Suzuki-grand Vitara 2.0td Xl-7 Bilgi Almak İstiyorum

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan furkan53 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 32
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,375
akü bi cok soguklarda bi de cok sıcaklarda cıvıtır..yolda bırakır..

mesela erzurum ,kars ,van ..vs gibi soguk yerlerde 100 amperliği 50 lik gibim iş görür ,,cok sogukda verimi düşer..

150 A. LİK DİNAMO VAR BİZİM ARACLARDA....

diger suzukilerden farkımız var..

o ölçüde standart 90 A. lik cuk diyem oluyor bende 2 ay evvel taktım..

ben denemedim amma 90 nın bi büyügü 105 var o yerine sıgar ise motor tarafına kalan boşluga bakılıp bi karar verilmeli..105 olan egerki olur sa mükemmel olur derim..

Eyvallah hocam. Takviye ile çalıştırdık şimdilik. İnşallah bir daha sapıtmaz. Şu bosch işimi görür sanırım. İş yüzünden merkeze inemiyorum, 95'liği de internetten alacağım. 105 ile anca yazın uğraşabilirim, O zamana kadar bu akü götürmez beni, daha çok soğuk yapacak burada...
 

Etiketler
şu konuda beygir ölçümlerimi paylaşmışım..

>> jimny için performans artırmak istiyorum önerileriniz nelerdir

chip tuning sonrası bende beygir,eşek,midilli vs cıkmadı..:(

cıktı diyen arkadaşlardan da bi cıktı kagıdı istesek ayıp mı olur..?

cok iyi bi ecü tamirçisi ve aynı zaman chip tuning çi birini bulup beraber baş başa verip yapılabilir..
amma adam lar degil atelyedeki masasına ,bilğisayarına ...dükkana bilem sokmuyolar..:D


egr iptal edilip ona giden ekzoz gazıda kesilin ce tüm eksoz gazı turbo pervanesini döndürecek şekle gelir ise bu arac uçuyor bizzat denedim.. ama başa cıkamadım içime eksoz gazı gitmiyor diyem 40 yerden egr arızası verdi başa cıkamadım..devamlı yanan sarı lamba beni ayar etti elimin altında makina da var dakkasında söndürsem de ışıgı beni sinir etti..ecü için den de kapadık gene olmadıydı..
motorun işleyişini bozmadan her şeyi standart da bırakıp turbo ile oynamak en mantıklı en zararsızı.. derim..:smiley:
 

Eyvallah hocam. Takviye ile çalıştırdık şimdilik. İnşallah bir daha sapıtmaz. Şu bosch işimi görür sanırım. İş yüzünden merkeze inemiyorum, 95'liği de internetten alacağım. 105 ile anca yazın uğraşabilirim, O zamana kadar bu akü götürmez beni, daha çok soğuk yapacak burada...
eni .boyu ,yüksekliği ölçün ..yalnış bişi yapmayın eskisini fiyattan düşüyorlar aracla aküçüye gidin mutlaka derim..
 


Yazılımı nerede attırdınız hocam. Bir de bunun uzun vadede motor ömründen götürdüğünü okudum, ne kadar doğru bu.

Doğrudur ben de duydum mantığım da öyle diyor ..Yani motor ömründen alır. Ancak temel prensip aracı yazılımdan önceki modda ve usülde kullanmak gerekiyor.Yazılım var nasılsa beygirim büyüdü diye asılmayacağız..Sıkıştığımız yerde işe yarayacak...Bir de yağ değişimini daha kısa aralıklarla yapıyorum...
 




95'lik Bosch akü cuk diye oturdu. 2 ayı geçti takalı. Ama benim motor arıza lambası ve 3000'de kesme sorunu hala devam ediyor. En son servise götürdüğümde Oğuz Bey'in söylediği mzaot sensörünü söküp temizlemesini söyledim, "bana ustalık mı taslıyorsun" havasına girdi iplemedi... Önceleri stop edip biraz bekleyip çalıştırınca geçiyordu. Geçen yayla gezisinde stop edip çalıştırdıktan sonra tekrar kesmeye başladı ayar oldum... Trabzon'daki Suzuki'ci arkadaşlar, yetkili servisten uzak durun. Bu kadar berbat çalışan bir servis daha görmedim... Bosch servise götüreceğim artık aracı.
 

95'lik Bosch akü cuk diye oturdu. 2 ayı geçti takalı. Ama benim motor arıza lambası ve 3000'de kesme sorunu hala devam ediyor. En son servise götürdüğümde Oğuz Bey'in söylediği mzaot sensörünü söküp temizlemesini söyledim, "bana ustalık mı taslıyorsun" havasına girdi iplemedi... Önceleri stop edip biraz bekleyip çalıştırınca geçiyordu. Geçen yayla gezisinde stop edip çalıştırdıktan sonra tekrar kesmeye başladı ayar oldum... Trabzon'daki Suzuki'ci arkadaşlar, yetkili servisten uzak durun. Bu kadar berbat çalışan bir servis daha görmedim... Bosch servise götüreceğim artık aracı.
Uzun zaman olmuş bi gezeyim dedim. Bu yazdığım sorunu unutmuşum. Aracı araştıranlar için bilgi geçeyim. 3000 devirde kesme sorununu halledeli baya oldu, common rail üzerindeki mazot basınç sensörü ve kırık olan hava valfi değişti, arıza lambası söndü.
 

Harika :smiley: Bu arabanın bunu yapabileceğini beklemezdim :smiley: Harika olmuş. Artık bu arabadan daha ne beklenir ki? Yakıt ne durumda hocam?

(Size ayrıca bir sorum var. Benim aracın motor arıza lambası sürekli yanık duruyor. Çok yere götürdüm, motor çok iyi durumda gösterge ışığının yanması sorun teşkil etmez. Ya da gösterge ışığı sadece motor arızalarında değil en ufak lamba arızasında bile yanabilir (nasıl oluyorsa) motorda sıkıntı yok vb. cevaplar verdiler. Ama araç çok nadir olmakla birlikte bazı durumlarda 3000 deviri geçmiyordu. Stop edip tekrar çalıştırınca kendine geliyordu. En son Trabzon yetkili servise götürdüm. Elektrikçi yoktu motor ustası bilgisayara bağladı ben anlamam elektrikçi gelince bakarsınız dedi. Sonra yolda giderken ışığın söndüğünü fark ettim. 5-6 saat sonra tekrar yandı. Servise tekrar gittim. Elektrikçi baktı, EGR valfi değişecek dedi. Tamam dedik. Değişti. Aldım aracı, ışık sönmüş güzel... 3 gün sonra tekrar yandı. Eski hali daha iyiydi, çok hafif bir çekişten düşme söz konusu özellikle 3200 devirden sonra. Sizce ne olabilir?)
Benim kindede aynı sorun var. Nasıl çözülecek acaba
 

video cekim işi berbat bi şekil..you tube tarihinin en kötü kameramanı olarak tarihe geçiçem..:(

hantallık işi bitti illede 2500 devir ısrarı nazı cazı bitti..

yazın klima acıkken kaldırıp yüretene helal olsun bi durumu vardı .acemi şöfer gibim zırt pırt stop ederdi..

rolantide kalkış mümkün degildi illa yarım debriyaj isterdi..

yapılan iş turbo pervane pal sayıları ve çapları ile oynandı..

büyük koçaman başka bi turbo takılmadı..orjinal turbosu..üstündeki..

motor 1 barda yürüyor ..yeni bi video daha cekiçem..barı gösteren..

mazotu aşırı acılmış chip tuning lilerde arkada kara duman olur..;) bu dumansız..tapa gazda..az bi gri duman oluyor sadece..

bu aracla en cok ugraşanlardan biriyim..bu turboya cok iyi bi chip tuning + 0 piston segman yakışır amma bana şimdilik yetiyor
ben istediğimi aldım..:smiley:



bu aracı kullanan kişilere bi sorayım olmuş mu..?
Cok acil benimde bunu yapmam lazım yoksa patlayacagim yolda durmaktan
 



Benim kindede aynı sorun var. Nasıl çözülecek acaba
Merhaba, ben aracı mı sattım. Gösterge ışığı beni çok uğraştırmıştı. En son işi servise bırakmayıp “Ben mazot basınç sensörünü değiştirmek istiyorum dedim.” Neden dediler. “Öyle!” dedim. Aracı bilgisayara bağladılar. Mazot basınç sensörünün yanında hava valfi ile şimdi hatırlayamadığım başka bir parçanın da arızalı olduğu ortaya çıktı. Ama motorun arıza durumuna geçip stop ettikten sonra tekrar düzelmesinim sebebi hava valfindeki çatlaktı. Yüksek irtifaya çıktığımda inişe geçerken araç arıza moduna giriyordu. Usta bu çatlak esneyince oluyor demişti. Toplamda 3200 lira vermiştim o ışığı söndürmek için. İyi bir servise götürmenizi tavsiye ederim.
 

Kesin
bu motorlar eski nesil ve nazlı ,,dilinden anlamanız gerekiyor..
elm 37 obd - Google'da Ara
bu zımbırtı + cep telefonu ile olabilir 20-30 tl lik bişi..ben beceremedim onuda söyliyeyim ..hatta 10 tl ye paralı programınıda indirdim beni gerdi bayagı kaldırıp attım..benim telefon sony z ,arkadaşlarımda samsung var onlar adete öttürüyoo..
elm 37 obd - Google'da Ara
ben bunu kullanıyorum cok memnunum tavsiye ederim..bu arac için..
palio dizel, colt dizel,vx 100 toyota okumuyor..mesela
bu zımbırtı ile canlı deger takibi yapılıyor hararetin 105 dereceye cıktıgını görüyorsun..göstergelerde normal görünüyor..fan 96 derecede acıyor..
bu zımbırtı arızayı okuyor..ne oldugunu söylüyor + siliyor..+ gogıldan da yardım alırsın içabında..
senin aracın 3000 de kitleme iş:
bu motorlarda 2 adet mozot basınç sensörü var biri common rail kütük üstünde..
digeri mazot pompası arkasında'ki.. bunu bi söküp ucunda pislik dolanmışşa temizletip tekrar takıçan olmadı kodunu yaz gogıla bul ve degiş..her pejocuda vardır.. ceviz kadan bişi avcu doldurmuyor..dolar 2 lira iken 350 kagıda pejocudan aldıydım..

benim yakıt işi azaldı bilem rampalarda düşük vites bagırttıramıyorum bi büyük vitesi istiyor..
245/70/16 takılı lastik ben de % 9 oranda büyük..ama dinamotrede 108 veren araba bu lastikle 80 verdi..beygiri..
ben normal lastiği taksan 2 ile kalkacak hale geldi..:smiley:
Kesinlikle bende istiyorum bundan yoksa kahrimdan öleceğim
 

Uzun zaman olmuş bi gezeyim dedim. Bu yazdığım sorunu unutmuşum. Aracı araştıranlar için bilgi geçeyim. 3000 devirde kesme sorununu halledeli baya oldu, common rail üzerindeki mazot basınç sensörü ve kırık olan hava valfi değişti, arıza lambası söndü.
Cok guzel bende bu ikisine mı baktiracagim
 

Merhaba, ben aracı mı sattım. Gösterge ışığı beni çok uğraştırmıştı. En son işi servise bırakmayıp “Ben mazot basınç sensörünü değiştirmek istiyorum dedim.” Neden dediler. “Öyle!” dedim. Aracı bilgisayara bağladılar. Mazot basınç sensörünün yanında hava valfi ile şimdi hatırlayamadığım başka bir parçanın da arızalı olduğu ortaya çıktı. Ama motorun arıza durumuna geçip stop ettikten sonra tekrar düzelmesinim sebebi hava valfindeki çatlaktı. Yüksek irtifaya çıktığımda inişe geçerken araç arıza moduna giriyordu. Usta bu çatlak esneyince oluyor demişti. Toplamda 3200 lira vermiştim o ışığı söndürmek için. İyi bir servise götürmenizi tavsiye ederim.
Baya bir sıkıntımıymis çok ellemeden satmak en mantikli.is herhalde yoksa anladığım kadariyla çok farkli sorunları oluyor bu araçların genelde hep aynı sorunlar görüldüğü kadariyla cevabınız için teşekkürler.
 

Baya bir sıkıntımıymis çok ellemeden satmak en mantikli.is herhalde yoksa anladığım kadariyla çok farkli sorunları oluyor bu araçların genelde hep aynı sorunlar görüldüğü kadariyla cevabınız için teşekkürler.
Ben de 6 yıl XL 7 kullandım. Arkadaşların sorunlarına benzer bir sıkıntı yaşamadım ama egr arızalandı. Servis fiyatı 500 dolardı. Yurtdışından 100 euro gibi bir almancı arkadaşa getirttim. Bunun dışında bir kere ağır bakımna soktum. Ustamız rulmanlardan birinin bulunmadığı için tornada içinin değiştiğini hiç bir sorun olmayacağını söyledi. 1 ay sonra o rulman kitlemiş 2 sene öncesi 3000 lira masraf çıktı. Arka fren balatasına diferansiyelden yağ geliyordu. Diferansiyel keçesi de değişse yine yağlanıyordu. Aks yuvasına tornacıda dolgu yaptılar yine olmadı. En sonunda bir usta aracı bile görmeden şikayetime göre abs dişlisinin değişeceğini söyledi, gerçekten sonrasında sorun halloldu. Baktım araca özel kronik veya karmaşık bir sorun yokken bile orjinal yedek parça ve anlayan usta sıkıntısı yüzünden sıradan sorunları ile bile başedemez hale gelmişim, sattım kurtuldum.
 



Ben de 6 yıl XL 7 kullandım. Arkadaşların sorunlarına benzer bir sıkıntı yaşamadım ama egr arızalandı. Servis fiyatı 500 dolardı. Yurtdışından 100 euro gibi bir almancı arkadaşa getirttim. Bunun dışında bir kere ağır bakımna soktum. Ustamız rulmanlardan birinin bulunmadığı için tornada içinin değiştiğini hiç bir sorun olmayacağını söyledi. 1 ay sonra o rulman kitlemiş 2 sene öncesi 3000 lira masraf çıktı. Arka fren balatasına diferansiyelden yağ geliyordu. Diferansiyel keçesi de değişse yine yağlanıyordu. Aks yuvasına tornacıda dolgu yaptılar yine olmadı. En sonunda bir usta aracı bile görmeden şikayetime göre abs dişlisinin değişeceğini söyledi, gerçekten sonrasında sorun halloldu. Baktım araca özel kronik veya karmaşık bir sorun yokken bile orjinal yedek parça ve anlayan usta sıkıntısı yüzünden sıradan sorunları ile bile başedemez hale gelmişim, sattım kurtuldum.
aynen anlamayan usta olunca sıkıntılı ben forumdaki arkadaşların yaşadığı problemler sayesinde :smiley: hepsine bilgileri verdikleri tekrar teşekkür ediyorum; 3000 deviri geçmeme sıkıntısını diğer hiç bir yerini elletmeden mazot müşirini değiştirerek hallettim çıkmaçıdan aldım bir adet 407 2000 hdi muşiri ve mazot filitresi 18 tl oldu da bitti maşallah. evet devir almıyor yokuşlarla özelikle ama bu mazot pompası valfi diye geçen 0281002493 parça kodu olan parçayı değiştirdiğimde 110 hp gücü normal olarak üretiyor çekmiyor diye başka yerlerini oynatmayın derim. yine yokuşlarda illaki yığılma yapıyor eskiden aynı çıktığım yokuşu 70 ile zor çıkarken değişimden sonra 110 la çıkıyorum çok şükür. benden çıkanı da ölçüm yaptırdım elektrik aksamında bir problem çıkmadı. bence forumları iyi takip ederek arzanıza burdki tavsiye edilenleri uygularsanız çok rahat edersiniz. özellik oğuz beyin yaptıklarına yazdıklarına dikkat edin tam bir rehber olacaktır size. benim şuanda tek eksigim turbonun kelebeklerini ne şekilde büyüteceğimi bilmiyorum onu oğuz beyden öğrensem araç keyifle binilecek bir araç haline gelecek inşallah. bunun hakkında bilgisi olan varsa kelebekleri sipariş edip ne şekilde genişletiliyorsa turboyu sökmeden önce yapacağım inşallah. bunu da oğuz bey haricinde bir yerden duymadım görmedim ama onun ki çok randımanlı olmuş ve motora neredeyse hiç zarar vermiyor. bilen arkadaşların hepsinden yardımına ihtiyacım var. sevgi ve muhabbet ile kalın
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,496
Mesajlar
1,518,855
Kayıtlı Üye Sayımız
172,158
Kaydolan Son Üyemiz
aysekayan95

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst