arkadaslar,
once bir sakin olalim celallenmeyelim. ben kimsenin tavuguna kist demis degilim
nacizane, ben de td5 disco2'leri oldukca begenen bir insanim. bu araci uzun yolda da sehir icinde de surmus, arka koltugunda da seyahat etmis biriyim, ne dedigimi biliyorum ve birebir tecrubemle konusuyorum. arka koltuk konusunda israrciyim, 2005 crv'nin arka koltugu, 2001 disco II'nin arka koltugundan daha genis ve ferahtir binmediyseniz cok iddiali konusmayiniz.
konuyu baslatan arkadasimizin ilk cumlesine dikkatinizi cekmek isterim;
sehir icinde binek olarak kullanilacak bir arac ariyor. sehir icinde binek olarak disco'ya gelene kadar cok daha cazip olabilecek secenekler var, ben sadece bunun altini cizmek istedim.
sizler ya arazi odakli dusundugunuzden ya da araclarinizi cok sevdiginizden, disco'nun sehir icindeki handikaplarini gormuyor/hissetmiyor olabilirsiniz. fakat bu forumu takip eden, amaci arazi araci toplamak olmayan, sehir icindeki berbat yollarda, cukurlarda, daha yuksek ve saglam bir araba isteyen, yila 3-5 kere gittigi kayak veya kamp gezilerinde 4 ceker ozelligine ihtiyac duyan, ailesini ve kendisini nispeten buyuk, yuksek ve emniyetli bir aracin korumasina emanet etmenin mantikli oldugunu goren insanlar giderek daha sik bu araclara ilgi duyuyorlar ve bu insanlari da yanlis yonlendirmek istemeyeceginizi biliyorum.
velhasil sadece sehir icinde ve yolda kullanilacak bir arazi araci icin, (ki burda arazi araci iri bir 4 ceker anlaminda kullanilmistir) disco'nun sundugu arazi donanimlarinin cok da gerekli olmamasi bir yana, 2000-2001 model 150-200bin km civarinda bir td5 fiyatina alinabilecek (ki 35-40bin TL civarindadir) 2005-2006 model, 50bin km civrinda bir honda crv veya subaru forester daha sorunsuz/masrafsiz ve daha bile emniyetli olacaktir. (agirlik ve sase'den ziyade modern aktif ve pasif emniyet donanimlarindan bahsediyorum)
belki de moderatorler sehir ici kullanilan arazi araclari icin ayri bir baslik dusunmeliler, zira bu tip bir bilgi ihtiyaci oldugu asikar ve arazi odakli dusunen dostlarimiz istemeden de olsa yanlis yonlendirebiliyorlar.
bir de kulaginiza kupe olsun, kendi aracinizla gurur duyarken baskasinin aracini kucuk gormeyiniz, malum keser doner sap doner... japonlarin aksine, discovery sorunsuzluk endekslerinde oyle cok da iddiali bir arac degildir (bu gercek benim de bu araci cok sevmeme engel degil) yarin oburgun bir crv'nin arkasina baglayiverirler tamirhaneye kadar. ;D ;D ;D