1999 Suzuki Grand Vitara 2.5 v6 Hakkında ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fatihy1980 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,923

fatihy1980

Yeni Üye
Mesajlar
12
Tepkime Puanı
0
Yer
Ankara
merhaba arkadaşlar yoğun araştırmalarım sonucunda binek aracımı satıp nihayet 1999 grand vitara 2.5 v6 model bir suzuki aldım sizden istediğim bu aracı kullanan arkadaşlar varsa teknik konular ve donanım ile ilgili bilgilerini paylaşabilirlerse sevinirim örneğin bu araçlarda asr ebd gibi donanımlar mevcut mu birde bu araç asfaltta ve arazide nasıldır diğer vitaralara göre artıları ve eksileri nedir en önemli dikkat edilmesi gereken bakımları nelerdir hangi aralıklarla.şimdiden yardımlarınız için teşekkür ederim cevaplarınızı bekliyorum .
 

Etiketler
Ynt: 1999 Suzuki Grand Vitara 2.5 v6 Hakkında ?..

aracınız hayırlı olsun bendede 1998 v6 var ve araç 1 senedir bende öyle büyük sorunla karşılaşmadım benim aracım düz vites bildiğim kadarıyla düz olanlarda asr ve ebd yok aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın size bir sorum olacak aracınıda lpg varmı
 

Ynt: 1999 Suzuki Grand Vitara 2.5 v6 Hakkında ?..

teşekkürler ali bey benim aracımda düz vites üzerinde prins marka lpg var şehir içinde 240kr yakıyo çok memnunum performans açısından soruyosanız hiçbir kaybı yok
 


Ynt: 1999 Suzuki Grand Vitara 2.5 v6 Hakkında ?..

Aracınız hayırlı olsun.Ben de bir zamanlar aynı araçtan araştırmıştım fakat 1.6 uzun kasada karar kılmıştım.Hala da çok memnunum.
 



Ynt: 1999 Suzuki Grand Vitara 2.5 v6 Hakkında ?..

benim merek ettiğim yakıt ve aracımın performans kaybının olmaması zira ben aracımla 1,viteste 10 km hızla giderken gaz pedalına dokunduğum anda araç yürür olmasına rağmen sanki yeni kalkış yapıyormuş gibi pati çekiyo ve 2 ye aldığımda dahi pati çekmeye devam ediyor benim için önemli olan bu gücü (bu hazzı) kaybetmek istemiyorum . benim esas merak etiğim bunlar
 

Ynt: 1999 Suzuki Grand Vitara 2.5 v6 Hakkında ?..

ali bey inanın bana bu dediklernizi lpg ile yapmak mümkün önemli olan iyi bir marka kit ve düzgün bir montaj benim aracımda prins marka kit var ve çok güzel montaj yapmışlar diğer markalardan biraz pahalı ama buna değer diye düşünüyorum yoksa ucuz bir marka taktırıp o güzelim v6 motoru öldürmenin bir anlamı yok aracım aynı ivmelenmeyi lpg de yapıyor hiç bir perfonmans kaybı yaşamıyorum örneğin 5. viteste giderken devir 2000 lere düşse dahi gaza biraz yüklenince vites düşürmeden kısa sürede 3000 devrin üzerine çıkabiliyorum aynı prfonmansı kalkıştada görebiliyorum gaza yüklendiğiz zaman tıpkı bmw lerdeki gibi arkasını sallayarak gidiyor(bu arada eski aracım bmw idi) birde işin ekonomik kısmına değinmek istiyorum araç şehiriçinde 100km de 17lt gaz tüketiyor buda yaklaşık 240kr tekamül eder ve bu motor ve perfonmansa göre çok iyi bir sonuç şehirler arası yolda 11lt civarında yakıyo buda çok iyi bence ama unutmayın kesinlikle iyi bir marka ve iyi montaj biraz daha pahalı ama bu araca değer bence. Bu arada cevap yazan diğer suzuki ci arkadaşlarada çok teşekkürler.
 



Ynt: 1999 Suzuki Grand Vitara 2.5 v6 Hakkında ?..

iyi bir seçim olmuş bendede 1999 var hem arazi hem asfalt için mükemmel bir araç
 



Ynt: 1999 Suzuki Grand Vitara 2.5 v6 Hakkında ?..

Güle güle kullanın yeni aracınızı.
Aracınızda sadece ABS sistemi var pasif güvenlik sistemi olarak. Onun dışındaki sistemler bulunmamakta.
Arazide aracınız başarılıdır ama belli bir lastik ölçüsü üzeri çapta (30''-225/75/16) ve lock right tarzı mekanik dif. kilidi kullanımında akslar, ön difransiyel karpuzu-kovanı ve arazi şanzımanı ağırlığa ve güce dayanamayabiliyor.
Bu araçla trophy yarışında yarışmış ve şu an sınırlı modiiyeli bir örneğine sahip olan biri olarak bunları yazabilirim.
Daha detaylı bilgi isterseniz elimden geldiğince yardımcı olurum.
225/75/16 lastikle otomatik aracımda karma kullanım kilometrede 27.5 kuruş, arazi ve performanslı kullanımda 33-35 kuruş civarı yaktım LPG ile.
 

2011 yılında aracımı almadan önce araştırırken bu forumu okumuştum. Bilgi paylaşımı güzel. Bugün yarın ben de yazayım katkım olsun derken beş sene olmuş, sanırım daha uzun soluklu bir tecrübe paylaşımı olacak. 99 model aracımı ilk sahibinden aldığımda zaten oldukça iyi kondüsyondaydı. Triger kayış değil zincirli. İkinci el alınacaksa sıcak motorda zincir sesi olmamasına dikkat etmeli. Zincir değişirse biraz pahalıya mal olur, ne kadar gider acaba derken yağ seçimini doğru yapılıp bakımı aksatılmaz ise çok uzun süre dayanacağı izlenimi bıraktı bende. Tüm japonlar gibi küçük bir sorun büyüyecek kadar ilgisiz kalmazsa oldukça güvenilir bir araç Grand Vitara.

İlk aldığımda LPG kiti taktırdım. O zaman Landirenzo markası yerli kitten biraz daha pahalı da olsa değer diye düşündüm. (Zaman içerisinde Atiker de oldukça geliştirdi, şu an sıfırdan taktırsam tercih edebilirim.) 70 bin kilometre oldu. LPG filtresi değişimi her 10.000 km'de yapıldı, büyük bir sorun yaşadım diyemem. LPG enjektörleri motorun iki yanında metal sabitleme parçalarına vidalarla bağlanmıştı ancak fiberli somunla sıkılmadığı için seneler içerisinde sallantı sonucu gevşemiş, manifolda giren hortumlar birleşme yerlerinden hava almış. Bir ara teklemeler oldu. Vidalar sağlamlandı, sıvı conta ile birleşim noktaları sızdırmaz hale getirildi, sorun çözüldü.

Aracı kullanması biraz bağımlılık yapıyor. Arazi için modifiyeye ihtiyaç duymadım. H25A kodlu 6 silindir motor 144 beygir güç üretiyor. Hafif sayılmayacak bir arazi aracı için performans oldukça iyi. Lastikler orjinalde 235 60 16. Orjinal lastik varken şehir içi 14 lt/100 km LPG yakıyordu. Çoğunlukla asfaltta kullanıyorum. H/T lastik takıp sessiz gitsin daha az yaksın da diyebilirsin. Kışın ve baharda sağlam çamur birikintileri A/T lastik varsa sorun olmuyor, doğaya sık gitmesen de bu yeteneğini korumak istiyorsun. 215 70 16 Cooper Discovery ATR lastik aldım daha küçük boyut mevcut olmadığından. Kabul edilebilir gürültü düzeyi artışı ile Tüketim yaklaşık ortalama 15 lt/100 km 'ye çıktı ancak km. saati GPS ile birebir oldu. Bu bence yükseltme kiti taktırmadan kullanılabilecek en büyük ebat. 4 kişi uzun yolda dahi davlumbaza en ufak sürtme yapmadı. Ayrıca yerden 2-3 cm daha yükseldi ki patika ve toprak yolda her bir santimin önemini görüyorsun. Aracın takviye vitesinde tutunabildiği ve çıkabildiği eğimde ayakta durmak bile zor olabiliyor. Araç kendi içerisinde oldukça tutarlı ve dış görüşünüşünde ne görüyorsan onu elde ediyorsun. Yetenekleri konusunda abartılı da görünmüyor, sadece gösterişte de kalmıyor. Bugün piyasada arazi aracıymış gibi görünen ancak ıslak yonca üzerinde ilerlemekte zorlanacak birçok crossover mevcut.

Çok fazla sorunu yok diyebilirim. Çok hafif bir yağ sızıntısı oluştu motorla şanzımanın birleşim noktasındaki contadan. Servis sorunun kronik olduğunu belirtti. Zaman içerisinde diğer kullanıcılardan yeni modellerde de rastlandığını duydum. Yağ değişimleri arasında yaklaşık 0.75-1 litre yağı bu noktadan aşağı damlatıyor. Üç kuruşluk conta değişimi için bir-iki günlük işlem gerekiyor diye yaptırmadım. Şimdilik daha sık kontrol ediyorum yağ seviyesini.


Parçaları sıklıkla bozulup kırılmadığı için ciddi bir sorun yaşamadım. Motor ve yürüyen aksamda bulunmayan fazla parça yok, fiyatı eski yerli araçlara göre tabi biraz pahalı ancak Japon ve kore yapımı araçlar içerisinde bir istisna değil. Bir sorun varsa yabancı forumlardan da çözüm arıyorum. Şanzıman otomatik, eski bir amerikan arabası gibi. 3 ileri ve 1 overdrive vites var. Bir kez vites kolunun gereksiz ısındığını hissettim ve şanzıman yağını değiştirmeye karar verdim. Yabancı forumlarda Mobil ATF 3309 yağ koymanın önemine vurgu yapılıyordu. Internetten bulup sipariş ettim, serviste değişim yapıldı ve çözüldü. Bu konuda yazılı bir referans bulamadım ancak bence otomatik transmisyon yağı normal kullanımda her 30-40 binde bir değişmeli. Isınma oluyorsa beklenmeden değişim yapılmalı.

Zaman içerisinde suzuki jimny, grand cherokee, 4x4 kamyonet (Hilux, L-200, amarok) ve arazi şanzumanı olmayan ancak awd sistemi olan SUV'ler (Duster, CRV, rav4) ile kıyaslama şansım oldu.

Grand vitara şehir içerisinde ebat açısından çift kabin kamyonetlerden avantajlı. Pek çoğundan asfalt konforu ve yol tutuşu konusunda da iyi diyebilirim. Ağır yük taşımadan gezi ve kişisel ulaşım için kullanılacaksa yeterli. Bagaj ihtiyacı yoksa ve tek amaç arazide ilerlemek ise kısa şase araçlar daha isabetli olabilir. Her kişinin ihtiyacına göre araç ihtiyacı farklı olduğundan konu ile ilgili kesin fikirler ortaya konması oldukça zorlaşıyor. Suzuki'nin bu modeli, azdan fazla doğa koşulları içerisinde araç kullanmayı arzu eden ama asfaltta da binek araç konforuna yakın bir beklentisi olan birisinin tercihi olabilir. Tek handikapı biraz fazla yakıt tüketmesi. 8 silindirli eski amerikanlarla her ikisi de modifiyesiz kıyaslanırsa onların yarısından biraz fazla yakıyor ama asfaltta ve arazide yakın performansı var.

Awd SUV lerin bazıları asfaltta daha konforlu ama aynı arazi şartlarında aynı sürede Grand Vitara kadar diri kalamayacaklarını sanıyorum beş senelik kullanımın sonunda.

Zamanla kırıcı olabilecek yerlerden sakınmaya başladım nasılsa. Yapabileceklerini tasavvur ediyorsun ama gerekli değilse bir çamur birikintisinin etrafından dolaşmak, bir tepeciğe bakıp nasılsa çıkacağını bilip uzak durmak daha keyifli gelmeye başlıyor. Herkese doğa ile iç içe güzel geziler diliyorum.

 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,806
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst