İlk Defa Karavan Sahi̇bi̇ Olacaz

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ALBATROS1985 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 72
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,185

Etiketler
Herkese merhaba. Hataydan Deniz ben. Karavancılık dünyasına adım atmaya karar verdik. Bu kadar geniş bir alanda haliyle bir çok soru çıkıyor ortaya. Bulduğum karavanı almadan sizlere de danışmak , olumlu olumsuz yorumlarınızı duymak istedim.
Öncelikle bizim hakkımızda bilgi vereyim ki, paylaşım verimli olsun. Aracı henüz satın almadık.
Karavanı her daim aynı esnada olmasa da babamlarla birlikte kullanacağız. Bazen ben, eşim ve çocuğum ile bazen bize ek olarak annem ve babam ile ( belki yanımızda kamp çadırı alarak) bazen sadece annem ve babam olacak şekilde kullanmayı planlıyoruz. Daha önce karavanda hiç kalmadık. Kamp yaptığımız oldu ama çok nadir ve kısa süreli. Konfor düşkünü insanlar olmasak da gerek annemle babamın yaşı ( 65 ) gerekse mental yorgunluktan dolayı çekme değil motokaravanı tercih ettik. Hacim olarak 15 metreküp yetecek olmasına rağmen ferahlık açısından ve önümüze çıkan bir ilandan dolayı 17 metreküpü tercih ettik. Karavancılığa uygun olup olmadığımızı bilmediğimizden belki de bir yıl sonra satma ihtimalimiz olan aracı Fiat Ducato olarak belirledim. Doğru mu yaptım bilmiyorum. Ancak tamirat, yedek parça, satış sirkülasyonun olduğunu düşünmem buna itti. Sanki Motokaravanda Fiat Ducato diğerlerine göre bir miktar daha fazla alınıp satılıyor. Siz ne düşünürsün bu konuda ? Babam bu konuyu çok önemsiyor çünkü tüm birikimimizi buna yatırmış oluyoruz.
Nette uzun süredir takip ettiğim bir hesap var. Teknik bilgisi ve detaylara önem vermesi güven verdi bana. Elinde 17 metreküp, 2015 model, 250 bin km de Ducato motokaravan var. Marin kontra malzemeden yapılmış. Fiemma tente, 2 güneş paneli , sıfır banyo wc , 3+1 ruhsat , döner koltuklar mevcut. Aracın mevcut haline sıcak su için boyler, çin malı park klima, 3. jel akü, tv gibi donanımlar eklenince 1.215.000 e geliyor.
Sorularım :
1- Sizce İlk defa karavan deneyimi için Fiat Ducato 17 metreküp uygun mudur ?
2- Bu araçlar sık arıza verir mi, çok kronik sorun barındırır mı ?
3- Fiyatlar bu donanımlar için makul seviyelerde mi ?
4- Başka önerileriniz var mı ?
Şimdiden herkese teşekkür ederim.
Merhaba,
Yeni yönetmelikde 750Kg altıda olsa B sınıfı ehliyetliler artık kullanamıyor. Bilginiz olsun.
 

Merhaba,
Yeni yönetmelikde 750Kg altıda olsa B sınıfı ehliyetliler artık kullanamıyor. Bilginiz olsun.
BEŞİNCİ KISIM
Sürücü Belgeleri, Müracaat Esasları ve Sürücülere Dair Diğer Esaslar
BİRİNCİ BÖLÜM
Sürücü Belgeleri, Müracaat Esasları ve Verilme Şartları
Sürücü Belgelerinin Sınıfları
Madde 75- (Değişik:RG-17/4/2015-29329) (11)
Sürücü belgesi sınıfları ile belge sahiplerine sürme yetkisi verilen motorlu araçlar ve özellikleri aşağıda gösterilmiştir:
e) B sınıfı sürücü belgesi otomobil ve kamyonet kullanacaklara verilir. (yönetmeliğin taşıt tanımında otomobil ve kamyonet tam yüklü ağırlığının 3500 kg olduğu belirtilmektedir) Belge sahibi, ilgili tip onayı yönetmeliklerine aykırı olmamak ve 29/5/2013 tarihli ve 28661 sayılı Resmî Gazete’de yayımlanan Milli Eğitim Bakanlığı Özel Motorlu Taşıt Sürücüleri Kursu Yönetmeliğinde belirtilen; eğitimi tamamlamak ya da yetenek ve davranış sınavını geçmiş olmak kaydıyla azami yüklü ağırlığı 4.250 kilograma kadar olan birleşik araçları da kullanabilir. (Burada bahsedilen birleşik araç M1 sınıfı otomobil ve kamyonet olup yüklü ağırlığı 3500 kg.dır. birleşik araç yani römork ağırlığı ise 750 kg kabul edilerek "hafif römork" 4250 kg katar ağırlığına işaret eder)
f) BE sınıfı sürücü belgesi B sınıfı sürücü belgesiyle kullanılan araçlara takılan ve azami yüklü ağırlığı 3.500 kilogramı geçmeyen römork veya yarı römork içeren birleşik araçları kullanacaklara verilir. (Burada da M1 sınıf araçla O2 sınıf römork çekebilirsin demektedir)
 

Cimer sorgusuna gelen cevap

SAVE_20250323_151430.jpg
 

ustat @ertunk mevzuat ile ilgili bilgiler icin tesekkurler. kulaktan dolma ya da eski bilgiler nedeniyle muallakta kalan bircok konu sayenizde guncel bilgilerle aydinlaniyor. zannedersem @Hakan1903 bey ya tip onay belgesinden bahsetmek istedi ya da ehliyetin be olmasi gerektiginden .
 



Video: https://youtu.be/YNG5Y1VUc40?si=OoFSbcpA9VfxStNL


Vatandaş bir video paylaştı her platformda konu tartışılmaya başlandı. Bilgi sahibi olmayanlar fikir beyan etme yarışına girdi. Okuma özürlüyüz. Aldığı cihazın kullanım kılavuzunu dahi okuma gereği duymayan bilge bir toplumuz tipik herbokolojik davranış içindeyiz. Ağzı olan konuşunca ortada bilgi kirliliği de kaçınılmaz oluyor.
Yasa yönetmelik ortada, sen önce haklarını öğreneceksin, bilgili olacaksın gerektiğinde itiraz edip hakkını savunacaksın.
Gerçi Yargıtayın Anayasayı takmadığı ülkede hak nasıl aranır o da başka bir mesele.
 

ustat @ertunk mevzuat ile ilgili bilgiler icin tesekkurler. kulaktan dolma ya da eski bilgiler nedeniyle muallakta kalan bircok konu sayenizde guncel bilgilerle aydinlaniyor. zannedersem @Hakan1903 bey ya tip onay belgesinden bahsetmek istedi ya da ehliyetin be olmasi gerektiginden .
Merhaba, Bende yeni sayılır Youtube da gezinirken, karavan sahibi birinin açıklamaları bu yöndeydi. B sınıfı sürücüleri kullanamıyor, diye. Linki bulursam buradan paylaşmak isterim. Çünkü, keyif için yapılan bir etkinlik yada bir eylem probleme dönüşsün, kimse istemez.
 

Hukiki anlamda anlamsız zamanlardan biri daha. Liyakatın nasıl bir acı tokat olduğunu vatandaşa yansıması ile ortaya çıkar oldu. Zira trafikteki ses, BE'ye bakarız, yazarız üç beş lira demekte gibi bir rüzgar seziliyor.

CİMER'de sistem malumunuz ilgili birime yönlenenek gerçekleşiyor. Bakan memurda birimin amirine elektronik ortamda imzalanmış şekilde sevk eder. Ancak biri ilgili maddeyi aynen kopyala/yapıştır yapıyor. Başka biri son geçen römork maddesine göre BE kullancak diye yorumluyor. İlgili CİMER cevapları ortada dolaşıyor.

86.madde gayet açık. Neyin yorumu mu? Madde de düzenleme yapmak o kadar da mı zor o da ayrı bir hikâye.
 

Herkese cevapları için teşekkür ederim. Biraz geç dönüş yapıyorum, pardon. İş mesaisi dışında 3 günüm atölyede köpek kulübesi yapmakla geçti :smiley: Bizim bahçenin köpeği komşunun köpeği ile münasebet yaşamış. Sonucunda yavru meydana gelmiş ve biz bunu dışarda mı bırakmalıyız ? diye soruları ile beni yoran oğluma karşı çok direnemedim :smiley:

Ayrıca ilk sahibinden satışta olan Volt hakkında fiyat açısından anlaşamadık. Düşük km ve ilk sahibinde olduğundan dikkatimi çekmişti ama 410 binden bir kuruş aşağı olmaz dedi. Kaldı ki arabanın pasları çok, henüz fotolardan görmüştüm sadece. Sarı sitede olunca pazarlığı iyi olur sandım. Anlayacağınız olmadı .

Bazen km konusunu ya da karavan içi hakkında endişelenmeyi abartıyorum gibime geliyor.
Sonuçta hangi aracı alırsam alayım, fren ve 4 teker bakımını, sıvı bakımını (tüm yağlar), kayış ve rulman bakımını, enjektör ve pompa bakımını, yakıt deposu temizliğini, marş motoru ve şarj dinamosu bakımını , alt takım ve takoz bakımını, taban alt temizliği ve pütürünü zaten yapmayı planlıyorum. Geriye ne kalıyor ki ? motor bloğu mu :smiley: Hal böyle olunca düşük km ye 400 vereceğime ; motoru tamir görmüş olan 400 bindeki arabaya da olur demeliyim.

Bir de karavanın iç donanımı meselesi var. Her şeyini tam ve mükemmel yapmalıyım ki 2 - 3 sene sonra satabileyim şeklinde gereksiz bir kaygı. Evet nette görünce hoş oluyor ama şu var : yılda 5 defa büyüklerim bizim ilçenin denizinde kullanırlar. Toplam 4 defada şehirlerarası kullanılır. Demek ki, sıcak su - w c - dış duş - webasto - asgari mutfak yeterli. Tam zamanlı kullanmayacağız ki ! Depremde sera ve çadır içinde gayet yaşadık şubat ayında. Karavan konforu daha çoktur illaki :smiley: Kendimi bir projeye hazırlarken çok kasıyorum her zamanki gibi :smiley: Biraz iç sesimle muhabbete sizi de dahil ettim.

Araç için üç beş fazla olsun yeni ve km düşük olsun.

Daha sonra satarım diye değil, daha çok keyifle gezerim olmalı bence.

Ne alırsan al, ikinci el her daim rizokodur. O yüzden metal yorgunluğu geçirmemiş olmalı.

Her şeyi mükemmel yapmak zor. İnsan oğlu her defasında fazlasını ister, yetmez.

Mimimal yaşam tarzı felsefesi.

Aracı karar verdiyseniz, tasarım için karavancılara ya da karavan yapanlara ziyaret edip. İçinde oturulabilir.

Örneğin 4 kişilik aile için arka taraf U biçinde olduğunda, sabah yaşam alanı daha iyi. Ancak depolama alanı ciddi problem.

Standart tasarımda depolama alanı iyi ancak yaşam alanı U gibi geniş olmayabilir. Burda yine kervan yolda düzülür olayı gerçekleşiyor.

Zaman geçirme olayınız iklimsel olarak yağmurlu zamanlar değilse zaten hep dışarıda olacaksınız. Depolama alanı ciddi bir ihtiyaç.

15m3 karavan işin doğrusu 2 yetişkin+2çocuk için ancak kurtarıyor. Çocuklar büyüdükçe içeride yaşam zor olabilir.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,884
Mesajlar
1,525,059
Kayıtlı Üye Sayımız
166,672
Kaydolan Son Üyemiz
arantepe

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst