Rav4 Hakkında Genel Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan samet.aslan.7798 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 32
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,893
Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Tecrübe konusunda L200 den antrenmanlıyım o yüzden giriş çıkış yönleri gaz verme vs. konularda sorunum yok diyebilirim. Rav'ı harcamak istemedim diyelim :smiley: sağlam temiz aracı bulmuşken elimde kalmasın dedim. Artık bu işlerin darısı yeni aracın başına.
 

Etiketler
Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Temiz dursun derken... mesela arka kapı bozuk yollarda sallanırken kapı lastiklerinden boyayı sıyırıyor. Öteki kapılar da aynı şekilde. Eski arabadan tecrübe oldu oraları plastidip kaplatmayı düşünüyorum.
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Şu plastidip işini biraz araştırdım da bir sene sonra sertleşti zor söktüm tırnakla kazıdım o elastik malzemeden eser kalmadı diyenler var. Onun yerine folyo olur mu acaba: http://www.hepsiburada.com/liste/autofolyo-kapi-ici-koruma-filmi-15-cm-x-100-cm-avrupa-mali-4-adet/productDetails.aspx?productId=otmtr38&categoryId=20024968 bunu da kapı içlerine düzgün oturtabilmek için yapıştırmadan önce düzgünce kesmek lazım zor iş..
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Plastidip'in piyasada kalitesi düşük olan ucuz versiyonları olabilir sertleşenler. Folyo konusunda cast folyo galiba daha avantajlıydı. Her ikisinden biri olabilir. Benimde jantları plasti yapma düşüncem var ama ne zaman allah bilir.
 




Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Çamurun içindeki patinajda jant zarar görmüyor mu? Ben görüntü için yapmak istiyorum. Cast folyo tuzluya gelir jantta.
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Çamurun içindeki patinajda jant zarar görmüyor mu?

Araba patinaj yapmıyor ki. 4 mevsimlik lastikle karlı-buzlu yollarda dolaşmak hariç patinaja düştüğünü hiç görmedim. O çapraza düşürmeler çamurda patinaj yapmalar göz göre göre başına bela arayanların başına gelen şeyler.. Tipik bir yolda sürtünme kuvveti hiçbir lastik altında tamamen sıfır değildir belki arkası boş olan arkadan itişli bir kamyonet patinaj yapabilir, ya da önden çekişli binek aracı biraz zorlarsanız o da patinaj yapar ama 4x4 arabaya çamurda patinaj yaptırdıysanız o işte bir iş var, en azından o çamur ankaranın çamuru değil. Buralarda gördüğünüz çamur lastiğe yapışır direksiyon hakimiyetini de bozar ama kil gibidir altı da genelde taştır. Yani 5 litre motorlu arabaya patinaj çektirebilirsiniz ama kendini zor kaldıran 2.0 motorlu rav4 orda kolay kolay patinaj yapmaz.
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Normal olarak çamurun jantı çizip çizmediğini sormak istemiştim. Elbette çiziyordur sonuçta dışında boya vernik vs. bir alaşım var.
Sizin tecrübeniz benden fazla baya aydınlatıcı konuşuyorsunuz. Gerekirse Rav'ı extrem zemin olmadıkça korkmadan araziye sokabiliriz demeli miyim? Doğru belaya bulaşmak istiyorsan belanın da yakanı bırakması için sana yaşatacaklarına razı gelmek gerek :smiley:
Rav ile normal çamurlu bozuk taşlı çakıllı kumlu yollar haricinde extrem bir arayışa girmedim hiç zaten arabayı havuza çevirmek için sileceklere kadar çamura girip olmadık balçıktan geçeceğim diye aracı kırılasıya zorlayan kocaman kayaların üzerinden geçeceğim derken araç altında ezilmedik yer bırakmayan offroad severleri hayranlıkla izliyorum ve imreniyorum sonrada düşünüyorum ben bu kadarını yapmazdım diye.
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

O arabayla ekstrem birşey yapamazsınız ki motor gücü yetmiyor arazi şanzımanı da yok. Yapabileceğiniz en "ekstrem" şey altını sürtmek o da a "bu araba burdan geçmez o kadarı malum ama yine de bi deniyeyim" mantığında olanların yapacağı iş.

Tabi altını sürtmek ile birtarafını kırmak farklı şeyler. Kırmak için o bozuk yola bir de haldur huldur girmeniz lazım. Eh makul biri bunu altı çelik korumalı kamyonetle bile yapmaz, altında plastik karter korumasından başka hiçbirşey olmayan rav4 ile yapmak için deli olmak lazım :D

Yine de başınıza gelebilecek kötü şeyler var. Sulu karlı / çamurlu bir viraja biraz hızlı girerseniz yanında da bir uçurum varsa ordan aşağı düşebilirsiniz mesela. Orda ne çamur lastiği ne de kar lastiği kurtarır. Sulu karda hiçbirşey tutmuyor. Öyle biryerden başa bela açmadan geçmenin tek yolu maksimum hızın 20km/s civarında olduğunu hatırlamak ya da mümkünse hiç girmemek. Yani yol çamursa ve kenarı uçurumsa ve bu durum 20-30 metreden daha uzun devam ediyorsa, oraya girmemeniz lazım. Eğimliyse ve uçurumsa, hiçbir şekilde girmemeniz lazım, kısa olsa da fark etmez. Ha siz her türlü önlemi aldınız diyelim, karşıdan ticari arabasına sırf kanuni zorunluluktan hayatında ilk kez kışlık lastik takıp (onu da en ucuz en dandik olanından seçip) bir heves kış ortası yaylada denemeye kalkan biri de çıkabilir. Başıma geldi de ondan biliyorum... netice itibari ile uzakta olduğu için eninde sonunda durabildi ama virajda denk gelseydi kaza yapmıştık. O lastiklerin 20 metrede ancak durabildğini görüp te bridgestone dmz3 ün zank diye durduğunu görmek te değişik bir tecrübeydi. Kim sorarsa sözlükteki anlamı aşırı berbat kış koşullarına uygunluk anlamına gelen logoyu lastik üreticisi nasıl hakketip hangi test sonucuna göre onayını almış, merak ettim, ama bu arabalar da yollarda olacak yani durum böyle.
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Bu arada birşey daha söyliyeyim. Olası en tehlikeli şeyler bazen adı arazi olan yerlerde değilde kimsorarsa adı asfalt olan yerlerde oluyor. Yağmurdan yol yamulmuş oluyor ortasında 20 cm yüksekliğinde eğriler... e tabi asfaltta arabalar hızlı giderler normalde arazideki gibi dikkatli gitmezler, ama yayla yollarında böyle şeyler asfaltta da olabiliyor. O yükseltileri görünce tekerleklerin altına almanız lazım. Geçen bu forumlara yazan biri şikayet ediyordu rav4le arabanın altını sürtüyorum yavaş gitmek zorunda kalıyorum şahinler bile beni solluyor diye. E mecburen öyle olacak hızlı bir refleksle o tümseği tekerleğin altına alma manevrasını ancak o yolları hergün gidip gelen yolu ezberleyen şöförler yapabilir, dolayısı ile şahinler de gayet rahat sizi sollar gocunmaya gerek yok ;D
 



Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Arkadaşlar şimdi burda ben yokken konu kaya karalamaya gitmiş burda istediğim cevabı alamayınca yabancı sayfalarda dolandım ve birileriyle tanıştım öncelikle konusmalarda yanlış seyler söylenmiş
1. si araçta difransiyel kilit var
2.si arazi şanzıman yok denmiş full 4çeker bi araba oldugunu unutmamak lazım uygun b MT lastikle deneme turlarına cıktım i arkadaşla o aracı aldı kesinlikle yolda kalma derdi yok arazide ama dediğiniz gibi extrem bişeyler yapamaz
3.sü doğru bi yükseltmeyle asla yere sürtmez ki yapışmamış bi suzukide doğa şartlarında altını sürtebilir emin olun cok yaşadık

kısacası bu karalama kampanyası değil yabancı arkadaşlardan cok güzel videolar aldım full offroad yapılmış 2000 kasa rav4 kolay kolay dağda kalmaz
aklımda şöyle bi görsel canlandı sizler yaz lastikelriyle araziye çıkıp 4 çekerden peformans bekliyorsunuz galiba yani offroad donanımı olmadan en basidinden lastik olmadan offroad yapmak saçmalık olur
bi MT lastik takıp cesaretinizi toplayıp araziye çıkınderim. Çok fazlada yorum yapmak istemiyorum evet bu araba b jeep veya suzuki değil ama kendine has bi tarzı var ve extrem olmayan koşullarda dağda bırakmaz sizi tekrar teşekkür ediyorum.
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

Samet bey siz muhabbeti dikkatli okumamışsınız sanırım, neyse önemli değil, kullanınca neyin ne olduğunu anlarsınız zaten.
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

yani ben enbaşında belirttim zaten doğa gezisi için düşünüyorum diye ama arkadaşların sanırım akıl geboff ve beyoff taki turnuvalara gitmiş yani kusra bakmayında mt lastikle nissan note lada doğada gezesiniz :D konusmanın en basında yükseltmeyide araçta kozmetik olarak istediğimi söylemiştim anncak ARB nin kit ürettiği bi arabanında yani bukdr kirletilmesi bence haksızlık :/
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

mt lastikle nissan note lada doğada gezesiniz :D

öyleyse siz deneyin bakalım nasıl oluyor. tofaş kartalla da gezilir deseydiniz belki bir mantığı olurdu, ayrıca mt lastik te lazım olmaz...
 

Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

neyse teşekkür ederim yinede sonuçta Türkiye şartların parca fiyatlarını felanda göz önüne alıcağım böyle teste çıkmadan ztn almam arabayı olmadı bi suzuki vitara alırım aynı paraya yapılmışını alırım hemde yinede cidden sabrınız için teşekkürler.
 



Ynt: Rav4 Hakkında Genel Yardım

neyse teşekkür ederim yinede sonuçta Türkiye şartların parca fiyatlarını felanda göz önüne alıcağım böyle teste çıkmadan ztn almam arabayı olmadı bi suzuki vitara alırım aynı paraya yapılmışını alırım hemde yinede cidden sabrınız için teşekkürler.

önemli değil bazı şeyler öyle youtube videosundaki gibi değil onu demek istemiştim..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,439
Mesajlar
1,517,969
Kayıtlı Üye Sayımız
172,093
Kaydolan Son Üyemiz
ata bey

SON KONULAR



Geri
Üst