Nissan Pickup 4x4

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ULTRABA Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 54
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 68,696

ULTRABA

Ana Kamp
Mesajlar
37
Tepkime Puanı
1
Yer
İzmir
herkese selam,

2004 model skystarsss 4x4 kullaniyorum, aractan cok memnunum.

fakat bu arac hakkinda cok dedikodu duydum, gerek motor omru, sasinin dayaniksizligi...

motordan cok memnunum, arazide kolaylikla elde ettigi atalet ile bircok engeli kolaylikla asabiliyor, tirmanislarda yorulmuyor, tikanmiyor...

fakat bu dedikodulari yenicek bilgilere henuz ulasamadim. hatta basima soyle bir olay geldi.

bir kac sene once cesmede kesif gezileri yaptik ve araci ince tasli bir sahil de zorladim, ayni gun bir arkadasim kullanirken de dozerin actigi yolun kenarindaki refuje carpti ve aracin on iki lastik yerden kesildi. (biz bu sirada kasada ayakta duruyorduk:smiley:) o gunden sonra aracdan sesler gelmeye basladi, daha sonra ustamdan, motorun sasiye baglanan yerlerden birinden koptugunu ogrendim. bu kopmayi, arkadasin carpmasindan mi yoksa sahildeki zorlamadan mi geldigini bilemiyorum. o sekilde istanbula kadar sorunsuz yol yaptik...
(not- daha sonra defranyisel ve sanzuman yaglarina bakildi ve bu kopmadan sadece baski balatanin etkilendigini ogrendik)

bu deneyim sasinin zayifligini ortaya koydu sanki. ama ben hala bu zayifligi kabullenemiyorum, acaba baska bir arac olsaydi, mesela landcruiser, birsey olmazdi gibi geliyor...bu da beni aracima yatirim yapmaktan korkutuyor. sonucta, baska arac almaya butcem olmadigindan bir nevi bu araca bagliyim...

bu dedikodulari kiracak bilgiye sahip arkadaslara sesleniyorum, lutfen biraz ovun su pickup i da, bende gonul rahatligiyla birikimlerimi yatirimlara cevireyim...


sevgiler, saygilar...


not- ayrica araca orta difransiyel kiliti takmak istiyorum, 4x4 te kilitliyken arkaya cok guc gitmedigini farkettim, sanki % 10/20 kadar birsey gibi geldi.

Kilyos
 

Etiketler
Ynt: Nissan Pickup 4x4

Ben de Mitsubishi L200, ortağımda da sizin aracınızın aynısı var. Benimki 2003 model ve 205 bin km'de. Nissan 2004 model ve o da 200 bin km'de. Fakat bir fark var, arabalarımızı ikimiz de aynı anda aldık, aldığımızda ikimizinki de 100 bin km üzeriydi. Ve o araç 150 bn km'de motoru pert etti. Sıfırdan motor almak zorunda kaldık. Bu da ortalama 12-13 bin liraya mal olacaktı. Çıkma motor aldık komple. 8 bin lirayı buldu masraf.
O araç hala sorun çıkarırken, ben bu güne kadar iki amortisör değiştirdim sadece.
Size tavsiyem, o aracı zorlamayın. Soğukken sakın ama sakın basmayın gaza. Arazide de zorlamayın. Nissanlardan oluşan filoya sahip bi firmanın sahibi arkadaşım, komple değiştirdi araçları. Şimdilerde Mitsubishi kullanıyorlar.
İyi bir şeyler söylemek isterdim ama, size zararı dokunurdu. Aşırı zorlamaya gelmiyor. Nazik kullanmalı bu araçları. Arazi için çok da uygun değil bence..
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

selamlar bende 2004 model country var ... 60 binde motor yapmak zorunda kaldım. Olaya anında müdahale ettiğimden az bi masrafla kurtardım. Bu konuyu yurtdışı olmak üzere epey bi araştırdım. Olayın tek dayank noktası bu araçların motorları kırsal motorine asla gelmiyor. Hatta ist. dışı çalışan bir çok aracın motoru 30 binlerde kırsal motorin yüzünden iflas etmiş. Yapısı itibariyle (emsallerinden daha performanslı) eurodizel kullanılınca sıkıntı yok deniliyor. Yaklaşık 25 km oldu onun dışında ciddi bir sıkıntı yaşamadım. Ama sıkıştırmamak konusunda aynı fikirdeyim. Motoru inanılmaz performanslı ve 190 km ye çok rahat çıkabiliyor.(GPS ile ölçtüm) motoru yaptırdıktan sonra bu km lere çıkmadım bi dahada çıkmamda zaten böyle bir arazi aracının o süratlerde işi de olmaz diye düşünüyorum. Onun dışında ben aracımı çok seviyorum ve memnunum.Uzun yol çok yapıyorum ve haftada yaklaşık 1000 km kullanıyorum. 65 lt mazot ile 800 km gidiyor. Otobanda 90-120 km arası bir kullanımda. Senelerce dağlarda enduro motor ile dolaştım gerçi hala devam ediyorum fakat 2 yaşında bi Osman abimiz olunca maaile dağlara 4x4 le tırmanmaya çalışıyoruz. Bu sebepten dolayı bu araç kabiliyetiden ötürü en ekonomik, en konforlu ve en kullanışlı araç olarak görüyorum. Muhakkak daha iyileri vardır ama şu an için yeterli gibi..;)
Kilit olayına gelince ARB havalı kilitleri epey bi araştırdım. Bu pickup cılgınları özellikle Avusturalyada ... http://www.snakeracing.com.au/d22_navara.html bu adreste bir çok ekipman hakkında bilgi edinebilirsiniz. Youtube de arb yazın kilitler hakkında güzel bilgilendirici filimlerde var. Öne ve arkaya kilit takıldığında gerçek bir 4x4 oluyor. Bende aracıma abartmadan ufak tefek bişeyler yapmaya çalışıyorum. İlk önce öne iyi bir vinç takmayı planlıyorum.
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4




not- ayrica araca orta difransiyel kiliti takmak istiyorum, 4x4 te kilitliyken arkaya cok guc gitmedigini farkettim, sanki % 10/20 kadar birsey gibi geldi.

[/quote]


Bu araçlarda ortada diferansiyel yok. daha önceki paragrafta yazdığım gibi ön ve arka diferansiyele ayrı kilitler takılabilir. Sistem bu şekilde çalışmakta. Bu aracın avantajı istediğiniz zaman 4x2 olarak kullanılabilmesidir. Buda asgari tüketim demektir.
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

Bende de 2004 Nissan skystar var.Araç şu an 210000 de henüz problem yaşamadım.Konfor,performans olarak çok iyi.Aracımdan gayet memnunum hatta devamlı müşterisi de çıkıyor.Ancak bence düzgün yolda kullanılması gereken bir araç.Çünkü azıcık karda çamurda üzerinde de yük yoksa aracı yolda tutamıyorsunuz.
 



Ynt: Nissan Pickup 4x4

ULTRABA' Alıntı:
herkese selam,

2004 model skystarsss 4x4 kullaniyorum, aractan cok memnunum.

fakat bu arac hakkinda cok dedikodu duydum, gerek motor omru, sasinin dayaniksizligi...

motordan cok memnunum, arazide kolaylikla elde ettigi atalet ile bircok engeli kolaylikla asabiliyor, tirmanislarda yorulmuyor, tikanmiyor...

fakat bu dedikodulari yenicek bilgilere henuz ulasamadim. hatta basima soyle bir olay geldi.

bir kac sene once cesmede kesif gezileri yaptik ve araci ince tasli bir sahil de zorladim, ayni gun bir arkadasim kullanirken de dozerin actigi yolun kenarindaki refuje carpti ve aracin on iki lastik yerden kesildi. (biz bu sirada kasada ayakta duruyorduk:smiley:) o gunden sonra aracdan sesler gelmeye basladi, daha sonra ustamdan, motorun sasiye baglanan yerlerden birinden koptugunu ogrendim. bu kopmayi, arkadasin carpmasindan mi yoksa sahildeki zorlamadan mi geldigini bilemiyorum. o sekilde istanbula kadar sorunsuz yol yaptik...
(not- daha sonra defranyisel ve sanzuman yaglarina bakildi ve bu kopmadan sadece baski balatanin etkilendigini ogrendik)

bu deneyim sasinin zayifligini ortaya koydu sanki. ama ben hala bu zayifligi kabullenemiyorum, acaba baska bir arac olsaydi, mesela landcruiser, birsey olmazdi gibi geliyor...bu da beni aracima yatirim yapmaktan korkutuyor. sonucta, baska arac almaya butcem olmadigindan bir nevi bu araca bagliyim...

bu dedikodulari kiracak bilgiye sahip arkadaslara sesleniyorum, lutfen biraz ovun su pickup i da, bende gonul rahatligiyla birikimlerimi yatirimlara cevireyim...


sevgiler, saygilar...


not- ayrica araca orta difransiyel kiliti takmak istiyorum, 4x4 te kilitliyken arkaya cok guc gitmedigini farkettim, sanki % 10/20 kadar birsey gibi geldi.

Arkadaşım öncelikle merhaba;

Bahsettiğiniz araçtan benim dedem(75 yaşında) Rize'de biniyor. Ve arac 9 senedir kendisinde.

Ayrıca motoruna yağ ve sudan başka birşey koyduğunu ve yaptığını hatırlamıyorum. Ben Nissan kullanıcısı değilim ama bu araçtan bi ara alacaktım çok araştırma yaptım, sonradan başka bir araç aldığım için askıda kaldı, ama hala aklımda bu kasa Nissan'lar inşallah bu senenin sonuna doğru alacağım.

Mitsubishi'ye gelince; benim tutmadığım ve hayatta almayacağım bir araç tabi kendi şahsi fikrimdir kimse kusura bakmasın zevk ve renk meselesi....

Ama Isuzu'ların deyanıklığı sağlamlığı ıspatlanmış ve 1.000.000 km yapmış olanlarıda var. Bu tür araçlar içinde en güzeli Isuzu'dur.

Ama arazide Nissan'ın eline su dökemez. Çünkü Nissan çeşitli 4x4 araçlar üreten ve araziyi çok iyi bilen bir markadır.

Yine "bence" diyorum; o çarpma ile şasi bağlantısının kopacağını ve arazide zorlama ile kopmuş olacağını sanmıyorum önceden gelen bir şeydir diye düşünüyorum.

Kimse bu dediklerime alınmasın benim kendi fikrimdir.
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

Mithatcan' Alıntı:
Arkadaşım öncelikle merhaba;

Bahsettiğiniz araçtan benim dedem(75 yaşında) Rize'de biniyor. Ve arac 9 senedir kendisinde.

Ayrıca motoruna yağ ve sudan başka birşey koyduğunu ve yaptığını hatırlamıyorum. Ben Nissan kullanıcısı değilim ama bu araçtan bi ara alacaktım çok araştırma yaptım, sonradan başka bir araç aldığım için askıda kaldı, ama hala aklımda bu kasa Nissan'lar inşallah bu senenin sonuna doğru alacağım.

Mitsubishi'ye gelince; benim tutmadığım ve hayatta almayacağım bir araç tabi kendi şahsi fikrimdir kimse kusura bakmasın zevk ve renk meselesi....

Ama Isuzu'ların deyanıklığı sağlamlığı ıspatlanmış ve 1.000.000 km yapmış olanlarıda var. Bu tür araçlar içinde en güzeli Isuzu'dur.

Ama arazide Nissan'ın eline su dökemez. Çünkü Nissan çeşitli 4x4 araçlar üreten ve araziyi çok iyi bilen bir markadır.

Yine "bence" diyorum; o çarpma ile şasi bağlantısının kopacağını ve arazide zorlama ile kopmuş olacağını sanmıyorum önceden gelen bir şeydir diye düşünüyorum.

Kimse bu dediklerime alınmasın benim kendi fikrimdir.
ama olmadıkı mıthatcan ben alındım ;D ;D
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

bizde nissan skystarı kullanıyoruz .. pickupımız 280.000 km de ama ne motor istiyor çok şükür ne de bi sorunu var ... gerçi aldığımız adamların yaptığı bi hatadan dolayı su kaynattı ama azcık bi masrafla üstesinden geldik...arazi araçlarını uzun yolda 140-180 km hız arası kullanmak tabi avantajlı değil .. tamam bu hızları yapıyor ama hem baya bi çok yakıyor hem de doğal olarak araca zarar verir tabi çünkü skystar bir arazi aracı arkadaşlar .... size tavsiyem asfaltta 110 km/hız da kullanın aracınızı hem güvenli hem tasarruflu hem de yıpranmıyor ...araziye gelince ... arazide nissanın 4x2 si bile kimileri transitten farkı yok dese bile var kullandım gördüm) tamam araç önemli ama kullananda önemli ... yukarda arkadaşımız şase çatladı felan demiş ... ama şunu düşünmek gerekir acaba şase daha önce zarar görüp o anki küçücük bir şeyden mi oldu .. bunu iyi düşünmeniz gerekir.. önceden büyük bi zarar olur ama orası sorun yaratmıcak ve görülmücek şekilde çatlar hafiften daha sonra ufak bişeyden büyük sorun yaratır .. bu çok önemli ... sıra l200 e gelince bence bu aracı asfaltta kullanmak gerekir şehir içi yani .. hem konforlu olur hem de az yakar .. zaten şehir için pick up tavsiye edenler önce ssanyongu ardından da l200 ü tavsiye ediyorlar .... bilmem anlatabildim mi ;D
 


Ynt: Nissan Pickup 4x4

slm arkadaşım soruna en kolay yoldan cevap vermek istiyorum. peki neden o zaman en çok nissan çift kabinler tutuluyor.nissan gerisi yalan :-\
 




Ynt: Nissan Pickup 4x4

ULTRABA' Alıntı:
herkese selam,

2004 model skystarsss 4x4 kullaniyorum, aractan cok memnunum.

fakat bu arac hakkinda cok dedikodu duydum, gerek motor omru, sasinin dayaniksizligi...

motordan cok memnunum, arazide kolaylikla elde ettigi atalet ile bircok engeli kolaylikla asabiliyor, tirmanislarda yorulmuyor, tikanmiyor...

fakat bu dedikodulari yenicek bilgilere henuz ulasamadim. hatta basima soyle bir olay geldi.

bir kac sene once cesmede kesif gezileri yaptik ve araci ince tasli bir sahil de zorladim, ayni gun bir arkadasim kullanirken de dozerin actigi yolun kenarindaki refuje carpti ve aracin on iki lastik yerden kesildi. (biz bu sirada kasada ayakta duruyorduk:smiley:) o gunden sonra aracdan sesler gelmeye basladi, daha sonra ustamdan, motorun sasiye baglanan yerlerden birinden koptugunu ogrendim. bu kopmayi, arkadasin carpmasindan mi yoksa sahildeki zorlamadan mi geldigini bilemiyorum. o sekilde istanbula kadar sorunsuz yol yaptik...
(not- daha sonra defranyisel ve sanzuman yaglarina bakildi ve bu kopmadan sadece baski balatanin etkilendigini ogrendik)

bu deneyim sasinin zayifligini ortaya koydu sanki. ama ben hala bu zayifligi kabullenemiyorum, acaba baska bir arac olsaydi, mesela landcruiser, birsey olmazdi gibi geliyor...bu da beni aracima yatirim yapmaktan korkutuyor. sonucta, baska arac almaya butcem olmadigindan bir nevi bu araca bagliyim...

bu dedikodulari kiracak bilgiye sahip arkadaslara sesleniyorum, lutfen biraz ovun su pickup i da, bende gonul rahatligiyla birikimlerimi yatirimlara cevireyim...


sevgiler, saygilar...


not- ayrica araca orta difransiyel kiliti takmak istiyorum, 4x4 te kilitliyken arkaya cok guc gitmedigini farkettim, sanki % 10/20 kadar birsey gibi geldi.


http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=52317.0 sayın ultraba bu sayfayı incelemeni tavsiye ederim araç bana ait gerekli herşey mevcut listeside var bu sayfada

saygılarımla
Keşfi Tarkan Özgüç.
 

Ynt: Nissan Pickup 4x4

Mithatcan' Alıntı:
Arkadaşım öncelikle merhaba;

Bahsettiğiniz araçtan benim dedem(75 yaşında) Rize'de biniyor. Ve arac 9 senedir kendisinde.

Ayrıca motoruna yağ ve sudan başka birşey koyduğunu ve yaptığını hatırlamıyorum. Ben Nissan kullanıcısı değilim ama bu araçtan bi ara alacaktım çok araştırma yaptım, sonradan başka bir araç aldığım için askıda kaldı, ama hala aklımda bu kasa Nissan'lar inşallah bu senenin sonuna doğru alacağım.

Mitsubishi'ye gelince; benim tutmadığım ve hayatta almayacağım bir araç tabi kendi şahsi fikrimdir kimse kusura bakmasın zevk ve renk meselesi....

Ama Isuzu'ların deyanıklığı sağlamlığı ıspatlanmış ve 1.000.000 km yapmış olanlarıda var. Bu tür araçlar içinde en güzeli Isuzu'dur.

Ama arazide Nissan'ın eline su dökemez. Çünkü Nissan çeşitli 4x4 araçlar üreten ve araziyi çok iyi bilen bir markadır.

Yine "bence" diyorum; o çarpma ile şasi bağlantısının kopacağını ve arazide zorlama ile kopmuş olacağını sanmıyorum önceden gelen bir şeydir diye düşünüyorum.

Kimse bu dediklerime alınmasın benim kendi fikrimdir.
mithatcan kardesim toyotayı atlamıssın bu arada ısuzu tamam iyide toyota daha da iyi unutmayalım..... ;) ;) ;) ;) ;D ;D ;D
 





Ynt: Nissan Pickup 4x4

Bence araba tercihi kişinin tarzıyla alakalı.Nissan görünüm olarak daha karizmatik.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,721
Kayıtlı Üye Sayımız
172,145
Kaydolan Son Üyemiz
compozer

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst