Neden Dacia Duster?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ümiterkan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 1,811
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 517,952
Ynt: Neden Dacia Duster?

kazasıa belasız kullanınız hayırlı olsun. allah isteyene hayırlısı ile nasib etsin.
 

Etiketler
Ynt: Neden Dacia Duster?

Bu gün 4x4 modunda aracı deneme fırsatım oldu dozer tarafından yeni açılmış çok dik bir rampada 1. vites çok düşük devirde araç ne zorlandı nede pati çekti. ben kendimi kasmadım dersem yalan olur çok yavaş olduğum için araç stop eder gibi geldi ama kendimi önceki aracıma göre adapte etmişim. kısaca dik rampa ve yumuşak zeminde hiç zorlanmadan çıktık. Araçta üç mod var 2WD bu gösterge panelinde yanan bir ışık olarak görünüyor. aotu modu var buda araç kendini zemine göre kendisi adapte ediyor ve göstergede herhangi bir ışık yanmıyor belki seyir halinde 2WD vaya 4WD olarak yanıyordur auto modda aracı hareket ettirmedim.Ancak 4x4 de gösterge panelinde 4WD ışığı yanıyor hız sınırı 80 km ye geçince araç auto moda geçiyor çünkü 4x4 e geçerken kontrol düğmesi 4x4 modunda kalmıyor yaylı şekilde aotu ya gelip duruyor sadece 4x4 getirip bırakında auto ya geçiyor 80 km yi geçince araç auto modda devam ediyor fakat gösterge herhangi bir belirleyici ışık falan yanmıyor. Şu an 200 km oldu ve depo hala full görünüyor. arkadaşlarla yakıt göstergesi bozuk değilse iyi diyoruz.[attachment=1]

IMG 0022
 


Ynt: Neden Dacia Duster?

Mustafa Bey, Auto Modda Ekranda herhangi bir ışık yanmaz. Sadece 2 çekerdeyken 2WD ışığı LOCK modunda iken de 4WD ışığı yanıyor.
Bu arada yakıt göstergesi bozuk değilse iyi gidiyorsunuz ;D Aracınız yeni olduğu için ilk başlarda biraz fazla yakabilir ama daha sonraları gittikçe daha az yakmaya başlayacaktır. Ha unutmadan aracınız dizel olduğu için 2000-2500 devir arasında vites değiştirip bu araç için maximum tork devri olan 1750-2000 devir aralığında kullanırsanız daha az yakıt yakarsınız. Kısacası aracınızı düşük devirde kullanmayın, tabi bu diğer dizel araçlar için de geçerlidir. Ayrıca aracınızı sabah çalıştırdıktan sonra 30 saniye bekleyin ve sonra hareket edin. Bir de aracı en az 1 saatlik bir mesafe için kullandığınızda motoru kapamadan 30 saniye- 1dk arasında beklerseniz motorun turbo ömrü uzun olur. Aslında Motoru kapamadan biraz beklemek yeni alışkanlıklarınızdan olsun bundan sonra. Rodaj süresinde aynı hızlarda çok sürmeyin sürekli hızınızı ve vitesinizi değiştirin. Bu saydıklarım Motor ve Turbo ömrü için önemlidir. Eski arabam 1.6 TDCI idi oradan biliyorum :D
 




Ynt: Neden Dacia Duster?

aracınız hayırlı olsun güle güle kullanın. Yorum ve tecrübeleriniz bekliyoruz paylaşımlarınız için şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Hayırlı olsun güle güle binin...Bende 4x2 test ettim yol tutuşu performansı bence iyi...Donanım olarak yeterli bir araç..

4X4 olarak yakından inceledim pazartesi günü test etmeye gidiyorum... ;)
 


Ynt: Neden Dacia Duster?

hasanfb' Alıntı:
Hayırlı olsun güle güle binin...Bende 4x2 test ettim yol tutuşu performansı bence iyi...Donanım olarak yeterli bir araç..

4X4 olarak yakından inceledim pazartesi günü test etmeye gidiyorum... ;)

Hasan Bey, Test sürüşü yaptınız mı acaba ? izlenimleriniz nelerdir.

Mustafa Bey de aracı aldı ama ses yok, herhalde kendini dağlara attı :D Mustafa Bey nerdesiniz sizden aracın 4 çeker performansı ile ilgili bilgi ve resim istiyoruz. :smiley:
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

[attachment=1]
Bir kaç günlüğüne yaylaya gittim. Aracın performansıyla ilgili görüşlerim söyle 1.5 dcı 110 beygir motor çok süper araç çok çabuk hızlanıyor. rampada araç sollamaktan zevk alıyorsunuz özellikle 3.4. ve 5. vites performansı çok iyi. klimanın açık olması araçta herhangi bir performans düşüklüğüne yol açmıyor. Araç ile virajlara girerken bir sedan araç kadar yol tutuşu iyi değil. özellikle mucur dökülü yolda aracın arkası kayıyor izlenimi veriyor. denediğim mucurlu yol daha yeni serilmiş idi yolda ilk giden araç bendim diyebilirim. ama stabilize oturnuş yolda araçta kayma hissi yoktu. asfaltta hiç bir sıkıntı yok normal virajlara ortalama 80 km hız ile girebiliyorsunuz. daha yüksek hızla girmeye cesaret edemedim daha aracı tam anlamıyla tanıdığım söylenemez. Bana lastik basıncı çok yüksek gibi geldi en kısa zamanda kontrol ettirmem lazım. Veya süspansiyon çok sert. En canımı sıkan taraf arka bagaj içinde yedek lastik üzerindeki mdf türü tahta her çukura girişte takırtı yaptı bu konuda kendi çözümümü üreteceğim. aracı 476 km auto modda kullandım klima sürekli açık olarak ve stabilize ve dik rampa yolda yakıt tüketimi km de 232 krş. dahada düşeceğini söyleyen arkadaşlar var daha toplam 780 km yol yaptım. kullanma klavuzunda 1500 km ye kadar 2500 deviri geçmeyiniz yazıyor aracın tam performansı ise 6000 km den sonra görülecektir diyor. Ama ben 3500 -4000 devire kadar çıktım. Aracın performansında ilk güne göre gözle görülür bir artış var bu çok belirgin. Araç kötü zemin ve dik rampada ben burayı kesin çıkarım güvenini insana veriyor kafanızda bu konuda soru işareti olmasın.
Benim kendi görüşüm duster gerçekten doğayı gezmek isteyen ama aynı zamanda şehirdede bir otomobil gibi rahat kullanayım diyen kişiler için ideal. Ama ilk baştaki kriterler gibi düzgün yol varkende çamura taşa vurulmaması gereken bir araç.

IMG 0102
 





Ynt: Neden Dacia Duster?

Merhaba Mustafa Bey, bol tozlu bir gezi yapmışsınız :D, aracınızın yakıt değerleri yeni olmasına rağmen gayet iyi, gittikçe azalacaktır. Süspansiyon konusunda ise lastik havalarınızı kontrol ettirin derim çünkü araç yumuşak bir süspansiyona sahip. Ayrıca mıcırlı yollarda virajlara aman dikkat edin. Her araç için tehlikeli bir yol türü. Yedek Lastik üzerindeki kaplamanın altına yumuşak birşeyler koyulursa bozuk yollarda ses yapmaz diye düşünüyorum.

Esp'li Duster 4x4 ile ESP'siz 4x2 arasındaki farklar

Siyah araç: 4x2
Kahverengi araç: 4x4


Duster ile virajlara girerken normal bir binek otomobil gibi girmemek lazım ne de olsa o bir SUV.

http://www.youtube.com/watch?v=W-OJ1iSOmqM

Bu testi yapan kişinin de sürüş kabiliyeti önemli. Video'daki sürücünün pek kabiliyetli olmadığı kesin. Video'nun başında bile engellere çarpıyorsa bir sürücü gerisini siz düşünün. Markayı zedelemeye yönelik bir çekim olduğunu düşünüyorum.
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Bu arada TAT 2010(Transilvania Adventure Trophy) sonuçları açıklandı. Onları da yazalım dedik. Gerçi sıralamadan birşey anlamadım, :D sıralamaya göre mi yoksa puana göre mi değerlendiriliyor araçlar. Duster 3036 Puan almış. Sıralamada en düşük puan 1464, en yüksek puan 4913.İsterseniz siz bir bakın.

http://transilvania-trophy.blogspot.com/2010/07/asgasdfgas.html

Bu da en güncel Duster test videosu

http://www.youtube.com/watch?v=wuxAlH0MIBQ&translated=1
 

Ynt: Neden Dacia Duster?

Duster'a çeki demiri takmak isteyenler bu siteyi ziyaret edebilir

http://alles-fuer-ihr-haustier.de/Web/Journal/Verschiedenes/Dacia_Duster/Seite-09.php3
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,495
Mesajlar
1,518,816
Kayıtlı Üye Sayımız
172,157
Kaydolan Son Üyemiz
Hkndm

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst