1994 Japon Vitara otomatik ş. ile 2000 İspanyol Vitara otomatik ş. kıyaslama

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trink Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 19
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,353
Ynt: 1994 Japon Vitara otomatik ş. ile 2000 İspanyol Vitara otomatik ş. kıyaslama

trink' Alıntı:
Acaba bu özellik 1994 model de de var mı? Benim aracımdaki arızalı mı ? Aynı model arac kullanan kullanıcılardan bu özelliği araçlarında gözlemleyen oldu mu? Dursun Usta; senin araçta 1994 model görüşlerini paylaşmanı rica ederim.


Tork konvektörleri aracın ivmelenmesi tamamlandıktan sonra motor devrinin daha da düşük devirlerde hızını korumasını saglar dogrudur misal benim aracta 30 inc lastik ve arka difte kilit var bu aracı ekstra zorluyor 100km hıza ulaşma esnasında üst devirlerde 3000 devir cıvarını buluyor hızı bulduktan sonra 2600 devre düşüyor
 

Etiketler
Ynt: 1994 Japon Vitara otomatik ş. ile 2000 İspanyol Vitara otomatik ş. kıyaslama

reis28' Alıntı:
Tork konvektörleri aracın ivmelenmesi tamamlandıktan sonra motor devrinin daha da düşük devirlerde hızını korumasını saglar dogrudur misal benim aracta 30 inc lastik ve arka difte kilit var bu aracı ekstra zorluyor 100km hıza ulaşma esnasında üst devirlerde 3000 devir cıvarını buluyor hızı bulduktan sonra 2600 devre düşüyor

Dursun Usta paylaşım için teşekkür ederim. Demekki bu özellik 1994 modelde de var. Benim araçta tork konvektör arızası var ki ivmelendikten sonra 2600 devire kesinlikle inmiyor 3000 devirde devam ediyor. Tork konvektörü tamiri (sanayide adı türbün olarak geçiyor sanırım) yaptırmam gerekiyor. Fazla yakıttan şikayetçiydim zaten. Arkadaşımın(Osaman Oral) Suzisini kullanma fırsatım olmasaydı bu arızayı öğrenemiyecektim.
 

Ynt: 1994 Japon Vitara otomatik ş. ile 2000 İspanyol Vitara otomatik ş. kıyaslama

Motora baktırmayı da ihmal etmeyin. Belki o hız için o devirlerde yeterli güç üretmiyordur artık. Lpg varsa ayarına baktırın.
 

Ynt: 1994 Japon Vitara otomatik ş. ile 2000 İspanyol Vitara otomatik ş. kıyaslama

Önce motordan başlayıp şanzumana yönelmeyi düşünüyorum. Aracım benzinli fakat uzun süredir zengin karışımla çalışmakta. Zeytinburnundaki servis çözemedi.97 oktan benzin kullan dediler işe yaramadı, Torpido gözünün sağ alt tarafındaki Dirençleri(hava ayarı içinmiş L1-L2-R1-R2 sırasıla denedik) değiştik sonuç değişmedi eksoz kapkara.
Motor soğukken 2-3 dakka arıza lambası yanıp sönüyor. Serviste bilgisayara takılmıştı hararet müşürü arızası demişlerdi değiştik lamba hala yanıyor değiştiğimizle kaldık.
İnternette tork konvektörü arızası ile ilkgili sayfalara baktım ve belirtiler aklıma geldi. Çok soğuklarda motor ısınmadan kesinlikle 4. vitese geçmiyor ne kadar gaza bassam da devir 4000-4500 lere çıkıyor ama vites büyümüyor ne zaman motor ısınıyor o zaman 4. vitese geçiyor. Geçen sene kışın bu arızasından dolayı otomatik şanzumanın yağını filtresini değiştik beyini elden geçirdik. Bu arızayı selonoidlerin de yapabileceği söylendi servis selonoidin çiftli olanına 1000 tl teklisinede 600 tl fiyat verdi ve ellerinde olmadığını siparişle getirtebileceklerini söylediler. Kesin arızanın selonoidlerden olabileceğini garanti verilmediği için ve çok pahalı oldukları için değiştiremedim (piyasayıda çıkmacılarıda aradım bulamadım). Ben de çözümü çok soğuklarda motoru 5-6 dakika ısıttktan sonra kullanmayı çözüm bildim ısınınca sorun yok çünkü. Bu soruna benzer Tork konvektör arızası okudum içime kurt düştü. Geçen sene boşuna mı selonoid peşinde koştum asıl arızam tork konvektöründe miydi diye düşünmeye başladım.
Kullanırken diğer bir gözlemim, Arabayı aldığım 2005 yılından beri sadece trafik yoğun olduğunda D konumunda (dur-kalk giderken) freni bıraktığım zaman bazen drank diye vuruntu yapıyor. Servise o zamanlar sormuştum hatta tecrübe de yaptırmıştım balataları eskidiğini boşluklar oluştuğu için yapabileceğini söylemişlerdi.Bir süre daha idare edebileceğini söyledikleri için ve maliyet açısından yüksek olduğu için el sürdürmedim. Sonrasında trafikte vitesi 2. konumda kullanınca böyle bir sorun yaşamadım hala bu şekilde kullanıyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,921
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst