bizde WJ 4.7 vardı. 2 sene önce 122 bin km deyken sattık. çok diri bir araçtı ve kesinlikle normal yol lastikleri ile kullanımında kamyon izlerini takip yada direksiyonun dönükken aracın düz gidişi gibi bir problem yoktu. dümdüz giderdi. boşluk vs yoktu gayet netti ( sabit akslı bir araca göre tabiki). bence sorun direksiyon kutusunda. neden böyle diyorsun derseniz tam anlamıyla sizin sorununuzu ben ZJ de yaşamış ve direksiyonu kutusu kritik derecede bozuk olmadığı için öyle kullanmaya devam etmeyi seçmiştim. lasitklerin diş şekilleri ve boyutları büyük ise bu sorun daha da belirgin olur.
not:
bump steer diye bir problem var. bu problem aracın sağ ve sol tekerleğinin duruş geometrisi farklı olunca ortaya çıkıyor. mesela araç küçük bir çukurdan sekince araç o tarafa çekiyor gibi. kamyon izi sürekli bir çukur gibi düşünü
lürse dediğimi anlayacaksınız. bence "hunter" vs gibi amerikan malı bir rot balans makinesi olan ustaya gidip aracın tüm ayarlarının fabrikasyona uygun olduğundan emin olmalısınız.
*bu söylediklerim tabiki amortisör, taşıyıcı kol burçları, Z rotları , sway bar burçları track bar burçları, ve son olarak direksiyon amortisörünün yeterliliği durumunda geçerli olabilir.
not:
bump steer diye bir problem var. bu problem aracın sağ ve sol tekerleğinin duruş geometrisi farklı olunca ortaya çıkıyor. mesela araç küçük bir çukurdan sekince araç o tarafa çekiyor gibi. kamyon izi sürekli bir çukur gibi düşünü
lürse dediğimi anlayacaksınız. bence "hunter" vs gibi amerikan malı bir rot balans makinesi olan ustaya gidip aracın tüm ayarlarının fabrikasyona uygun olduğundan emin olmalısınız.
*bu söylediklerim tabiki amortisör, taşıyıcı kol burçları, Z rotları , sway bar burçları track bar burçları, ve son olarak direksiyon amortisörünün yeterliliği durumunda geçerli olabilir.