Sprinter Power
Yeni Üye
- Mesajlar
- 3
- Tepkime Puanı
- 0
Öncelikle merhaba ortalama 1 senedir 290.000 km'de olan Mercedes Sprinter 212d ( 5 silindir turbolu motor) aracım aldığımdan beri hızlanmalarda egzozdan siyah duman atıyordu. Birde araçta gaza yüklenince motorda titreme sorunu vardı ancak gazı bıraktığınızda saat gibiydi. çok yüksek devirlerde bunu kesiyordu genelde 1.500 ve 3000 devir aralığında motor titremeye başlıyordu ve sarsıntılı çalışıyordu. Aracımın enjektörlerini daha önce söktürüp bakımlarını yaptırıp taktırmıştım enjektörlerde problem yok. Usta mazot pompasının elemanlarından bu titremeyi ve duman atmayı yapacağını söylemişti. Bizde mazot pompasını söktürdük bakımları yapıldı bir kac parçası değişti bar ayarları yapılıp teslim edildi. Yalnız mazot pompasını yaptırınca bana aracın ayarlarının değişeceğini söylediler araca tekrardan sente ve avans ayarı yapıldı. Titreme tam kesilmesede büyük ölçüde kesildi ve duman atma sorunu ortadan kalktı ancak performans çok çok aşırı düştü. Ardından pompanın ayarları bi tık açıldı ve avans ayarını arttırdıklarını söylediler. Bu sefer gri duman atma başladı ve titremede eski haline dönmüştü. Bizde komple aracı yeniden söktük yeniden pompa söküldü orjinaline göre pompanın ayarlarının bi tık fazla ayarlanacagini söyledi pompacı neyse pompa tekrar getirildi araç toplandı yeniden avans ve sente ayarları yapıldı yine duman atma ve sirkeleme büyük ölçüde azaldı tamamen kesilmese bile ancak araç çok çok güçten düştü eskiden duman ata ata çok seri ivmelenen aracım artık çok hantal oldu ve eski halini özlüyorum. Sizce aracın sorunu avans mı? Sente olsa çalışmaz veya motor çok vuruntulu çalışır başına gelen anlayan bilen birisi varsa çok memnun olurum.