Sadece 3.8kg ağırlığında kendin yap jeneratör, tam karavancılara göre, 12V 20A

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan theta Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 64
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,827

theta

Kamp III
Mesajlar
974
Tepkime Puanı
254
Yer
İstanbul
Şu adresteki mini jeneratöre bakın :smiley:
Fırçasız model motoru, Honda taşınabilir 4 zamanlı benzin motoru, yıldız üçgen şalter ve diyot kullanılıyor sadece.
Seçimlik olarak Turnigy Wattmetre de eklenmiş.
En pahalı parçası, jeneratör olarak kullanılacak motor. Alman malı, 230€ gibi fiyatı var...

Toplam ağırlık 3.8kg ve 300W güç verebiliyor; hem de küçücük.

Harika :smiley:

http://www.torcman.de/faszination/praxis/jochen/honda-gx35_430-30.htm
Bu da resmi:

GX35 002
 

Etiketler

Ynt: Sadece 3.8kg ağırlığında kendin yap jeneratör, tam karavancılara göre, 12V 20A

Honda GX25 motor Türkiye de satılıyor. Liste fiyatı 530TL gibi.
Jeneratör olarak kullanılan model uçak motoru çok pahalı ve Almanya da; acaba yerine hobbyking deki motorlardan biri kullanılabilir mi ::smiley:
 

Ynt: Sadece 3.8kg ağırlığında kendin yap jeneratör, tam karavancılara göre, 12V 20A

theta' Alıntı:
Honda GX25 motor Türkiye de satılıyor. Liste fiyatı 530TL gibi.
Jeneratör olarak kullanılan model uçak motoru çok pahalı ve Almanya da; acaba yerine hobbyking deki motorlardan biri kullanılabilir mi ::smiley:

Serdar hocam yeni bir proje başlıyor gibi :D
 

Ynt: Sadece 3.8kg ağırlığında kendin yap jeneratör, tam karavancılara göre, 12V 20A

Yok Levent Bey,
önce başladıklarımızı bitirelim :smiley:

Fikir çok hoşuma gittiği için paylaştım.
 



Ynt: Sadece 3.8kg ağırlığında kendin yap jeneratör, tam karavancılara göre, 12V 20A

teşekkürler paylaşım için.
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Tam da karavan kullanım mantığına uygun. :smiley:

Karavanlarda güneş paneli sisteminin yetersiz gelmesi durumunda kullanılabilecek bir 12V jeneratör yapılabilir. Çıkışına sadece bir alternatör'e ihtiyaç duyuyor. :smiley:
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

motoru daha ucuza da bulabilirsiniz mesela http://www.ucuzu.com/su-pompasi-c4565/loncin/lc40zb-p49099964/
bunun pompa kısmını at motorunu kullan daha ucuza malolur :smiley:
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

4 zamanlı küçük motorlarda boyut ve ömür açısından Honda bir efsane bende :smiley:
Ama burada esas para tutan modelcilerin kullandığı sabit mıknatıslı bir motorun sargılarında modifikasyon yaparak sattıkları fırçasız elektrik motoru.
Bunun yerine hobbyking motorlarından birini koyabilsek; diğer kısımlarında sorun yok.
Aslında aşağıdaki sitede anlatıyor olayın başlangıcını, Almanca ama...

http://www.wohnmobilforum.de/w-t33081.html

Ferhat hocam, alternatör konusunu Hobbyking motorlarla çözemez miyiz?
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Sabit mıknatıslı olduğunda devire göre değişken gerilim üretir. Alternatörde Rotor sargılıdır yani değişken bir manyetik alan oluşur. Konjektör akımı dolayısıyla bu manyetik alanı ayarlayarak gerilimi sabit tutar. Sabit mıknatıs kullanıldığında konjektör yerine çıkışa DC/DC konvertör konularak sorun çözülebilir. :smiley:
 



Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Demekki onun için motor devrini hassas bir şekilde ayarlayacak aşağıdaki aparatı ekliyorlar motora. Gerilimi sabit tutmak istiyor deviri sabitleyerek.
Peki, yıldız üçgen bağantı ile neyi değiştiriyorlar?

Gasschraube
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

yıldız üçgen bağlantı 3 fazlı asenkron motorlar için bağlantı sistemi değilmidir ?
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

tyt.fan' Alıntı:
yıldız üçgen bağlantı 3 fazlı asenkron motorlar için bağlantı sistemi değilmidir ?
Genel olarak öyledir ama her türlü 3 faz sistem için kullanılabilir.

Yıldız bağlantıda gerilim üçgene göre 1.732 kat daha fazladır.
Üçgen bağlantıda da akım yıldıza göre 1.732 kat daha fazladır. :smiley:

theta' Alıntı:
Demekki onun için motor devrini hassas bir şekilde ayarlayacak aşağıdaki aparatı ekliyorlar motora. Gerilimi sabit tutmak istiyor deviri sabitleyerek.
Peki, yıldız üçgen bağantı ile neyi değiştiriyorlar?
Motor devri doğrudan çıkış gerilimi etkileyecektir.

Yıldız üçgen değişimi güç ihtiyacına göre bir seçenek olacaktır.
Yıldız konumu, daha düşük motor devri ve düşük güç verir.
Daha fazla güç isteniyorsa, üçgen'e geçilip akım artar motor devrini de 1.723 kat arttırılarak aynı gerilime ulaşılabilir.

Bir çözüm de bir önceki mesajımda bahsettiğim gibi bir konvertör kullanarak olabilir. Çıkış gerilimi bu durumda konvertörün ayar gerilimi kadar olacaktır.
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Aladığım kadarıyla,
firmanın jeneratörlerde kullandığı motorların normal motorlarından farkı, normalde çıkışta birleştirdikleri 3 faz sargısını, birleştirmeden 6 kutup olarak motor dışına çıkartmaları.
Bu sayede yıldız üçgen bağlantı ile çıkış akımını ve jeneratör gürültüsünü talebe göre değiştirebiliyorsun.

Örneğin,
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11143__Turnigy_T600_Brushless_Outrunner_for_600_Heli_880kv_.html
alınıp sargı çıkışları çözülemez mi acep :-\
 

Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

Bakınız bağlantı şeması ve SSS bölümlerindeki yorum... ;)

Q5: Why the generator needs a star-delta switch?
A5: The amount of the charging current to the battery depends on the amount of the charging voltage. The charging voltage of the generator
produced increases with the speed of the drive motor (Honda). With the star-delta switch can by switching the
Generator windings select two different voltage ranges. In the star-operation, the voltage by a factor of approximately 1.7
higher than in delta mode. This (ie low noise) can be the star operation even at low speeds
generate a higher charge current. However, the capacity of the generator in the star operation is also lower, as is the
Output power of the Honda. You need the full power, the generator in delta mode and at higher must
Speeds are operated (loud).

Baglanti semasi
 



Ynt: Sadece 3.8kg Ağırlığında Kendin Yap Jeneratör, Tam Karavancılara Göre, 12v 20a

theta' Alıntı:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/__11143__Turnigy_T600_Brushless_Outrunner_for_600_Heli_880kv_.html
alınıp sargı çıkışları çözülemez mi acep :-\
Sargı uçları bulunabilir tabi. Motoru dağıtıp bir toplamak lazım. :-\

Asıl sorun 880 devir/volt diyor. Yani 10 bin devirde 12V'a ancak yaklaşıyor. :(
Motor çıkışında devirle oynamak lazım.

theta' Alıntı:
Bakınız bağlantı şeması ve SSS bölümlerindeki yorum... ;)
aşağı yukarı aynı şeyleri yazmışlar. Boşuna uğraşmışım. :p
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,492
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

SON KONULAR



Geri
Üst