1965 Dizel Tuzla Restorasyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ilkerilker Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 62
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 47,159

ilkerilker

Kamp I
Mesajlar
158
Tepkime Puanı
0
Yer
Kadirli - OSMANİYE
Değerli arkadaşlar sizlerle elimden geldiğince aracıma yaptığım, halen yapmakta olduğum, tamirat ve değişiklikleri paylaşmaya çalışacağım,,,... Aracımdan bahsedecek olursak 1965 model tuzla kasa jeep. Üzerinde TM 30 BMC motoru var. Evraklarında 2000 cc yazıyor ama bu araçların 1800 cc olanları da var sanırım. Bir türlü ögrenemedim doğrusunu. Bilgisi olan varsa teknik veriler konusunda yardımcı olursa sevinirim. Şanzuman 16 diş ve ayna mahruti oranı 43/8... Çekme belgeli olarak aldıgım bu araca yaklaşık 1 senedir mekan, zaman ve maddi olumsuzluklar nedeniyle pek elim değmiyordu ama sonunda geçtiğimiz günlerde kolları sıvayıp işe başladık,,,... Beğenen, beğenmeyen, fikir veren, eleştiren, ilham alan, ilham veren herkese şimdiden teşekkür ederim... Saygılarımla,,,...

Aga1036.jpg


motor1.jpg
 

Etiketler
Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Aracı ilk aldığımda hem hevesten hem de aracı tanımak açısından bi kaç gün binmek istedim,,, Aracı aldıgımda arka difransiyelinde ayna mahrutide arıza vardı.dişliyi kırdıgı için önceki sahibi mahruti dişlisini spiralle kazımıştı.. yani arızalıydı... 4 çekere alıp önlerle geziyordum,,, ama ilçe sınırlarından ilk çıkışımda ön şaft mafsalı dağılınca yolda kaldım,,, 300 metre ilerdeki köydeki nalburdan 1 adet 12-13 anahtar alıp arka şaftı yerinden söküp öne takıp devam ettim,,, :smiley:

Aga1064.jpg


Aga1046.jpg
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Günlerden birgün,,, önceki sahibinin "nasıl olsa kapıda yatıyor bari çürümesin" düşüncesiyle sıvacı edasıyla macunlayıp asıl rengi yeşil olan aracı evdeki mavi boyayla boyadığı aracımı şu kaportanın altında ne warmış diye meraklandığımdan spirali elime alıp biraz kurcalayayım dedim,,, Biraz çürükle karşılaştım ama acı gerçekle de yüzleşmek gerekiyormuş,,, Biraz da fazlalıklarını alayım dedim ama bir muhasebeci olarak sanırım yonttum,,,... :smiley:

Aga1066.jpg


Aga1065.jpg
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Kaporta yontma işine bir süre ara verdikten sonra mekanik aksamın tamiratına başlamaya karar verdik,,,
Bu arada aracı toplamamda hiçbir desteğini esirgemeyen değerli arkadaşım irsadbicer e ayrıca teşekkür ediyorum...
ilk önce arka difaransiyeli halletmeye karar verip parça tedarik etmeye karar verdim... Adana'da hurdacılar sitesinden neredeyse sıfır ayarında ayna mahruti tedarik ettim ve bizim aracı sökmeye başladık,,, Önce arka difaransiyel,,,...

Aga1071.jpg


Aga1070.jpg


Aga1072.jpg
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Arka difaransiyel, akslar, poryeler, balatalar komple yenilenip ayarlandı... Ne kadar bilya keçe varsa değiştirildi,,, sonra sıra şanzuman ve ön difaransiyel bakımına geldi,,, Şanzumandan debriyaja basınca gelen bir ses vardı,, Bilya sesi gibi bir sesti,,, Sökünce anladık ki bilya sağlam ama ses baskı ile balatanın uyumsuzlugundan geliyor,, baskı ve balata yenilendi... aracın prizdireğine uygun ve boyut olarak balata çeşiti fazla olmadığından balataya baskı uydurduk.. üstünden çıkan baskıyı bir kenara koyup toyota nın baskısını taktık. bu işlemden sonra debriyaj çatalınıda uzatmamız gerekti ama sağolsun ustamız milimetrik ölçüleriyle olayı halletti,,,... çok güzel bir debriyajımız oldu... Ön difaransiyelin bakımı yapıldı, poryeler,,, bilyalar,,, keçeler,,, akslar,,, balatalar,,,

Aga1080.jpg


Aga1079.jpg


Aga1077.jpg
 



Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Yürüyen aksamı tamamladıktan sonra aracımız biraz havadar olsun istedik... Aracın üstündeki kümese benzeyen şeyi kesip, kaynakla sabitlenmiş ön siperliği tekrar menteşeli hale getirdik,,,...

Aga1093.jpg


Aga1099.jpg


Aga1096.jpg
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Araca sonradan yapılan kümese benzer kabini kesip çıkarınca arkada bi boşluk oluştu... Genellikle arka kapağı sabitleyenlerin veya düz sac kaynatanların aksine ben kapak yapmayı tercih ettim ... 2 mm sac büktürerek yana doğru açılan menteşeli bir kapak yaptık üstüne de dorse kilidi denilen şık bir kilit taktık,,,... Kullanışlı olacağını düşünüyorum...

Aga1100.jpg


Aga1101.jpg


Aga1102.jpg
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Kaportanın çürük saçlarını değiştirdik... Aslında stepneyi arka difaransiyelin gerisine makasların arasına düşünüyorum... Eğer bu düşüncemi gerçekleştiremezsek de arka sağ çamurluğa takmak zorunda kalırsak diye 3 mm sac kullandım stepne takmak zorunda kalırsak taşıyabilsin diye,,,

Aga14281.jpg


Aga14282.jpg


Aga14283.jpg
 


Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

İyi günler
Kolaylıklar ve sabırlar diliyorum,ilgi ile takip ediyoruz.
 




Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

Kolay gelsin,
dizel motorlu willys ve tuzlaların performansını merak ediyorum
bu tm30 lar, bmc motorları, stabil 90 km yapabiliyor mu veya arazide çok bayılıyorlar mı?
 

Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

epey işin var kardeş kolay gelsin..kullandığın sac kalitesiz kara sac denen malzeme hemen çürümeye başlar ..profiller de çürümüş....bence resterasyon yanlış... öle iş olmaz kupa aşşağı alınması lazım...altta çürük vardır....

02022013390.jpg
 





Ynt: 1965 Dizel Tuzla Restorasyon

ismail55' Alıntı:
epey işin var kardeş kolay gelsin..kullandığın sac kalitesiz kara sac denen malzeme hemen çürümeye başlar ..profiller de çürümüş....bence resterasyon yanlış... öle iş olmaz kupa aşşağı alınması lazım...altta çürük vardır....
İsmail ustam bu çıraklık eserimiz olacak bi sonraki çalışmamda kupayı sıfırdan yapacam inşallah... Bu çalışmalar beni bi kaç sene idare etsin yeterli...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,817
Mesajlar
1,523,902
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
ALISH

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst