Tarlada Üç Genç Adam

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Tempus Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 66
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,340

Tempus

Nissan Patrol SD33 Turbo
Mesajlar
7,447
Tepkime Puanı
4
Yer
istanbul
Herkese Merhaba,

Geçen gün şans eseri dahil olduğum Gezenbilir Fotograf toplantısında, bizim MSÜ fotograf bölümünde bazı hocalarımızla yaptığımız birşeyi foruma uygulama fikrini söyledim ve herkesden de olumlu yanıt geldi. Ve bunun ilk örneğini aşşağıda başlatıyorum.

Bu konuda bazen fotograf tarihinde çok önemli yeri olan bir fotografçının çok önemli bir fotografıda olabilir, adı sanı belli olmayan birisinin cep telefonu ile çektiği bir hatıra fotografıda olabilir. Amaç bir fotografı iyi diye övmek yada kötü diye karalamak değil. Yada eksilerini artılarını bulma çabasıda değil. Sadece ilk bakışta fotografın size düşündürttüklerini içinizden geldiği gibi yazmanız. Zaman zaman teknik olarak beğendiğiniz ve beğenmediğiniz yanlarını söylemeniz. Kimi zaman gerçekten çok kötü bir fotograf koyup o fotografda iyi birşeyler bulabilecek bir kişi varmı diyede merak ediyor olabiliriz. Yada zaman zaman çok kötü görünen ama aslında fotograf tarihinde çok önemli bir fotografıda sunabiliriz. Yani hiçbir önyargınız olmasın içinizden ne geliyorsa yazın. yüklenen fotografı yada fotografçısını bilenler ilk başlarda bunları pek söylemeyip kişileri bir yere kanalize etmezse sevinirim. tüm fotograflara kimin ne amaçla çektiğini bilmeksizin bakmak en doğru sonuçları verir. Sonlara doğru fotograf ile ilgili açıklamaları yapıp birde o gözle tekrar bakarız.

İlk olarak aşşağıdaki fotografla başlıyoruz, ben biraz sessiz kalıcam, lafınızı esirgemeyin içinizden gelenleri bekliyorum
:smiley:

Saygılar[attachment=1]

Foto
 

Etiketler
Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

fotoğrafik anlamda ilk bakışta söyleyecek birşey gelmedi aklıma. Ama eski İstanbul'luların "Biz İstiklal'e çıkarken en şık kıyafetlerimizi giyerdik" sözleri çınladı kulağıma bu toz toprak yolda yürüyen 3 genç takım elbiseli beyi görünce :smiley:
 

Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

eftaLYa' Alıntı:
fotoğrafik anlamda ilk bakışta söyleyecek birşey gelmedi aklıma. Ama eski İstanbul'luların "Biz İstiklal'e çıkarken en şık kıyafetlerimizi giyerdik" sözleri çınladı kulağıma bu toz toprak yolda yürüyen 3 genç takım elbiseli beyi görünce :smiley:

Esra süper bir giriş tamda dediğin gibi bir mevzu hissi veriyor banada
:smiley:
 


Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

anerkad' Alıntı:
Bunlar yurdum insanına benziyo.bastonlarda Devrek.

acaba kaç senesi ve hangi yörelerdir ? bu insanlar nereye gidiyordur yada neden giyinmiştir acaba bayramlıklarımı ? bu tür hikayeler düşünülebilir
:smiley:
 



Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

Az ilerideki kuyruklu Amerikan mopar otomobillerine binecekler ve Sicilya'daki kumarhaneyi tarayacaklar :D

Yorum, sanatsal mı olmalı, mizahi mi ? Çözemedim.
 


Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

Jeep34' Alıntı:
Az ilerideki kuyruklu Amerikan mopar otomobillerine binecekler ve Sicilya'daki kumarhaneyi tarayacaklar :D

Yorum, sanatsal mı olmalı, mizahi mi ? Çözemedim.

süper bir yorumdu bu tip yorumlar mutlaka olmalı hep bekleriz :D belkide söylediğin gerçekden doğrudur :smiley:
 

Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

şapkalar borsalino ama bunlarda gangaster tipi yok..ayakkabılar tek renk
 

Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

Ben teknik olarak birşeyler yazayım, aslında bu fotografı bugün içimizden birisi çekerse ve önümüze koyarsa netliğini beğenmeyebiliriz. zira en soldaki adam %100 netken en sağdaki adama doğru bir netlik kaybı başlıyor fakat kabul edilebilir sınırlar içerisinde. Ton zenginliği olarak çok iyi neredeyse siyahın tüm tonlarını üstünde görebiliyoruz ve koyu grileri. Eskiden siyah beyaz negatifle çalışılırken böyle tonlar yakalamak kolay değildi.
 



Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

Fotoğraftaki adamların kıyafetlerine bakarsak fotoğraf 1900'lü yılların başlarında çekilmiş olmalı... Ağzında sigara olan adamın elindeki bastonun yamuk olması fotoğrafın habersiz çekilmiş olduğu hissini veriyor... Netlikte sorun var ama adamların bakışlarındaki ukalalığı çok iyi yakalamış...

Fotoğraftaki adamların genç olduklarını düşünürsek fotoğrafın çekildiği dönemde her yaştaki erkeğin baston kullandığını söyleyebiliriz... Dönemin modası buymuş demek... Büyük ihtimalle bu kadar şık giyindiklerine göre günümüzün deyimiyle o zamanın sosyalleşme ortamları olan geniş caddelerinde piyasa yapmaya gidiyorlar.. :smiley:
 

Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

Bana daha çok, karizmayı ön plana çıkartarak, poz vermişler gibi geliyor. :smiley:
 

Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

August Sander (1876-1964)

08/06/2003

Sander, 20. yy ilk yarısında, Almanya’nın çeşitli bölgelerinde yaptığı geniş çaplı portreye dayalı belgesel çalışması ile, kökenleri Lewis Hine ve Jocob Riis’e kadar uzanan belgesel anlayışını Çağdaş fotoğraf yaklaşımlarının içine taşıyan isim olmuştur.
Mekansal olarak adlandırabileceğimiz portrelerinde, Alman halkının oluşturan toplumsal sınıfları, küçük meslek gruplarını, köylüleleri, kentlileri, askerleri v.b. fotoğraflamıştır.
Sander, kendi değişi ile “özneleri, kendi bireysellikleri ile özdeş olan çevrelerde gösteren doğal portreler” üretmiştir.
Thomas Mann’ın 1929 yılında Sander’in çalışması için dile getirdiği gibi, Sander’in alçak gönüllü portreleri, bir psigonomi öğrencisine ya da tutkununa, insanoğlu üzerindeki sınıf temelli, mesleki izleri araştırmak için sınırsız bir hazinedir. Sander bu çalışmasına tam da amacına uygun bie şekilde “Yirminci Yüzyıldaki İnsan” adını koymuştur.

Sander, Köln yakınlarındaki Herdorf kasabasında doğmuştur. Madencilik ile uğraşan babası gibi 1889 yılında o da maden ocaklarında çalışmaya başlamıştır. 1892 yılında amcasından aldığı 13x18 cm. Fotoğraf makinesi ile fotoğraf ile ilgilenmeye başlamıştır. Bu dönemde kendine ait ilk karanlık odasını da kurmuştur. Askerlik hizmetinin ardından, Almanya’nın çeşitli yerlerinde gezerek, ticari fotoğrafçı olarak, mimari ve endüstri fotoğrafları çekmiştir. 1901 yılında Linz kentindeki Studio Graf’ta çalışmaya başlamıştır. Ertesi sene stüdyonun ortağı olmuş ve stüdyonun ismini Studio Sander ve Stuckenberg olarak değiştirmiş, İki yıl sonra da ortağı ile ilişkilerini kesip stüdyonun ismini Studio Sander olarak değiştirmiştir.

1904 yılında Sander, Paris ekspedisyonuna katılarak burada, yüzlerce ödülünden ilki olan Onur nişanı ve altın madalya almıştır. Bu dönemde renkli fotoğraf ile ilgili deneyler yapmış, kısa bir süre sonra bunları Leipzig’de sergilemiştir. 1906’da Linz’de ilk kişisel sergisini açmıştır. Bir yıl sonra Linz’deki stüdyosunu kapatarak hayatı boyunca sürdüreceği “Yirmici Yüzyılda İnsan” çalışmasına başlamıştır. Bu projenin yanı sıra geçimini saylayabilmek için endüstriyel ve mimari fotoğraf çalışmalarına devam etmiştir. Sander Birinci Dünya savaşında Alman ordusunda görev aldığı sırada fotoğraf çalışmalarını sürdürmüş, 1919 yılında fotoğraf eğitimcisi olarak çalışmaya başlamıştır. 1927 yılında fotoğraf kariyerinde ilk ve son kez Almanya dışına çıkarak Sardunya’da portre ve manzara konulu çalışmalar yapmıştır. Aynı yılın sonlarına doğru “Yirmici Yüzyılda İnsan” çalışmasının altmış adet baskısından oluşan bir seriyi Köln’de dergilemiştir. Bu serginin hemen ardından anlaşmaya vardığı yayıncı Kurt Wolff ile birlkite, 1929 yılında “Faces of Our Time/Zamanımızın Yüzleri” adlı albümünün ilk ciltlerini yayınlamıştır. Bu serinin ardından gelen başarıyla Sander, 1931 yılında Radyo’da “Fotoğrafın Doğası ve Gelişimi” adlı bir program yapmaya başlamıştır. 1933 yılında Nazilerin iktidara gelişi ile birlikte, Sosyalist İşçi Partisi üyesi olan oğlu Erich, tutuklanır ve on yıl sonra ölmesi ile sona erecek mahkumiyete çarptırılır. Sander oğlu tutuklanır. Oğlunun tutuklandığı yıl Sander “Alman Ülkesi, Alman İnsanlerı” adlı kitabını yayınlar. Ancak kitap, Naziler tarafından kabul görmez ve Sander’e projesini sona erdirmesi için baskı yapılır.

Burada Sander ve Nasyonal Sosyalist Hitler iktidarı arasındaki ilişkiye göz gezdirmemiz gerekmektedir. Dikkatsiz bir göz için Hitler’in Alman ulusu idealleri ve Sander’in fotoğrafladığı pek çok insan arasında paralellikler bulmamız mümkündür. Hatta, Sander’in çalışması ilk başta Hitler ve Naziler için dikkat çekici bulunmuş, bazı fotoğrafları ari ırkı tanımlamak üzere kullanılmıştır. Ancak 1934 yılında yayınlana kitabın ardından, Sander’in hiç de Ari ırkı tanımlamak gibi bir amacı olmadığı anlaşılmıştır. Sander’in çalışması, sadece katolik ve protestan hristiyanlardan oluşan bir Almanya’yı değil Yahudi Almanları da yansırmaktadır. Sander’in tarafsız tutumu ile Alman ulusu ve ülkesi tanımı içerisinde yer alan Yahudiler Nazi iktidarını rahatsız etmiştir. 1935 yılında Nazilerin baskısının yoğunlaşması ile portre çalışmalarını yarıda bırakarak hayatının geri kalanında sürdüreceği doğa ve manzara fotoğrafı çalışmalarına yönelmiştir. 2. Dünya savaşı sırasında son bir kez daha projesine dönerek, görev sırasında kaybolan ya da ölen askerlerin savaş öncesi fotoğraflarının baskılarını yapmıştır. Ancak savaş sırasında, stüdyosuna düşen bir bomaba sonucu negatiflerinin büyük bir bölümü zarar görmüştür ve 1946 yılında da yağma sonucu yine büyük bir bölümü yok olmuştur.

Sander’in gerçekleştirdiği proje hem niceliği bakımında hem de uygulama süresinin uzunluğu bakımında yirmici yüzyılın ilk yarısındaki en önemli fotoğraf çalışmalarından biridir. Ama sadece bu açıdan bu projeyi değerlendirmek, projenin altında yatan başarıyı değerlendirmek açısından yetersiz olacaktır. Sander’in projesi 19.yy’da kökenleri atılan sosyal belgesel yaklaşımına özgüllük kazandırmıştır. Jacob Riis, Lewis Hine gibi sosyal belgesel fotoğrafçılar, temelde sosyolojik araştırmalarına temel oluşturacak verileri toplamak üzere bu yaklaşımı farkında olmadan benimsemişlerdir. Hem Hine hem de Riis için, fotoğraf uygulama alanlarının merkezinde değildir. Sander’in çalışmasını yönlendiren ve şekillendiren fotoğraf aracının kendisidir. Diğer taraftan, Sander’in çalışmaları dolaylı ya da doğrudan izlerini örneğin Amerikan Sosyal Belgesel fotoğrafçılarında görebileceğimiz biçimsel izler taşımaktadır. 1950’ler ve 1960’larda Diane Arbus, Mary Ellen Mark, Robert Frank gibi isimlerin fotoğraflarında bu izleri sürmemiz mümkündür.

kaynak : http://ilef.ankara.edu.tr/fotograf/yazi.php?yad=2246
 

Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

fotografın sahibi fotografçı August Sander

bu yazdıgım hikaye belki fotografa başka gözle bakmanızı sağlar
:smiley:
 

Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

Kruvaze modası olduğu zamanlar..çok şey ifade eder biz eskilere..
 



Ynt: Tarlada Üç Genç Adam

Konuya biraz geç dahil oldum... İlk bakışta, dönemi de düşünüldüğünde, siyah-beyaz tonlamalarının çok iyi olmasından bir ustanın elinden çıktığını tahmin etmiştim.

Üçlü figür kompozisyonu olarak mükemmel. Sağdaki iki figürden ayrı kalan soldakinin bastonu eğimli tutularak, sağdaki figürlerle ilişki kurması ve gruptan kopmaması sağlanmış.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,961
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst