veteriner
www.bagbasiveterinerklinigi.com
Ynt: 1993 Vitara Jlx 1.6 Hararet Göstergesi Sorunu ?..
Termostat yerindeyse ama kireç, çamur, tortularla kaplıysa ... görüntü bozuksa orjinali ile değiştirin.
Termostat temiz görünüyorsa kaynar suya sokup açıldığını sudan çıkarınca kapandığını gözle görebilirsiniz.
Sizinkinde sorun varsa kapanmaması lazım.
Termostat alırken yetkili servisten orjinalini almanız iyi olur. Yan sanayiler görevini tam yapmıyor.
Isı sensörünün kontrolü için bizim yapabileceğimiz bir yöntem yok sanırım, en güzeli yetkili servise gidip tech-1 cihazına bağlatıp kontrol ettirmek olur.
Ayrıca aracın geçmişini bilmiyorsanız soğutma sıvısını boşaltıp içeriyi basınçlı suyla temizletip gerekirse radyatörü de şişletip, hortum, kelepçeleri de elden geçirip 1/3 antifriz, 2/3 saf su karışımı koyun.
Aracınız LPG li ise motor çalışınca soğutma sistemindeki sıvı hem motoru hem de LPG yi ısıtmak için kullanıldığından motorun ısınmasının aynı marka-model benzinli bir araca göre daha yavaş olması normaldir.
Benim araç 1.6 benzinli motor soğukken ilk çalışmada yüksek devirle çalışıp normal devri olan 800-850 ye geldiğinde hararet saati yerinden belki 1 mm oynayıp-oynamıyor bu sırada motor ısısı 58-60 dereceye geliyor.
Hararet saati ibresi alt çizgiye geldiğinde 65 derece oluyor.
82 derecede termostat açıyor ve motor ısısı hızla 73-75 civarına düşüyor,
sonra tekrar yükselmeye başlıyor,
sakin düşük devirle sürüldüğünde73-75 arası
rampalarda yüksek devirle veya hızlı sürüşte 78-80 arası oluyor.
Bizim araçlardaki kranktan güç alan genleşmeli kavrama sistemi ile çalışan soğutma pervanesini soğutma konusunda yabana atıp-küçümsememek lazım. İlk çalışmada yavaş-avare dönen pervane, motor ısındıkça hızlanıyor.
Motor sıcaklığı maksimuma geldikten sonra da sabit bir hızla dönmeyip aracın hız ve devirine göre de hızlanıyor. Aracınızın bu yönden bir arızası olup olmadığını da inceleyin.
Eğer soğutma sisteminin elemanları olan radyatör, kalorifer radyatörü, termostat, antifriz, hortumlar, yedek su deposu, pervane, kayış, pervanenin şartlara göre hızlanmasını sağlayan kavrama sisteminde bir sorun yoksa aracın hararet yapması zor.
Termostatı açıp kontrolü kolay, bazen sıcak iklimlerde araba hararet yapmasın düşüncesiyle söküp atıyorlar. ;DUltraStore' Alıntı:Tsk, hepsini kontrol ettireyim termistati musurü falAn
Termostat yerindeyse ama kireç, çamur, tortularla kaplıysa ... görüntü bozuksa orjinali ile değiştirin.
Termostat temiz görünüyorsa kaynar suya sokup açıldığını sudan çıkarınca kapandığını gözle görebilirsiniz.
Sizinkinde sorun varsa kapanmaması lazım.
Termostat alırken yetkili servisten orjinalini almanız iyi olur. Yan sanayiler görevini tam yapmıyor.
Isı sensörünün kontrolü için bizim yapabileceğimiz bir yöntem yok sanırım, en güzeli yetkili servise gidip tech-1 cihazına bağlatıp kontrol ettirmek olur.
Ayrıca aracın geçmişini bilmiyorsanız soğutma sıvısını boşaltıp içeriyi basınçlı suyla temizletip gerekirse radyatörü de şişletip, hortum, kelepçeleri de elden geçirip 1/3 antifriz, 2/3 saf su karışımı koyun.
Aracınız LPG li ise motor çalışınca soğutma sistemindeki sıvı hem motoru hem de LPG yi ısıtmak için kullanıldığından motorun ısınmasının aynı marka-model benzinli bir araca göre daha yavaş olması normaldir.
Benim araç 1.6 benzinli motor soğukken ilk çalışmada yüksek devirle çalışıp normal devri olan 800-850 ye geldiğinde hararet saati yerinden belki 1 mm oynayıp-oynamıyor bu sırada motor ısısı 58-60 dereceye geliyor.
Hararet saati ibresi alt çizgiye geldiğinde 65 derece oluyor.
82 derecede termostat açıyor ve motor ısısı hızla 73-75 civarına düşüyor,
sonra tekrar yükselmeye başlıyor,
sakin düşük devirle sürüldüğünde73-75 arası
rampalarda yüksek devirle veya hızlı sürüşte 78-80 arası oluyor.
Bizim araçlardaki kranktan güç alan genleşmeli kavrama sistemi ile çalışan soğutma pervanesini soğutma konusunda yabana atıp-küçümsememek lazım. İlk çalışmada yavaş-avare dönen pervane, motor ısındıkça hızlanıyor.
Motor sıcaklığı maksimuma geldikten sonra da sabit bir hızla dönmeyip aracın hız ve devirine göre de hızlanıyor. Aracınızın bu yönden bir arızası olup olmadığını da inceleyin.
Eğer soğutma sisteminin elemanları olan radyatör, kalorifer radyatörü, termostat, antifriz, hortumlar, yedek su deposu, pervane, kayış, pervanenin şartlara göre hızlanmasını sağlayan kavrama sisteminde bir sorun yoksa aracın hararet yapması zor.