.
Volkan bey,
* İnverterin akıllı olmasının karavancıya faydası yerine dezavantajı bile olabilir.
Şöyle ki:
“Akıllılık” inverterin, alternatif şebeke akımının frekansına da uyabilme kabiliyetini işaret etmekte. Yoksa on grid kullanımda bu aletler, solar panellerden kazandıkları elektrikle (senkronize olamadıklarından) evlerdeki şehir şebeke sistemine bağlanmazlardı.
Karavancıların ise bu işleve gereksinimi yok. Biz akü bazlı yaşıyoruz.
Akıllı inverterlere ayni zamanda hibrid inverter de denmekte.
Yani bu aletlerde inverter ve solar regülatör olarak çift işlev bulunmakta.
Karavancı olarak bu iki işlev için uygun yapıda (!) iki ayrı alet, arıza rizikosunu azaltırdı. Yoksa birisinin arızası yüzünden diğerinden de faydalanılamıyacağı göz ardı edilmemeli..
Aslında bu aletin üretim amacı karavanlar için değil !
Avrupa'da bu cins aleti karavanına takana rastlamadım..
* Karavan ve marin kullanım için üretilen 12 V sınıfı solar panellerin hücre lehim bağlantılarının sarsıntıdan zarar görmemesi için kompakt ebat ve dayanıklı çerçeve yapısı var.
En azından büyük boyutlu modülden uzak durmak yerinde olmalı..
* LiFePo4 aküler jel ayarlı şebeke ve solar regülatörleriyle doldurulabilseler de, kullanılmadığı zamanlar kurşun akülere göre yarı dolu olarak depo edilmeleri en uygunu. Bu yüzden karavan kullanılmadığı zaman solardan ayırmak gerekebilir. Tabi en ideal çözüm ise kendi dolum cihazlarını tercih etmek oluyor. Böylelikle uzun yaşam için önemli, hücre eşitleme işleminden de faydalanılmış olunurdu..
Ayrıntılara girmeden pratik amaçlı yazayım dedim.
Siz önemsemazseniz bile, belki başkalarına faydası olabilir..