16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan cypriot4x4 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,027

cypriot4x4

You can go faster but I can go everywhere
Mesajlar
105
Tepkime Puanı
0
Web
www.trncipclawyer.com
Merhabalar,

diğer mesajımdan da görülebileceği gibi kaporta, boya işlemlerini tamamladığım aracımı kullanmaya fırsat bulamadan Yağ Lambası uyarı vermeye başladı.

motorun çekişi, gücü tamam, herhangi bir ölçüm yapılmadı ama kompresyonu iyiymiş hissi veriyor.

sizlerden öğrenmek istediğim aracın motorunu sökmeden alttan karteri açarak krank ana yatakları ile biyel (piston) kolları yataklarını değiştirmek mümkün müdür?

aslında tam olarak araç rölantide çalışırken yağ lambasının yanması sorunun nerden kaynaklındığını bilmiyorum.

ama süpheliler listesinde 1. sırada motorun yaşından dolayı krank yatakları ve piston kol yatakları var. 2. sırada yağ pompası 3. sırada da yağ müşürü.


gerek maddi açıdan gerekse kaporta boyanın yeni yapılmış olmasından (ve işlem sırasında kaporta boyaya zarar verilir korkusu nedenyle) dolayı motoru araçtan söktürüp komple bakımdan geçirmek istemiyorum.

yardımlarınız ve fikirleriniz için şimdiden teşekkürler
 

Etiketler
Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

bu arada internette konu ile ilgili yapmış olduğum araştırmada elde ettiğim verileri de sizlerle paylaşayım.

Vitara fabrika verilerine göre, çalışma sıcaklığındaki sağlıklı bir motor

4,000 RPM 'de 46.9 ile 61.1 psi arasında yağ basıncı üretmesi gerekir.

vitara yağ müşürü de su sıcaklık göstergesinden farklı olmayıp (yani bu müşür de sıcaklık göstergesi gibi sahtekar) motor 4.5 psi yağ basıncı yaprkenden sönüyor. Müşür yağın basıncı 3 - 3.5 psi 'ye kadar düştüğünde de yağ lambasını yakarak uyarı veriyor. İnternette okuduğum kadr eğer motor çalışır durumdayken yağ lambası yanmış ve motordan acaip sesler, vuruntu v.s sesleri gelmeden motoru durdurmuşsanız çooook şanslısınız gibi yorumlar okudum.

Allah 'a şükürler olsun ki benim araçta sadece 10 saniye kadar yağ lambası hafif kızardı ve şanstan evde arabayı garaja park etmiş olduğum için hemen motoru durdurup o günden sonra bir daha arabayı çalıştırmadım.
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

Suzuki konusunda özel bir bilgim yok ama, daha önce discovery 2 lerde yağ lambası yakıp motoru patlatanlar gördüm. Ve evet yağ lambası yandığında motoru kapatabildiyseniz çok şanslısınız, çünkü genelde o lambayı gördüğünüzde iş işten geçmiş oluyor. Size tavsiyem arabayı çalıştırmadan bir servise çekici ile götürün, ustalar iyice emin olmadan çalıştırmayın. Çok basit bir problemde olabilir. Örneğin discovery 2 lerde yağ pompasının bir civatası 200 000 lere yaklaşırken gevşeyip yağ kartelinin için düşüyor ve sonra yağ devirdayımını engelliyor, ve bu yüzden motor patlatan 2-3 discovery biliyorum. Oysa sadece bir civata değişse zamanında sorun kalmayacak.
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

yanlışlık sonucu konulmuş kalın yag da bu olaya sebeb verebilir ,


karteri açarak krank ana yatakları ile biyel (piston) kolları yataklarını değiştirmek mümkün müdür?

gazladıgınızda ekzozdan grı yag dumanı geliyorsa ,,2000-3000 devirlerde vuruntu şeklinde tak -tak ,,tık -tık ,gibi yatak yorgan sesleri geliyor ise ,bu işler e girmeden de saatle komprosyon testi faydalı olur . o zaman düşünülür .

bir ata sözümüz var : it '' le dalaşmaktansa çalıyı dolaşmak daha hayırlı olur .

alttan sökme isi kısa sürede ve kaliteli bir çözüm olmaz .''!!

yatak aşınırken krank üstünde cizikler ve aşınmalar olur örnek vermek gerekirse krankta 5 ana + 4 piston yatagı vardır bunların hepsi aynı ayarda aşınıp aynı oranda cizilmesi diye bir şey yoktur..

rektefiye atelyesinde teste tabi tutulup ölçüm yapılır en az hangi ölçüye kurtarırsa o oranda taşlamaya tabi tutulur ,,krank nekadar küçüldü ise o oranda büyük yatak kullanılır mesela binde 10-20 gibi egerki binde 50 üzeri ise o ölçüde yatak olmaz gidip yeni veya cıkma krank bulmanız gerekir ..

busaydıgım işler normalde 3-5 günde olabilir ama alttan bunu 10-15 günde çalışma zorlugu oldugundan anca tamamlarsınız ve iyi de olmaz mutlaka gözden bir şeyler kaçar sonradan dahada üzülebileceginiz şeyler ortaya cıkar .

yag yakmayan ve yatak vurmayan motora bunların yapılması gereksizdir *** ;)

ben hepsini sıfırlıyacam yeni olsun diyorsanız da bu vaktinizin ve paranızın çoklugunun bir göstergesidir ,ve hatta zevk meselesidir . ;D

problemsiz iyi günlerde aracınızı kullanmanız dilegi ile .. :smiley:
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

Merhaba Oğuz bey,

tavsiye ve önerileriniz için çok teşekkürler.

demiş siniz ki

"yag yakmayan ve yatak vurmayan motora bunların yapılması gereksizdir *** "

benim araçta yatak vurması yok daha önce de yazdığım gibi aracı evin garajına park ettim, klima v.s kapatırken aracın devri rölantiye düştüğü anda yağ ışığı kızarma yaptı bende hemen aracın motorunu durdurdum. yatak vurma olayı yok yani.

yağ yakma işine gelince araç ilk çalıştığında motor ısınana kadar egsozdan biraz duman atıyor, motor çalışma sıcaklığına ulaşınca dumanı kesiyor. Bu konuda bende makinistimde süpab lastiklerinden şüphelendik, henüz dokunma fırsatı olmadı ama.

yağ eksiltme konusuna gelince geçen yıl sanırım Haziran 2009 ayında araca yaptığım servisten sonra ilk kez 3-4 gün önce motora yağ takviyesi yaptım.

yapılan yağ takviyesi de yağ çubuğunda minimum ve maksimum 'un tam ortasında olan yağı maximum seviyesine getirmek için 150 veya 200 mililitre kadardı. Bu miktarın çok aşırı bir eksiltme olmadığını düşünüyorum.
 



Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

klima acıldıgında rolanti düşmesini engelleyerek hafif rolantiyi yükselten bir parca vardır o vazife yapmıyor ise rolanti klıma acıldıgında düşer ,elektirikçi ve klimacılar bu parcayı bilir kontrol ettirin
düşük rolantide yag lambası kızarabilir ..
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

oguz1134' Alıntı:
klima acıldıgında rolanti düşmesini engelleyerek hafif rolantiyi yükselten bir parca vardır o vazife yapmıyor ise rolanti klıma acıldıgında düşer ,elektirikçi ve klimacılar bu parcayı bilir kontrol ettirin
düşük rolantide yag lambası kızarabilir ..

bahsettiğiniz parçayı biliyorum, farları açınca aynı şekilde görev yapan benzer bir parça daha var. Daha önceden araçta vakum kaçağı olduğu için sorunu bulana kadar tek tek bu parçaların çalışıp çalışmadığını kontrol etmiştim öyle bir sorun değil yani.

ayrıca devir aşırı düştüğü zaman değil 1,100 rpm altına inerkenden yağ lambası kızarıyor, 800 rpm 'de de yağ lambası tam olarak yanıyor.
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

Bu sorun yağ pompasından. Aynısını bende yaşamıştım. Servisin dediğine göre pompanın iki gözünden birisi çalışmıyor buda rolantide düşük yağ basıncı ile yağ lambasını yakıyor.. En kısa zamanda değişmesini öneririm. Ayrıca işçiliği fazla olan bir iş. Ön diferansiyelin yerinden sökülüp karter öyle açılıyor ve o şekilde pompa değiştirilebiliyor...
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

yuzen_adam' Alıntı:
Bu sorun yağ pompasından. Aynısını bende yaşamıştım. Servisin dediğine göre pompanın iki gözünden birisi çalışmıyor buda rolantide düşük yağ basıncı ile yağ lambasını yakıyor.. En kısa zamanda değişmesini öneririm. Ayrıca işçiliği fazla olan bir iş. Ön diferansiyelin yerinden sökülüp karter öyle açılıyor ve o şekilde pompa değiştirilebiliyor...

tavsiyeniz için çok teşekkürler,

henüz iş yoğunluğundan ve tam olarak bu sorun ile ilgili olarak ne yapacağıma karar veremediğimden arabaya herhangi bir işlem yaptırmadım. Ayrıca bu konuda bana daha fazla bilgi verebilirseniz çok sevinirim.

internette yabancı forumlarda yapmış olduğum araştırmalarda ilk olarak tercihen mekanik bir yağ basınç göstergesi takarak yağ basıncını bir kontrol etmek öneriliyor (tabiki bu çok kısa sürede ve motora herhangi bir zarar vermeden yapılması gerekirmiş)

ayrıca benzer veya aynı sorunu yaşadığınıza göre ;

eğer hatırlıyorsanız arıza baş göstermeden arabayı ilk çalıştırdığınızda yağ lambasının sönmesi sankide 1 saniye kadar gecikmeli mi oluyordu.

Son 4 -5 aydır benim araçta ilk çalıştırdığımda yağ lambasının sönmesinde sanki biraz gecikme vardı.

Ali
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

Aynen öyleydi. Marş sırasında değilde marştan birkaç saniye sonra sönüyordu yağ lambası. Daha sonralarda ise rolanti bazen kalkışlarda normalin altına düştüğünde yanmaya başladı. en son ise aynen sizin sorununuz gibi rolantide devamlı yanmaya başladı. en sonunda yağ pompası değişimi ile olay çözüme kavuştu...
 



Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

yuzen_adam' Alıntı:
Aynen öyleydi. Marş sırasında değilde marştan birkaç saniye sonra sönüyordu yağ lambası. Daha sonralarda ise rolanti bazen kalkışlarda normalin altına düştüğünde yanmaya başladı. en son ise aynen sizin sorununuz gibi rolantide devamlı yanmaya başladı. en sonunda yağ pompası değişimi ile olay çözüme kavuştu...

Hımmmm, galiba benim aracın sorunu da sizin aracın ki ile tam olarak aynı, tarif ettiğinizi gibi son 4-5 aydır yağ lambası marşa basıldığında değilde araba çalıştıktan 1-2 saniye sonra sönüyor. Bu gecikmenin motorun yaşından, yıpranmışlığından kaynaklandığını düşünüp pek önemsememiştim doğrusu.

evet ilk olarak yeni bir yağ pompası ve bulabilirsem mekanik bir yağ basınç göstergesi temin edip tamirciyi ziyarete gitmem gerekiyor.

tavsiye ve fikirleriniz için çok teşekkürler.
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

Ne demek... İnşallah daha büyük bir arıza çıkarmadan sorununuzu halledebilirsiniz? Ben aracı o şekilde biraz yüksek rolantiye ayarlayıp kullanmıştım. Daha sonra ise pompa değişimi oldu. tabi en kısa zamanda pompa değişimi en mantıklısı olur...
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

yuzen_adam' Alıntı:
Ne demek... İnşallah daha büyük bir arıza çıkarmadan sorununuzu halledebilirsiniz? Ben aracı o şekilde biraz yüksek rolantiye ayarlayıp kullanmıştım. Daha sonra ise pompa değişimi oldu. tabi en kısa zamanda pompa değişimi en mantıklısı olur...

problemin ortaya çıktığı günden sonra ben arabayı hiç çalıştırıp kullanmadım, şimdilik internetten bilgi toparlıyorum ki tamirciye gittiğimde sorunu doğru yerde bulup çabuk halledebilelim.


bu arada aynı sorunu yaşayabilecek olan arkadaşlar için de yararı olur düşüncesiyle bulduğum ihtimalleri de yazıyorum.

yağ müşürü veya yağ filtresi montajında hata varsa yani tam olarak monte edilmiş değillerse, o bölgede yağ kaçağı olacağı için de basıç düşmesine sebep olabilirmiş.

ek olarak krank mili ön contasının görevini yerine getiremeyecek kadar açınmış olması, eksantrik mili yataklarında aşırı boşluk olması da yağ basıncı düşmesine sebep olabiliyor.

birde dikkatimi çeken 2,5mm 'lik bir vida şeklinde olan ve silindir kapağı motordan söküldüğünde motorun ön kısmında bulunan ingilizcesine "orifice" denilen bir vidanında yerinde olmaması (tamir görmüş bir motora tamirden sonra takılmaması) veya bu vidanın gevşek olması ya da ortasındaki yağ geçiş kanalının tıkalı olması da yağ basıncının düşmesine sebep oluyormuş.

ayrıca yağ pompasında bulunan ve aşırı yağ basıncını engellemek için açılan "over pressure relief valve" denilen kısımda da arıza varsa yani aşırı basınç oluşana kadar tam olarak kapalı durmuyorsa da yağ basınç kaybı olabilirmiş.
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

Merhaba arkadaşlar,

2-3 haftalık bekleyişten sonra benim aracın yağ basıncı uyarı lambası sorunu halledildi. Aynı olayı başkaları da yaşarsa yardım olsun diye çözümü sizlerle paylaşıyorum.

kalitesiz yağ filtresini (bu konuda emin değilim aslında) yenisi ile değiştirip marşa bastığımızda yağ ışığı anında söndü, aracı rölantide çalışmaya bırakıp motor ısınınca rölantide de kontrol ettim yağ lambasından hiçbir uyarı yok. Kısacası çok az bir masraf ile sorun halledildi.

bu noktaya gelene kadar çözüm için makinist arkadaşların bana vermiş olduğu tavsiyeler şunlar :

1- Yağ filtresini kaliteli bir marka ile değiştirmek,
2- motor yağı eskimişse kaliteli bir marka ile değiştir,
3- yağ müşürünü değiştir (hatta müşürü iptal et yerine tercihen mekanik yağ basınç saati tak ve basıncı gözlemle)

bu üstekiler maliyeti çok az olan çözümler ama bende olduğu gibi yağ filtresinden dolayı 2-3 kez aynı sorunla karşılaşan genç makinist arkadaşın iyi ki tavsiyesini dinlemişim, sorunu söyler söylemez hemen yağ filtresini değiştir demişti bana.

saygılar

Ali
 

Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

Motorun rektefiye zamanı yaklaştıkça parçalar arası tolerans artar ve bu da düşük yağ basıncına sebep olabilir diye duymuştum sebep o da olabilir.
 



Ynt: 16 Valve Vitara Krank Ana Yatak ve Biyel Kolu Yatakları, Yağ Lambası Uyarısı

olasiliksiz' Alıntı:
Motorun rektefiye zamanı yaklaştıkça parçalar arası tolerans artar ve bu da düşük yağ basıncına sebep olabilir diye duymuştum sebep o da olabilir.

Selamlar,

en son mesajımda yazmıştım ama tekrardan yazayım.

yağ filtresini kaliteli bir filtre ile değiştirince problem anında çözüldü. Hatta artık marşa basar basmaz yağ uyarı lambası hemen sönüyor bu da yağ pompasının sağlıklı çalıştığını, zaman içinde yataklarda oluşan yıpranmanında hala daha kabul edilebilir limitler içerisinde olduğunu gösteriyor.

Ali
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,066
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst