Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyr-ü zafer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,172
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 186,645
Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Fotograflar anlatıyor herşeyi, merak ettiğim eğer kalsaydınız çöl ortasında nereden, kimden yardım isteyecektiniz. Böyle bir olayla karşılaştınız mı ?
 

Etiketler
Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Tebrikler gerçekten harika bir gezi olmuş. Paylaşım için teşekkürler. Devamını merakla bekliyoruz.
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

mfthk' Alıntı:
Merak ettiğim bir çok şey var tabi ki, ama hepsini art arda sorup sizi bunaltmak istemiyorum. :smiley:
ilk sorum, bizlere de fikir vermesi açısından; bu seyahatin yaklaşık maliyeti ne oldu size?


Aslında oturup maliyet hesabını yapabilirim, götürdüğüm, getirdiğim para belli, ama canım hiç istemedi. Parça parça ve genel maliyet bilgileri verebilirim. Arap ülkelerinde şehrin göbeğindeki gayet makul otellerin iki kişilik oda fiyatları 30 lirayı geçmiyor, 10-15 liraya da çok kaldım kasabalarda, hatta Sina Yarımadası'nda 6 liraya kaldım. Örneğin Kahire'de milli müzenin karşısında 20 liraya oda kahvaltı kaldım. Benzin fiyatı en pahallı Tunus'da Türkiye'dekinin üçte biri. Mısır'da 50 kuruş, Libya'da 25 kuruş. Avrupa ülkeleri ise benzin dışında Türkiye'den pahallı. Tam olarak hangi maliyetleri öğrenmek isterseniz ona göre net cevaplarım. Fikir vermesi açısından, böyle bir seyahati tek değil de iki kişi yapmak masraflara sadece yemek parası ekler diğerleri değişmez ve adam başı maliyet ciddi biçimde düşer.
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Çoğumuzun rüyasını gerçekleştirmişsiniz..Farklı kültürler , farklı iklimler sonucunda çok keyifli bir hikaye çıkaracağınızdan eminim..Merakla bekliyoruz..

Saygılar

Cenk
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

amaç' Alıntı:
Fotograflar anlatıyor herşeyi, merak ettiğim eğer kalsaydınız çöl ortasında nereden, kimden yardım isteyecektiniz. Böyle bir olayla karşılaştınız mı ?

Bu seyahati yapmadan önce çöllerin tekdüze yerler olduğunu düşünürdüm, yani net bir çöl mefhumu yoktu kafamda. Gördüm ki, çöller de renkten renge, şekilden şekile girebiliyormuş, Serti, yumuşağı, kayalısı, kumlusu, sıcağı, soğuğu, kızılı, sarısı, beyazı, siyahı, grisi, dağlısı, tepelisi, düzü, çeşit çeşit.
Kum denizi denen ve yeryüzündeki tüm çöllerin yaklaşık yüzde onbeşini oluşturan kumsal gibi yumuşak kumlu çöllerden birinde(Mısır'ın kuzeybatısında), yolun kenarındaki kumlara saplandım. Arabadaki arka ve yan aksesuar demirleri ve asfalt lastikleri yüzünden patinaja düştüm, göğüs kumlara bir güzel oturdu. Yaklaşık 2 saat yoldan insan geçmesini bekledim, geçmedi. Wadi Rum'da 25 yıllık Toyota kamyonetlerle tur düzenleyen Bedevi çocuktan(fotoğrafı aşağıda) öğrendiğim numarayı denedim. Santim santim sürekli ileri geri yaparak, patinaj başlamadan gaz kesip ters yöne yükleniyor ve lastiğin altındaki kumları ezip sertleştiriyor, çamurda bu yöntem işlemez ama kumda fayda ediyor. Lastik altındaki çukurları bir miktar böyle kapattıktan sonra, arabadaki koli kartonunu arka lastiklere sıkıştırıp kaptırdım. Bu işler 5 saat kadar sürdü ve o arada yoldan kimse geçmedi. Çöle girdim ama tabii ki belli tedbirler dahilinde. Dolu depo, 3-4 günlük yiyecek içecek vesaire. Bahsettiğim yer yola yürüme mesafesinde ve birbirinden yaklaşık 300 km uzaktaki iki küçük kasabanın ortalarındaydı, dolayısıyla o gün veya ertesi gün mutlaka birileri geçecekti, endişe etmedim. Zaten bu kadarcık risk ve heyacanı göze alamayan oralara girmemeli. Yol dışı çöl içi gittiğim zamanlarda da PND tipi Gps bulunmadığından pusula kullandım, çoğrafi referans noktaları bulmaya çalıştım, yönümü kaybetmemek için. Wadi Rum/Ürdün dağlı tepeli bir bölgeydi, çok fazla referans noktası vardı orada 100 kilometreden fazla dolaştım, kamp yaptım, ama dört çeker şart. Tunus ve Libya'da da aynı şekilde yüzlerce kilometrelik çöl geçişleri değilse de(bu zaten teknik olarak imkansız, oranın insanları Bedevi ve Berberiler bile tek başlarına, tek deve veya tek arabayla bunu yapmıyorlar), çöl üzeri uzun yollar gittim.

http://www.flickr.com/photos/43654543@N04/

IMG 5360p


IMG 7268p


IMG 6402p2
 




Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

seyr-ü zafer' Alıntı:
Bu seyahati yapmadan önce çöllerin tekdüze yerler olduğunu düşünürdüm, yani net bir çöl mefhumu yoktu kafamda. Gördüm ki, çöller de renkten renge, şekilden şekile girebiliyormuş, Serti, yumuşağı, kayalısı, kumlusu, sıcağı, soğuğu, kızılı, sarısı, beyazı, siyahı, grisi, dağlısı, tepelisi, düzü, çeşit çeşit.

Yazı ve fotoğraflarınızın bitmesini bekliyordum ama yukarıda alıntıladığım bölüm, erken yazmama neden oldu.

Çöl denilince, çok az insan dışında hemen herkes, sizin gibi düşünüyor. Kabahat sizlerde değil, sizlere öğretemeyen bizlerde. (Emekli bir coğrafyacı olduğumu belirtmeliyim bu arada.) Çöl, az yağış alan yer demektir kısaca. Yaygın bir kabule göre, yıllık 200 mm.nin altında yağış alan bir yer, çöldür. Burası, Büyük Sahra olabileceği gibi, Kutup da olabilir. Yalnız, halkın belleğine öyle bir çöl imajı kazınmış ki, illa kum ya da kum tepeleri olacak. Yani Arap Yarımadası ve Büyük Sahra'nın kumul alanları... "Yaşam, en iyi öğretmendir" sözü ne denli doğruymuş değil mi?

Yazınıza ilgi büyük. Güzel bir örnek olabileceği için, geziniz hakkında ayrıntılı bir değerlendirme yaparsınız sanıyorum. Güneydeki bazı ülkelere vize kolaylığı gelmesi, yaşamın ve akaryakıtın göreli ucuzluğu... gibi etkenlerle yüzünü bu yöne çevirenlerin sayısında belirgin bir artış var.

Paylaşımınız için sağolun...

Cavid Sezen
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km



Hocam haklısınız. En iyi öğretmenler, fotoğraflar ve belgeseller gidip görmenin, yaşayıp hissetmenin yerini tutmuyor. Bunun en belirgin örneğini Lut gölünde yaşadım. Göle bakan kıraç tepelerin üzerine çıktım bir günbatımında. Öyle aman aman fotoğrafik kontrastlar renkler bekleyenler büyük hayalkırıklığına uğrar. Birbirine yakın soluk tonlar heryeri kaplıyor ve perspektif algılamasını azaltıyor, ama yeryüzünün en alçak karasal noktasında bulunmak(son yıllarda su seviyesinin alçalmasıyla -400 metreye yaklaştı) hele de Lut kavmi efsanesini de önceden okumuş olmak, bambaşka duygular veriyor insana. Böyle biricik yerlere gitmek bilmenin ötesinde, duygusal bir boyut ve derinlik de katıyor seyahate.
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

ek fotoğraflar.
Yükleme zorluğu var, bu sebeple düşük kaliteli.


[attachment=1]

Mostar Köprüsü/Bosna-Hersek


[attachment=2]

Şam/Suriye


[attachment=3]


Beyrut/Lübnan


[attachment=4]

Feluccalar/Nil/Kahire/Mısır


[attachment=5]


Kahire Kulesi'nden Kahire'nin Doğu Yakası

IMG 0252p


IMG 5416p


IMG 5591p


IMG 7115p


IMG 7091p
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Her macera severin hayalini geçekleştirmişsiniz. İnanın şu fotoğraflara bakarken iç geçiren, sizin yanınızda bu gezide olamayı hayal edenlerin sayısını tahmin bile edemezsiniz. Paylaşım için teşekkürler...
 



Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Çoğu kişinin en az iki, tercihen 3-4 tam donanımlı ekspedisyon aracı ile yapmayı planladığı rotayı tek araç tek kişi niyetlenmeniz, ve tamamlamanız bence takdire şayan. Tebrikler.
 



Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

ben ''paylaştıkça artan tat'' diye buna derim..
 

Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

çağlar' Alıntı:
tebrik ediyorum sizi ve aracınızı..hikayenin ayrıntılarını bekliyoruz.



Çağlar merhaba toyatanın ğüvenc köyündeki o dansını kullanacağını biliyordum ,ÇOK'ta güzel olmuş tekrar tebrikler. :D
 



Ynt: Tek Başıma Arabayla 76 Günde 3 Kıta 14 Ülke Overland 24500 Km

Masal gibi bir gezi olmuş tebrik ederim ,elinize sağlık.yoplam kaç km yol yaptınız ?maliyet ne durumda.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,449
Mesajlar
1,518,097
Kayıtlı Üye Sayımız
172,103
Kaydolan Son Üyemiz
tolgacevik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst