C
CİNCİN
Ziyaretçi
Lamborghini LM-004/7000 Prototype (1984)
Devasa LM-004 ile çok amaçlı Lamborghini üretme fikri bir adım daha ileri taşınmıştı.
Araç LM-002 ile aynı şasi üzerinde üretilmiş olmasın rağmen 4754 cc’lik motor yerine 7000 cc’lik (L503 kodlu) motor kullanılmıştı.
7.0 litrelik bu yeni motor Lamborghini’nin 5.0 litrelik motorundan türetilmiş ve denizcilikte kullanılmak üzere tasarlanmıştı. Diğer V12 motorlara göre boyutları daha büyük aynı zamanda eksantrik mili kapakları daha farklıydı.
Aracın motorunun yanı sıra manuel 5 vitesli ZF şanzımanı ilk dizaynda olduğu gibi, otomatik şanzımanla değiştirilmiş, ZF tarafından özel olarak tasarlanmış otomatik şanzıman yerleştirilmişti.
Süspansiyon Sistemi LM-002’den alınmış olmasına rağmen arka tekerlekteki diskli fren sistemi arkada devasa kampana sistemi ile değiştirilmişti.
Aracın koltukları Countach modelindeki benzer vücudu saran tipteki sportif koltuklar ile değiştirilmiş, tabanda kaliteli halı kaplamalar, koltuklarda deri döşemeler ile süslenmişti. Eksiksiz bir gösterge paneli, kablosuz telefon, VHF Telsiz, müzik sistemi, klima, arka koltuklara ve soğuk su pınarlı buzdolabı gibi lüks donanım ile donatılmıştı.
Bu değişiklikler LM-004’Ü 3 ton ağırlığında ve 200 km/s son sürate ulaşan bir canavara dönüştürmüştü.
LM-004 modeli 7 litrelik motor ile sadece 1 adet üretilmiş, motordaki büyümeye rağmen beklenen performans artışının sağlanamaması nedeni ile yeniden 5.0 lt’lik eski motor kullanılarak testler gerçekleştirilmiştir. 1986’da ticari olarak piyasaya çıkan araç LM-004 prototipinin formunda 5.0 lt’lik motorlar ile sunulmuştu.
Dileyen özel müşterilerin Lamborghinin 7.0 lt’lik deniz motoru opsiyonu ile aracı satın alabilecekleri dedikodosu yayılmışolsa da bu opsiyonun fiyatı hiçbir zaman açıklanmamıştı. Aslında aracı bu motor ile sipariş edecek müşteriler için ödenecek ekstra bedelin hiç önemimin olmadığını da belirtmek gerek.
Kaynak: http://www.lambocars.com/lm/index.php
Devasa LM-004 ile çok amaçlı Lamborghini üretme fikri bir adım daha ileri taşınmıştı.
Araç LM-002 ile aynı şasi üzerinde üretilmiş olmasın rağmen 4754 cc’lik motor yerine 7000 cc’lik (L503 kodlu) motor kullanılmıştı.
7.0 litrelik bu yeni motor Lamborghini’nin 5.0 litrelik motorundan türetilmiş ve denizcilikte kullanılmak üzere tasarlanmıştı. Diğer V12 motorlara göre boyutları daha büyük aynı zamanda eksantrik mili kapakları daha farklıydı.
Aracın motorunun yanı sıra manuel 5 vitesli ZF şanzımanı ilk dizaynda olduğu gibi, otomatik şanzımanla değiştirilmiş, ZF tarafından özel olarak tasarlanmış otomatik şanzıman yerleştirilmişti.
Süspansiyon Sistemi LM-002’den alınmış olmasına rağmen arka tekerlekteki diskli fren sistemi arkada devasa kampana sistemi ile değiştirilmişti.
Aracın koltukları Countach modelindeki benzer vücudu saran tipteki sportif koltuklar ile değiştirilmiş, tabanda kaliteli halı kaplamalar, koltuklarda deri döşemeler ile süslenmişti. Eksiksiz bir gösterge paneli, kablosuz telefon, VHF Telsiz, müzik sistemi, klima, arka koltuklara ve soğuk su pınarlı buzdolabı gibi lüks donanım ile donatılmıştı.
Bu değişiklikler LM-004’Ü 3 ton ağırlığında ve 200 km/s son sürate ulaşan bir canavara dönüştürmüştü.
LM-004 modeli 7 litrelik motor ile sadece 1 adet üretilmiş, motordaki büyümeye rağmen beklenen performans artışının sağlanamaması nedeni ile yeniden 5.0 lt’lik eski motor kullanılarak testler gerçekleştirilmiştir. 1986’da ticari olarak piyasaya çıkan araç LM-004 prototipinin formunda 5.0 lt’lik motorlar ile sunulmuştu.
Dileyen özel müşterilerin Lamborghinin 7.0 lt’lik deniz motoru opsiyonu ile aracı satın alabilecekleri dedikodosu yayılmışolsa da bu opsiyonun fiyatı hiçbir zaman açıklanmamıştı. Aslında aracı bu motor ile sipariş edecek müşteriler için ödenecek ekstra bedelin hiç önemimin olmadığını da belirtmek gerek.
Kaynak: http://www.lambocars.com/lm/index.php