki devirlenebiliyormu anlarsınız yada zorlayınca benzine geçme yapıyor mu.
araçta kullanılan yağa mutlaka bakın, suziler çok kalın yağ sevmez ve eskimiiş yağıda sevmez. kitapçıkta ne yazıyorsa doğrusu o dur.
aracı 4 çekere alıp , tam sağ tam sol tur atın, araç kasılma yapacaktır. bu iyi işarettir. ama kütür kütür ardı kesilmeyen sesler geliyorsa uzak durun. tekerler atlama kayma yapabilir bunlar normaldir.
bakımlı araçta LPG li olsada mutlaka en az çeyrek depo benzin olması gerekir. benzin kırmısı ışık yanıyorsa yorum yok benden.
sıralı sistem olmayan araçlarda ve yanlış montajlı LPG sistelerde suziler genellikle hava akışmettre yada debimetre nasıl biliyorsanız , patlak olur, buda motor arıza lambası yakar dikkat edin.
benim araçlarımda PRİNS marka vardı hiçbir sorun yaşamadım. önemli olan LPG enjektörünün benzin enjektöründen hızlı çalışmasıdır. yavaş çalışırsa LPG de çekiş düşer. markalar hakkında forumda bilgi var, biraz gezinip bulabilirsiniz.
aklıma gelmişken, grandların hepsi ABS lidr. fakat güzel ustalarım kampana bakımı yaparken, kampanayı somun vida ile sökmek varken çekiçledikleri için ABS sensörlerini bozarlar. alacağınız araçta mutlaka 140-150 kmlere kadar çıkıp ABS lambası yanacakmı diye bakın. 2 arkadaşımın aracında da birinde 120 kmden diğerinde ise 150 den sonra ABS lambası yanıyor, kontağı kapatıp açınca sönüyor
yani ABS okuyucu sensör okuyamıyor değişmesi gerekir.
mutlaka ama mutlaka triger zincirini kontrol edin, şıkır işıkır ses varsa motor da büyük ihtimalle tirger değişmesi lazım ve bana göre suzide triger değişimi neredeyse yarım motor yaptırmak gibi maliyetli. ortlama 100.000 kmde dğişmesi gerekir, 150.000 de değişmemiş binenler var ama
iç döşeme 2003 sonrasında naziktir, dashboard ve kapı içlleri çabuk çizilir. ne kadar temiz bulursanız o kadar iyidir.
aslında çok yazacak şey var ama siz bu yazdıklarımı aklınızın bir köşesine yazıp, MUTLAKA ARACI YETKİLİ SERVİSE GÖTÜRÜN bu dediklerimi kontrol ettirin ayrıca kaportaya da bakarlar zaten. önden ve arka kapaktan kazalı araçtan uzak durun, kolay kolay eskisi gibi olmaz. arka kapaktan kazalı araçlar genelde su alır içine, önden kazalı da şasiler zarar görmüş ise mutlaka ileride yine küçük küçük sorunlarla başlayıp büyüyen dertleriniz our
ya ben çok yazdım,, buradaki üstatlar ustalar kızacaklar bana
sinir oluyor bazı arkadaşlar bana onun için benden bukadar, yine sorunuz olursa zamanım oldukça cevaplarım.