Ynt: 2001 3.2 V6
gene girdi aklıma...
1. Takacağımız motor çıkartılan motorla ya aynı model yada daha yeni model olacak.
2. Dizel için + - %50 güç farkı geçmeyecek.
3. Benzinli için + - %30 güç farkını geçmeyecek.
4. Hurda araçtan alındı ise noter satışı, hurda araç ruhsatı, işçilik faturası ile mühendise gidildiğinde proje hazırlanır ve EK1 le vizeye girer çıkar işletirsiniz.
5. Sıfır motor takıyor iseniz Üreticiden size kadar olan faturalar, işçilik faturası ile işlem yapılabilir
bu kadar kolaymış artık bu işler...
Meraklılar için araçlardaki tadilatlar AİTM Yönetmeliğinde tanımlanmıştır. Tanımlanan tadilatlar mühendisler tarafından projelendirilip, ruhsata işletilir. Proje onay kuruluşu TSE'dir. Tse tamim 2011/2 motor değişikliği ile ilgili bölüm aşağıda ekledim daha fazlası için http://www.tse.org.tr/ tüm tamim i okuyabilirsiniz. Daha da meraklılar için aitm yönetmeliği Mevzuat Bilgi Sistemi adresinden incelenebilir.
4.1. Motor değiĢikliği veya tadilatı:
4.1.1. Tip Onayı Belgesine istinaden uygunluk belgesiyle tescil iĢlemi yapılmıĢ olan
araçlar üzerinde yapılacak motor değiĢikliğinde, ülkemizde yürürlükte olan ilgili
yönetmeliklerin güncel seviyelerini sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
4.1.2. Ġmalat Yeterlilik Belgesine istinaden teknik belgeyle tescili yapılmıĢ araçlar
üzerinde yapılacak motor değiĢikliğinde, ilgili yönetmeliklerin en az temel seviyesini
sağlayan motorlar kullanılmalıdır.
4.1.3. Motorun gücü vb. genel özelliklerini etkileyecek, parça değiĢiklikleri, tadilat seti
kullanımı veya iĢlemci programlarında değiĢiklik yapılması durumunda, egzoz emisyon ve
araç gürültüsünün ilgili yönetmelikler de belirtilen değerler içinde kaldığı tevsik edilmelidir.
Orijinal tipinin haricindeki motor değiĢikliğinde;
-Aracın imal yılı (modeli) esas alınarak aynısı veya daha sonra imal edilen motorlar
kullanıldığında ve Motor Mukayese Raporunda benzinli araçlarda %30 dan fazla güç farkı,
dizel araçlarda %50 den fazla güç farkı olmadığında, tadil edilen motor için egzoz emisyonu
ve araç dıĢ gürültüsünün ilgili yönetmeliklere göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu
aranmayacaktır.
-Güç farkının yukarıda belirtilen değerlerden daha fazla olması veya aracın imal yılından
(modeli) daha önce imal edilen motor kullanılması durumunda ya da yakıt sisteminin benzinli
motordan dizel motora, dizel motordan benzinli motora tadil edildiğinde, tadil edilen motor
için;
- Egzoz emisyonu:70/220/AT veya 88/77/AT,
- Araç dıĢ gürültüsü: 70/157/AT veya ECE-R 51,
- Motor gücü: 80/1269/AT,
- Dizel Egzoz Dumanı: 72/306/AT,
Yönetmeliklerine göre tip onay belgesi veya teknik servis raporu aranacaktır.
Proje ekleri: Mukayese raporu, aranıyorsa tip onay belgesi veya teknik servis raporu,
Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka, tip, yakıt türü bilgileri olacak)
4.1.4. Aracın orijinal tipindeki motor, yenileme iĢlemi yapılmıĢ olanlar dâhil,
kullanıldığı takdirde, bu Ekin madde 4.1.1 ve madde 4.1.2 hükümleri uygulanmaz. Sınırlı
tadilat bildirimiyle, proje gerektirmeden değiĢiklik yapılır.
Aracın orijinal tipindeki motor (yeni, çıkma veya yenileme yapılmıĢ olanlar dâhil)
kullanıldığı takdirde, sadece Sınırlı Tadilat Bildirimi onaylanır.
Sınırlı Tadilat Bildirimi ekleri: Ruhsat aslı veya noter tasdikli sureti, motor faturası (marka,
tip, yakıt türü bilgileri olacak), gerektiğinde orijinal motora ait bilgileri içeren kayıt (uygunluk
belgesi, broĢür, katalog, vb.)
Model yılı eski ancak özellikleri aynı (en az aracın imal yılının güncel seviyesinde), çıkma
veya hiç kullanılmamıĢ motorların tadilatında mukayese raporu ile proje düzenlenecektir.
tüm bilgiler alıntıdır...