Pazar gezisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan seyit Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,786

seyit

Kamp III
Mesajlar
723
Tepkime Puanı
1
Bugün aslında kuvvetli Lodos olmasına rağmen yüksek yaylalara bir gezi yaptım.Yukarılarda lodos çok daha fazlaydı.Geniş bir yay çizerek şehre farklı yönden dönüş yaptım.
Fotoların birinde jeepin altına takılan bir dalı çıkarmaya çalışan birlikte gittiğim arkadaşımdır.

Sunday exercursion 001


Sunday exercursion 002


Sunday exercursion 003


Sunday exercursion 005


Sunday exercursion 008
 

Etiketler
Ynt: Pazar gezisi

seyit' Alıntı:
Bugün aslında kuvvetli Lodos olmasına rağmen yüksek yaylalara bir gezi yaptım.Yukarılarda lodos çok daha fazlaydı.Geniş bir yay çizerek şehre farklı yönden dönüş yaptım.
Fotoların birinde jeepin altına takılan bir dalı çıkarmaya çalışan birlikte gittiğim arkadaşımdır.

Sunday exercursion 009


Sunday exercursion 010
 

Ynt: Pazar gezisi

slm seit kardeş hiç iyi olmamış jeepin orjinal olması için haki yeşil boya tente amerikan usa birleişk devletlerin olacak yani acık yeşil kaportaya gelince tuzla tipi tutulmayan tiplerden bizm burda kıymet gibi cok ama m38 nadir rastlarsın 46 48 52 aralrı burda 48 vs 52 den ustunu bulabilirisin ama müzede başka yerde bulamazsın seninki m 51a bizim buralarda yok işte oarjinal jeep onalr tuzla jeepler pek tutumuyor buralarda
 

Ynt: Pazar gezisi

jose andrio silva' Alıntı:
slm seit kardeş hiç iyi olmamış jeepin orjinal olması için haki yeşil boya tente amerikan usa birleişk devletlerin olacak yani acık yeşil kaportaya gelince tuzla tipi tutulmayan tiplerden bizm burda kıymet gibi cok ama m38 nadir rastlarsın 46 48 52 aralrı burda 48 vs 52 den ustunu bulabilirisin ama müzede başka yerde bulamazsın seninki m 51a bizim buralarda yok işte oarjinal jeep onalr tuzla jeepler pek tutumuyor buralarda
Selam arkadaşım;
Birincisi haki orijinal renk askeri modeller olan MB , M38 ve M38 A1 lerdir. Buradaki erken dönem CJ5 yani sivil versiyon jeeptir.Sizin oralarda kimin neyi tutup neyi tutmadığı oradakilerin bileceği birşeydir.Çok tutulduğunu belirttiğiniz 46,48,52 yılları arası olanlar halk arasında "Alçak Kaput" diye bildiğimiz ve üzerinde düz kapak yani Dodge tipi diyede adlandırdığımız 60 BG Go Devil motor olan modellerdir.Willys firması bunların yetersiz kaldığını gördüğü için 75BG Hurricane (Harikan) motoru geliştirmiş ve önce CJ3B lere (Yüksek Kaput) koymuş sonrasındada CJ5 üretimine geçmiştir.
M 38 Willys ler ise Kore savaşı sırasında yine silahlı kuvvetlere teslim edilmek üzere üretilmiş ( Henüz Harikan motor yokken) alçak kaput ,daha ziyade 1948 de üretime girmiş olan CJ3A ların 24 Volt,kapalı ateşleme sistemi gibi farklılıklarla orduya teslim ettiği ve bizde Kore savaşına katıldığımız için sonrasında Türk silahlı kuvvetlerine de bir miktar hibe ettiği araçlardır.
Tutulmadığını ifade ettiğiniz Tuzla jeepler 1960 ların sonunuda (1968 sonu ve özellikle 1969 yılında) Tamamı TÜrkiye de üretilen jeeplerdir.
Buradaki 1962 CJ5 dir. İsterseniz bu CJ ne anlama geliyor onu da söyliyeyim. "C =Civil" yani Türkçe de "Sivil" anlamına ve "J" de Jeep'in "J" sidir ikisi bir arada Civil Jeep anlamındadır. Sivil modellerde haki renk yoktur. Sizin o alçak kaput CJ2A ve CJ3A jeeplerin hiç birisi de haki renkli olmamıştır.
Onların askeri versiyonu olan M38 ler sadece 1950-1952 yılları arası üretilmiştir.
Burada belirttiğiniz "M 51 A" gibi hayatımda hiç duymadığım bir modelden söz ediyorsunuz. Bunu açarmısınız?Şayet M170 demek istiyorsaniz onlar M38A1 lerin uzun şase ve sadece ambulans olarak üretilenleridir.Bir de M151 Mutt jeep ler vardır ki onlar Willys yada Kaiser deyildir.1970 li yıllarda yani Vietnam Savaşı dönemine ait sadece Amerikan Silahlı kuvvetleri envanterine giren fakat çok dengesiz olup sürekli devrilmeleri nedeniyle de diğer askeri araçlarda olduğu gibi daha sonra sivil halka ihale edilmemiş ve taşıdıkları riskten dolayı hep imha edilmişlerdir.Ancak çok az sayıda olanları görev bölgelerinde bir şekilde dikkatlerden kaçıp o ülkede kalmış ve sivil halka intikal etmiştir.
Birde yanlış hatırlamıyorsam sizin kendi jeepiniz olacaktı, tanıtırken M38 CJ2A ifadesini kullanmıştınız;Bu M38 CJ2A modeli ne menem birşeydir bu konudada bizleri aydınlatırsanız ayrıca memnun oluruz.VE sizin aracınız tam olarak nedir?
 

Ynt: Pazar gezisi

trajikomik bi durum.
Seyit kardeşim aracından toprağın tozu çamurun kiri eksik olmasın.
sevgili jose andrio sizden gelecek bilgilerle bizi aydınlatmanızı , dar olan ufkumuzu genişletmenizi rica ederim.
esenkalın.
 



Ynt: Pazar gezisi

SEYİT HOCAM EN GÜZEL ARAÇ SENİN OLANIDIR ...BENCE BÖYLE ÇOK GÜZEL Bİ JİPİN VAR ALLAHIM GÜLE GÜLE GEZMEK NASİP ETSİN...SİZLERE ALLAHIM UZUN ÖMÜRLER VERSİN ARTIK BİZLER BU TÜR ARAÇLARIN SON ÖRNEKLERİYİZ...ONUN İÇİN ELİMİZDEKİNİN KIYMETİNİ BİLELİM... :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:

Resim 006
 

Ynt: Pazar gezisi

ismail55' Alıntı:
SEYİT HOCAM EN GÜZEL ARAÇ SENİN OLANIDIR ...BENCE BÖYLE ÇOK GÜZEL Bİ JİPİN VAR ALLAHIM GÜLE GÜLE GEZMEK NASİP ETSİN...SİZLERE ALLAHIM UZUN ÖMÜRLER VERSİN ARTIK BİZLER BU TÜR ARAÇLARIN SON ÖRNEKLERİYİZ...ONUN İÇİN ELİMİZDEKİNİN KIYMETİNİ BİLELİM... :smiley: :smiley: :smiley: :smiley:
Yapacağını yaptın şapkadan yine bir tane çıkardın.
 


Ynt: Pazar gezisi

ByBeRKuTKu' Alıntı:
Seyit Bey neden daha yüksek model cjler varken düşük model cj seçtiniz?Açıklarmısınız.

Benim bir adet te 1980 model ve hiç bir modifiye görmemiş,sadece ömrünü dolduran bazı parçalarının yenilenmesi dışında hiçbir tarafıyla oynanmamış CJ5 im daha var.Bu ikincisinin bendeki mazisi 8 yılı tamamlayıp 9. yıla girdi.Devlet ten sonraki ilk sahibi benim.
Burada görülen ise yine bendeki mazisi 37 yılı bitirip 38. yıla giren ve her yönüyle bana güven verip nezaman arazide bilinmeyene yolculuk yapacak olsam hep tercih ettiğim jeep tir.
37 yıl boyunca birtek sefer bile beni biryerlerde bırakmadı, hep yola birlikte çıktık ve birlikte döndük.Şimdiye kadar içine girip te birdaha çıkamadığı birtek çukur bile hatırlamıyorum ve hep etrafımdakilere de vasiyet ediyorum " Ölünce beni bu jeep ile birlikte gömün" diye. Ne yapar yapar o çukurdanda çıkar ve beni de çıkarır.
Olağan üstü sağlam ve dayanıklı. Yaraya çok dayanan dirençli bir jeep.Sade yapısı çok ender arıza yapmasına ve yaptığında da kolayca onarılmasına imkan veriyor.

1980 model CJ5 in torku fazla yüksek.Willys in hiç patinaj yapmadığı koşullarda o beklenmedik şekilde patinaja düşüyor ve bunun kadar tutunamıyor.
Ancak ağır arazi koşulları yerine asfalt veya belki stablize ve toprak yol koşullarının daha ağırlıklı olduğu yerlere giderken 1980 CJ5 i tercih ediyorum.Tam yüklü durumda 2. vites kalkıp 4. vitese aldıktan sonra birdaha 3. vitesi görmüyor.Düzde ve rampada hep aynı tempo yoluna devam ediyor.
Geçmişte bir ara 1974 model bir Land Rover ayrıca almıştım ve bir süre hem onu biraz tanımak ve hemde emektarı olmadık yerlere yormamak düşüncesiyle biraz onu kullanmak istemiştim.Biliyorum Land Rover severler biraz kızacak ama Willys ten sonra çok yetersiz kaldığı durumlara şahit oldum ve açıkçası bir an önce başımdan atmak için aldığımdan biraz daha ucuza sattım gitti.
 





Ynt: Pazar gezisi

Seyit Bey, siteye üye olduğumdan beri sizin yazıları takip ediyorum. Hayran kalmamak elde değil. Willys'ler hakkındaki engin bir bilginiz var. Aslında bilgi sahibi olmanın yanında bu bilgileri paylaşmanız ve herkese yardımcı olmanız daha anlamlı ve güzel. Sizin güzel yazılarınızı uzun bir süre takip etmek dileğiyle...


sağolun.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,755
Kayıtlı Üye Sayımız
172,148
Kaydolan Son Üyemiz
perdeci71

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst