2004 Cherokee 3.7 Mi? 2001 Mercedes Ml 320 Mi?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan esclavodedios Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,202

esclavodedios

Yeni Üye
Mesajlar
18
Tepkime Puanı
4
Selamun Aleyküm ve Hayırlı Kandiller,

1997 model Polo Classic aracımı satılığa çıkardım ve az çok demeden kenara köşeye attığım birikimim ile artık gerçek bir SUV almaya niyetlendim. Parama ve de gönlüme hitap edecek iki araç arasındayım. Cherokee 3.7 ve Mercedes ML 320.

Bu iki araç hakkında özellikle kullanıcıların yorumlarını bekliyorum.

Yakıttan ziyade benim için sağlamlık ve arıza sıklığı önemli.

Hangisi daha sık arıza veriyor?
Kronik sorunları ve varsa çözümleri nelerdir?
Parça bulma konusunda hangisi daha avantajlı?
Bakım masrafları konusunda hangisi beni daha mutlu eder?
Ve sizin bana tavsiye edeceğiniz tüm diğer konular..

Şimdiden herkese teşekkür ediyorum.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler
Merhaba,

"Gerçek bir SUV" diyerek zaten niyetinizi belli etmişsiniz. ML'yi alın.
Zira diğeri bir Jeep.

Ne yoğunlukta, hangi zeminde ve ne beklenti ile bineceğinizi bizim ile paylaşırsanız konu da kolay yönlenebilir.

Selamlar.
 

Merhaba,

"Gerçek bir SUV" diyerek zaten niyetinizi belli etmişsiniz. ML'yi alın.
Zira diğeri bir Jeep.

Ne yoğunlukta, hangi zeminde ve ne beklenti ile bineceğinizi bizim ile paylaşırsanız konu da kolay yönlenebilir.

Selamlar.
Günlük kullanım yapacağım, Giresun'da yaşıyorum ve de karda kışta yağmurda çamurda yaylaya çıkmak ya da şehrin yokuşlarını çıkmak bana yeterli olacak. o
Off-road kullanımı yapmayacağım. Her gün düzenli işe gidip geleceğim ve yılda iki üç kere uzun yol yapacağım.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Giresun'dayım ben de, 4.7 deneyimim oldu.
Çekiş sistemi güzel, 3.7 ile aşağı yukarı aynı seviyede. Giresun kışında yolda bırakmaz.
Uzun yola çıkacaksanız eğer portbagaj gerekebilir, zira bagaj hacmi lpg tankından ötürü biraz küçük olacak.
Ve sanayide gerçekten iyi jeep ustaları var. Zaten burda bu araçlardan bolca görmüş olmanız lazım ki bir merak uyansın.
Eski bir ML model mercedes biraz başınızı ağrıtabilir..
Ben jeep derim.
Karar size kalmış.
 




Giresun'dayım ben de, 4.7 deneyimim oldu.
Çekiş sistemi güzel, 3.7 ile aşağı yukarı aynı seviyede. Giresun kışında yolda bırakmaz.
Uzun yola çıkacaksanız eğer portbagaj gerekebilir, zira bagaj hacmi lpg tankından ötürü biraz küçük olacak.
Ve sanayide gerçekten iyi jeep ustaları var. Zaten burda bu araçlardan bolca görmüş olmanız lazım ki bir merak uyansın.
Eski bir ML model mercedes biraz başınızı ağrıtabilir..
Ben jeep derim.
Karar size kalmış.
Teşekkür ederim. Benim de gönlüm Jeep den yana zaten. Sanayide Çam Oto'yu duydum gayet iyi diyorlar Ferhat Usta için. Bakalım nasip hangisiyse o olsun.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 




Soruların cevapları KJ ile ilgili olarak forumda var. Epey konuşulmuştu önceden. Yine de, KJ nin hiçbir kritik önemde ve kronik sorunu yoktur. AMA, Tüm Benz ortaklığı döneminin öncesine denk gelen modellerde, illaki arka defransiyel öter, çoktan yaptırılmıştır. Yine öter. Şaft takozunun lastiği yırtılır yan sanayisi var. Servis şaftı değiştirmeye kalkar. Direksiyon pompasının küçük contası kaçırır, oring 1.5 tl. değiştirmezseniz pompa yağsız kalır ve pompa bozulur. 3 dk lık bir işlem aslında. Bozulduysa zaten çoktan değişmiştir, yada sağlamdır zaten. Sunroof ayakları çatlar tek ayaklada çalışır ancak sunroof içeride sıkışırsa tüm tavanı sökersiniz ki bizimki bu duruma gelmesin diye sigortasını çıkarttım, oysaki Tilt pozisyonunda çalışmasına engel değil normalde. Ses sistemi yarı yolda kalıyor, hehralde devre kartlarında oksidasyon oluyor, bazen ses gelmez, WJ ZJ KJ hepsinde aynısını yaşadım. Gaz kelebek sneösür TPS illaki bozulur, çokjtan bozulmadıysa kesin bozulacaktır, yenisi 28 dolar. Bilmezseniz size oksijen sensörü, yeni gaz kelebeği hatta yeni katalitik konvertörler takdim etmeye çalışırlar. en önemlisi, ki bu aracın mecburen nasıl kullanıldığı ile ilgili bir durum, Uzun süreli LPG kullanımında valf yatakları ve valfler deforme oluyor, bunu da yakın zamanda yaşadım ve mecburen tüm üst motor sökülüp herşey yenileniyor. İnat ederseniz soğutma yetersi kalır araç hararet yapar ve kapaklar eğilir. Bu maalesef WJ ve KJ deki blok tasarımının handikapı. Blok demirden, kapaklar alüminyumdan, benzin kullanımı sıvı yakıtın iç soğutucu özelliği nedeniyle problemsizken, LPG daha gaz fazında olduğundan daha sıcak çalıştığı için buralar yavaş yavaş deforme oluyor. 4 5 gün süren bir tamir işi ve maliyeti 5000 tl yi bulur. Bunun ötesinde her araç gibi amortisörü, süspansiyon burçları vs bozulur yada çoktan değişmiştir.

blacklotus ML konusunda deneyimli. sürekli elinin üzerinde olduğu bir ML320 si var. 2001 model. belki size satar. sorularınıza da buradan cevap verecektir.
Arazide korkmadan, kırılmadan kırıldığında basit şekilde onarılabilecek, basınca yeteri kadar giden, o kadar çok da yakmayan, dönemin araçlarından iyi yol tutan ve çarpışma güvenliğinden zamanında yeterli seviyede puan almış bir araç alınacaksa KJ iyidir. Araç da parça da ucuzdur. LPG linin bagajı çok ufalır. ama minik bir otomobilden çok daha büyüktür her durumda. Konforlu olsun, imajı iyi olsun, yuvarlak farlı olmasın, arada tarlaya giderim sonrada akşam gran tuvalet yemeğe gideriz , diyorsanız, ve bozuluncada epey elektronik, tuhaf soket tasarımları ve kontrol üniteleri ile uğraşırım gerekirse yenisini temin ederim diyorsanız ML tabi ki alınır.

bende KJ yi size satabilirim. 2004 model. Limited. Gayet bakımlı ve iyi kondüsyonda. Aile aracı almam lazım. ilgilenirseniz görüşelim.

 



2001 ve üstü ML alınır. 2001 ve altı ML bakımlarına eminseniz alınır. KJ çok iyi bildiğim bir araç değil.

Kendi aracımda elektroniksel olarak yaşadığım en masraflı sorun BAS/ESP beyni ile ilgili idi. Bu arızanın bir kaç sebebi var. En maliyetlisi beyin onun da tamiri 900-1000-TL civarında. Yenisi 1300-TL civarında.
Bunun dışında yaşına bağlı olarak Krank sensörü sorun çıkartır, pahalı değildir. Motor M112 tabir edilen ve Mercedes'in binek araçlarında da kullanılan parçası bulunan bir motordur. Araç sürekli 4 çekerdir, ESP vardır, bu nedenlerle savrulmanız zordur. Yolu iyi tutar. Başka bir yükseltmeye gerek duymadan 1" kadar kendinden yükseltebilirsiniz. 310 nm tork vardır, çekişi kaybeden tekerleğin gücünü diğer tekerlere aktaran çekiş sistemi vardır. Ayrıca arazi vitesi yoktur ama bir tuşla orta kilidi aktif hale getirir ve %50-50 ön ve arka çekiş dağılımı yapar. Su geçiş yüksekliği iyidir. Ön yaklaşma açısı 30 derecedir ki bu derece kendisini teknik olarak arazi aracı olarak tanımlatır. Çarpışma testlerinden kendi dönemine göre yüksek puanlar almış bir araçtır.

Ezcümle: Düşündüğünüz her iki araç da sizin yapmak istediğiniz şeyleri fazlasıyla yapar. Gerisi sizin zevkinize ve bütçenize kalmış.
 

Ben de kendimce bir not düşeyim. Bu yaşta ve tarzdaki araçları alıyorsan hangisini alacak olursan ol mutlaka kenara 5bin liranı ayır. Muhakkak masraf çıkaracaklar. Sonra sıkışıp zorlanma.

Beğendiğin aracı alınca bu rakamı ayıramayacaksan mümkünse başka araca yönel, model düşür vs. ama ne olursa olsun kenarda bütçen olsun.

Şimdiden hayırlı olsun. Keyifli sürüşler.
 

Tüm değerli bilgiler için teşekkür ediyorum. Kafam da az çok netleşmeye başladı birşeyler. Gönlüm Cherokee diyor mantığım ML 320 diyor. Bakalım hangisi ağır basacak.
Yine birşeyler eklemek isteyenler olursa çok memnun olurum.
Tekrar teşekkür ederim.

HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

bence cüzdanın sesi en önemli olan. eski arabada illaki sorun çıkıyor. sürekli elimiz bu yüzden bu arabaların üzerinde. ikinci,ücünü el arabanız varsa ve diyelim ki, 10 yaştan yaşlı ve 150 bin km den eskiyse, ya işten biraz anlayacaksınız yada çok iyi ve güvenilir olan ustanıza para ödemeye razı olacaksınız. aksi takdirde vaktinizi çalar, keyfi kalmaz. binek araç ta olsa bu böyle. Büyük araçların tamiri daha kolaydır ayrıca.
 

97 Polo Classic aracım var 200 bin de öyle aman aman bi sorun çıkarmadı hatta bana iyi dayandı bile ki bahsettiğimiz araçlar çok çok daha dayanıklı makineler.
Araba işi biraz da şans işi. Aynı marka aynı model araç alır iki kişi birisi sorunsuz binerken öbürü sanayiden çıkmaz. Kullanım ve bakım yaptırma tabiki etken faktör ama ben bu şans işine çok inanıyorum.


HTC One_M8 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



olay ortada. seçim sizin o halde. ne alırsanız alın polo dan sonra çok farklı gelecektir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst