1.6 Vitara Oto Vites

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan m.alper Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,413

m.alper

Yeni Üye
Mesajlar
5
Tepkime Puanı
0
değerli arkadaşlar
bugün itibariyle 95 model vitara 1.6 oto vites araç için kaparo verdim kısmetse bundan sonra yeni aracım bu ulucak bu aracı kullanan arkadaşlar araç hakkında bilgi verebilirmi araç orijinal haliyle herhangi bir işlem görmemiş durumda ben genelde şehir içi ve kışın ava giderken kullanıcam arazı vitesleri nasıldır nasıl çalışır vs vs işte yardmcı olurmusunuz...
teşekkürler
 

Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites

Hocam aracınız hayırlı olsun resim bekliyoruz kısa zamanda


 iPhone 5s'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites

Tesekkurler ama kimse yardimci olmadii

Screenshot_2014-09-26-19-35-15.jpg
 

Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites


m.alper' Alıntı:
Tesekkurler ama kimse yardimci olmadii

Hocam inanın bi bilgim olsa yardımcı olayım size ama suzuki kullanmadım hiç ava giderken falan kullanıcam demişsiniz nereye gidiyosunuz acaba av için nerde ikamet ediyosunuz hocam


 iPhone 5s'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi
 

Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites

Merhaba aracınız hayırlı olsun.Şanzımanın otomatik kısmını bildiğinizi anlıyorum.
Arazi kısmında ikinci bir kol ve üzerinde 2H,N,4H ve 4L konumları vardır.

Normalde olması gerekenleri yazmaya çalışacağım,yanlışım varsa görenler düzeltir.
2H pozisyonundayken aracınızı,arkadan itişli bir otomatik araç gibi kullanabilirsiniz.

Ayağınız frende olacak şekilde,dört çekere geçmek için şu yolları izleyiniz.
Aracınızı durdurup ana vitesi N pozisyonuna,arazi vitesini de önce N ve sonra 4H a alınız.
Akabinde ana vites kolunu duruma göre gereken D veya 2 yada 1 pozisyonuna alınız.
Bu andan itibaren aracınız öndeki otomatik porya kilitleri sayesinde dört çeker haldedir.

Bu durumda asfaltta kar,yağmur,toprakta yaş,kuru daha emniyetli sürüş yapılabilir.
Elbette bu pozisyondayken 2H pozisyonuna göre daha fazla yakıt harcanacaktır.

Eğer koşullar çok daha zorlu,arazi çok engebeli,tepeler çok dik ise 4L pozisyonu gerekecektir.
Bunun içinde yine durup ana vitesi boşa,arazi vitesini 4L pozisyonuna almanız gerekecektir.

Bu durumda ise aracınız katır,keçi,dağ aslanı ne derseniz o duruma geçmiş olacaktır.
Ana viteside uygun pozisyona getirdiğinizde,karnı üstüne oturmazsa her yerden geçersiniz.

4L de direksiyonu tam sağ sol yapmayınız aracın mekanik olarak kasılmasına sebep olursunuz.
Yine bu pozisyonda çok hızlı gidemezsiniz,aksi takdirde dişli sisteme zarar verilebilir.

E tabii ki bu durumda 4H pozisyonundan da daha fazla yakıt harcanacağı malumdur.
Burada km de şunu yakar hesabı pek mümkün değildir.Araziye girerken depoyu dolu tutun.

Bazı araçlarda hareket halindeyken dört çekere almak mümkündür ama pek tavsiye edilmez.
Bir de tekrar iki çekere geçtiğinizde,bir iki metre geri gidip emin olmak en garantili yoldur.

Araç tek başına herşeyi yapamaz,lastik,vinç,muhtelif modifikasyonlar kabiliyetini artırır.
Lastik çizme dahi sizi bir adım daha öne taşıyacak bir ekipmandır.

Şöför mahallinden kestiremediğiniz yerleri üşenmeden inip keşfetmek işin şartlarındandır.
Bu konular zaman içinde pilotajınız geliştikçe daha kolaylaşacaktır.

Mümkünse zorlu etaplara tek araç gitmeyin,aracınızı bakımlı tutun,halat,kürek vs bulundurun.
Ayrıca yardım için yakın civardan ya da tanıdıklardan birkaç tel mutlaka rehberinizde bulunsun.

Bunların hepsi ve daha fazlasını,kullandıkça kendi pilotajınızı geliştirerek ideal hale getireceksiniz.
Size keyifli,kazasız,kırımsız sürüşler dilerim.Şahsi tecrübelerimden bazılarıdır,faydalı olmasını umarım.
 



Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites

çok faydalı bilgiler olmuş sayın ttogan teşekkürler yardımınız için daha önce suv araç kullanıyodum d konumunda başka bişeye gerek kalmıyodu uzun bi aradan sonra tekrar kavuşmak istediğim hayalim oldu ama bu seferde arazi vitesi işin içine girdi bu resimdeki işaretli olanlar hakkında da bilgi verebilirmisiniz ?

vitara.jpg


vitara.jpg
 

Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites

Tekrar merhaba,işaretli resimlerden bildiklerimi anlatmaya çalışayım.
Ana vites kolu üzerindeki altta kalan düğme genel olarak O/D düğmesidir.

Japon'larda o düğmeye basınca son vitesi devre dışı bırakmış olursunuz.
Alt viteslerde de vites değiştirme devirleri,aralıkları daha uzun olur.

Böylece uzun ve dik rampalarda ikide bir alt ve üst viteslere geçiş engellenir.
Özellikle çok yüklüyken yada romörk çekerken çok daha işe yarar.
Hafif hallerde ise hızlanma ve yavaşlama için kullanmak ta mümkündür.
Zaman içinde el alışkanlığı kazanıp ideal şekilde kullanacaksınızdır.

Arazi vitesi kolundaki işaretler yanılmıyorsam en geriden öne 2H,4H,N,4L şeklindedir.
Onbeş yıl geçtiği için yanılıyor olabilirim,okuyan arkadaşlar yanlışım varsa düzeltsin lütfen.
Buradaki N vinç kullanırken ya da aracınız çekilirken tercih edilecek bir konumdur.
Fena batmış araçta vinçlemede 4L kullanılması tavsiye edilebilir.

Ana vites kolundaki D drive yani ileri doğru sürüş konumudur.
2 konumunda şanzımandaki son dişliyi,L konumunda son iki dişliyi kullanmazsınız.
Burada süratinize ve aracınızın yük durumuna göre seçim yapmanız gerekir.
L pozisyonunu ağır yüklü yada çok bozuk arazide yavaş gitmek için kullanabilirsiniz.

2 pozisyonu ise D nin hızlı, L nin ise yavaş kaldığı durumlarda kullanılır.
Bu duruma da zaman içerisinde el melekesi kazanıp ideal sürüşü bulursunuz.

Son olarak 1 ile işaretlediğiniz o düğme hakkında hiç bilgim yok,hatırlamıyorum.
Bizim araçlarımızın ikiside manueldi ve onbeş yıl geçti,hafızam o kadar iyi değil.

Benden şimdilik bu kadar,umarım faydası olur.
 

Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites

sayın ttogan çok faydalı ve açıklayıcı bilgiler oldu çok teşekkürler emeğiniz için,
size bi kaç sorum daha olacak forumu biraz karıştırdığımda arazi vitesinden çıkışlarda biraz geri gitmek gerekiyomuş bu geri gitme meselesi sadece sadece 4L konumundayken mi geçerli yani aracı 2h konumundayken kullanıcaz şartlar biraz zorlaşırsa 4h konumuna alıp o şekilde kullancaz ( yağmur kar toprak yumuşak zeminlerde) dağ tepe çamur daha fazla güç gerektiren durumlarda aracı durdurarak 4L konumuna alıp hafif devirde fazla sağ sol ani hareket yapmadan kullanıcaz. asıl sorum şu 4H tan 2H geçerken geri geri gitmek gereklimi ? yoksa 4L den 2H yada 4H geçmek için mi geri geri gitmek gerekiyor ? bu konuda da aydınlatırsanız sevinirim.
Bu arada o küçük düğme n ve p konumu araç deviri ile ilgiliymiş N konumunda 5000 devir p konumunda 6000 devir vites değişimi yapıyomuş bende yeni öğrendim
 

Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites

Herhangi bir dört çeker konumundan iki çekere geçtiğinizde durumu sağlamak için bir iki metre geri gitmekte fayda vardır.Zaten bir müddet sonra aracınızın nerede nasıl davrandığını kavrayacaksınız.Ondan sonra artık geri gitmeye gerek olup olmadığını gerek göstergedeki ışıklardan gerekse aracın kasıntılı ya da rahat gitmesinden anlayacaksınız.O zaman herhangi bir manevraya gerek kalmadan sürüşe devam edeceksiniz.Fakat dalgınlık vs gibi sebeplerle bir hasara meydan vermemek için yine de araziden çıktıktan sonra iki çekere aldığınızda bir iki metre geri giderek sağlama yapmak işi garantiye alır.

İki çekerden dört çekere geçtiğinizde geri gitmeye gerek yoktur.Bu sağlama,arazi (yavru) şanzımanı olan araçlarda arazideki zorlamalar esnasında,olası altını vurma,içine çamur kaçma vs akla gelmeyecek durumlardan sonra asfalta gelindiğinde arazi şanzımanından çıkılamayacağı gibi bir olumsuzluk düşünülerek yapılması istenen harekettir.Normal olarak zaten sağlıklı durumlarda sorunsuzca arazi şanzımanından çıkılır.

Ağır yada hızlı dört çekerdeyken tam sağ yada tam sol yapıp aracı kasmayın demek istedim.Fazla sağ ya da sol yapmayın değil.Direksiyon tam sağ yada tam sol yapıldığında porya mafsalları fazlaca kasılıp dönmemek isterler.Direksiyonu tam sonuna dayayıp biraz geri bırakırsanız daha rahat hareket eder ve zor pozisyondan çıkarsınız.Sonuna dayayıp zorlarsanız direnir ama güce karşı koyamayıp kırılabilir.Dağın başında çekiş kaybedip yolda kalmamak,aracımıza hasar vermemek için işin minik bir püf noktasını bilmek iyidir.Gerektiğinde sonuna kadar dayamadan seri şekilde sağ sol yaparak usta bir pilotajla batmadan, gömülmeden zor geçişler yapılabilir.

O düğme sizin yazdığınızdan anladığım kadarıyla bazı araçlardaki S ve E yani Spor ve Ekonomi modları içinmiş.
Gerçi 5000-6000 devir az bir devir farkı,2500-4000 gibi olan araçlar biliyorum ama Suzuki'de belki böyledir.
O konumuda zaman içersinde deneyerek,kullandıkça siz daha iyi kavrayıp,burada açıklarsınız.
Kazasız,kırımsız bol arazili günler dilerim
 

Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites

değerli bilgileriniz için çok tşk,
bugün başka bi problemle karşılaştm gerçi problemi bilemedim ama araç iki çekerde iken durup tekrar hareket edildiğinden çok garip bi ses çıkıyo ve yavru viteste sanki bi kasılma oluyo gibi ileri geri gidiyo neden yapar bilgisi olan paylaşabilirmi ?
 



SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,905
Mesajlar
1,525,368
Kayıtlı Üye Sayımız
166,707
Kaydolan Son Üyemiz
Ayhnn

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst