Suhacik
Ana Kamp
- Mesajlar
- 30
- Tepkime Puanı
- 1
2009 yılında Adanadan getirttiğim 4000 cc 245 beygirlik ufaklığım Ford Explorer XLT (USA).
Aldığım zamanki hali. Gayet orjinal bir durumdaydı. Teybi bile blau idi
İlk işim hemen normalite bir teyp bir bas ve kapılardakileri comp. takımı ile değiştirmek oldu. (Vibe SE-K 60 ve Hertz ESK-13)
Sonra sesler hep alttan alttan geldiğinden biraz sahneleme yapmak için ön direklere el emeği göz nuru olarak polyesterle yaptığım 10 cm. lik Cadence leri yerleştirdim.
Biraz böyle takıldıktan sonra insanoğlunun tipik özelliği olan doyumsuzlukla birlikte bir bas daha aldım. Hemen akabinde jbl 1200.1 anfi takviyesi ile bassları monoya compları da uyuz jamesona sürdüm
E bunları besleyecek teyp kaliteli olmalıydı artık. Sony teybi satıp Alpine 9855R aldım. Ana ünite değişiminden sonra ses oldukça yenilenmişti. Hoşuma gitti
E işte doyumsuz insanoğlu işte iki bass ayrı ayrı kabin olunca göz zevkimi bozuyordu. Dedim yapmışken tam olsun hem görsel hem tune olayı tam olsun diye bir bass kabini imal ettirdim. 35 hz. 65 hz. arası tuneli.
Ses müzik cart curt yapa yapa bir baktım arabanın dışı aynen duruyor. Olmaz! olamaz! Orjinal jantları güzel olmasına karşın yapılmayanı yapmak istedi canım. Önce dodikleri çıkartıp attım arabadan sonra da çaktım 22" jantları En büyüğünden en parlağından 4 adet 295 taban 30 yanak lastik. Yapılmayanı yaptık, deliyiz çünkü
Oh ne güzel herşey bitti tısıl tısıl gezerim derken yine kaşıntım tuttu. Ana ünite güzel herşey iyi hoş ama birşey eksik. Ben bilgisayarcıysam niye arabamda bilgisayarım yok! Tekrar olmaz! olamaz! Araştır araştır baktım iş güzel olacak. Hemen yurtdışından Anakart ve Ram haric tüm parçalarımı getirttim. 7" Dokunmatik monitör, özel power devreleri vs vs...
Giriştim araca monte etme işlerine. Baktım monitör öyle koysam emanet gibi duruyor, hiç hoş gözükmeyecek. Monitörümü parçaladım, arabanın orta göğüslüğüne (radio bezel) polyester ile fabrikasyon gibi uyum sağlattım.
Bu da yine el emeği göz nurum şeffaf kasam. Plexi özel olarak yurtdışından getirtilmiştir
Bu da üzerine taşlama ile yazdığım yazılar sonrası son hali. Üzerinde işyerimin de ismi var idare edin gari
Ve Carputer (Car Computer) denilen zımbırtı benim aracımda da vardı Gerçekten mükemmel bir olay olmuştu bu Carputer. 120 gb diske herşey atılıyordu. Cd dvd derdim kalmamıştı. Artı olarak en güzel özelliği aracımın OBDII girişinden yine yurtdışından getirttiğim bir parça (OBDII Scanner) ile tüm anlık verileri görebiliyor ve arızaları kendim kontrol edebiliyordum.
Eh işte bizim ufaklıkla maceralarımız böyle. Şu an Türkiye'deki tüm Ford Explorer' lar içinde en temizi en dolusu diyebilirim. Ford Explorer kullanıp nette araştırma yaparken benim aracı ve beni tanımayan pek yok gibidir. TR' nin ilk Explorerını (1997 yılında ilk kez TR' ye getirildiğinde) test edip bakımlarını yapan ustalardan öğrendim herbir yönünü
Aldığım zamanki hali. Gayet orjinal bir durumdaydı. Teybi bile blau idi
İlk işim hemen normalite bir teyp bir bas ve kapılardakileri comp. takımı ile değiştirmek oldu. (Vibe SE-K 60 ve Hertz ESK-13)
Sonra sesler hep alttan alttan geldiğinden biraz sahneleme yapmak için ön direklere el emeği göz nuru olarak polyesterle yaptığım 10 cm. lik Cadence leri yerleştirdim.
Biraz böyle takıldıktan sonra insanoğlunun tipik özelliği olan doyumsuzlukla birlikte bir bas daha aldım. Hemen akabinde jbl 1200.1 anfi takviyesi ile bassları monoya compları da uyuz jamesona sürdüm
E bunları besleyecek teyp kaliteli olmalıydı artık. Sony teybi satıp Alpine 9855R aldım. Ana ünite değişiminden sonra ses oldukça yenilenmişti. Hoşuma gitti
E işte doyumsuz insanoğlu işte iki bass ayrı ayrı kabin olunca göz zevkimi bozuyordu. Dedim yapmışken tam olsun hem görsel hem tune olayı tam olsun diye bir bass kabini imal ettirdim. 35 hz. 65 hz. arası tuneli.
Ses müzik cart curt yapa yapa bir baktım arabanın dışı aynen duruyor. Olmaz! olamaz! Orjinal jantları güzel olmasına karşın yapılmayanı yapmak istedi canım. Önce dodikleri çıkartıp attım arabadan sonra da çaktım 22" jantları En büyüğünden en parlağından 4 adet 295 taban 30 yanak lastik. Yapılmayanı yaptık, deliyiz çünkü
Oh ne güzel herşey bitti tısıl tısıl gezerim derken yine kaşıntım tuttu. Ana ünite güzel herşey iyi hoş ama birşey eksik. Ben bilgisayarcıysam niye arabamda bilgisayarım yok! Tekrar olmaz! olamaz! Araştır araştır baktım iş güzel olacak. Hemen yurtdışından Anakart ve Ram haric tüm parçalarımı getirttim. 7" Dokunmatik monitör, özel power devreleri vs vs...
Giriştim araca monte etme işlerine. Baktım monitör öyle koysam emanet gibi duruyor, hiç hoş gözükmeyecek. Monitörümü parçaladım, arabanın orta göğüslüğüne (radio bezel) polyester ile fabrikasyon gibi uyum sağlattım.
Bu da yine el emeği göz nurum şeffaf kasam. Plexi özel olarak yurtdışından getirtilmiştir
Bu da üzerine taşlama ile yazdığım yazılar sonrası son hali. Üzerinde işyerimin de ismi var idare edin gari
Ve Carputer (Car Computer) denilen zımbırtı benim aracımda da vardı Gerçekten mükemmel bir olay olmuştu bu Carputer. 120 gb diske herşey atılıyordu. Cd dvd derdim kalmamıştı. Artı olarak en güzel özelliği aracımın OBDII girişinden yine yurtdışından getirttiğim bir parça (OBDII Scanner) ile tüm anlık verileri görebiliyor ve arızaları kendim kontrol edebiliyordum.
Eh işte bizim ufaklıkla maceralarımız böyle. Şu an Türkiye'deki tüm Ford Explorer' lar içinde en temizi en dolusu diyebilirim. Ford Explorer kullanıp nette araştırma yaparken benim aracı ve beni tanımayan pek yok gibidir. TR' nin ilk Explorerını (1997 yılında ilk kez TR' ye getirildiğinde) test edip bakımlarını yapan ustalardan öğrendim herbir yönünü