Sorunuzun cevabı burda yazıyor gibi
Transmission,Transfer case Spinning sound - Ford Truck Enthusiasts Forums Alakalı kısım şurası:
This unit is prone to certain mechanical problems that are beyond the scope of most shops to repair. The most common mechanical failure is acomplaint of a loss of drive accompanied by a ratcheting noise coming from the transfer case during coast or deceleration or when in reverse. Careful questioning of the driver will reveal that this condition was preceded by an occasional thump from the transfer case at a constant road speed of 40-60 MPH.When you disassemble the transfer case you will find that the range hub and range fork will be damaged, but replacing these items will not solve the prob-lem. The range hub is helical cut gearing and will stay in mesh under load, but will move out on coast due to thethrust loads generated by the helicaldesign. Adding power will cause thegear to return to the correct position.The bottom of the teeth get chewed upand the constant pressure on the forkcauses it to burn up. The real cause ofthe problem is an offset in the centerlinedistance, putting the shift rail at anangle, which allows the range fork tomove out of position. The cases aremagnesium and we do considerablemachine work to correct this problem,which is beyond the equipment found inthe average shop. If you see units withthis damage, you will usually seeoblong holes in the cases where theshift rail rides. It is cheaper and moreefficient to buy a unit that has this problem corrected than to tackle it yourself
Google translate te tarzanca aşağıdaki gibi tercüme ediyor.
-
Bu Birim onarmak için çoğu dükkan kapsamı dışında olan belirli mekanik sorunlar eğilimli. En yaygın mekanik arıza tersten kıyısında veya yavaşlama sırasında veya aktarma durumunda gelen bir cırcırla gürültü eşliğinde sürücünün kaybı eşlik eder. Demonte ederseniz aralık hub ve aralık çatalın zarar gördüğünü görürsünüz..Sürücüyü dikkatli sorguladığınızda bu durum 40-60 mil/saat sabit bir yol hızında aktarım durumunda bir arada yumruk öncesinde olduğunu ortaya koyacaktır ancak bu öğeleri değiştirmek yerine problemi çözmez. Aralık göbek sarmal kesim dişli ve yük altında örgü kalacak, fakat helicaldesign tarafından üretilen thethrust yüklere kıyısında dışarı hareket edecek. Güç ekleme thegear o kadar yakmak için forkcauses üzerinde sürekli bir baskı Kıran çiğnenmiş olsun dişlerin doğru position.The altına dönmek için neden olacaktır. Sorunun kesitler gerçek nedeni bir pozisyon dışında tomove aralığı çatal veriyor anangle de vardiya demiryolu, koyarak, centerlinedistance içinde dengelenir. Vakalar aremagnesium ve biz ortalama dükkan inthe bulundu ekipman ötesinde bu sorunu düzeltmek için considerablemachine işi. Eğer hasar withthis birimleri görürseniz, genellikle olguların nerede theshift demiryolu sürmek delik seeoblong olacaktır. Bu sorun kendiniz mücadele daha düzeltmiştir bir birim satın almak daha ucuz ve moreefficient olduğunu
Malesef yukarıdaki ingilizce metin pek çok parçanın türkçe ismini ve gerçekte ne olduklarını bilmesem bile bundan daha anlaşılır. Benim anladığım hassas ayarlı bir parçanın uzaklık ayarındaki bir problemin alakalı başka parçaların bozulmasına sebep olduğu ve bu problemi düzeltmediğiniz sürece o parçaları değiştirmenin problemi çözmeyeceği. Neticede tavsiye niteliğinde söylediği şey, çoğu tamircinin bunu tamir etmeyi beceremeyeceği ve dolayısı ile çıkmacıdan sağlamını bulmaya çalışmanız gerektiği.
Sizin problem ile alakası var mı bilmiyorum, bu araçlarda yaygın görünen bir durummuş. Transfer kutusundan bahsediyor bu arada. Sanayide adına yavru şanzıman dedikleri şey olabilir, ama bu tabirler pek tutarlı değil malesef.