L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Caspian Tiger Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 74,351
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Merhaba Tuck
Verdiğin tellefona bir arkadaş çıktı ona anlattımdurumu oda bana başka bir telefon nosu verdi (0212 659 5541) bu telefon TR ofisiymiş şirketin aradım ama oradanda telefona bakan olmadı yarın tekrar arayacağım bakalım ne diyecekler.

Ertuğrul
 

Etiketler
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

slmlar Truk..ilgin icin tesekkur ederim,peki bu pod yani degisiklikleri aracı istop edipde yapıyoruz degilmi,biraz sacma soru oldu galiba :smiley: ama yanlıs bise yapmak istemiyorum su e/8 modu denemeyi dusunuyorumm zamanlada dıger degerleri degistirecem hayırlısı bakalım ii aksamlar...
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Ertuğrul merhaba, konuyu Almanya merkezlerine bildirebiliriz.Bana özelden irtibat bilgilerini geçersen sana dönüş yapılması hususunda 2 satır yazabilirim tercih edersen.Yeni numarayı dene haberleşelim.
Emre selam. Forumun amacı bilgiyi, tecrübeyi paylaşmak değil mi.Çekilen zorlukların cevapları bulunup paylaşıldıkça keyfi de artıyor.Hem saçma soru yoktur,saçma cevap vardır.

Gelelim soruya, her türlü pod değişikliğini yaparken mutlaka kontağı kapat.Hatta kullanım kaılavuzunda yazdığı gibi kapıları da kapat.Cidden bu tarz bir uyarı yazmışlar.Alman firmasında çalışan biri olarak söyliyeyim Almanlar bu tür şeyleri severler, işe de yarar.Güvenlik önce gelir.Dünden beri ben de E8 gidiyorum.Ciddi bir gücü kontrol ediyorsun.Daha da önümüzde 9 kademe var hayırlısı ile.Değişiklikleri de motor sogukken yapıyorum ve çalıştırıp ısınana kadar da zorlamıyorum.Ne olur ne olmaz kendimce durumu daha az riskli hale getirmeye çabalıyorum.Bir işi düzelteceğiz diye başka bir şeyi bozmayalım.Arka lastiklerin durumu ise biraz canımı sıkıyor,böyle giderse 25.000kmde olan lastiklerim 45.000km yi görmez :smiley:.
Yavaş kalkış ve kontrollü hız arttırımı ise gayet iyi bir ekonomi sağlıyor.
Güvenli ve keyifli kmler dilerim.
Selamlar
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Merhaba Tuck
Bugün konuştum o yeni telefon numarasıyla. Yerleri istoçtaymış. Bana söylediklerine göre duman olayı olmaması gerekiyormuş bana önerdikleri D/B modu en düşük modmuş ve o modda hiçbir şekilde duman yapmaz dedi telefona çıkan arkadaş. Sorun yazılımda olabilir dediler. Bana ya kargo edin yada buraya gelin kontrol edelim dediler bende önümüzdeki hafta gideceğim yerlerine bakalım ne çıkacak. Daha önce L200 lerde böyle bir sorun yaşamadıklarını söyledi.
Ayrıntılar hakkında bilgi vereceğim.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

2008 4x4 intense lüx A/T aracıma dün race chip i taktım.standart lastikleri var üzerinde(245x65x17).Chip 9/B olarak geldi.Taktıktan sonra araçta farkedilir birşekilde güç artışı oldu.Daha önce gaza yüklendiğimde otomatik vites oluşundan 2000 devire kadar gaz yemez gibi olurdu.Şimdi gaza basınca araç düşük devirden itibaren hızlı yükselen bir ivme kazandı.200 km civarı kullandıktan sonra A/A olarak ayarladım.Güç bayağı farketti.Şimdilik benim için yeterli Zira ASC çok sık devreye girmeye başladı.Lastikleri kışa doğru 285x70x17 olarak değiştirmeyi düşünüyorum.Değişimden sonra ihtiyaca göre tekrar ayarlamayı planlıyorum.
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

duman atma konusuyla ilgili gelişmeleri bende bekliyorum olmazsa bizde bi istoça doğru gidicez :smiley:
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Arkadaşlar,
Malum 2.pod yani rpm ile ilgili olan ayar, zaten 8(en düşük değerde), diğeri ile oynamaya devam ediyorum. Dün itibarı ile "0" sıfır, konumda kullanmaya başladım.Yakıt 8,2lt şehir içi kullanımda.Biraz sakin kullanımda bu değerler hemen görülüyor.Klima önemli bir değişiklik göstermiyor. Bir ara kara duman gördüm ancak motor hareret göstergesi olağan konumuna geldiğinde sadece gazladığımda gördüğüm bu duman artık çıkmaz oldu.Hatta durup ani kalkışı vs de denedim bu seviyede.Bu hafta içinde 1-2 kademe daha arttırp ekonomiye etkisine bakacağım.Ancak söylemekte fayda var.Benim için "yeter" noktasını aşalı 2 değer oldu.Yani şu anda çekişle bir işim kalmadı diyebilirim.Hali hazırda gayet yeterli, merak ettiğim acaba ilerleyen derecelerde yapacağım kmde bir artış olacak mı?.

maximus1234, konuyla ilgili bir muhatabın bulunması güzel. D/B modunun en düşük olmasına şaşırdım.Kullanım kılavuzunda (racechip pro için) 8'in her iki pod için de en düşük değer olduğu yazıyor.Farklı bir bilgi varsa paylaşırsan sevinirim. Halen devir podunu 8 de tutmam bunun için.Yani en düşük devirde devreye girsin diye.Ancak mantık yanlışsa bizleri uyarırsan sevinirim.Neticede biz de okuduklarımızdan ve daha önce denenmişlerden bilgi topluyoruz. Halen kulanıyor olduğum "0"sıfır kademesindeki güç podu L200 için biraz fazla diyebileceğim bir güç veriyor ki asfaltta giderken bile ara hızlanmalarda ASTC yanıp sönüp duruyor.4x4 de özellikle toprak zeminde ve ASTC kapalıyken eğlenceyi sen düşün. Paylaşımlarını bekliyorum.

pncr, 285x70x17 +1 :smiley:.
marka ve desen konusundaki tercihlerini ilgili konu başlığı altına yazarsan bizlere de fikir vermiş olursun.Flanş uygulaması da çok güzel oluyor, bir düşün bence.


Herkese güvenli kmler dilerim.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Merhaba Tuck
Ben bu hafta konuştuğum adrese gideceğim.
Oradaki arkadaşlardan aldığım bilgileri burada paylaşacağım.
Umarın benimde sorunumu çözerler.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Merhaba Tuck ve arkadaşlar
Bugün istoçtaki yere gittim. Oradaki arkadaşlar benim racechip' in yazılımını kontrol ettiler ve sorunsuz olduğunu söylediler.
Demekki benim arabada bir sorun olduğu ortaya çıktı. Benim box ı arkadaşımın insignia' sına taktık onda duman sorunu olmadı.
Ben aracı 30000 bakıma götüreceğim bakalım bendeki sorun neymiş göreceğiz.
Arkadaşların söylediğine göre mod değişiklikleri için belli bir km yapmaya gerek yokmuş.
Aracın bakmı yapıldıktan sonra tekrar deneyeceğim.
Hoşçakalın.

Ertuğrul
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

maximus1234' Alıntı:
Merhaba Tuck ve arkadaşlar
Bugün istoçtaki yere gittim. Oradaki arkadaşlar benim racechip' in yazılımını kontrol ettiler ve sorunsuz olduğunu söylediler.
Demekki benim arabada bir sorun olduğu ortaya çıktı. Benim box ı arkadaşımın insignia' sına taktık onda duman sorunu olmadı.
Ben aracı 30000 bakıma götüreceğim bakalım bendeki sorun neymiş göreceğiz.
Arkadaşların söylediğine göre mod değişiklikleri için belli bir km yapmaya gerek yokmuş.
Aracın bakmı yapıldıktan sonra tekrar deneyeceğim.
Hoşçakalın.

Ertuğrul

Bilgi için teşekkürler. Bu arada ben güç podunu 1 'e aldım. Ancak 0 da güç daha agresif gibi geldi arttırıma devam. Peki güç arttırımı için bir bilgi var mı?İdeal mod gibi vs. Ne tavsiye edildi acaba.Bugün gün içinde güç podunu arttıracağım madem km ile ilgili bir sıkıntı yoksa.Belki de bazı modlama bizim araçlarda çok düzgün performans vermiyor lakin düne kadar duman atmayan arabam güç podunu 1e getirince atmaya başladı ama sadece gazlamada.Normalde hiçbir duman çıkışı olmuyor ta ki 3000rpme kadar veya ani gazlayana kadar.Bakalım 2 ve üzerinde de yapacak mı?

Selamlar
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Merhaba Tuck
B den başlıyormuş güç artışı ve her kademe artış sağlıyormuş soldaki güç sağdaki devir iiçinmiş devir moduda aynı seviyeden başlıyormuş ve her artı seviye gücün daha alt devirlerde alınmasını sağlıyormuş.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

maximus1234' Alıntı:
Merhaba Tuck
B den başlıyormuş güç artışı ve her kademe artış sağlıyormuş soldaki güç sağdaki devir iiçinmiş devir moduda aynı seviyeden başlıyormuş ve her artı seviye gücün daha alt devirlerde alınmasını sağlıyormuş.

Ezber değişecek o zaman desene. Deneme olsun Mert'in söyledikleri ve kılavuzda yazanlar olsun hep 8 en düşük 7 en büyük şeklindeydi. Şunu belirtmekte fayda olacak. 1.güç podu 3 te kullanmaya devam ediyorum.Verim harika.Ve bu güç podu değeri arttıkça devir alma hızlandığından(bu bir gözlemdir)araçla alt devirleri hissetmez oluyor.Direk 2000 devir oluveriyor ve arka lastiklerin döndüğünü hissediyorsun.4000 rpm için ise sadece 1,5sn yeterli.Gelelim devir poduna. Onu daha ilk baştan 8 e almıştım.
Şimdi bir de 9,A ve B de deneyeceğim.Bu manada 1 nolu güç podunu da 7 ye ulaştıktan sonra 8,9 ve A gibi değerlerde denemek de lazım olabilir.
Şimdilik 3/8 ayarda kara duman sorunum yok.Yakışım şehir içi 8,4-8,8lt arası değişiyor.Çekiş randımanlı ancak hala sessiz kalan bir alt devir var.
Selamlar
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)


* 178 beygirlik L200 üme bugun almanyadan kargodan gelen Racechip i takdırdım. 224 Beygir Oldu artık.

Üzerinde cıkan ayar B9 idi. Değiştirmeden taktım ve kullanmaya başladım. İlk izlenimim aracta siyah duman yok.

Akışkanlığı ve hızlanması arttı.

Şimdi her 3-4 günde bir birer birim arttırmayı planlıyorum.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

jeomad' Alıntı:
* 178 beygirlik L200 üme bugun almanyadan kargodan gelen Racechip i takdırdım. 224 Beygir Oldu artık.

Üzerinde cıkan ayar B9 idi. Değiştirmeden taktım ve kullanmaya başladım. İlk izlenimim aracta siyah duman yok.

Akışkanlığı ve hızlanması arttı.

Şimdi her 3-4 günde bir birer birim arttırmayı planlıyorum.

Maşallah.O lastiklere de bu yakışır. Lastik seçimini paylaşırsan sevinirim.
B daha bir başlangıç tabii.Halen 5 nolu güç podu ayarında biraz önce denedim kalkışta hafif bir hızlanmanın ardından lastikler boşa dönmeye başladı.Gözle görünür değişiklik güç podunun 0 veya 1 ayar seviyesinden sonra görüldü benim aracımda.
Devir podu ile oynamana gerek olmadığını düşünüyorum artık.Neticesinde güç podundaki değişiklik alt devirleri de bir oranda etkiliyor.Devir podunda bazı denemeler de yapsam 1000'e yakın bir değerde güç artışı göremedim.Heğ 2000'e yakın değerlerde oldu. Bu konuda deneyen arkadaşlardan da tavsiye beklerim.
Yakışım trafikte hala 8,4-8,8lt arası.Uzun yol yakış denemesini Arife günü deneyeceğim.O zamana kadar güç podunu 7'ye getirmeyi planlıyorum.
İdeal ayarı bulmak düşündüğümden fazla zamanımı aldı.Bunun nedeni gün içinde km yapamamam oldu.
Güvenli sürüşler dilerim.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

B9 dan sonra ayari neye cikarmami onerirsiniz.
Arac 178 beygir oldugundan aslinda aradigim guc degil. Gaza bastigimda sehir icinde ani den kacis ve hizlanmaya ihtiyacim var. Arac otomatik oldugu icin. 2000 devirden once toplayip firlasin istiyorum.
Arazide de cabuk yerinden firlamadigi icin bir defa gole dustum. Bir defada camurda battim. Kisa mesafede firlamasina ihtiyacim oldugu icin bu chipi aldim. Ancak ayarda ne yi nereye getirmeliyim bilmiyorum. ? Gunde 150-200 km yapiyorum sehir icinde arazi yapmam ise herhafta 1000 km.
Hangi ayari yukseltirsem arac cabuk firlar. ?

Lastikler 31 x10,5x15 ve 7 cm on ve arkada yukseltme yaptim. Su an gayet yuksek. Ve stabil oldu. 160-180 km hizlarda bile cok rahat seyredebiliyorum. Yakitim artti. Jantlar ofsetli. Goruntusu 10 numara oldu. Bide aniden hizlansa super olacak.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,493
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst