Merhaba...
Yeni alınan 2. el araçta yapılması gerekenler ;
Terrano için yazdım ama diğer araçlar için de geçerli. Uzunca ve emek ve para isteyen bir süreç,
Bunları yaptığınız vakit yeni araç almış gibi sorunsuz kullanırsınız.
1. Hava filtresi değişecek, Mümkünse hemen şınorkele geçmekte fayda var. Veya hava giriş hortomunu içeriye almalı. Hava filtre giriş borusu sol çamurluk içine verilmiş. Sıkı bir yağmurda Hava filtresi su dolabiliyor. Su tahliye delikleri yeterli değil. (Terrano için)
2. Polen filtresi değişecek,
3. Dizel ise mazot filtresi yenilenecek,
4. Benzinli ise benzin filtresi değişecek,
5. Benzinlide bujiler değişecek,
6. Radyatör (motor ) suyuna bakılacak pas ve kireç varsa pas ve kireç temizliği yapılacak.
7. Yaz kış kullanmak şartı ile antifiriz konulacak.
8. Dizel ise ısıtma bujileri yenilenecek,
9. Dizel ise mazot püskürtme enjektörleri baktırılacak,
Çalışırken bağlantılarından mazot kaçırıyor mu? kontrolü yapılmalı,
10.Dizel ise mazot pompası kontrol ettirilecek,
11. Fren hidroliği tamamen boşaltıp yeniden doldurulacak,
12. Debreyaj hidroliği yeniden doldurulacak,
13. Motor yağı yenilenecek,
14. Difransiyel yağı yenilenecek,
15. Şanzuman yağı yenilenecek,
Kullanım kitabına bakıp değişecek tüm yağlar önerilen şekilde değiştirilmeli,
16. İntercooler kontrol edilecek altında yağ kaçağı varmı? Delik var mı? Varsa değiştirilecek,
17. İntercooler sağlamsa söküp içi tinerle temizlenecek.(veya intercooler temizleyici ile)
18. Turbo yağ kaçağı kontrolü. Araç boşta iken aşırı gaz pedalına basıp egzostan siyah duman atıyor mu testi yapılacak. Siyah duman varsa turbo bakıma verilecek (turbo yağ keçesi aşınması),
İyi bir motor ustasına turbonun genel testi yaptırılmalı, Yokuş yukarı araç güçten düşüyor mu? testi ...
Bu problem motor yağında eksilme yapar.
19. Hava filtresinden itibaren turboya giden hortomların bağlantıları incelenecek yağlanma olan yerlerde kaçak vardır. bağlantılar yeni kelepçeler ile sıkıştırılacak,İçleri temizlenecek,Hortumlarda delikler varsa değiştirilecek,
20.Turbodan çıkıp intercooler radyatörüne giden hortum bağlantıları sıkıştırılacak. Eskime varsa bu hortumlar değişecek,
21.İntercooler den çıkıp motora giden hortom bağlantıları kontrol edilecek.Gevşekse sıkıştırılacak.
22.İntercooler radyatörünün motora bağlantısında kullanılan lastik takozlar yenilenecek.
Somunları çift somun kullanarak (burası aşırı sıcak olduğu için içinde plastik olan kontra somunlar kullanılmamalı) sağlamlaştırılacak.
(Boşluk var ve takozlar bozuk ise küt küt...tak...tak vuruntulu sesler çıkar. Bilmeyenlar motor içinden geldiğini zanneder, işi olmayan ,sesi çözemeyen bir usta motoru dahi indirmeyi önerebilir),
23.Dizellerde araç çalışırken mazot filtresinden itibaren çıkan borular takip edilip mazot ( kaçağı varmı? ) bağlantıları yeni kelepçelerle sıkıştırılacak, Delik veya yıpranmış hortomler değiştirilecek,
24. Ön ve arka fren balataları yenilenecek,
25. El fren telleri tam çalışıyor mu ,kaynamış mı? kontrol edilip sertlik ayarı yapılacak,
26. Akü test edilecek, eski ise yanilenecek,
27. Akü başlantı kablo ve bağlantı uçları kontrol edilip sağlamca sıkıştırılacak,
28. Akü topraklama kabloları ve bağlantıları kontrol edilecek, açılıp temizlenip sıkıca bağlanacak,
29. Marş motoru söktürülüp bakım yaptırılacak, Gerekirse burçları ve kömürleri değiştirilecek,
30. Marş motoru kablo bağlantıları kontrol edilip sağlamlaştırılacak,
31. Aydınlatma ile ilgili tüm ampuller yenilenecek. Ampulerin belirli ömürleri var süreleri geçince aydınlatma değerleri düşer,
32. Pano aydınlatma lambaları değiştirilecek,Gerekirse ,
33. Koltuk bağlantı civataları kontrol edilip gevşek olanlar sıkıştırılacak,
34. Genelde yapılmaz ama tüm emniyet kemerleri yenilenmeli,
35. Araç kullanım kitabına göre airback / hava yastıkları da yenilenmesi gerekir miş,
36.Direksiyon özel sıvısı (hidroliği) değiştirilmeli,
37. Tüm kayışlar değiştirilmeli,
38. Triger zinciri/veya kayışı gergisi değiştirilmeli,
39. Rot Balans ayarları yatırılmalı, stepne / yedek lastik balans ayarı da yapılmalı,
40.Pedal üzeri tüm lastikler yenilenmeli,
41. Arka ve ön silecekler kontrol edilmeli, su püskürtme çalışır olmalı,
42. Arka cam ısınıyor mu kontrol edilmeli, çalışmıyor ise onartılmalı,
43. Farlar, sis lambaları sinyal ve park lambaları 4 lü flaşörler çalışıyor mu kontrol edilmeli,
44. Farların aşağı yukarı motoru çalışıyor mu kontrol edilmeli,
45. Varsa ön far temizleme (su) sistemi kontrol edilmeli,
46. Direksiyon boşluk ayarı yapılmalı,
47. Debreyaj pedal boşluk ayarı yapılmalı,
48. Debreyaj balataları test edilmeli,
49. 4x4 geçiş ve sürüş kontrolleri yapılmalı,
50. Ulaşılan tüm civatalar kontrol edilip sıkıştırılmalı ( kaporta ve motor üzerindeki),
51. Alta damlayan yağ ve suların sebebi bulunup gerekli sıkıştırma ve conta değişimleri yapılmalı,
52. Kalorifer ısıtmıyor ise özel makinalarda kalorifer radyatör temizliği yaptırılmalı,
Kendi aracımda yenilemek zorunda kalmıştım. Sağ ön taraftan içeri paslı su sızdırması delik olduğunu gösterir.Ayakları konulan yerin solu.
53. Termostat eski ise, çalışmıyor ise yenilenmeli,
54 . Termostat housing yıpranmışsa ( iç termostat yatağı) değiştirmeli,
55. Radyatör kapağı değiştirilmeli,
56. Klima gazı yenilenmeli, Tüm sistem kontrol edilmeli,
57. Motor taşıyıcı takozlarda aşınma var ise değiştirilmeli,
58. 4 amortisör değiştirilmeli,
59. 4 yay değiştirilmeli,
60. Gösterge panosunda arıza lambaları yanıyorsa bilgisayarla arıza tespiti yaptırıp arızalar onartılmalı,
61. Hava filtre çıkış hortomu üzerinde bulunan Maf sensörü temizlenmeli, Kirli olduğunda araç beyini hatalı yakıt gönderip veya rölenti hızını yükseltip aşırı yakıt sarfiyatına neden olabiliyor,
bugünlük bu kadar....
Yeni alınan 2. el araçta yapılması gerekenler ;
Terrano için yazdım ama diğer araçlar için de geçerli. Uzunca ve emek ve para isteyen bir süreç,
Bunları yaptığınız vakit yeni araç almış gibi sorunsuz kullanırsınız.
1. Hava filtresi değişecek, Mümkünse hemen şınorkele geçmekte fayda var. Veya hava giriş hortomunu içeriye almalı. Hava filtre giriş borusu sol çamurluk içine verilmiş. Sıkı bir yağmurda Hava filtresi su dolabiliyor. Su tahliye delikleri yeterli değil. (Terrano için)
2. Polen filtresi değişecek,
3. Dizel ise mazot filtresi yenilenecek,
4. Benzinli ise benzin filtresi değişecek,
5. Benzinlide bujiler değişecek,
6. Radyatör (motor ) suyuna bakılacak pas ve kireç varsa pas ve kireç temizliği yapılacak.
7. Yaz kış kullanmak şartı ile antifiriz konulacak.
8. Dizel ise ısıtma bujileri yenilenecek,
9. Dizel ise mazot püskürtme enjektörleri baktırılacak,
Çalışırken bağlantılarından mazot kaçırıyor mu? kontrolü yapılmalı,
10.Dizel ise mazot pompası kontrol ettirilecek,
11. Fren hidroliği tamamen boşaltıp yeniden doldurulacak,
12. Debreyaj hidroliği yeniden doldurulacak,
13. Motor yağı yenilenecek,
14. Difransiyel yağı yenilenecek,
15. Şanzuman yağı yenilenecek,
Kullanım kitabına bakıp değişecek tüm yağlar önerilen şekilde değiştirilmeli,
16. İntercooler kontrol edilecek altında yağ kaçağı varmı? Delik var mı? Varsa değiştirilecek,
17. İntercooler sağlamsa söküp içi tinerle temizlenecek.(veya intercooler temizleyici ile)
18. Turbo yağ kaçağı kontrolü. Araç boşta iken aşırı gaz pedalına basıp egzostan siyah duman atıyor mu testi yapılacak. Siyah duman varsa turbo bakıma verilecek (turbo yağ keçesi aşınması),
İyi bir motor ustasına turbonun genel testi yaptırılmalı, Yokuş yukarı araç güçten düşüyor mu? testi ...
Bu problem motor yağında eksilme yapar.
19. Hava filtresinden itibaren turboya giden hortomların bağlantıları incelenecek yağlanma olan yerlerde kaçak vardır. bağlantılar yeni kelepçeler ile sıkıştırılacak,İçleri temizlenecek,Hortumlarda delikler varsa değiştirilecek,
20.Turbodan çıkıp intercooler radyatörüne giden hortum bağlantıları sıkıştırılacak. Eskime varsa bu hortumlar değişecek,
21.İntercooler den çıkıp motora giden hortom bağlantıları kontrol edilecek.Gevşekse sıkıştırılacak.
22.İntercooler radyatörünün motora bağlantısında kullanılan lastik takozlar yenilenecek.
Somunları çift somun kullanarak (burası aşırı sıcak olduğu için içinde plastik olan kontra somunlar kullanılmamalı) sağlamlaştırılacak.
(Boşluk var ve takozlar bozuk ise küt küt...tak...tak vuruntulu sesler çıkar. Bilmeyenlar motor içinden geldiğini zanneder, işi olmayan ,sesi çözemeyen bir usta motoru dahi indirmeyi önerebilir),
23.Dizellerde araç çalışırken mazot filtresinden itibaren çıkan borular takip edilip mazot ( kaçağı varmı? ) bağlantıları yeni kelepçelerle sıkıştırılacak, Delik veya yıpranmış hortomler değiştirilecek,
24. Ön ve arka fren balataları yenilenecek,
25. El fren telleri tam çalışıyor mu ,kaynamış mı? kontrol edilip sertlik ayarı yapılacak,
26. Akü test edilecek, eski ise yanilenecek,
27. Akü başlantı kablo ve bağlantı uçları kontrol edilip sağlamca sıkıştırılacak,
28. Akü topraklama kabloları ve bağlantıları kontrol edilecek, açılıp temizlenip sıkıca bağlanacak,
29. Marş motoru söktürülüp bakım yaptırılacak, Gerekirse burçları ve kömürleri değiştirilecek,
30. Marş motoru kablo bağlantıları kontrol edilip sağlamlaştırılacak,
31. Aydınlatma ile ilgili tüm ampuller yenilenecek. Ampulerin belirli ömürleri var süreleri geçince aydınlatma değerleri düşer,
32. Pano aydınlatma lambaları değiştirilecek,Gerekirse ,
33. Koltuk bağlantı civataları kontrol edilip gevşek olanlar sıkıştırılacak,
34. Genelde yapılmaz ama tüm emniyet kemerleri yenilenmeli,
35. Araç kullanım kitabına göre airback / hava yastıkları da yenilenmesi gerekir miş,
36.Direksiyon özel sıvısı (hidroliği) değiştirilmeli,
37. Tüm kayışlar değiştirilmeli,
38. Triger zinciri/veya kayışı gergisi değiştirilmeli,
39. Rot Balans ayarları yatırılmalı, stepne / yedek lastik balans ayarı da yapılmalı,
40.Pedal üzeri tüm lastikler yenilenmeli,
41. Arka ve ön silecekler kontrol edilmeli, su püskürtme çalışır olmalı,
42. Arka cam ısınıyor mu kontrol edilmeli, çalışmıyor ise onartılmalı,
43. Farlar, sis lambaları sinyal ve park lambaları 4 lü flaşörler çalışıyor mu kontrol edilmeli,
44. Farların aşağı yukarı motoru çalışıyor mu kontrol edilmeli,
45. Varsa ön far temizleme (su) sistemi kontrol edilmeli,
46. Direksiyon boşluk ayarı yapılmalı,
47. Debreyaj pedal boşluk ayarı yapılmalı,
48. Debreyaj balataları test edilmeli,
49. 4x4 geçiş ve sürüş kontrolleri yapılmalı,
50. Ulaşılan tüm civatalar kontrol edilip sıkıştırılmalı ( kaporta ve motor üzerindeki),
51. Alta damlayan yağ ve suların sebebi bulunup gerekli sıkıştırma ve conta değişimleri yapılmalı,
52. Kalorifer ısıtmıyor ise özel makinalarda kalorifer radyatör temizliği yaptırılmalı,
Kendi aracımda yenilemek zorunda kalmıştım. Sağ ön taraftan içeri paslı su sızdırması delik olduğunu gösterir.Ayakları konulan yerin solu.
53. Termostat eski ise, çalışmıyor ise yenilenmeli,
54 . Termostat housing yıpranmışsa ( iç termostat yatağı) değiştirmeli,
55. Radyatör kapağı değiştirilmeli,
56. Klima gazı yenilenmeli, Tüm sistem kontrol edilmeli,
57. Motor taşıyıcı takozlarda aşınma var ise değiştirilmeli,
58. 4 amortisör değiştirilmeli,
59. 4 yay değiştirilmeli,
60. Gösterge panosunda arıza lambaları yanıyorsa bilgisayarla arıza tespiti yaptırıp arızalar onartılmalı,
61. Hava filtre çıkış hortomu üzerinde bulunan Maf sensörü temizlenmeli, Kirli olduğunda araç beyini hatalı yakıt gönderip veya rölenti hızını yükseltip aşırı yakıt sarfiyatına neden olabiliyor,
bugünlük bu kadar....
Son düzenleme: