Nivamı Sattım ve Kafam Çok Karışık

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan iroqua Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 11
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 3,793

iroqua

Zirve
Mesajlar
1,160
Tepkime Puanı
0
herkese selamlar ; daha önce 2005 lada nivam vardı ve aracımı sattım şimdi ise kafam cok karışık bu yüzden sizlerin tecrübe ve deneyimlerinizden yararlanmak isitiyorum , bu konuyu toyota bölümüne acmamın nedeni önceliğimin toyota olması ve bu yüzden size bir kaç sorum olucak Şimdiden verecek olduğunuz cevaplar için çok teşekkür ediyorum

1- sizce bir toyota hilux 2.4 mü alayım yoksa daha uzun bir süre bekleyip bütcemi 20000 tl civarına cıkarıp 1990-1996 aralığında bir 2.8 hilüx almam dahamı iyi olur
2- birde bu rakamlarda (20000 tl civarı) yüksek modelli l200 magnum, suzuki grand vitara 1.6 3k mı tercih etsem iyi olur yada düşük modelde mitsubishi pajero 3k mı almalıyım (1990-1993)
3- ve 4 runner lar hiluxler kadar sağlammıdır arazide bunu sormamın nedeni 4 runner ların ön akslarının o modeldeki hilüxlere göre bağımsız aks ve süspansiyon sistemine sahip olması
4- kullanım karakterime gelince % 70 asfalt % 30 arazi olucak ama her daim yoldan cıkmayı seviyorum ve altımdaki aracın sorunsuz ve kolay kırılmayan bir araç olması benim icin cok önemli

5- birde başka bir alternatif araç öneriniz varmı sağlam sorunsuz kolay kırılmayan parcası kolay bulunan
 

Etiketler
Ynt: Nivamı Sattım ve Kafam Çok Karışık

merhaba,

eğer 20.000 tl fiyatlara çıkarsanız bence L200 yada vitara düşünün...ben olsam L200 alırdım

Orhun
 

Ynt: Nivamı Sattım ve Kafam Çok Karışık

bence 4 runner alın daha saglam kolay kolay yıkamazsınız sorunsuzca binersiniz hem asfaltta hem de arazide ben bunu burdaki üstadlarımızdan ögrndim bende hılux var ama arazi yok ama yinede bni hic utandırmıyo masallah tercihiniz toyota olursa uzun süre binersiniz heryerde...bulabilirseniz 2.8 daha makbul olur veya 4 runner 3.0 v6 deli bişey oldugu kesin tadından yenmez..sevgiler
 

Ynt: Nivamı Sattım ve Kafam Çok Karışık

Bahsettiğiniz araçlardan herhangi biri işinizi görür fakat kamyonet alacaksanız kullanım biraz daha dikkat gerektirir yol tutuş açısından virajlara biraz daha yavaş girip kamyonet kullandığınızı hatırlamanız gerekir ve bu da %70 asfalt %30 arazi kullanımına pek uymuyor gibi geldi bana ama dikkat ettikten sonra sorun olacağını sanmam.
 

Ynt: Nivamı Sattım ve Kafam Çok Karışık

olasiliksiz' Alıntı:
Bahsettiğiniz araçlardan herhangi biri işinizi görür fakat kamyonet alacaksanız kullanım biraz daha dikkat gerektirir yol tutuş açısından virajlara biraz daha yavaş girip kamyonet kullandığınızı hatırlamanız gerekir ve bu da %70 asfalt %30 arazi kullanımına pek uymuyor gibi geldi bana ama dikkat ettikten sonra sorun olacağını sanmam.

%70 asfalt %30 arazi derken aslında bu sitedeki tüm 4x4 kullanan herkesin hemen hemen bu şekilde kullandığını tahmin ediyorum sonucta bir coğumuz araziye girmek için kilometrelerce asfalt yol alıyoruz ve bu araçlardan aldığımız mutluluk nedeni ile günlük hayattada kullanmayı tercih ediyoruz
toyotayı tercih etmemin nedeni hem binek aracta hemde 4x4 lerde arızası minumum olan yüksek kaliteye sahip olmasıdır ve toyota hilux 2.8 almak istememin nedeni güç ve ekonomik olarak ideal olmasıdır ayrıca bu modellerin arazide kolay kolay kırılmadığını her defasında işitmiş olduğumdur.
4x4 lerin ağırlık merkezleri yukarıda olduğu için kullanırken cok dikkat etmeliyiz keza söylediğiniz gibi kamyonetler daha cok dikkat gerektirir arkalarının hafif olması nedeni ile ama benim hicbir zaman sürat kaygım olmamıştır binek aracla bile sollama dışında 90 km asla gecmem ve
uyarılarınız için çok ama cok teşekkür ederim
toyota hilux 2.8 ln106 kullanan üye arkadaşların ve abilerimin tecrübelerini ve bilgilerini aktarmalarını çok isterim
Saygılarımla.
 



Ynt: Nivamı Sattım ve Kafam Çok Karışık

direk suuki vitara 1,6 diyorum her açıdan çok mutlu eder


15 ila 18 arası sahip olabilirsiniz modifiyesinede minumum 7-8 bin tl harcarsınız ama mutlu olursunuz
 

Ynt: Nivamı sattım ve kafam cok karışık

%70 asfalt %30 arazi derken aslında bu sitedeki tüm 4x4 kullanan herkesin hemen hemen bu şekilde kullandığını tahmin ediyorum sonucta bir coğumuz araziye girmek için kilometrelerce asfalt yol alıyoruz ve bu araçlardan aldığımız mutluluk nedeni ile günlük hayattada kullanmayı tercih ediyoruz

Aynı mantıkla ben toyota rav4 kullanıyorum. Dağda ormanda dolaşmak yaylaya gitmek için uygun bir araç. Bugüne kadar hissettiğim tek eksikliği orman yollarında bulunabilen aşırı dik yokuşlarda zorlanması ve çok derin bir çukura kazara girerseniz geri geri çıkamaması ama bu çok nadir yaşanan bir durum, her hafta sonu biryerlere gidip gezseniz senede belki bir kez başınıza gelir, muhtemelen otomatik vitesli olduğu için ve arazi vitesi olmadığı için oluyor. Bence tercihinizi düz vitesten yana kullanın ya da otomatik olacaksa da arazi vitesi de olsun, daha rahat olursunuz.

Bu resimde görülen türden aktiviteler yapmak gibi bir niyetiniz yoksa aslında seçenekleriniz oldukça geniş.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Rockcrawling.JPG

toyota rav4, honda crv, subaru forester, suzuki vitara gibi araçların hepsi işinizi görür. Off road meraklıları içinden bu araçlardan birini alacak olanlar genelde vitara tercih ediyor çünkü modifiye imkanı bol, orjinal hali fazla zorlamaya uygun olmasa da biraz modifiye ile uygun hale getirilebiliyor ama resimdeki türden bir aktivite için yine de çok uygun olacağını zannetmem.

Yok öyle bir niyetiniz varsa sabit akslı bir araç bakın (land rover defender, toyota land cruiser, lada niva, suzuki samurai/jimny vs), ama bu %70 asfaltta kullanacağım kriteri ile ciddi bir biçimde çelişir, uzun yolda hızlı kullanırken ya da şehir içinde manevra yapmanız gerektiğinde hayatınızı tehlikeye atacak bir durumla karşılaşma olasılığınız oldukça yükselir.

Bu iki uç arasında başka alternatifler de var, bunlar da bahsettiğiniz türden kamyonetler. Çoğu yeni model kamyonetin ön aksları ve süspansiyon sistemi normal binek arabalar ve hafif arazi araçlarında olduğu gibi mc pherson (yani resimdeki aktiviteyi bu araçlarla da denemeseniz iyi olur). Daha eski modellerde sabit aks ta bulunabilir. Sağlam bir araç istiyorsanız ve virajlara hızlı girmem diyorsanız bu da bir seçenek, ama bence sizin için en uygunu suv kategorisinde olan araçlar(rav4,crv,vitara vs).
 

Ynt: Nivamı Sattım ve Kafam Çok Karışık

aracı kullanmaktaki amacım sizin söylediğiniz her iki kullanım durumu ile bağdaşıyor daha önce lada niva kullanıyordum ve keçi gibi olmasına rağmen motorunun yetersiz kaldığını gördüm birde niva ve suzuki gibi sabit akslı olmayan ön diferansiyeli aleminyum alaşımlı aracların zayıf olabileceği düşüncesi aklımda iken girmeye çekineceğim yerler olucaktır
sabit akslı tuzla jeep kullanırken kar altındaki süprizler için fazla endişelenmem gerekmiyordu (taş,ağaç kökleri gibi) ayrıca domuz avınada gdiyorum ve bu araclarda techizatı koyacak yer problemi yaşıyorum
bu fotoğraflardan kat ve kat ağır kırıcı yerlere girdiğim araziler de olmuştur seri III ve 89 niva ava birlikte gittiğim abilerimin 2005 niva ise sattığım aracım (06 da 9141)

37


100 0926


P2285100


P2285109


P2285130
 

Ynt: Nivamı Sattım ve Kafam Çok Karışık

en alt resimdeki 4x4 traktör ise bizim kurtarıcımız battığımızda yada kar 70-80 cm gectiğinde o devreye giriyor :smiley:

Scan0034


Scan0035


Tara0017


Tara0020


P6025531
 

Ynt: Nivamı Sattım ve Kafam Çok Karışık

şayet bulabilirsem ve maddi acıdan alma imkanına sahip olabilirsem en alta 2 fotoğraftaki gibi bir hilux benim benim tüm beklentilerimi karşılar diye düşünüyorum

Scan0021


12


SH108288
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,735
Kayıtlı Üye Sayımız
172,145
Kaydolan Son Üyemiz
compozer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst