1996 Grand Cherokee 5.2 Yağlar Hakkında

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Alican96ZJ Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,317

Alican96ZJ

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
1
Herkese selam.
Haftaya Jeep'imin diferansiyel ve şanzuman yağlarını değiştirmek istiyorum.
1996 model 5.2 Limited
Diferansiyeller için Mobil1 75W90 alacağım. Motul 75W140'dan memnun olmayanlar olduğu için Mobil1 tercih ettim.
Şanzıman için hangi yağı kullanacağıma emin olamadım ve sizlerden yardım rica ediyorum.
Kafamdaki en önemli sorun bu araca mutlaka LSD için mopar diferansiyel katkısı konması gerektiği.
LSD'nin benim aracımda var olup olmadığından sanayiye gitmeden nasıl emin olabilirim ?
Ayrıca ön arka diferansiyeller ve şanzuman kaç litre yağ alıyor bundan da emin değilim.
Şanzuman yağını değiştirirken filtre veya başka bişi almam ve değiştirmem gerekir mi ?
Ha birde DANA denilen sistemin hangisine sahip olduğumu nereden öğrenebilirim aynı şekilde sanayiye gitmeden.
Cevaplar için şimdiden teşekkürler.
 

Şanzıman için hangi yağı kullanacağıma emin olamadım ve sizlerden yardım rica ediyorum.

atf4 (mümkünse mopar)

Kafamdaki en önemli sorun bu araca mutlaka LSD için mopar diferansiyel katkısı konması gerektiği.

lsd varsa katkı şart

LSD'nin benim aracımda var olup olmadığından sanayiye gitmeden nasıl emin olabilirim ?

hafif rampada pati çektirip bakmak lazım. ama yağ değişimi için sonuçta sanayiye gidiceksin. gitmişken liftte kaldır bak. lastiğin birini çevir, diğeri lastik ters yönde dönerse kilit yoktur.

Ayrıca ön arka diferansiyeller ve şanzuman kaç litre yağ alıyor bundan da emin değilim.

difflerden biri 1.1 diğeri 1.2 litre alıyor. şanzıman 8 litre.

Şanzuman yağını değiştirirken filtre veya başka bişi almam ve değiştirmem gerekir mi ?

elin değişmişken filtreyi de değiştirsen iyi olur tabi.

Ha birde DANA denilen sistemin hangisine sahip olduğumu nereden öğrenebilirim aynı şekilde sanayiye gitmeden.

35-44 (sonradan değişmediyse) (araç stoksa değişmemiştir)
 

Grand Cherokee sıvı bakımları için küçük bir rehber olsun diye fabrika tamir dökümanı ve kişisel tecrübelerime göre bilgileri düzenledim.Değişim aralıkları olarak kullanma kılavuzunu baz aldım.Fabrika tamir dökümanında bakım aralıkları iki senaryo halinde verilmiş.Kullanım kılavuzu daha ekstrem şartlarla uyum sağlayan ikinci senaryoya göre oluşturulmuş.Şartlar şöyle;Sürekli 8 km ve daha kısa sürüşler,sürekli tozlu şartlarda kullanım,sürekli römork çekme,uzun süreli rölanti,kullanımın %50 den fazlasının 32 C sıcaklık üzerinde yüksek süratte olması,offroad kullanımı ve çölde kullanım.

MOTOR:
Kullanma kılavuzunda soğuk iklimler için 5W-30 ılıman iklimler için 10W-30 tavsiye ediliyor.Bizde 10W-30 bulunmadığı için 10W-40 uygun olur.
Yağ kapasitesi : 4,7 lt.
Değişim aralığı : 5000 km.
Yağ filtresi : Mopar 5281090
6D96X9.jpg

ŞANZIMAN:
Orjinal yağ Mopar ATF +4 tür.Yada Chrysler MS7176 standardını karşılayan bir yağ kullanabilirsiniz.
Ben sadece Motul Multi ATF de bulabildim bu standardı.
Yağ kapasitesi :Sadece yağ ve filtre değişimi yapılacaksa 8 lt. Komple revizyon gördüyse 10,4 lt.
Filtre :Mopar 3515996.
Değişim aralığı : 20000 km.
Xb0YP0.jpg

ARAZİ ŞANZIMANI:
Orjinal yağ Mopar Transfer Case Lubricant 5016796AC.Fabrika manueli ayrıca Dexron II ve ATF plus kullanılabileceğini belirtmiş.Ben yine bu standartları karşılayan Motul Multi ATF kullanıyorum.
Yağ kapasitesi : 1,18 lt.
Değişim aralığı : 50000 km.

ÖN DİFERANSİYEL DANA30:
Orjinal yağ Mopar Gear Lubricant yada SAE75W-90.Ben Mobil SHC 75W-90 kullanıyorum.
Yağ kapasitesi : 1,48 lt.
Değişim aralığı : 20000 km.

