1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan avdoğa Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 96,918

Etiketler
Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

sallama problemini çözebildinizmi? çözdğüyseniz paylaşırsanız sevinirim birde maliyet nedir.
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

Konuyu hortlatmak gibi olacak ama başka konu açmadan bu konuyla ilintili olduğu için sorayım dedim.

Arazi vitesinde 4 l den çıkarken yani 2 çekere geçerken geri gitme olayı düz vitesler için de geçerli mi ?
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

tft' Alıntı:
Konuyu hortlatmak gibi olacak ama başka konu açmadan bu konuyla ilintili olduğu için sorayım dedim.

Arazi vitesinde 4 l den çıkarken yani 2 çekere geçerken geri gitme olayı düz vitesler için de geçerli mi ?
Evet araç düz vites de olsa dört çekerden çıkarken, çıt sesi duyana kadar geri gitmek gerekli, veya ses duyulmuyorsa 1-2 mt.
Böylelikle free hub'lar daha uzun ömürlü olacaktır.
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

Arkadaşlar, konuyu hortlattığım için özür dilerim ancak yeni konu açıp da kirlilik yapmak istemedim. JLX ile ilgili birçok başlığa baktım, okudum ancak yine de güncel tecrübeleri duymak, bu tecrübelerden yararlanmak istiyorum. Durumum şöyle:

Şu an mevcut binek bir aracım var. Öte yandan da vazgeçemediğim bir 4x4 tutkum, doğa, kamp vb. tutkum. Çok bir bütçem yok. Maksimum elimdekini de sattığım takdirde 20 bin olur. Bu bütçeyle hem uzun yol (gündelik kullanım da dahil bu uzun yolun içine) hem de bahsettiğim tutkularımı yerine getirecek, çok ağır arazi şartlarında zorlamayacağım ama beni de karda, çamurda yolda bırakmayacak bir araç arayışındayım.

Bu bütçeyle en uygun, en ekonomiği JLX gözüküyor. Ancak net ilanlardaki araçların piyasası bir hayli yüksek gerçekten. Bu ayrı bi konu. Benim tecrübeli arkadaşlardan öğrenmek istediklerim asıl şunlar:

1.Bu araç, uzun yolda, gündelik kullanımda bir otomobil kadar olmasa da yaklaşık olarak onun kadar rahat ettirir mi?
2.Yakıt olarak ekonomik midir? (LPG ile ne kadar ekonomiktir?)
3. Sağlamlık, yol tutuşu, sorunsuzluk konularında nasıldır?
4.Yedek parça fiyatları; yaygınlığı ve dilinden anlayan ustasını bulmak gibi durumlarda nasıldır?
5.Arazi performansı nasıldır? (Çok ağır arazi şartlarında kullanacak olmasam da yine önemlidir.)
6. 5. soruyla ilgili olarak 1.6 motor, bu araca yeterli midir?
7. Temiz görünen araçlara 24/25 isteyenler bile var. 2000/2001 model araçlar için biraz fazla değil midir?
8.Ne kadara kadar para verilir bu araçlara?
9.Tavsiye eder misiniz?

Kullanan ve bilgisi olan tüm arkadaşlarımın tecrübelerini bekliyorum. Şimdiden herkese teşekkürler...
 



Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

1- Ben 2005 de 2000 model Pejo Partner'i satıp 2000 model JLX almıştım. Uzun yol ve gündelik kullanımda Partner'i aratmayıp daha iyi olduğunu söyleyebilirim. Belki üst segment sedan araç rahatlığı olmasa da Clio, punto vs.. vasat binek araçların konforuna sahiptir.
2-Yakıt olarak ben benzinli ve çok sakin kullanırdım ve kitapçıktaki şehir dışı 6.5 lt/100 km , şehir içi 9.5 lt/100 km rakamlarını tuttururdum Ancak LPG li ve normal sürüşte 10-12 lt/100 km genelde tüketilen değerdir.
3- Sağlamlık konusunda arazi aracı olduğundan motor ve mekanik anlamda binek araçlardan çok üstündür. 2000 model JLX i 140 binde alıp 340 binde 7. yılda sattığımda yapılan bakım ve tamirleri gözden geçitriyorum,
100 binde debriyaj ve ön fren balatası değişimi yaptım,
ön takımdan bir rot ve rotil dışında değişim olmadı,
bir kez ön fren hortumlarını değiştirdim
araç benzinliydi, bujileri 45 binde değiştirirdim ve tamirci söktüğünde gerek yok derdi, bir kere keyfe keder bir sıkıntı yapmamasına rağmen km ömrü geldi diye buji kablosu değiştirdim (bunlar LPGli araçta farklı olabilir)
elektronik anlamda sensör vs... hiç bir sıkıntı yaşamadım (LPG de fark olabilir)
kırmızı antifriz koymam nedeniyle radyatör, kalorifer peteği ve bir hortum değiştirdim, mavi-yeşil antifirizde bu sorunun yaşanacağını sanmıyorum.
300 binden sonra yaz aylarında ilk kontak sonrası birkaç saniyelik belli belirsiz duman atması ve 10 binde 1 lt civarı yağ eksiltmesi nedeniyle nedeniyle üst kapak contası ve subap lastiklerini değiştirdim, bu sırada üst kapak rektefiyecide kontrol edildi, diğer motor aksamı da motor ustası tarafından kontrol edilip sorunsuz olduğu söylendi.
İki defa yolda kalana kadar benzini bitirdiğimden benzin deposunun içindeki küçük motoru yakıp değiştirdim.
Son olarak bir ara sadece 5. viteste ve az yakmak için benzinli bir araca göre düşük sayılan 1800-2000 devirli kullanımda çok dikkat edince duyulan bir uğultu yüzünden şanzıman içindeki priz direk rulmanı değişeceği söylenmişti ben de uğraşmamak için elimdeki şanzımanı verip çıkma garantili bir şanzıman alıp geçmiştim.
Yaptığım masraflar bunlar.
Yol tutuş olarak dediğim gibi üst sınıf binek araçlara göre tabi ki zayıftır ama 100 km gibi süratlerle ve MT lastik olmaksızın kullanımlarda orta sınıf bineklerden farkı yoktur.
4- Yedek parça fiyatları orjinal olunca her ithal araç gibi pahalıdır ve çok sık ihtiyaç duyulmayan parçalar bazen serviste de bulunmayıp 20 gün civarı beklenerek yurt dışından sipariş edilir. Örneğin 5 yıl kadar önce orjinal radyatör 1000 tl, 3 yıl önce orjinal orta uzun rot 350 tl, 5 yıl kadar önce yukarıda bahsettiğim benzin motoru ayrı satılmadığından depo ile birlikte 1800 tl , free hub 1600 tl, debriyaj seti 800 tl, hava filtresi 50 tl, benzin filtresi 80 tl....gibi rakamlar telaffuz ediliyordu. Fakat bunlar gözünüzü korkutmasın muadil bir çok sağlam ürün var. Yerli radyatör aynı yıllarda 180 tl, benzin motoru servis dışında bosch mrka 90 tl, debriyaj seti valeo 250 tl, hava filtresi 15 tl, free hun çıkma japon 200 tl gibi bulmak mümkündü.
Bu araçlarda önemli olan alırken GEREKİRSE BİRAZ FAZLA VERİP çok hırpalanmamış olanını bulmaktır. Bakımsız bir araçta hararet problemi, free hubların aşınması nedeniyle arazi vitesinin devre dışı kalması, LPG li ve bakımsız ise elektronik sensör sıkıntıları ile karşılaşılması sürpriz sayılmaz. Yedek parça Anadoluda değil orjinal kaliteli yan sanayi bile bulmak sıkıntılıdır, bulunsa da haketmediği paralar istenir, usta durumu da aşağı yukarı aynıdır.Eski yetkili servisler dışında yetkili serviste bile anlayanı bulunmaz. Ama İstanbul Antalya başta olmak üzere yedek parça 1 günde ve daha uygun fiyata temin edilir.
5- Performans arazi olarak standart halinde bile başarılıdır. Biraz modifiye ile canavar olur. asvaltta da aşırı spor kullanım ve j-hız merakı yoksa yeterlidir.
6- 5.soruyla ilgili olarak 1.6 motor ani hızlanma, çok yüksek sürat merakı yoksa yeterlidir. Arazide ise işi arazi şanzımanı yaptığından fazla söze gerek yok.
7- Piyasadan biraz uzağım ama bu araçların temiz ve modifiyesizlerine 20-22 fiyatı sanırı normal.
8- bkz 7. cevap. Ama temziini almak lazım, yoksa bezdirir.
9- XL-7 almama rağmen hala gördükçe iç çektiğim bir araçtır, kesinlikle tavsiye ederim.
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

Mevzunun teknik kısımlarına girmeyeceğim. İki buçuk yıldır standart hali ile vitara jlx kullanıyorum.
Diğer araçlara göre yerden yüksek oluşu ,arazi vitesi seçenekleri benim için artı yönleri.
Bulunduğum kasabadaki 3.vitarayı ben almıştım.şimdi 15 tane vitara oldu.
Bu arbayı seviyorum,kullanırken keyf alıyorum.
Şiddetle tavsiye ederim.
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

Arkadaşlar, öncelikle çok teşekkür ederim hepinize. Abdullah Bey, o kadar güzel anlatmışsınız ki olayı özetlemişsiniz. Yedek parçalarının yani orijinallerinin diğer japon grubu araçlarda olduğu gibi pahalı olacağını tahmin etmiştim. Ama okuduğum ve yaptığım araştırmalarda hep yedek parça sıkıntısı çekilmediği, yaygın olduğu yazıyordu.
Yine birkaç offroad sayfasından görüştüğüm arkadaşlar, haliyle alınacak arabanın yaşlı arabalar olacağını, sağından solundan gelen sesler kesmekle uğraşacağımı söylediler. Hatta bir arkadaş, grupta kullanan arkadaşlarının olduğunu, arkasından gelen sesleri kesmekle bitiremediğini söylemişti. Başka bir konu da bütçeyi zorlayıp 2004/2005 2.0 Grand Vitaralara yönelmem gerektiği konusuydu. Hem daha performanslı, hem daha özellikli olduğu hem de yakıt yönünden çok bir şey fark etmeyeceği tavsiyelerini aldım. Sonra Galloper tavsiyeleri geldi. Eski kasa Mitsubishi L200 Magnumlara bak, kamyonettir ama rahat ettirir, çok sağlamdır, diyenler de oldu.

Tam da bu noktada kafam karıştı :smiley: o yüzden kullanan arkadaşlardan yardım almak istedim.
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

hknnn' Alıntı:
Arkadaşlar, öncelikle çok teşekkür ederim hepinize. Abdullah Bey, o kadar güzel anlatmışsınız ki olayı özetlemişsiniz. Yedek parçalarının yani orijinallerinin diğer japon grubu araçlarda olduğu gibi pahalı olacağını tahmin etmiştim. Ama okuduğum ve yaptığım araştırmalarda hep yedek parça sıkıntısı çekilmediği, yaygın olduğu yazıyordu.
Yine birkaç offroad sayfasından görüştüğüm arkadaşlar, haliyle alınacak arabanın yaşlı arabalar olacağını, sağından solundan gelen sesler kesmekle uğraşacağımı söylediler. Hatta bir arkadaş, grupta kullanan arkadaşlarının olduğunu, arkasından gelen sesleri kesmekle bitiremediğini söylemişti. Başka bir konu da bütçeyi zorlayıp 2004/2005 2.0 Grand Vitaralara yönelmem gerektiği konusuydu. Hem daha performanslı, hem daha özellikli olduğu hem de yakıt yönünden çok bir şey fark etmeyeceği tavsiyelerini aldım. Sonra Galloper tavsiyeleri geldi. Eski kasa Mitsubishi L200 Magnumlara bak, kamyonettir ama rahat ettirir, çok sağlamdır, diyenler de oldu.

Tam da bu noktada kafam karıştı :smiley: o yüzden kullanan arkadaşlardan yardım almak istedim.
Yedek parça sıkıntısı çekilmemesi konusu yanlış değil.
Önceki mesajda da bazı örnekler vermiştim. Mesela orjinal radyatör pahalıdır ama gerek su gerek kalorifer radyatörü olarak yerli Yetsan ürünler kalitede orjinali aratmaz. Yine baskı balatada Valeo rahat bulunduğu gibi uzun ömürlüdür. Bahsettiğim benzin motoru bar değeri uygun olduktan sonra rahat bulunan bir parçadır. Alınacak araç çok hor kullanılmış bir araç olmadıkça ses vs... sorunu olmaz. Sonuçta yakıtı, vergisi, off road modifiyesine uygunluğu vs.... getirileri düşünüldüğünde diğer kıyasladıklarınız içinde en ideal araçtır. Grandla karşılaştırıldığında tabi ki konfor rahatlık Grandda daha fazla ama yakıtta illa ki 1.6 motor avantajdır. İnşallah hayırlısı olur.
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

Abdullah Bey, tekrar teşekkür ederim. Dediğiniz gibi inşallah hayırlısı olur. Çok kararsız kaldım, seçenekler arttıkça daha da kararsız kalıyor insan. İstiyorum ki iyi, sorunsuz bir araç alıp en az bi 5 sene binebileyim, keyfini çıkarayım. O yüzden biraz fazla araştırıp didikliyorum.

Bir de bu ayna mahrutinin oranının değiştirilmesi konusu var. Bazı kullanıcılar, ayna mahruti değiştirilmezse (tam hangi oranlıyla değiştiriliyor bilmiyorum.) araçtan serilik beklemeyin diyorlar.
 



Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

Bence JLX alırken temizini bulduktan sonra insanı pişman etmez. Çok kararsızlık yaşamayın, korkmayın.
Ayna mahruti değişimi lastik çapı belli bir oranın üzerinde büyütülen araçlar için düşünülür.
Standart JLX te 195-80 lastik olur, araç biraz yükselsin düşüncesiyle araçta kupa veya süspansiyon yükseltmeden 215-80 lastik takılabilir, çekiş kaybı pek hissedilmez ve bu durumda ayna mahruti değişimine ihtiyaç olmaz.
Ancak bu yetmez denirse araç yükseltilerek 235-75 veya 30-9.5 -15 lastik takılır. Bu ebadlardan 235-75 i eski aracımda ayna -mahruti değiştirmeden kullandım. Değiştirme konusu biraz da araçtan beklentinize araç kullanma şeklinize göre kendi karar vereceğiniz bir durum. Ağır off road yapmayınca orjinal ayna mahruti ile de araç gerek arazide gerek asvaltta bir miktar çekiş kaybı hissedilmekle birlikte bence yeterli. Asvaltta zaten yükseltilmiş MT lastik takılmış bir aracın seri olmasını beklemek gereksiz. Ancak off roadda keçi gibi tırmansın asvaltta gaza ani tepkiler versin isterseniz o zaman değiştirmek gerekir.
Ama olmuşken tam olsun 30-9.5 takarım derseniz ayna mahrutiyi değiştirmek zorunlu hale gelir.
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

bende sj410 var ama ben araziden çıkarken 4H/4L den 2H ye aldıktan sonra geri geri gitmiyorum. manuel hub var. ben araçtan inip hub ları 4x2 ye getirip vitesi de 2H ye alıp devam ediyorum. yanlış mı yapıyorum?
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

Arayışlar ve kararsızlık devam ediyor arkadaşlar. Malum, JLX piyasası da epey bir yüksek. Bu arada da jlx ile ilgili başlıkları karıştırmaya devam ediyorum fırsat buldukça. Yanıltan hararet göstergesi, sürekli çalışan fanla beraber özellikle kışın geç ısınması ve fazla yakması, elektrikliye dönüştürülen fanlar, otomatik ve manuel hublar vb. bunlar da kafamı kurcalamaya devam ediyor.
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

http://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-suzuki-90.000-kmde-orjinal-temiz-vitara-4x4-172504880/detay

arkadaşlar linkteki araç nasıl sizce? daha aramadım gerçi sahibini.
 

Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

Aracı bilmiyorum ama, 25000 tl modifiyesiz sade bir araç için pahalı. Ön sağ tampon kısmı macunlu gibi, demek istediğim 25 bin istendiğine göre, zerre hatasız bir araç olmalı.
Ayrıca 90 bin gayet iyi bir km, bu km'de bu araçtan zor bulunur ama, dezavantaj tarafı ağır bakımı gelmek üzere, triger seti, diğer kayışlar, debriyaj seti(ne kesin ömür biçilmez ama değişmediyse zamanı gelmiş olabilir), şanzıman - diferansiyel yağları, fren balataları sorulmalı. Bütün bunlar ömrünü tamamladı-tamamlamak üzere ise ortalama 1000 tl demek.
Bence aracın bariz bir sorunu yoksa 20-22 arası alınmalı.
Gönlünüze göre ve hayırlısı olması temennisiyle.
 



Ynt: 1.6 Suzuki Vitara Jlx Hakkında Bilgi ?

ilgin için teşekkürler abi. sahibini aradım. aracın baskı balatasını 80binde kendisi değiştirmiş. trigere net cevap veremedi. eski sahibi değiştirmiştir herhalde falan filan dedi. Zaten 100 binde değişiyor falan filan dedi. Ben de yok öyle bi şey dedim :smiley: (Benim bildiğim 60 bin km ya da 4 sene hangisi önce dolarsa.) tüpü kendisi taktırıp işletmiş nisan 2016ya kadar muayeneli (artı bir yönü) km'nin orijinal olduğunda ısrarcı. fiyat olarak rakamım 23 bin dedi. belki ufak bir pazarlık daha yapılabilir. ama 22'ye ineceğini sanmam.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,807
Mesajlar
1,523,878
Kayıtlı Üye Sayımız
166,611
Kaydolan Son Üyemiz
halilkarabacak

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst