tamam bana uyar,sana ugrarımturkishjob' Alıntı:.
Bu arada Gokhan abi bi ara beraber bir arazi deneyimi yapalim iki toyota bir takim degerlendirmemiz olur araclarimizi hakkinda ne dersin ?
tamam bana uyar,sana ugrarımturkishjob' Alıntı:.
Bu arada Gokhan abi bi ara beraber bir arazi deneyimi yapalim iki toyota bir takim degerlendirmemiz olur araclarimizi hakkinda ne dersin ?
darmunyan' Alıntı:sorun davlumbazla ilgili değilmiş dikkatimi çekti dün o sıcak havada gebzeye gittim hararet orta çizgiye yaklaşmadı bile fakat akşam aynı yolu dönerken başta herşey normaldi fakat e 5 in o kısa yokuşlarında bile hararet sona yaklaştı..aynı yolda üstelik daha sıcak havada hararet yapmıyorken dönüşte yapması neyin işaretidir? devirdaim pompası arızası ise bunu nasıl anlarım? saygılar
2fast4u' Alıntı:tamam bana uyar,sana ugrarım
darmunyan' Alıntı:sorun şimdilik halloldu,ustam termostatın arızalı olduğunu söyledi, söktü yenisini TAKMADI,yazın böyle kullanabileceğimi ama kışın termostat takmam gerekeceğini söyledi..marmarise gitttim geldim 2000 km ye yakın yol yaptım herhangi bir problem yaşamadım..yardımlarınız için teşekkürler
uyarınız için teşekkür ederimMUDANYALI' Alıntı:Selam..
Ustanıza benden selam söyleyin lütfen..O söktüğü termostatın yenisini hemen taksın..
termostatsız diesel , her an conta yakma,blok çatlatma problemlerine gebe duruma gelecektir.
optimal çalışma ısısından mahrum kaldığı içinde güç kaybı ve yakıt artışı cabası.
kolay gelsin.
darmunyan' Alıntı:aslında ustam bana sonbaharda mutlaka yeni bir termostat taktırmamı ama yaz mevsiminde bu şekilde termostatsız kullanabileceğimi söyledi..sizce yazın geçmesini bekleyebilir miyim yoksa acilen yeni termostatı mı takayım ? saygılar
ayrıntılı açıklamanız için teşekkür ederim ali bey ilk fırsatta yeni termostat taktırıcam,saygılarMUDANYALI' Alıntı:termostatsız oluşun en büyük zarar vereceği zaman sıcak mevsimlerdir..Zira,sistemde dolaşan sıvının sıcak eşiği yükselir ve o nispette hızlıca da soğur..Radyatörün kapasitesi ,sistemin 3/1 oranında dersek, termostat bu 3/1 lik kısmı,diğer hacimde kalan sıvıya göre ayarlar ve ısı farkı aza indiğinden,motor hep optimal ısı seviyesinde çalışır..
Yazın termostatı olmayan bir motor,özellikle uzun süre yük altında devirli çalıştığında,tüm sistem sıvısının sıcaklığını yükselteceğinden,sonrasında ilk açıklamamdaki problemleri yaşayabilir.
soğuk havalarda ise,tam tersi termostat olmayan motorlarda sürekli soğuk çalışmaktan ötürü,fazla yakıt ve blokta deformasyona varan probemler yaşanacaktır.
NOT: bu arada mekaniker felan değilim,haddimi aşmışsam affola..
kalın sağlıcakla
MUDANYALI' Alıntı:termostatsız oluşun en büyük zarar vereceği zaman sıcak mevsimlerdir..Zira,sistemde dolaşan sıvının sıcak eşiği yükselir ve o nispette hızlıca da soğur..Radyatörün kapasitesi ,sistemin 3/1 oranında dersek, termostat bu 3/1 lik kısmı,diğer hacimde kalan sıvıya göre ayarlar ve ısı farkı aza indiğinden,motor hep optimal ısı seviyesinde çalışır..
Yazın termostatı olmayan bir motor,özellikle uzun süre yük altında devirli çalıştığında,tüm sistem sıvısının sıcaklığını yükselteceğinden,sonrasında ilk açıklamamdaki problemleri yaşayabilir.
soğuk havalarda ise,tam tersi termostat olmayan motorlarda sürekli soğuk çalışmaktan ötürü,fazla yakıt ve blokta deformasyona varan probemler yaşanacaktır.
NOT: bu arada mekaniker felan değilim,haddimi aşmışsam affola..
kalın sağlıcakla
MUDANYALI' Alıntı:Hasan Kardeşim...Sizlere feda olsun..
ben hiç kimsenin zarar görmesine tahammül edemem,bildiğimi yazdım yalan yanlış ne olduysa artık. ;D
kalın sağlıcakla