L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Caspian Tiger Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 102
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 74,431
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

tolgas' Alıntı:
ben chipi turkıye dıstrıbutorunden almıstım gecen hafta gıttım chıpı bılgısayara bagladılar ve arızalı oldugunu gördük. garantıden yerınısı verdıler hersey düzeldi. artık duman atmıyo bellı devırlerde cekısten duşmuyo vs.

Bu habere sevindim işte, güle güle kullanın yeni Racechipinizi.
 

Etiketler
Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

herkese slmlr,bende aracıma racechipi mi taktım ,benim aracımda 35 lastikler oldugu icin ilk kalkıs ve rampada agar oldugu icin bu yola basvurudm,sonuc itibari ile satan firmayada bunu anlattım bana c-f ayarınada yolladılar,azda olsa fark etti,arkadaslarla yarın tekrar iletisime gececegim baska modda kullanacam sanırım,ayrıca birazda duman attıgını gordum aracın,bakalım hayırlısı tam ayarı bulana kadarr bıraz ugracacaz galiba herkese kolay gelsin..
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Mert bey merhaba
Benimde Race chip siparişim bugün elime ulaştı.
Hangi ayarda kullanmamı önerirsiniz. Teşekkür ederim.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

ProntoBasso' Alıntı:
Hocam hayırlı olsun, birşey sorucam Orjinal hali mi C-9 da geldi yani dış tarafta duran C, iç tarafta duran 9, çünkü benimki 9-B de geldi mail attım firmaya bazı arkadaşlar B-9 da geldiğini söylüyorlar diye,
yok dedi bu tip mototrlar için 9-B şeklinde gönderiyoruz kim öyle dediyse 180 derece yanlış kullanıyo şeklinde bi cevap aldım.
Ben gün geçtikçe yükseltiyorum ayarı şu an soldaki (dıştaki) ayar 1de sağda(içte) duran ise C de duruyor.
bir anda bu ayara aldığımda stop etmişti ilk geldiğinde yavaş yavaş yükselttim 250-300km içinde, 3 gündür sorunsuz kullanıyorum.
Bakalım.

eywallah abi

yok benimkide 9-b de geldi.. ben senin yorumları ve eklediğim forumu okuyup direk c9 yapim dedim kullanıorum şimdilik bi sıkıntı yok gibi bakalım ufak ufak açıcam bende :smiley: ama gidiş gayet güzel...


yanlız bi sorum olacak ben alt devirden güç gelmesini istediğim için 2. podu 9 a aldım fakat güç 1500 gibi gelio acaba 8 e mi alsaydım die düşünmeden edemiorum :smiley: sizce ne yapalım ?
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Dostlar benim racechip pro da geldi ve takıldı.
Sonuç aynı Mert'in söylediği gibi. 9-B'de geldi, ve bu ayarda chip çok az farklılık gösteriyor. Dayanamadım aynı gün 1.podu bir kademe yükselttim 2.podu da 1 kademe düşürdüm yani A yaptım. Devir olarak daha istediğim yerde devreye girmiyor ancak daha 1.podu yükseltmeye yeni başlamama rağmen devreye girdiğinde Anti patinaj lambası yılbaşı ağacı gibi oluyor. Kara duman yok, yığılma yok.
Ancak bir defa giderken stop etti. Sanırım ilk aldığımda 2 kademe birden yükselttim ondan.Kullanma kılavuzunda da tek tek yükseltilmesinden bahsedilmesine rağmen şeytan dürtüyor işte. Allahtan 1.podu direk 7 ye almadım :smiley:.
Şimdilik yakıtta değişiklik yok. Drakebox varken yakıt direk düşmüştü bunda ise sanırım 1.podu yükselttikçe 2 podu da düşürdükçe düşecek.
2.podun en iyi duracağı ayar bana 9 (1000rpm-1500rpm arası) gibi geliyor.İlerde göreceğiz ancak yakıt tasarrufuna özellikle de trafikte işe yarayacağını umduğum yer burası. Çekiş istikrarlı ve yüksek devirlere çıkmak çok rahat.Kesme yığılma yok-yığılma sadece ilk taktığımda 2 kademe birden yükseltince oldu ve ateşleme arızası verdi.Motor çalışmaya devam etti ancak sonra ışık söndü ve daha sonra bir ara da stop etmişti.Bu durum eski ayara alıp bir müddet kullanıp sadece 1 er kademe değişiklik yapınca ortadan kalktı.Yazılımın neden alıştıra alıştıra verildiğini hiç anlamadım.Neticede yazılım.Damardan ilaç vermiyoruz ya.Konu hakkında teknik bilgi ve tecrübem yok, bu durumu açıklayabilecek bir üyemiz olursa sevinirim, neden yavaş yavaş alışılıyor bu racechips denen merete.Bir anda en yüksek ayarı denememizi engelleyen nedir.Bilgisini paylaşan olursa sevinirim.Şimdilik A-9 ve gidiş gayet tatminkar.Yarın B-8 deneyeceğim.Sonra sadece 1.pod yükselterek denemelere devam.Yorumlarından ve paylaşımından ötürü Mert'e çok teşekkür ederim.Paylaşımın çok yardımı oldu.
Selamlar
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Merhaba arkadaşlar
Bende yaklaşık bir aydır kullanıyorum.
Önceleri forumlara bakarak değişik alternatifler denedim. Ne denediysem hep duman attı.
Daha sonra ürünü aldığım yere (almanya) mail attım arkadaşlar bana D/B seçeneğinde kullanmamı önerdi.
Malesef hala duman atıyor ve yakt tüketimimde arttı. Okuyorumda kimse duman atma ve yakıt artışından bahsetmiyor yoksa bendemi bir problem var anlayamadım.
Güç konusunda ise makul bir canlanma hissediliyor araç ani hızlanmalarda duman eşliğinde şaha kalkıyor ve patinaj bile yapıyor.
ara hızlanmalarda gayet iyi ama duman meselesi hiç iyi olmadı.
Aşağıda bana gönderdikleri mail var şinize yarar umarım.
Aracım 2011 L200 4X2 otomatik

Dear Sir,

many thanks for your request.

Please set the turnswitches to "D/B".

With other questions we are available to you with pleasure. Please don't
delete the old messages, just becuase we can answer you faster then.

Your RaceChip technique department wishes you lots of fun with your
RaceChip.

kind regards


Tim Weller
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

maximus1234' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar
Bende yaklaşık bir aydır kullanıyorum.
Önceleri forumlara bakarak değişik alternatifler denedim. Ne denediysem hep duman attı.
Daha sonra ürünü aldığım yere (almanya) mail attım arkadaşlar bana D/B seçeneğinde kullanmamı önerdi.
Malesef hala duman atıyor ve yakt tüketimimde arttı. Okuyorumda kimse duman atma ve yakıt artışından bahsetmiyor yoksa bendemi bir problem var anlayamadım.
Güç konusunda ise makul bir canlanma hissediliyor araç ani hızlanmalarda duman eşliğinde şaha kalkıyor ve patinaj bile yapıyor.
ara hızlanmalarda gayet iyi ama duman meselesi hiç iyi olmadı.
Aşağıda bana gönderdikleri mail var şinize yarar umarım.
Aracım 2011 L200 4X2 otomatik

Dear Sir,

many thanks for your request.

Please set the turnswitches to "D/B".

With other questions we are available to you with pleasure. Please don't
delete the old messages, just becuase we can answer you faster then.

Your RaceChip technique department wishes you lots of fun with your
RaceChip.

kind regards


Tim Weller


Aynı yazılımın aynı tip araçta bu kadar farklı tepki vermesi çok ilginç. Yakıt durumu eskiden kullandığım Drakebox kadar tutumlu değil. Devirlenmeye bağlı makul bir artış da var tabii.Ancak gaz ayarını dikkatli kullanıp bu durumu chip takılmadan önceki normal durumda tutmak da mümkün oluyor. Ayrıca Mert'in verdiği linkte bahsi geçen şahıs 1nolu güç podunu 7 de kullanıyor ve 1 litre ile 15km gidiyormuş verdiği bilgiye göre. Normalde bizim araçlar 10km gider. Bu demek ki daha yüksek konumlarda tasarruf da sağlıyor ancak şunu da hatırlatmak gerek, racechip tanıtımlarında tasarruf değil performans ön planda. Drakebox ise limitli bir güç ile tasarrufu sunuyordu ki uzun yolda 6,7lt gibi rakamları görmüş biri olarak bu duruma oldukça şaşırmıştım.Kara duman atma konusu ise, darakeboxta her ayarda vardı ancak racechipte bu durumu yaşamadım.Hatta biraz daha yüklenmek adına şu an kullanıyor olduğum A/9 ayarında 4x4te yüklenmeme rağmen ne kara duman ne de ateşme hatası verdi.Haliyle yakış arttı ancak henüz tasarruf konusunda bir gelişme yok.İlk kullanımda fabrika ayarının tek tek arttırılmasını her arttırımda da 200 km civarı yol yapılması önemle tavsiye edilmiş.Ben 50-60kmden sonra yaptım şimdilik herşey normal. Bence fabrika ayarlarına tekrar dönün ve sekmeleri ard arda tavsiye edilen kmleri yaparak tekrar arttırın.Bir de Türkiye iletişim hattı var.İrtibata geçerek chipin konrtolünün yapılmasını sağlatın derim, 0212 557 72 52 diye bir telefon budum, umarım yardımcı olur.
Size gönderilen yazıda D/B ayarına döndürmenizi tavsiye etmişler.Bir de eski mesajlarınızı silmeden mail göndermenizi.Bunun dışında bir açıklama yok.

Selamlar
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

İlginize teşekkürler.
Verdiğiniz telefon numarasını arayacağım.
Umarın sorun çözülür.

Hoşçakalın.
Ertuğrul
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

mazotlu aracın kara duman atmayanı yoktur desek yeri var..

kara duman nedir..zengin karışım..fazla yakıt+az hava ..

o takılan kutu beyıni (ecu) aldatmaya yarıyor..motoru soguk zannedip aşırı yakıt veriyor.. ;)

>>doğrusu obd soketinden chip tunıng uygulamasıdır..

>>doğru adama düşmezsenizde başınıza herşey gelebilir. enjektör bozulması,piston erimesi vvs. listesi uzar..

>>bende sizin araclarla aynı marka bir arac var ..sizinkilerin yanında sinek kadar kalır.. ;D hollanda yapımı mercedes 3 pistonlu.motoru var..cold dizel..1500cc ..(mercedes de ne alaka derseniz..patronlardan biride o % 37 sahibi mitsubishinin..)

>>adam kaputu bile acmadı..motoru görmedi bile..obd fişinden iş bitti..fabrıka cıkışı 95 hp ..tunıngden sonra ..150 hp oldu ,,bosch car servicede beyğir ölçümü yaptırdım bosch marka tezgahta..ölçenlerin agzı uçukladı .. ;D dilleri tutuldu bi türlü söyliyeceklerini söyliyemediler.. ::smiley: tunıngden önceki güçünüde bilmiyorum ..fabrıka veri'si altındaydı kesin.. ;)
maslak da her yerde beygır ölçüyorlar..%90 nı bence saglksız..

bilgilerinize sunulur.. ;) :smiley: büyükcekmece mimarsinanda..reno servis yanı..arson chıptunıng..arkadaşın ismı ..>>mustafa olması lazım.. :smiley:
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

maximus1234' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar
Bende yaklaşık bir aydır kullanıyorum.
Önceleri forumlara bakarak değişik alternatifler denedim. Ne denediysem hep duman attı.
Daha sonra ürünü aldığım yere (almanya) mail attım arkadaşlar bana D/B seçeneğinde kullanmamı önerdi.
Malesef hala duman atıyor ve yakt tüketimimde arttı. Okuyorumda kimse duman atma ve yakıt artışından bahsetmiyor yoksa bendemi bir problem var anlayamadım.
Güç konusunda ise makul bir canlanma hissediliyor araç ani hızlanmalarda duman eşliğinde şaha kalkıyor ve patinaj bile yapıyor.
ara hızlanmalarda gayet iyi ama duman meselesi hiç iyi olmadı.
Aşağıda bana gönderdikleri mail var şinize yarar umarım.
Aracım 2011 L200 4X2 otomatik


valla bendede 4*2 l200 var otomatik bende direk farklı kobinasyonlarda deneyerek başladım bendede siyah duman var baya :smiley: o yüzden söktüm şu anda bypass unitle kullanıorum..

acaba hatamız direk olarak açık ayardan başlamamız mıydı ?

