110 Luk Defenderimi Satıp Discovery 1 300 Tdi Almayı Düşünüyorum.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kerkol Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 7,292
Aklın yolu bir. ZF otomatik şanzıman efsane, arıza veren zaten LR kısmı olan arazi şanzımanı Bence hiç manuel şanzımana kasmaya gerek yok, zaten arazide manual düğmesine basıp şanzımanı manuel kullanabiliyor yada 3.viteste kalkabiliyorsunuz misal. Ama illa manuel isterseniz az miktarda S paket manuel şanzımanlı Td5 satılıyor. Bu arada ben şanzımanlar RN380 diye biliyorum. Arazi zaten hepsinde kullanbılan LT230.
 

Etiketler
R380 kullanıldığı yazıyor her farklı motora değişik oranları olan R380 bu şanzımanı seviyorum aslında bütün land lar kullanıo

Ashcroft Transmissions

ama kişisel olarak ZF otomatik düşünürdüm hem arazide hem de günlük kullanım rahatlığı hiçbirimiz boyu kadar çamura girmiyoruz
 

hayırlısıyla defender ilanımı malum siteye koydum. ilan numarası : 244318534
 


Defender'im Satıldı.... Şimdi bende Disco II arıyorum bakalım hayırlısı...
 



Allah kolaylık versin,fiyatları çok yükseldi bu araçların ama ilanlardaki araçlara bakıyorum uzun süredir de satılık ama kimse fiyattan da inmiyor.
 

Sonunda ben de aradığım araca kavuştum. Yeni oyuncağım 1998 discovery 1 300 Tdi. Geçen Kasım ayından buyana defenderimi satmayı ve discovery almayı planlıyordum. Defenderimi şubat ayında sattmamla arayış hızlandı. Sürekli malum sitedeki ilanlara baktım, eşe dosta haber saldım ve sonunda bir tane buldum. Araç şu anda Alanya Hasan Kola ustada bakımda. Yükseltme kiti takılıyor ve diğer bakımları yapılıyor. Araçla ilgili şahsi düşüncelerimi ve üzerine yapacağım modifikasyonları bu işe gönül veren kişilerle paylaşmayı düşünüyorum. Ne demişler bilgi paylaştıkça artar.

Discovery alma süreci çok uzun geçti. Yüzlerce ilan inceledim onlarca kişiyle gerek telefonda gerek yüzyüze görüştüm.Bu süreçte başımdan geçenleri ayrıca bu sitede anlatacağım. Bu tecrüberlin yeni araç alacalara faydalı olacağını umuyorum.

şimdilik bu kadar....
 


Evet araç bende.
Aldıktan sonra BF 245 75 16 mt lastik ve 2 inch yükseltme kiti taktım taktırdım ve ana şanzumanı değiştirdim.

Son derece memnunum. 300 tdi oluşu ve elektronik sistemlerden uzak oluşu önemli bir artı.

Düşünüyorsanız tavsiye ederim. memnun kalırsınız
 




Evet, düşünüyorum. Yalnız ben aracın sorunlu olmayan standart donanımlarını kullanmayı tercih ediyorum. Sorun varsa da gerekeni yapmayı tabi. Özellikle yükseltmenin aracın dengesini ve yol tutuşunu (viraj direnci vs) bozduğunu, büyük lastiklerin moment dahil mekanik her şeye olumsuz etkisi olduğunu biliyorum. Eminim siz de biliyorsunuzdur.

Aslında çeki demiri gibi nadir kullanılan şeyleri de pek beğenmem. Onun yerine geri görüş kamerasını tercih ederim.

Discovery 1'e vinçli demir tampon takmak yerine Discovery 2'nin tampon ve farlarını takmayı tercih ederim. Bu arada yanlış anlaşılmasın, dağlar benim mekanımdır. Arabamı uygun bir yere bırakıp yürüyerek onları yaşamayı ve çadırımı da toprak üzerine kurmayı tercih ederim.

Araca nadir kullanılan eşyaları taşıtmayı sevmem. Onun yerine ses ve ısı yalıtımını, klimayı, kaloriferi, koltuk konforunu geniş açılı aynaları tercih ederim. Aerodinamik etkisini daha çok önemsediğim için araç üstü sepeti aracıma takmam. Başka bir yere koymak mümkünse bagaj kapısındaki stepneyi araç arkasında bulundurmayı da çok tercih etmem. İkinci akü ve yakıt deposunu tercih ederim.

Bunun gibi bir sürü tercihlerimi yazıp vaktinizi almayayım. Şu anda zaten bir suv aracım var. Discovery 1'de bilgi sahibi dostlardan önce mekanik önerileri alıp, sonra da kasada yapmayı düşündüğüm değişiklikleri yapmayı düşünüyorum (kapılardan sonraki arka camları ve onların üstündeki bombeli dar camları iptal etmek, bagaj kapısındaki camın alt basamaklı görüntüsünü iptal etmek ve üstten de yan tavan kayıtları seviyesine kadar indirip iki tarafına sarı yuvarlak sinyaller ve ortasına da fren lambasını koymak gibi)

Saygılarımla.

C. DURGUN
Mak. Müh.
Trabzon
 
Son düzenleme:

SON KONULAR - FORUM