Nissan Patrol' ün tarihçesi ile ilgili yapmış olduğum tercümeyi sizlerle paylaşmak istedim arkadaşlar..
Sevgilerimle
Nissan Patrol - Özgeçmiş
1982 ' de ingiltere de Nissan Patrol' ün MQ modeli ingiltere deki müşteriler için ithal edildi ve bu sayede
ilk Patrol generasyonu tanıtılmış oldu.
Aslında ilk model, 1951 de o zamanların birçok hafif 4x4 araçlarından farklı bir araç modeli olarak ortaya çıkmış ve
daha çok savaşlarda kullanılan ağır arazi araçları arasındadır.
Afrika ve Güney doğu Asya' nın zor arazi şartlarına uygun olan Patrol daha dayanıklı ve sağlam olarak evrim geçirmiş
ve 1981' in sonlarına doğru MQ modelleri Japonya da tanıtılırken, gösterişi olmayan bu araca tam bir çalışma aygırı
açıklaması yapılmıştır.
Bununla beraber, ingilteredeki ithalatçılar (Datsun adını kullanarak) 4 çeker pazarında açık olduğunu düşünmüş
ve ocak 1982 den itibaren SWB (short wheelbase - Kısa Şase) ve LWB (Long whellbase - Uzun Şase) tiplerini ithal etmeye başlamışlardır.
Patrol' ün hem kısa şase, hem de uzun şaseli modelleri 6 silindirli bir motora sahip olduğundan rakiplerinden ayrılmıştır.
Fakat ingilteredeki 4 çeker pazarında Toyota ve isuzu kadar güçlü bir satışa ulaşmamış
ve 1982 - 1993 yılları arasında 7000 adetten daha az satılmıştır.
ilk örnekler Japonya dan ithal edilmiş olup,
Ocak 1983 den sonra ingiltere pazarı için olan tüm Patroller ispanya daki Nissan Motor a ait Iberica Fabrikasında üretilmeye başlanmıştır.
Nissan' ın diğer modellerinde olduğu gibi, Patrolünde çok geniş bir model seçeneği olmasına rağmen,
ingiliz ithalatçılar sadece 2 kapılı Hard Top modeli ile 4 kapılı yüksek sınıf modelini ithal etmeyi uygun görmüşlerdir.
Nissan Patrol - Karakteristik özellikler
Patrol, heybetli ve cesur çizgisinin yanında dayanıklılık ve basitlik sergiler.
Bununla beraber, modaya uygunluk ve kentsel dört çeker araçlar dikkate alındığında Patrol diğer rakipleri ile
aynı pazarda rekabet edemeyip aslında haksızlığa uğramıştır.
Uzun şaseli (LWB) Patrol, kendine has olan çizgileriyle,
diğer rakiplerinin yanında hafif kamyon tarzında bir araç olarak görülmüş ve çok iyi çekici hizmeti vermişlerdir.
Bununla beraber Patrol, dört çeker aile segmentinden ziyade, makaslı Land Rover lara karşı en iyi alternatif olarak
görülmüştür.
Nissan Patrol - Performans
Üretilen ilk Patrollerdeki en büyük hata sürüşteki çok sert olan uyuşmazlık idi.
Bununla beraber, tüm Patrol modellerinin vites kutuları soğuk hava koşullarında kullanılamaz hale gelebiliyordu.
Daha sonra 1990 modellerinde daha yumuşak makasların kullanılması, bu alanda yapılan en iyi farklılığı yarattı.
ilk 3.2 litre dizel motora sahip olan Patroller düşük bir torka sahip olduklarından,
kullanıcılarına kamyonet hissi vermişler, sonraki daha geliştirilmiş 2.8 litre dizel motor, aracın daha iyi
hızlanmasını ve devirlenmesini sağlamış ve nihayetinde kullanılan Turbo Kompresör aracın gerek duyduğu
akselerasyona daha kolay ulaşmasını ve daha sessiz bir otoyol seyehatina imkan vermiştir.
Patrol motorları ölçülerine göre yeterli bir akselerasyon sağlasalarda,
kıyaslanabilir diğer dört çeker rakiplerine oranla daha düşük bir performansa sahiptirler.
Kısa şaselerin yolda bir problemi görülmese de, uzun şase Patroller, standart güçleriyle
hantal ve ağır hissedilmektedir. Tüm mdellerde fren sistemi güçlüdür ve güven vermektedir.
Arazi şarlarına bakıldığında Patroller fabrikasyon verilerine sadık olmakla beraber,
zorlu ve engebeli arazi şartlarında kendilerini kanıtladılar.
Makaslı sistem için aks artikülasyonu (salınımı) iyidir
fakat uzun arka kısmın altındaki stepne, ayrılma açısını kısıtlamaktadır.
Güvenirlik ve Zayıf alanlar
Limitleri ne olursa olsun MQ Patroller kesinlikle güvenilir ve emniyetli araçlardır.
Tüm motorlar, periyodik bakımları ile çok uzun yol katedebilirler ve bir çok durumda
önerilen 200.000 mile sorunsuzca ulaşırlar. Bununla birlikte hararet ve şişmiş conta yaygın görülen
problemler arasındadır.
Şase, çok nadir olarak ciddi paslanmalara maruz kalsada,
bagaj kapağının alt kısımları ve menteşe kısımları çürüme yapabilir.
Ağır arazi şartlarında kullanım, zamanla ön makas köprülerinde, burçlarında ve
civatalarında yıpranmaya yol açar ve buda direksiyon döndürüldüğünde takırdama (tıkırdama) sesine yol açar.
İngilteredeki en büyük dezavantaj, bu araçların rakiplerine oranla çok az sayıda satılmış olması
ve bu sebeple Nissan tüccarlarının bu araçları çok iyi tanıyamamasıdır.
Bir çok tüccar, çok az sayıda Patrol yedek parçasını stokladığından, müşteriler parça siparişi verdiklerinde
çok uzun süreli beklemeler yaşamışlardır.
Sevgilerimle
Nissan Patrol - Özgeçmiş
1982 ' de ingiltere de Nissan Patrol' ün MQ modeli ingiltere deki müşteriler için ithal edildi ve bu sayede
ilk Patrol generasyonu tanıtılmış oldu.
Aslında ilk model, 1951 de o zamanların birçok hafif 4x4 araçlarından farklı bir araç modeli olarak ortaya çıkmış ve
daha çok savaşlarda kullanılan ağır arazi araçları arasındadır.
Afrika ve Güney doğu Asya' nın zor arazi şartlarına uygun olan Patrol daha dayanıklı ve sağlam olarak evrim geçirmiş
ve 1981' in sonlarına doğru MQ modelleri Japonya da tanıtılırken, gösterişi olmayan bu araca tam bir çalışma aygırı
açıklaması yapılmıştır.
Bununla beraber, ingilteredeki ithalatçılar (Datsun adını kullanarak) 4 çeker pazarında açık olduğunu düşünmüş
ve ocak 1982 den itibaren SWB (short wheelbase - Kısa Şase) ve LWB (Long whellbase - Uzun Şase) tiplerini ithal etmeye başlamışlardır.
Patrol' ün hem kısa şase, hem de uzun şaseli modelleri 6 silindirli bir motora sahip olduğundan rakiplerinden ayrılmıştır.
Fakat ingilteredeki 4 çeker pazarında Toyota ve isuzu kadar güçlü bir satışa ulaşmamış
ve 1982 - 1993 yılları arasında 7000 adetten daha az satılmıştır.
ilk örnekler Japonya dan ithal edilmiş olup,
Ocak 1983 den sonra ingiltere pazarı için olan tüm Patroller ispanya daki Nissan Motor a ait Iberica Fabrikasında üretilmeye başlanmıştır.
Nissan' ın diğer modellerinde olduğu gibi, Patrolünde çok geniş bir model seçeneği olmasına rağmen,
ingiliz ithalatçılar sadece 2 kapılı Hard Top modeli ile 4 kapılı yüksek sınıf modelini ithal etmeyi uygun görmüşlerdir.
Nissan Patrol - Karakteristik özellikler
Patrol, heybetli ve cesur çizgisinin yanında dayanıklılık ve basitlik sergiler.
Bununla beraber, modaya uygunluk ve kentsel dört çeker araçlar dikkate alındığında Patrol diğer rakipleri ile
aynı pazarda rekabet edemeyip aslında haksızlığa uğramıştır.
Uzun şaseli (LWB) Patrol, kendine has olan çizgileriyle,
diğer rakiplerinin yanında hafif kamyon tarzında bir araç olarak görülmüş ve çok iyi çekici hizmeti vermişlerdir.
Bununla beraber Patrol, dört çeker aile segmentinden ziyade, makaslı Land Rover lara karşı en iyi alternatif olarak
görülmüştür.
Nissan Patrol - Performans
Üretilen ilk Patrollerdeki en büyük hata sürüşteki çok sert olan uyuşmazlık idi.
Bununla beraber, tüm Patrol modellerinin vites kutuları soğuk hava koşullarında kullanılamaz hale gelebiliyordu.
Daha sonra 1990 modellerinde daha yumuşak makasların kullanılması, bu alanda yapılan en iyi farklılığı yarattı.
ilk 3.2 litre dizel motora sahip olan Patroller düşük bir torka sahip olduklarından,
kullanıcılarına kamyonet hissi vermişler, sonraki daha geliştirilmiş 2.8 litre dizel motor, aracın daha iyi
hızlanmasını ve devirlenmesini sağlamış ve nihayetinde kullanılan Turbo Kompresör aracın gerek duyduğu
akselerasyona daha kolay ulaşmasını ve daha sessiz bir otoyol seyehatina imkan vermiştir.
Patrol motorları ölçülerine göre yeterli bir akselerasyon sağlasalarda,
kıyaslanabilir diğer dört çeker rakiplerine oranla daha düşük bir performansa sahiptirler.
Kısa şaselerin yolda bir problemi görülmese de, uzun şase Patroller, standart güçleriyle
hantal ve ağır hissedilmektedir. Tüm mdellerde fren sistemi güçlüdür ve güven vermektedir.
Arazi şarlarına bakıldığında Patroller fabrikasyon verilerine sadık olmakla beraber,
zorlu ve engebeli arazi şartlarında kendilerini kanıtladılar.
Makaslı sistem için aks artikülasyonu (salınımı) iyidir
fakat uzun arka kısmın altındaki stepne, ayrılma açısını kısıtlamaktadır.
Güvenirlik ve Zayıf alanlar
Limitleri ne olursa olsun MQ Patroller kesinlikle güvenilir ve emniyetli araçlardır.
Tüm motorlar, periyodik bakımları ile çok uzun yol katedebilirler ve bir çok durumda
önerilen 200.000 mile sorunsuzca ulaşırlar. Bununla birlikte hararet ve şişmiş conta yaygın görülen
problemler arasındadır.
Şase, çok nadir olarak ciddi paslanmalara maruz kalsada,
bagaj kapağının alt kısımları ve menteşe kısımları çürüme yapabilir.
Ağır arazi şartlarında kullanım, zamanla ön makas köprülerinde, burçlarında ve
civatalarında yıpranmaya yol açar ve buda direksiyon döndürüldüğünde takırdama (tıkırdama) sesine yol açar.
İngilteredeki en büyük dezavantaj, bu araçların rakiplerine oranla çok az sayıda satılmış olması
ve bu sebeple Nissan tüccarlarının bu araçları çok iyi tanıyamamasıdır.
Bir çok tüccar, çok az sayıda Patrol yedek parçasını stokladığından, müşteriler parça siparişi verdiklerinde
çok uzun süreli beklemeler yaşamışlardır.