Yeni Offroadcuyum Tavsiyeleriniz Altın Niteliğinde

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Betulakın Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 330
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 49,885
Size aracı satın almadan bir usta bulmanızı tavsiye ederken , bu usta araç alım sürecinde size yardımcı olacaktır.( bölgenizde muhakkak Lada tamircisi vardır genelikle Bulgar göçmeni ustalar bu işte oldukça iyidir.)

Offroad araçlarını normal binek araç gibi düşünmeyin normal binek araçlardan farklıdır , öncelikle eski bir araç aldığınızın bilincinde olun , muhtelif yağ kaçakları olacaktır , sağından solundan ses gelecektir , Nivalara özel şanzıman dan dolayı titreşim sorunları vardır bunlar sizi rahatsız etmemesi lazım , bu araçlarda konfor bektentiniz olmasın , yükseltme yaptığınızda bazı olumsuzlukar yaşayacaksınız misal araçta yalpalama ( wobble ) gibi , çamur lastikleri ile asfaltta bilhassa yağmurlu havalarda araç yere tutunmayacak ve savrulmalar olabilecektir , arazide çamurda , buz yüzeylerde kayma , yoldan çıkma olabilecektir vs vs

Bu sebeple araç edindiğinizde ufak ufak asfaltta ve arazi gezileri yaparak ve aracın kabileyetlerini , limitlerini öğrenin ve piltojınızı geliştirin.

Selamlar Saygılar...
Hafta sonu offroada katılma fırsatım oldu suzuki samurai yi görünce görüntüsü çok hoşuma gitti açıkcası şimdi bunlarda uzun şase kısa şase varmış bu nedir birde 1.3 benzinli lpgliyi öneriyorlar bu konudaki görüşleriniz nelerdir
 

Etiketler
Önce bir Niva alın sonra da bir sponsor bulun. Çok ciddiyim. Sponsor varsa aracı da toplarsınız. Dif'ini, ağır hizmet takımlarını, roll cage'ini, lastiklerini taktırırsınız, sonra istediğiniz yerde off road yapın.
Fikrim dış görüntüsü yüzünden biraz değişti ve offroad kabiliyetini izledim samurainin çok daha atik geldi sanki bilemedim ama yinede masraf usta bulma vs bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlar varsa şimdiden paylaşımları için teşekkür ediyorum
 

Bu arada Mauvais arkadaşımızın önerdiği araçlar güzel gözüküyor. İstanbul'daki araç 1,7 olabilir. Kasası ve modeli öyle olması gerekir diyor ama 1,6 yazmışlar açıp sormak gerekir. Donanımı da tamam (vinç hariç) gibi. Lastikleri iyi marka ama durumunu fotolardan anlayamıyorum. İç fotoları yok kozmetik ne durumda anlaşılmıyor.

Diğer araçta şnorkel yok ama çeki demiri var. Ruhsata işli mi değil mi sormak lazım. Lastkleri standart asfalt tipi ve durumu fotolardan anlaşılmıyor. Kilometresi çok az ve yeni boyanmış. Eğer kasası temizse daha tercih edilebilir bir araç. Her ikisinin de port bagajı olması ayrıca iyi bir avantaj. İç kozmetiği fena değil. Koltuklar yıpranmış ve kılıf koymuşlar. Taban halısı yerine para kauçuk dediğimiz plastik zemin yapmışlar bu offroad için iyi.

Daha çok alternatif araştırın. Bahsettiğim face guruplarına da bakın kolay gelsin.
Offroada hemen hemen hazır samurai bulmak istiyorum şu aralar iyice işede ısındım dediğiniz facebook ilanlarını göremedim tekrar paylaşabilirmisiniz acaba
 

Bir de suzuki samurai hakkında genel bir kaç soru sormak istiyorum bu aracı. Kronik sorunları nedir?
Genelde aracı karda kullanmak istiyorum arkadaşlarımda wrangler ford ranger var tabiki onlar kadar gidemiyebilirim ama en azından basit yerlerde tıkanıp rezil olmak istemiyorum
 

Merhaba, arkadaşlar çok doğru noktalara değinmişler. Araç almadan önce Düzce Offroad Grubu olması lazım yanılmıyorsam. Önce facebook veya başka sosyal ortamlardan onları bulun. Olmadı Lada Niva Türkiye Gurubu vs facebook araştırması yapın. Mutlaka onların bakım yaptırdıkları yerler vardır. Yardımcı olacaklardır. Güvenilir ve arkadaşımızın altını çizdiği gibi vicdanlı bir usta bulmaya çalışın.

Niva çok yaygın ve ilk başlayanların genelde düşük bütçe ile girdikleri bu macerada, kullandıkları araçtır. Direksiyon genelde kuru tiptir. Arazide hayli zorlayıcıdır, iyi kas yaptırır. Mümkünse power direksiyonlu bulmaya çalışın. İlk başlarda soft offroad yaparak kırmadan dökmeden idare edersiniz. Zamanla aracınızın eksiklerini giderir, gerekli donanımları yavaş yavaş tamamlarsınız.

Yedek akçe arkadaşların dediği gibi çok önemlidir. Aldığınız yaşlı aracın, eski sahibi tarafından bile bilinmeyen sırada bekleyen sorunları olabilir. Sık sık sorun çıkaran araç sizi bu spordan soğutur. En önemlisi çürük olmayan bir aracı almanızdır. Gerisi yavaş yavaş toplanır gider. Hayırlısı olsun.
Aynı gruplar suzuki samurai içinde mevcutmu acaba
 



Ayrıca arka koltukları iptal edip şu tarz birşeyler yaptırmak istiyorum nerede bulabilirim acaba ama orta geçiş yerini kendim dizayn etmek istiyorum

222A68EE A004 48FD B78A 46FF892F90FD


5B5857DA 4092 4792 984F D81002490892
 

Önce bir Niva alın sonra da bir sponsor bulun. Çok ciddiyim. Sponsor varsa aracı da toplarsınız. Dif'ini, ağır hizmet takımlarını, roll cage'ini, lastiklerini taktırırsınız, sonra istediğiniz yerde off road yapın.
Sponsoru nasıl halledeceğimi bilmiyorum jeep Renegade aracım var ama satmak istemiyorum şehir içinde ve uzun yolda çok kullanışlı oluyor bu aracı en fazla 20 bine offroada hemen hemen hazır hale getirmek istiyorum herşey dahil içerisinde
 

Facebooktaki SAMURAI TEAM TURKEY grubuna bakın. Ayrıca Düzce Offroad gurubuna üye olun. Profilinizden Düzce'de olduğunuzu tahmin ederek yazıyorum. Yine facebook içinde bir sürü offroad ile ilgili guruplar var. 4x4 yazarak ta bunları bulabilirsiniz. Bunları bulun ve üye olun. Birinden birinde mutlaka aradığınızı bulma şansı olabilir. Daha önce de yazdığım gibi sahibinden sitesini sık sık ziyaret edin. İstediğiniz özellikte bir aracı bulma şansı orada çoktur. Mümkünse yakın illerden bakın. Uzak yerlere gitmesi, araca bakması, olmazsa geri dönmesi, daha bir sürü sayılabilecek sebep yüzünden ekstra maliyet artışı olma riski vardır. Bu işler araca en az bin lira fazla vermenize sebep olur.

Samurai'de eski modellerde 1000 cc motorlu olanlar vardır. Biraz zayıf kalmaktadır. Onun için size 1300 motorlu olanları önermişlerdir. Hatta bazılarında motor 1300 dür ama şanzımanı daha iyi olduğu için 1000 cc nin şanzımanı takılmış olanları vardır. Bu tercih edilen bir durumdur. Uzun şase kısa şase olayında yer bakımından elbette uzun şase daha avantajlıdır ama kısa şase arazide daha tercih edilen bir yapıdadır. Uzun genelde tur düzenleyen firmaların çok insan taşımak için kullandığı modellerdir. Fakat sizin üst resimlerde gösterdiğiniz şekilde çekmece vs yapmak içinde kısa olanlarda pek yer yoktur. O zaman uzun olan sizin işinizi ancak görür.

Niva ile Samurai arasında ataklık kıvraklık diye tercih yapacak olursanız pek fark yoktur. Ancak Samurai cüsse olarak Niva'dan daha küçüktür. Motoru da küçüktür. Bu yüzden size daha önce arkadaşların önerdiği en önemli konu usta veya servis bulma konusudur. Bunun için de önce yakınınızdaki offroad gruplarını bulun ve onların içindeki Suzuki veya Lada kullanıcılarının araçlarını nerede baktırdıklarını memnuniyetlerini veya aksi durumları öğrenin. Hatta müsaade ederlerse bir Niva veya Samurai kullanın. Power direksiyon olayan araç size hitabediyor mu bir öğrenin. Hele arazi koşullarında direksiyon olayı önemli bir konu bence. Ondan sonra araç peşinde koşmaya başlayın.

Son olarak sponsor konusuna gelince, siz yarış pilotu veya aranan bir pilot değilsiniz ki niye birisi size sponsor olsun. Orasını ben de pek anlayamadım. Bu istediklerinizi yapmak için kendi cebinize kuvvet olacak. Bahsettiğiniz bütçe ile hem araç alıp hemde onu araziye çıktığınızda sorunsuz hale getirmek sizi anca sınırda tutacak kadar bir miktar gibi gözüküyor. Ekstra donanım, hele fotolardaki çekmeceleri vs yapmak; bunlar için yavaş yavaş uğraşarak gitmeniz gerekecektir. Ayrıca hafta sonu araziye çıktınız. Hiç beklemediğiniz bir sorun çıkabilir. Dönüşte aracı sanayiye bırakmak bir kaç gün sonra da masrafları ödeyip tekrar hafta sonuna hazır olmak için elbette yedek akçe gerekecektir. Bir çoğumuzun araçları yirmili yaşlarda ve her hafta olmasa da zaman zaman masraf çıkarmakta. Bir kere aldım, bakımını yaptım, bir daha artık sorun olmaz diye bir şey yok ne yazık ki.

Sorduklarınıza bildiklerim ve tecrübelerim kadar cevap vermeye çalıştım. Face guruplarını daha detaylı araştırın. Halen orada aktif bir çok gurup var mutlaka yardımcı olacaklardır. Kolay gelsin.
 

Facebooktaki SAMURAI TEAM TURKEY grubuna bakın. Ayrıca Düzce Offroad gurubuna üye olun. Profilinizden Düzce'de olduğunuzu tahmin ederek yazıyorum. Yine facebook içinde bir sürü offroad ile ilgili guruplar var. 4x4 yazarak ta bunları bulabilirsiniz. Bunları bulun ve üye olun. Birinden birinde mutlaka aradığınızı bulma şansı olabilir. Daha önce de yazdığım gibi sahibinden sitesini sık sık ziyaret edin. İstediğiniz özellikte bir aracı bulma şansı orada çoktur. Mümkünse yakın illerden bakın. Uzak yerlere gitmesi, araca bakması, olmazsa geri dönmesi, daha bir sürü sayılabilecek sebep yüzünden ekstra maliyet artışı olma riski vardır. Bu işler araca en az bin lira fazla vermenize sebep olur.

Samurai'de eski modellerde 1000 cc motorlu olanlar vardır. Biraz zayıf kalmaktadır. Onun için size 1300 motorlu olanları önermişlerdir. Hatta bazılarında motor 1300 dür ama şanzımanı daha iyi olduğu için 1000 cc nin şanzımanı takılmış olanları vardır. Bu tercih edilen bir durumdur. Uzun şase kısa şase olayında yer bakımından elbette uzun şase daha avantajlıdır ama kısa şase arazide daha tercih edilen bir yapıdadır. Uzun genelde tur düzenleyen firmaların çok insan taşımak için kullandığı modellerdir. Fakat sizin üst resimlerde gösterdiğiniz şekilde çekmece vs yapmak içinde kısa olanlarda pek yer yoktur. O zaman uzun olan sizin işinizi ancak görür.

Niva ile Samurai arasında ataklık kıvraklık diye tercih yapacak olursanız pek fark yoktur. Ancak Samurai cüsse olarak Niva'dan daha küçüktür. Motoru da küçüktür. Bu yüzden size daha önce arkadaşların önerdiği en önemli konu usta veya servis bulma konusudur. Bunun için de önce yakınınızdaki offroad gruplarını bulun ve onların içindeki Suzuki veya Lada kullanıcılarının araçlarını nerede baktırdıklarını memnuniyetlerini veya aksi durumları öğrenin. Hatta müsaade ederlerse bir Niva veya Samurai kullanın. Power direksiyon olayan araç size hitabediyor mu bir öğrenin. Hele arazi koşullarında direksiyon olayı önemli bir konu bence. Ondan sonra araç peşinde koşmaya başlayın.

Son olarak sponsor konusuna gelince, siz yarış pilotu veya aranan bir pilot değilsiniz ki niye birisi size sponsor olsun. Orasını ben de pek anlayamadım. Bu istediklerinizi yapmak için kendi cebinize kuvvet olacak. Bahsettiğiniz bütçe ile hem araç alıp hemde onu araziye çıktığınızda sorunsuz hale getirmek sizi anca sınırda tutacak kadar bir miktar gibi gözüküyor. Ekstra donanım, hele fotolardaki çekmeceleri vs yapmak; bunlar için yavaş yavaş uğraşarak gitmeniz gerekecektir. Ayrıca hafta sonu araziye çıktınız. Hiç beklemediğiniz bir sorun çıkabilir. Dönüşte aracı sanayiye bırakmak bir kaç gün sonra da masrafları ödeyip tekrar hafta sonuna hazır olmak için elbette yedek akçe gerekecektir. Bir çoğumuzun araçları yirmili yaşlarda ve her hafta olmasa da zaman zaman masraf çıkarmakta. Bir kere aldım, bakımını yaptım, bir daha artık sorun olmaz diye bir şey yok ne yazık ki.

Sorduklarınıza bildiklerim ve tecrübelerim kadar cevap vermeye çalıştım. Face guruplarını daha detaylı araştırın. Halen orada aktif bir çok gurup var mutlaka yardımcı olacaklardır. Kolay gelsin.
Hayır sponsor olayını başka bir arkadaş söylemişti ondan ötürü öyle yazdım düzce grubunu buldum
Arka koltukları iptal edip yaptırmak istiyorum uzun şase dediği olayı şimdi anladım kısa şase daha hoş duruyor
Peki uzun şase ve kısa şase arasında motor şanzıman vs gibi farklılıklar varmı acaba
Parçaları dedikleri kadar çok mu pahalı suzukinin nivaya göre ?
 




bu aracı en fazla 20 bine offroada hemen hemen hazır hale getirmek istiyorum herşey dahil içerisinde
2-3 sene önce olsa bu bütçe ile bir şeyler yapma şansınız olurdu.
şu an ise aracı bile alamazsınız, hadi aldınız masrafları, teknik donanımları vs 5-10 tutar..
görsel eklediğiniz dolap bile 1-2 bin tutar. araç eski olduğu için off road sonrası illa ki sanayiye uğrar.

kendi aracınız tahminimce 4*2, eğer öyle ise zaten SUV tarzı şehir aracı.
4x4 olan olsa bile arazi şanzumanı olmadığı için kamp / kır gezilerinde iş yapar.

şimdi ya bu bütçeye kendinizi hiç riske atmayıp önümüzdeki sene için para biriktirip off road lara yolcu olarak katılıp tecrübe edineceksiniz ya da aracı satıp uygun bir araç alacaksınız. bunun başka bir seçeneği yok, eğer size birisi 20 binlik bütçeye araç bulur, gerekli tadilatları yapar ve bu araçla dağ tepe gezersin, masraf da çıkarmaz diyorsa net yalan söylüyordur...
 

2-3 sene önce olsa bu bütçe ile bir şeyler yapma şansınız olurdu.
şu an ise aracı bile alamazsınız, hadi aldınız masrafları, teknik donanımları vs 5-10 tutar..
görsel eklediğiniz dolap bile 1-2 bin tutar. araç eski olduğu için off road sonrası illa ki sanayiye uğrar.

kendi aracınız tahminimce 4*2, eğer öyle ise zaten SUV tarzı şehir aracı.
4x4 olan olsa bile arazi şanzumanı olmadığı için kamp / kır gezilerinde iş yapar.

şimdi ya bu bütçeye kendinizi hiç riske atmayıp önümüzdeki sene için para biriktirip off road lara yolcu olarak katılıp tecrübe edineceksiniz ya da aracı satıp uygun bir araç alacaksınız. bunun başka bir seçeneği yok, eğer size birisi 20 binlik bütçeye araç bulur, gerekli tadilatları yapar ve bu araçla dağ tepe gezersin, masraf da çıkarmaz diyorsa net yalan söylüyordur...

sayın @mauvais arkadaşıma tamamen katılıyorum.Ayarıca dar bütçe ile binilecek araç offroad gezisinde hem kendinize hem katılanlara risk yaratır.
 

Arkadaşlar gayet güzel konulara dikkatinizi çekmişler. Ayrıca verilen linkte Samurai ve Niva ile ilgili bazı önemli detaylar da paylaşılmış. Örneğin Niva'nın monokok şase iken Samurai'nin merdiven şase olması gibi. Dar bütçe ile offroad yapmamak, para biriktirip gelecek sene offroad aracı almak gibi.

Şimdi sorulara cevap verelim, normalde long ile normal Samurai arasında motor şanzıman farkı yoktur. Ancak arada bazı dizel motorlu olan long ithali tek tük yapılmış. Sonradan bazı yetenekli arkadaşlar motor değiştirmiş olabiliyor. Derken hiç ummadığınız bir model karşınıza çıkabiliyor. Normalde yok deyip kestirip atamayız.

Parça pahalı konusuna gelirsek evet Niva bu piyasada en ucuz parçalara sahip araçtır. O oranda da sert kullanıldığı takdirde sanayiye en çok düşen araç olması bu yüzdendir. Diğeri Japon olduğu için parçaları daha sağlamdır. Aynı şartlarda kullanıldığında daha az sanayiye uğrar. Elbette burada parçaların daha sağlam olanları, daha kaliteli olanları konusu devreye girer. Her ikisinde de ucuz yan sanayi veya orjinal ya da orjinalden sağlam yapılmış parçalar veya ilaveler bulmak ta mümkündür.

Sponsor olayını, o arkadaşın yazdığını ben de okuduğum için ne alaka anlayamadım dedim zaten. Reklam vermek isteyen ve sizin tanıdığınız bir satıcı mı var? Veya siz aranan meşhur bir sürücü müsünüz? vs vs Neyse kısa keselim.

Sonuç, bütçeniz ancak Niva ile örtüşüyor. Sonrasında arazide her türlü sorunsuzluk için tecrübeli olmak gerekiyor. İlerleyen günlerde ancak tecrübe kazanacağınıza göre, bir yerden de başlamak istiyorsanız, çoğu sanayide geçecek bir macera veya bütçenin daha fazla ayrılması gereken bir durum söz konusu. Ya gözünüzü kapatıp bu işe dalacaksınız ya da şimdilik yancı kalıp, daha fazla bütçe oluncaya kadar bekleyeceksiniz. Tercih sizin. Şu aracı aldım, olmadı yapamadım, elimde kalır mı derseniz, üç beş aşağı verilir, her araç sonuçta satılır. Olmazsa zarar ettim değil, tecrübe kazandım dersiniz. İyi geceler.
 

Hepinize merhaba arkadaşlar, yeni bir off-road sever olarak sizlerin
tecrübelerinden faydalanarak bir araç satın almak istiyorum. Kuzenimden gördüm offroad olayını ve hayran kaldım bunun sonucundada bir offroad aracı almak istiyorum bütçem 10 bin ile maksimum 20 bin arasında iki aracı tavsiye etti kuzenim lada niva ve suzuki samurai . Bana ilk baş sürekli masraf çıkartmaması en önemlilerinden bir bayan olarak sürekli sanayide bulunamayabilirim ve aracı görsel olarakta dizayn etmek istiyorum eklentiler vs gibi hangi aracı almalıyım?hangisi daha az arıza verir?usta bulma açısından sıkıntı yaşamam?arazi vitesi hangisi daha kolay ve sağlam? Arazide hangisi daha iyidir? Yorumlarınızı, tavsiyelerinizi bekliyorum.
Şimdiden teşekkür ederim..Offroad tur ekiplerinizede katılmayı çok isterim bu konuda özelden mesaj atabilirseniz mutlu olurum sağolun
Selam mesajınızı yeni gördüm tarafımca 3 yıldır bir sj410 kullanıcısıyım arazide gayet güzel ve tamiri kolay. Lada niva ya nazaran daha yüksekte biliyorsunuz daha fazla modifiye edebiliyor sunuz zevk meselesi lada da güzeldir içi geniştir ama tabandan çürümeye başladımı bitti o araçla. Biraz yüksekte olmak istiyorum diyor sanız samuyu tercih edin sürekli bozulurmu derseniz düzgün kullanımda kolay kolay bozanı görmedim ha yan yatar duvara çarpar ne bilim yüksekten atlar sanız bozarsınız ama bunları lada ile denemeyin parça konusunda bir çok alternatif var eğer 2 araç olacak diyorsanız tavsiye edebilirim dilerseniz üstünü bile açar yazlık kullana bilirsiniz zaten motor kısmını düşünmeyin Şahin motoru var çoğunda parçaları muazzam.

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Selam mesajınızı yeni gördüm tarafımca 3 yıldır bir sj410 kullanıcısıyım arazide gayet güzel ve tamiri kolay. Lada niva ya nazaran daha yüksekte biliyorsunuz daha fazla modifiye edebiliyor sunuz zevk meselesi lada da güzeldir içi geniştir ama tabandan çürümeye başladımı bitti o araçla. Biraz yüksekte olmak istiyorum diyor sanız samuyu tercih edin sürekli bozulurmu derseniz düzgün kullanımda kolay kolay bozanı görmedim ha yan yatar duvara çarpar ne bilim yüksekten atlar sanız bozarsınız ama bunları lada ile denemeyin parça konusunda bir çok alternatif var eğer 2 araç olacak diyorsanız tavsiye edebilirim dilerseniz üstünü bile açar yazlık kullana bilirsiniz zaten motor kısmını düşünmeyin Şahin motoru var çoğunda parçaları muazzam.

ANE-LX1 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

@klorr merhaba ,

20 k bütçe ile offroad a hazır samurai bulunabilirmi şu anki piyasada ?
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,961
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

SON KONULAR



Geri
Üst