Selam. İsmim Birol Ankara'da yaşıyorum. Vitara 3 kapı ve 5 kapılısını da kullandım. Ben Tek geçerim. İsterseniz sıkılmazsanız te tek anlatayım huyunu suyunu; Ben Memurum. aracı almadan önce düşüncem. Az yaksın, kliması hava yastığı olsun, muayenesi 2 yılda bir olsun, vergisi düşük olsun kriterlerine istinaden. suzuki 16 jlx vitara aldım. ilk aldığım 3 kapılı 1998 modul kırmızı orjinal tavan bagajlı şirinmi şirin bir araçtı. inanın bana böcek gibi şenir içinde kedi gibi. park sıkıntısı yok. yakıt mükemmel şuan tahminim 250 kuruş felan yakar. ankara lpg fiyatına göre. kışında yaksın yaksın 300 kuruş yakar şehir içinde. Ben aynı zamanda avcıyım, hem balık hem kara avı. ayrıca doğa gezilerine çıkarım. vitaram ile ağır ofroad yapmadım ama doğa kır bayır gezilerinde karda, çamurda hiç sıkıntı yaratmadı. lastikleri yere tutunsun 4l modunda çıkamayacağı yer yoktur. Araçla ilgili en büyük sıkıntım arkadaşlarla 4 kiş ava gittiğim zaman arkada oturanlar perişan oluyordu ve biri çişim geldi dur dese öndeki inecek koltuk katlanacak arkadaki inene kadar altına yapmazsa iyidir tabiki
Bu sebeplerden dolayı 3 kapılı kırmızı kelebeğimi sattım ve 5 kapılı vitara aldım.
Bagaj sorunum ortadan kalktı. çişçiler de rahat etti
.
Bu aracımı da 1 sene sonra satmak zorunda kaldım. Klasik bir söz olacak ama inanın bana gerçekten evlendiğim için ve borçlarımdan dolayı sattım. 2014 Haziran ayında 24.400 e sattım. hatasızzzz dı. Şimdi yine aynı temizlikte almayı düşünyorum. inşallah paramı denkleştirdiğim zaman hemen alacağım. benim tahminim temiz ama gerçekten temiz 5 kapılı 2001-2003 arası vitarayı 35.000 tl den aşağı vermezler diye düşünüyorum.
Şimdi size aracı alırken dikkat etmeniz gerekenleri yazacağım;
1: Aracın klasik kaporta aksamına ve motor kısmından anlayan iyi bir usta ile baktırmanız lazım.
2: Ön sağ ve sol tekerlerde bulunan otamatik HUB denilen kilitlerin çalışıp çalışmadığını kontrol edin. Bunun için aracı 4 teker yerden kalkacak şekilde lifte kaldırıp içerisindeki kısa vites kolunu 4H ve 4L moduna alın, sonrasında normal vitesi 1 e takıp debriyajdan ayağınızı çektiğinizde çıt diye bir ses gelmesi lazım ve sonrasında arka tekrlerle birlikte ön iki tekerinde dönmesi lazım hepsi birlikte dönüyorsa sorun yok demektir. Tekrar aracı 4H ve 4L modundan çıkardığınızda normal vitesi geriye takıp debriyajdan ayağınızı çektiğinizde bu sefer yine çıt diye bir ses duyduğunuzda ( ön iki tekerden de bu ses gelmesi lazım) ön tekerlerin kilitten çıkıp dönmemesi lazım. Yani aracı normal iki çekere almış uluyorsunuz. Tüm bu dediklerimin aynısını bu işlemleri yaptıktan sonra normal yolda da denemeniz lazım. Çünkü; örnek; normal yolda durup aracı 4H moduna alın ve 1 vitesle kalkın araç ile 1-2-3-4’cü viteslerde biraz dolaşın çünkü bazen önde bulunan HUB denen otomatik kilitler yerinden atıp çatır çatur sesler çıkarabiliyor, bu kilitlerin eskidiğini miadını doldurduğuna delalettir. Ayrıca seyir halindeyken arazi şanzımanından ses gelip gelmediğine dikkat edin. Aynı 4L moduna alın ve dik rampalarda hatta mümkünse hafif topraklı arazide deneyin.4L modu ağır devirdir. Zaten aracın kalkıştaki gücünü hissedecksiniz. Burda da 1-2-3-4-5 nci viteslere çıkın aracın 5 ‘nci viteste tahminim 40-50 kml hızı geçmediğini göreceksiniz. Bu normal bir durumdur çünkü ağır devir sadece çok zor koşullarda kullanılır. (çamur, kar, dik yokuşlar vb.) o yüzden gerek kalmadıkça 4L modunu kullanmamak lazım. Aynı şekilde 4H moduda hızlı 4x4 demektir yani. Kışın karlı buzlu yollarda 4H modunda 1-2-3-4-5 nci viteslerde arazide ve asvaltta da gidebilirsiniz. Ama çok zorda kalmadıkça 4H modunda da özellikle asvaltta fazla seyahat etmemek lazım. Arazi şanzımanın ve kilitlerin (HUB) ömrünü kısaltmaması için. Ayrıca Önemli Bir Dipnot: her arazi vitesinde dolaştıktan sonra işiniz bittikten sonra 2 çekere geçmek için mutlaka önce durup 4H veya 4L modundan (kısa kol) çıkıp aracı normal geri vitesine takıp birkaç metre geri geri gitmeniz lazım. Çünkü ön tekerde bulunan kilitlerin çıt sesi çıkarıp atması lazım. Bu olmazsa ön tekerler 4x4 modunda takılı kalır ve arazi şanzımanı ve kilitlere zarar verirsiniz.
3: Aracın normal viteste giderken uğultu olup olmadığına dikkat edin. Aynı şekilde difransiyelden de ses gelip gelmediğine dikkat edin.
4: Zaten aracı lifte kaldırdığınızda aracın alt aksamını gözle kontrol ettiğinizde yanınızda da iyi bir usta varsa aracın hor kullanılıp kullılmadığını. Anlar.
5: Satın alacağınız araç bence mümkünse hiç lpg takılmamış olursa daha iyi olur. Mesela benim 2013 te aldığım vitara hiç tüp takılmamıştı ve çıtır çıtırdı. LPG sini kendim iyi bir ustaya taktırdım. LPG markası olarak ben Atiker taktırdım. İnanın bana hiç sıkıntı yaşamadım.
6: Vitaraların genellikle yan kapı döşemeleri temiz ve deforme olmayanının bulmak çok zor. Ama isterseniz biraz sabırla bekleyip en uygunun bekleyerek bulabilirsiniz. Benim için Koltuk Döşemeleri ve Kapı döşemeleri Orijinal olacak diye bir takıntım olduğu için pıtır qpıtır çıtır çıtır olanını bulana kadar ben beklemiştim. Ve sonunda da muradıma ermiştim.
7 : Yakıt olarak Ankara da ki şu an LPG fiyatına göre yazıyorum 2.200 olsa litre fiyatı şu an. Şehir içi 250-270 kuruş şehir dışı 210-250 kuruş arası yakar. Kışın bu biraz daha fazla olur ama. İnanın bana 1999 model LPG li bir şahin doğan yada kartala binseniz bundan daha fazla yakar.
8: Klimasının çalışıp çalışmadığını iyice deneyin. Hava Yastığı 2 adettir biri direksiyonda diğeride ön sağ torpido üstündedir. Gözle iyi bir şekilde kontrol edin.
9: Baskı balatasını yine aynı şekilde ustanızla kontrol ettirin.
İnanın bana bunları anlatırken aracımla gezdiğim dolaştığım günler aklıma geliyor ve biraz abartacam ama nerdeyse gözlerim dolacak.4x4 bir araçla arazide dolaşmak bir tutkudur. Araçla arazide gezerken çukura girdiğinde sağa sola esnediğinde ,berberler de bulunan ve 1 tl ile çalışan masaj koltuklarından bana daha çok haz veriyor.
SONUÇ:2000-2003 arası temiz bir Suzuki Vitara kapılı JLX, ağır offroad yapmayacaksan, sadece doğa gezileri, av vb. etkinliklerde kullanacaksan. Tadından yenmez. Haaa şenir içinde de gönül rahatlığıyla kullanacağınız bir araçtır. Hiç sıkıntı yaratmaz. Lastik Tavsiyesi olarak 4 tane BF Goodrich All terran mükemmel olur. Ben tanesini 2013 te 300 tl ye almıştım. Biraz pahalıdır ama mükemmel bir lastiktir. Araştırın anlarsınız.
Sabırla bekleyin, Ben sahibinden com a her gün bıkmadan girerek takip edip buldum. ve Ankara da oturduğum halde İstanbul Silivriden bulduğum Vitaramı alıp getirmiştim. 2014 te sattığım arkadaş ta Adana dan geldi ve aracı alarak sevinçle arkasına bakmadan gitmişti.
Temiz Bir Vitara = Mutluluk Klasik sloganla bitiriyorum. Mecnun bilseydi Suzuki sevgisini severmiydi Leyla Zillisini