ARKA DİFERANSİYEL DANA44:
Orjinal yağ Mopar Gear Lubricant yada SAE75W-90.Römork çekilmesi durumunda 75W-140 tavsiye ediliyor.LSD kilit sistemi varsa Mopar Limited Slip Additive (4318060AD) kullanılması gerekiyor.
Yağ kapasitesi : 2,24 lt.
Değişim aralığı : 20000 km.
Rg06nZ.jpg

SOĞUTMA SİSTEMİ:
Soğutma sıvı olarak %50 etilen glikol temelli antifriz ve %50 distile su kullanılması en uygun senaryo.Bu oranda -37 C ye kadar koruma sağlanıyor.Ben Castrol Radicool kullanıyorum.
Sıvı Kapasitesi : 14,1 lt.
Değişim aralığı : 82000 km.
 

Grand Cherokee sıvı bakımları için küçük bir rehber olsun diye fabrika tamir dökümanı ve kişisel tecrübelerime göre bilgileri düzenledim.Değişim aralıkları olarak kullanma kılavuzunu baz aldım.Fabrika tamir dökümanında bakım aralıkları iki senaryo halinde verilmiş.Kullanım kılavuzu daha ekstrem şartlarla uyum sağlayan ikinci senaryoya göre oluşturulmuş.Şartlar şöyle;Sürekli 8 km ve daha kısa sürüşler,sürekli tozlu şartlarda kullanım,sürekli römork çekme,uzun süreli rölanti,kullanımın %50 den fazlasının 32 C sıcaklık üzerinde yüksek süratte olması,offroad kullanımı ve çölde kullanım.

MOTOR:
Kullanma kılavuzunda soğuk iklimler için 5W-30 ılıman iklimler için 10W-30 tavsiye ediliyor.Bizde 10W-30 bulunmadığı için 10W-40 uygun olur.
Yağ kapasitesi : 4,7 lt.
Değişim aralığı : 5000 km.
Yağ filtresi : Mopar 5281090
6D96X9.jpg

ŞANZIMAN:
Orjinal yağ Mopar ATF +4 tür.Yada Chrysler MS7176 standardını karşılayan bir yağ kullanabilirsiniz.
Ben sadece Motul Multi ATF de bulabildim bu standardı.
Yağ kapasitesi :Sadece yağ ve filtre değişimi yapılacaksa 8 lt. Komple revizyon gördüyse 10,4 lt.
Filtre :Mopar 3515996.
Değişim aralığı : 20000 km.
Xb0YP0.jpg

ARAZİ ŞANZIMANI:
Orjinal yağ Mopar Transfer Case Lubricant 5016796AC.Fabrika manueli ayrıca Dexron II ve ATF plus kullanılabileceğini belirtmiş.Ben yine bu standartları karşılayan Motul Multi ATF kullanıyorum.
Yağ kapasitesi : 1,18 lt.
Değişim aralığı : 50000 km.

ÖN DİFERANSİYEL DANA30:
Orjinal yağ Mopar Gear Lubricant yada SAE75W-90.Ben Mobil SHC 75W-90 kullanıyorum.
Yağ kapasitesi : 1,48 lt.
Değişim aralığı : 20000 km.

ARKA DİFERANSİYEL DANA44:
Orjinal yağ Mopar Gear Lubricant yada SAE75W-90.Römork çekilmesi durumunda 75W-140 tavsiye ediliyor.LSD kilit sistemi varsa Mopar Limited Slip Additive (4318060AD) kullanılması gerekiyor.
Yağ kapasitesi : 2,24 lt.
Değişim aralığı : 20000 km.
Rg06nZ.jpg

SOĞUTMA SİSTEMİ:
Soğutma sıvı olarak %50 etilen glikol temelli antifriz ve %50 distile su kullanılması en uygun senaryo.Bu oranda -37 C ye kadar koruma sağlanıyor.Ben Castrol Radicool kullanıyorum.
Sıvı Kapasitesi : 14,1 lt.
Değişim aralığı : 82000 km.
Volkan abi saygılar teşekkür ederim
 

Şanzıman için hangi yağı kullanacağıma emin olamadım ve sizlerden yardım rica ediyorum.

atf4 (mümkünse mopar)

Kafamdaki en önemli sorun bu araca mutlaka LSD için mopar diferansiyel katkısı konması gerektiği.

lsd varsa katkı şart

LSD'nin benim aracımda var olup olmadığından sanayiye gitmeden nasıl emin olabilirim ?

hafif rampada pati çektirip bakmak lazım. ama yağ değişimi için sonuçta sanayiye gidiceksin. gitmişken liftte kaldır bak. lastiğin birini çevir, diğeri lastik ters yönde dönerse kilit yoktur.

Ayrıca ön arka diferansiyeller ve şanzuman kaç litre yağ alıyor bundan da emin değilim.

difflerden biri 1.1 diğeri 1.2 litre alıyor. şanzıman 8 litre.

Şanzuman yağını değiştirirken filtre veya başka bişi almam ve değiştirmem gerekir mi ?

elin değişmişken filtreyi de değiştirsen iyi olur tabi.

Ha birde DANA denilen sistemin hangisine sahip olduğumu nereden öğrenebilirim aynı şekilde sanayiye gitmeden.

35-44 (sonradan değişmediyse) (araç stoksa değişmemiştir)

çok çok teşekkür ederim
 



Elimde eski zj den Kalan dif katkısı var. işime yaramıyor artık benim.
55fd8243d14cef7aaf2e947bbc1f98d1.jpg
99362961cd8ca85bad55db02600fb12c.jpg
fd791242cb94de2af40322d5bf897be9.jpg


EVA-L09 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 



Selamlar herkese..

Madem yağlardan bahsedilmiş ayrı bir konu açmak istemedim. Benim kızın (96 GC 5.2L) direksiyon hidrolik yağını değiştirmek istiyorum ama bir akıl tutup Liqui Moly Direksiyon ve Merkezi Hidrolik yağını aldım. Sadece direksiyon hidroliği olarak kullanmak niyetindeyim ama uygunluk hakkında bilgi-deneyimi olan var mıdır aramızda, siz ne dersiniz?
0000220_liqui-moly-direksiyon-ve-merkezi-sistem-hidrolik-yagi-1127.jpeg
 

Kullanma kılavuzunda mopar hidrolik direksiyon sıvısı kullanın diyor, herhangi bir standart vermemiş ama otomatik şanzıman yağı kullanmayın diye de not düşmüş. Bence sorun yaşamazsınız bu yağla.
 




otomatik şanzıman yağı ile de sorun yaşanmıyor. o neden öyle bir not olarak yazılı hiç anlamamışımdır.
 


:sweatsmile: Ben bir şeyleri yanlış yapıyorum ama hadi hayırlısı.. Yine de buradan bir feyiz almayı deneyeyim.

Efendim, şimdi ben eski yağı bir yağ pompası aracılığıyla boşalttım. Sıvı seviyesi (çıkan sıvı saydam olmayan, böyle koyu-siyah-kırmızı renkteydi) pompanın alamayacağı raddeye geldiğinde yeni yağdan (yeşil renkte) koydum. Ve pompayla tekrar atık şişesine boşalttım. Bunu iki kere tekrar ettim - tâ ki pompadan gelen yağın rengi tamamen yeni yağın renginde olana kadar.

Son olarak yeni yağdan hazneye dolum yapıp kapattım. Direksiyonu 15-20 kere tam sağ-sol yaptıktan sonra mahallede bir iki tur atıp partk ettim.

15 dakika sonra kapağı açtığımda renk saydam kırmızıya dönmüştü.

Acaba ilk yaptığım tekrarı bir kutu yağ daha alıp yeniden yapmam mı gerekir, siz ne düşünürsünüz?
 

hocam koy gitsin nasılsa boşluk yapacak 5.2 nin kutusu eninde sonunda :smiley: yeterki sürekli hava yapan bir conta kaçağı olmasın. asıl o kötü. sıvı okside olmamalı.
 



:sweatsmile: Ben bir şeyleri yanlış yapıyorum ama hadi hayırlısı.. Yine de buradan bir feyiz almayı deneyeyim.

Efendim, şimdi ben eski yağı bir yağ pompası aracılığıyla boşalttım. Sıvı seviyesi (çıkan sıvı saydam olmayan, böyle koyu-siyah-kırmızı renkteydi) pompanın alamayacağı raddeye geldiğinde yeni yağdan (yeşil renkte) koydum. Ve pompayla tekrar atık şişesine boşalttım. Bunu iki kere tekrar ettim - tâ ki pompadan gelen yağın rengi tamamen yeni yağın renginde olana kadar.

Son olarak yeni yağdan hazneye dolum yapıp kapattım. Direksiyonu 15-20 kere tam sağ-sol yaptıktan sonra mahallede bir iki tur atıp partk ettim.

15 dakika sonra kapağı açtığımda renk saydam kırmızıya dönmüştü.

Acaba ilk yaptığım tekrarı bir kutu yağ daha alıp yeniden yapmam mı gerekir, siz ne düşünürsünüz?

Video: https://youtu.be/A0fiZCHz5ew


Ben bu videodaki gibi yapmıştım ve daha sonra kontrol ettiğimde sıvı renginde bi değişiklik olmamıştı.Eczaneden en büyük boy şırıngayı alıp ucuna silikon hortum takıp boşaltmıştım hidroliği.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,120
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst