2004 Grand Cherokee 2.7 CRD - WJ 'de Direksiyon Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan explorerbb Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 18
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,547
bizde WJ 4.7 vardı. 2 sene önce 122 bin km deyken sattık. çok diri bir araçtı ve kesinlikle normal yol lastikleri ile kullanımında kamyon izlerini takip yada direksiyonun dönükken aracın düz gidişi gibi bir problem yoktu. dümdüz giderdi. boşluk vs yoktu gayet netti ( sabit akslı bir araca göre tabiki). bence sorun direksiyon kutusunda. neden böyle diyorsun derseniz tam anlamıyla sizin sorununuzu ben ZJ de yaşamış ve direksiyonu kutusu kritik derecede bozuk olmadığı için öyle kullanmaya devam etmeyi seçmiştim. lasitklerin diş şekilleri ve boyutları büyük ise bu sorun daha da belirgin olur.

not:
bump steer diye bir problem var. bu problem aracın sağ ve sol tekerleğinin duruş geometrisi farklı olunca ortaya çıkıyor. mesela araç küçük bir çukurdan sekince araç o tarafa çekiyor gibi. kamyon izi sürekli bir çukur gibi düşünü
lürse dediğimi anlayacaksınız. bence "hunter" vs gibi amerikan malı bir rot balans makinesi olan ustaya gidip aracın tüm ayarlarının fabrikasyona uygun olduğundan emin olmalısınız.

*bu söylediklerim tabiki amortisör, taşıyıcı kol burçları, Z rotları , sway bar burçları track bar burçları, ve son olarak direksiyon amortisörünün yeterliliği durumunda geçerli olabilir.
 

Etiketler
bizde WJ 4.7 vardı. 2 sene önce 122 bin km deyken sattık. çok diri bir araçtı ve kesinlikle normal yol lastikleri ile kullanımında kamyon izlerini takip yada direksiyonun dönükken aracın düz gidişi gibi bir problem yoktu. dümdüz giderdi. boşluk vs yoktu gayet netti ( sabit akslı bir araca göre tabiki). bence sorun direksiyon kutusunda. neden böyle diyorsun derseniz tam anlamıyla sizin sorununuzu ben ZJ de yaşamış ve direksiyonu kutusu kritik derecede bozuk olmadığı için öyle kullanmaya devam etmeyi seçmiştim. lasitklerin diş şekilleri ve boyutları büyük ise bu sorun daha da belirgin olur.

not:
bump steer diye bir problem var. bu problem aracın sağ ve sol tekerleğinin duruş geometrisi farklı olunca ortaya çıkıyor. mesela araç küçük bir çukurdan sekince araç o tarafa çekiyor gibi. kamyon izi sürekli bir çukur gibi düşünü
lürse dediğimi anlayacaksınız. bence "hunter" vs gibi amerikan malı bir rot balans makinesi olan ustaya gidip aracın tüm ayarlarının fabrikasyona uygun olduğundan emin olmalısınız.

*bu söylediklerim tabiki amortisör, taşıyıcı kol burçları, Z rotları , sway bar burçları track bar burçları, ve son olarak direksiyon amortisörünün yeterliliği durumunda geçerli olabilir.
Bilgilendirme için teşekkürler.
 

Kesinlikle direksiyon kutusu olaya sıraylabakarsak abiler nacizane fikrim ustalara saygılar
Deksyn simidi sağ veya sola aldığı manevrayı kutudan önceki dreksiyon mavsalı sıkıntı yoksa kutuya aktarır ve drksyn kutusundaki sonsuz dişli dediğimiz bi mil var ve tahriki ilettiği dişliler kutudan sonra malum rotiller kollar rot başları bu parçalardaki boşluklar sağ sol manevrada çok basit anlaşılır amartisörse kanallı stabze yollarda tekerlekler ize düştüğünde ani kavramalr olmamasını sağlar kısaca tek nokta kutu bişeyi atladım özürsertlik varsa manevralarda buda pompanın çalışmadığı yani üstadlar şunu yapabilirsiniz kutunun üst kısmında 16 mm bi somun var ve ortası 5.5 mm alyanlıdır alyanı ortaya yerleştirip somunu sola doğru gevşetip alyanı solaçevirirseniz direksiyondaki boşluğun arttığını göreceksiniz sağ doğru çevrilirse sertleştiğini göreceksiniz
Yanlışım varsa şimdiden çok özür diliyorum eleştiriler beni üzmez aksine mutlu olurum her eleştiri bi tecrübedir
Bence kutunuza gidin aksi teklifler üzer
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,516
Mesajlar
1,519,143
Kayıtlı Üye Sayımız
172,173
Kaydolan Son Üyemiz
Özgür1977

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst