Ynt: 1.6 Vitara Oto Vites
Merhaba aracınız hayırlı olsun.Şanzımanın otomatik kısmını bildiğinizi anlıyorum.
Arazi kısmında ikinci bir kol ve üzerinde 2H,N,4H ve 4L konumları vardır.
Normalde olması gerekenleri yazmaya çalışacağım,yanlışım varsa görenler düzeltir.
2H pozisyonundayken aracınızı,arkadan itişli bir otomatik araç gibi kullanabilirsiniz.
Ayağınız frende olacak şekilde,dört çekere geçmek için şu yolları izleyiniz.
Aracınızı durdurup ana vitesi N pozisyonuna,arazi vitesini de önce N ve sonra 4H a alınız.
Akabinde ana vites kolunu duruma göre gereken D veya 2 yada 1 pozisyonuna alınız.
Bu andan itibaren aracınız öndeki otomatik porya kilitleri sayesinde dört çeker haldedir.
Bu durumda asfaltta kar,yağmur,toprakta yaş,kuru daha emniyetli sürüş yapılabilir.
Elbette bu pozisyondayken 2H pozisyonuna göre daha fazla yakıt harcanacaktır.
Eğer koşullar çok daha zorlu,arazi çok engebeli,tepeler çok dik ise 4L pozisyonu gerekecektir.
Bunun içinde yine durup ana vitesi boşa,arazi vitesini 4L pozisyonuna almanız gerekecektir.
Bu durumda ise aracınız katır,keçi,dağ aslanı ne derseniz o duruma geçmiş olacaktır.
Ana viteside uygun pozisyona getirdiğinizde,karnı üstüne oturmazsa her yerden geçersiniz.
4L de direksiyonu tam sağ sol yapmayınız aracın mekanik olarak kasılmasına sebep olursunuz.
Yine bu pozisyonda çok hızlı gidemezsiniz,aksi takdirde dişli sisteme zarar verilebilir.
E tabii ki bu durumda 4H pozisyonundan da daha fazla yakıt harcanacağı malumdur.
Burada km de şunu yakar hesabı pek mümkün değildir.Araziye girerken depoyu dolu tutun.
Bazı araçlarda hareket halindeyken dört çekere almak mümkündür ama pek tavsiye edilmez.
Bir de tekrar iki çekere geçtiğinizde,bir iki metre geri gidip emin olmak en garantili yoldur.
Araç tek başına herşeyi yapamaz,lastik,vinç,muhtelif modifikasyonlar kabiliyetini artırır.
Lastik çizme dahi sizi bir adım daha öne taşıyacak bir ekipmandır.
Şöför mahallinden kestiremediğiniz yerleri üşenmeden inip keşfetmek işin şartlarındandır.
Bu konular zaman içinde pilotajınız geliştikçe daha kolaylaşacaktır.
Mümkünse zorlu etaplara tek araç gitmeyin,aracınızı bakımlı tutun,halat,kürek vs bulundurun.
Ayrıca yardım için yakın civardan ya da tanıdıklardan birkaç tel mutlaka rehberinizde bulunsun.
Bunların hepsi ve daha fazlasını,kullandıkça kendi pilotajınızı geliştirerek ideal hale getireceksiniz.
Size keyifli,kazasız,kırımsız sürüşler dilerim.Şahsi tecrübelerimden bazılarıdır,faydalı olmasını umarım.