1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan umutcelikel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 73
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,607
Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları



Çok güzel olmuş Umut...

Allah kazasız belasız binmek nasip etsin...
 

Etiketler

Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları



Bende Egimölçer ve altimetre almak istiyorum..

nereden nasıl almıştın..yardımcı olur musun ?
99-2001 pradolardakini Müco almış takmıştı..araştırıyorum onu bile bulamıyorum.. ;D
 

Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları

mdr' Alıntı:
Bende Egimölçer ve altimetre almak istiyorum..

nereden nasıl almıştın..yardımcı olur musun ?
99-2001 pradolardakini Müco almış takmıştı..araştırıyorum onu bile bulamıyorum.. ;D
Abi ebayden buldum...Riske girip ikinci el getirttim. Gümrüğe takıldı, gümrükteki kadınlara yalakalık yaptım "Aaaa çiçekler süperr kaç günde bir suluyorsunuzzzzz?" gibi, yanıma bi stajyer verdiler, kutuyu o açtı, o da "Bu ikinci el gibi duruyo" dedi. Ona da "Vay şerefsiz gavurlar yaa sıfır diye aldım çıkma yollamışlar ulan ne varsa Türklerde var" gibi milliyetçi bir muhabbet yaptım...
Sonuç olarak aldım parçayı toplam 100 USD gibi bir şeye ;D ;D ;D ;D ;D ;D ;D
Sizin elektronik olanlar biraz daha sıkıntılı sanıyorum, beyinle entegre diye biliyorum...
 




Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları

Olan var olmayan var umut, nedir bu işkence ... :smiley: . Ama gerçekten çok güzel makina oldu. Güle güle kullan...
 

Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları

Photobucket linklerim patladı düzenleme yapınca...
Yeni linklerle mesajı tekrar koyuyorum buraya:

Ne zamandır son halini çekeyim diyordum, bugün bayram temizliği yaptırıp yukarda villaların orada resimlerini çektim. Resimler en altta.
Arabayı Konya-Beyşehirden aldım. Aldığımda tamamen standarttı, hatta standart altıydı, üzerinde rezalet jant ve lastikler falan vardı. Özet olarak arabanın teknik özellikleri ve aldığımdan beri yapılanlar/eklenenler:
-Araç BJ60 kasa Landcruiser. Alçak tavan ve ambulans kapılı versiyonu. Yüksek tavan, bagajı alta yukarı açılan VX80 gibi olan versiyonları da var. Boyası, tavan/taban/koltuk döşemeleri orjinal.
-Motor 3B kodlu 3400 cc 4 silindir mekanik pompalı düz dizel. Hino Industries Toyota için üretmiş ve halen Toyota Coaster (otokar Sultan tarzı) adlı midibüslerde üretiliyor ve kullanılıyor Afrika, Avustralya gibi yerlerde. 98 hplik versiyon benimki. Piston altı yağ püskürtme jetleri olduğundan turbo dönüşüm projelerinde en tutulan motor, ancak motor ömrü direk olarak azalıyor.(muş)
-Şanzıman 5 ileri. Kilitli tip deniyor ne demek bilmiyorum. Yolları çok kemikli, kamyon vitesi gibi, sanırım vitesten atmaması için bir kilit mekanizması var.
-Arazisi 2H'tan 4H'a düğme ile geçiyor, sanayi ağzıyla "poğğrofosyonel şanzıman", sanırım kol ile geçen eski versiyonları da var. 2H'tan 4L'te direk kol ile de geçirebiliyorsunuz. Ayrıca ön aks ve şaft Aisin ayırıcalarla ayırabiliyorsunuz.
-Orjinal klima ve yükseklik ayarlı hidrolik direksiyon mevcut.
-Hava filitresi yağlı tip, yağını süzüp süzüp koyuyorsunuz.
-Egzantrik kayışı veya zinciri yok, dişli sistemi var, ömür boyu garantili. Gürültülü ama sağlıklı bir sistem. Yüksek devirli araçlarda kullanılamıyormuş.
-Benim araçta nokta çürük yok, hep Anadoluda gezmiş ondan mı bilemem. Kasası galvanizli mi nedir bilgim yok şahsen.
-Frenler çift merkezli, önler disk arkalar kampana. Vakumlu alternatörden alıyor Westinghouse vakumunu. Dizelde emiş az olduğundan bu sistem kullanılmış.
-Ön ve arka kovan aynı, 9.5 inç Toyota. Toyotanın ürettiği en baba diferansiyel ve aks. Akslar kolum kadar.
-Arka koltuklar iki parça halinde öne katlanabiliyor.
Yapılanlar:
-Tmax EWI12000 uzaktan kumandalı vinç takıldı. Bunun için öne bull bar icat edildi. Tamponlar hoşuma gittiğinden komple ARB tipi tampon yaptırmadım. Bullbara 2 adet 130'luk Hela takıldı.
-Safari Snorkel takıldı.
-Tmax çift akü sistemi ve Optima Yellow Top backup akü takıldı.
-4000W gücünde 220V invertör takıldı
-Tavana özel portbagaj yapıldı. Stepne, kamp malzemelerini barındıran fiber box, kürek, Tmax Hilift kriko, sandalyeler ve çardak, 2 x 20L Jerrycan ve köprü amaçlı da kullanılabilen kum paletleri portbagaja bağlandı. Arkaya da Hella worklamp bağladık en son.
-SOA (Spring Over Axle) denilen, en basit şekli ile aksların makasın üzerinden altına alınması işlemi ile 15 cm civarında bir yükseltme yapıldı. Ön ve arka akslar yukarı doğru döndürüldü, ön aks kafaları dönen miktar kadar ters yönde çevrildi. Böylece tüm ayarlar fabrika ayarlarıyla aynı hale geldi. Amortisörler çok daha uzun olanları ile değiştirildi, önler çift amortisör oldu. Ayrıca yanal direksiyon amortisörü eklendi.
-Tüm makas küperleri poliüretan olanlar ile değiştirildi.
-Ön şaft çift istavrozlu olarak yeniden yapıldı.
-Aks havalandırmaları cam seviyesine çıkarıldı.
-15x10 demir jantlar Amerikadan geldi. +2 inç dışa offsetli. Ayrıca bir spacer kullanmıyorum.
-35x12.50x15 Cooper STT M/T lastikler Şaşmazdan alındı.
-2 inç Duraflex dodikler takıldı.
-Motor 31 lastiği bile çevirmekten aciz olduğu için 4.11 olan ön ve arka ayna mahruti 5.29 olanlar ile değişti. Amerikadan geldi bunlar da.
-Arkada Richmond Powertraxx %100 kilit var. 4.11 ve 31'lerle çok daha gürültülü idi, 5.29 ve 35 ile sesi kesildi. Çalışıyor ancak bence eli kulağında, kırıldıktan sonra yenilemeyip ARB takarım muhtemel.
-Ebayden Nissan marka eğim ölçer/altimetre seti alıp taktım göğüse.
-President Harry II Classic ve anteni takıldı.
-Tüm altı ve davlumbazları Würth'e benzer bir pütür ile kaplandı.
-En son Tmax çift kafalı kompresör aldım, o da kalan tüm kamp ekipmanı ve yedek parça vs ile bagajda duruyor.

Aracın şu an yaklaşma ve uzaklaşma açıları, artikülasyonu, kullanımı vs herşeyi ile benim kullanımıma uygun. Sadece yan eğimlerde güven vermiyor, sanırım makaslı olmasından bu da...

SH104599.jpg
SH104601.jpg
SH104604.jpg
SH104603.jpg
SH104626.jpg
SH104625.jpg
SH104623.jpg
SH104613.jpg
SH104617.jpg
SH104612.jpg
SH104611.jpg
SH104616.jpg
SH104609.jpg
SH104608.jpg
SH104607.jpg
SH104624.jpg
 

Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları

Güle güle kullan, hatasız kazasız. Olayı bitirmişsin ama:smiley: inşallah bizde hayallerimizi gerçekleştirme fırsatı buluruz.
 






Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları

umutcum yeni gordum.cok begeniyorum bu landcruiserlari , hastasiyim amiyane tabirle ;D

seninkide super oldu,kazasiz belasiz kullan.umarim alma satma rahat batma turbo takma gibi durumlar yoktur. ;D

seni kurtlamis gibi olmayim ama bel altindan (sticker yazidan asagi) soyle komple mat siyah tislatsan ne kadann guzel olurdu.
 

Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları

çağlar' Alıntı:
umutcum yeni gordum.cok begeniyorum bu landcruiserlari , hastasiyim amiyane tabirle ;D

seninkide super oldu,kazasiz belasiz kullan.umarim alma satma rahat batma turbo takma gibi durumlar yoktur. ;D

seni kurtlamis gibi olmayim ama bel altindan (sticker yazidan asagi) soyle komple mat siyah tislatsan ne kadann guzel olurdu.
;D ;D ;D ;D
Teşekkür ederim kardeşş...
Normalde tipsiz araç aslında da SOA yapınca adama benzedi...
3B motor turboya en uygun altyapıya sahip piston soğutma vs bakımından ama motorun tek ama tek özelliği olan uzun ömürü işi patlıyo sonra. İşim olmaz o sebeple ;D
Aslında komple mat kum rengi çok daha baba da orjinal boya işi insanı engelliyor ::smiley:
 

Ynt: 1987 Toyota Landcruiser BJ60 Özet Özellikler ve Son Hali Fotoları

kum rengiyle mat siyah da uyar bak ;D
folyo kaplat.
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,828
Mesajlar
1,524,059
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

SON KONULAR



Geri
Üst