bu arada istanbulda mı yaşamaktasınız ?
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Evet İstanabul'dayım.
Bende birde yakıtta cok sarfiyat olmaya başladı.
Bir depo ile ortalama 750 km giderken şimdi 600 civarı yapıyorum.
Bugün depoyu doldurdum (total exelium) 244.00 tl ve by pass yaptım. Bakalım bu sefer kaç km yapacağım.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

maximus1234' Alıntı:
Evet İstanabul'dayım.
Bende birde yakıtta cok sarfiyat olmaya başladı.
Bir depo ile ortalama 750 km giderken şimdi 600 civarı yapıyorum.
Bugün depoyu doldurdum (total exelium) 244.00 tl ve by pass yaptım. Bakalım bu sefer kaç km yapacağım.

ben anadolu yakası kadıköy civarında oturuyorum..istanbulda olanlar bir akşam buluşup tecrübelerimizi paylaşabiliriz..

by pass la kullanıorum büyük lastikler var üzerinde 10 lt karma tüketimim var..

racechip i almanyadan geldiği ayarla takıp denicem bide
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

Arkadaşlar merhaba,
Racechip pro uygulayalı 1 hafta oldu. İlk takıldıktan şu ana kadar kullanma kılavuzunda ne yazıyorsa uymaya çalıştım. Kaydedilmesi gereken km değerini malesef tuturamadım, nefsime hakim olamadım ve yaklaşık 50-60km de bir arttırım yaptım. Şu an 1.Nolu Güç Podu "D", Devir Podu ise "8"de. Yani kısaca D8 diyebiliriz.D ortalama bir değer.Ancak devir değeri olan 8 en düşük değer.
Unutmadan tekrar paylaşmakta fayda var,Drakebox'da 750km gidilen durumda sanki chip yokmuş gibi 650'yi zor görür oldu Racechips pro'yu taktıktan sonra. Yani Racechipte şu anki düzende tasarrufu konuşamıyorum.
Devir değerinde de(2.pod) öyle çok çok bir fark göremedim.En düşük değerde olmasına rağmen 1600rpm den başlayan ancak gene de 1900 gibi hırçınlaşan bir düzen mevcut.Yanlız geçiş, yani devir artış süresi değişti.Devir saati gaz pedalına hafif bir yüklenme ile 1-2 saniyede 4000rpme fırlıyor.Bu size güzel gibi gelebilir ancak bu gücü yere nasıl ilettiğinize bağlı.Geçen yazmıştım, AntiPatinaj ışığı yılbaşı ağacı gibi yanıp duruyor. 4x4 kullanımda bu durum daha güvenli bir hal alıyor. 4x2 ve özellikle ASTC olmayan araçlar dikkat.!!!

Kalkış,ara hızlanma felaket değişti.Kara duman yok.Dün 4x4 te 130-140km ye kadar yüklendim kalkıştan sonra."Ne güzel hızlandı kaça çıkacak derken" bir vites daha varmış onu atınca ve km kadranını aynı hızda yükselişine devam ederken görünce ayağımı gazdan çektim.Benim kullanım karakterime çok uygun olmayacak şekilde serileşti araç. Tork konusu memnunluk verici.Kalkıştan itibaren kara duman atmadı.Bu durumu gözlemliyorum acaba ilerde atmaya başlayacak mı diye.Herhangi bir hararet ve ilk aldığımda 2-3 kademe yükseltince ekrana gelen "Ateşleme Hatası" uyarısı da artık gelmiyor.Çünkü bu hatayı takiben chipi ilk aldığım konuma getirerek 50-60km de bir motor soğukken chip arttırımını yapıyorum.

Gelelim yakış mevzuuna.Şehir içi seri kullanımda 10,5 lt gibi değerler görüyorum.Bu durum sakin kullanımda 9-9,5lt arası değişiyor.Chip takılmadan önce de bu değerleri gözlüyordum.Ancak hatırlatmakta fayda var o çıkarttığım karaduman attıran Drakebox chipi uygulamasından sonra uzun yolda 6,7lt şehir içinde 7-8lt arası değerler görüyordum.Sonuç olarak kullanmakta olduğum chipin hali hazırdaki değerleri ile bir yakıt tasarrufu sağladığı söylenemez.Araç donanımları ile uygun çalıştığı, sürüş yumuşaklığından bir şey kaybetmediğini söyleyebilirim.Zaman zaman güç değerini arttıracağım, bu şekilde az da olsa üst değerlerde yakıt tasarrufunu da yakalayacağımı ümid ediyorum.Umarım uzun vadeli kulanımda chip araç çalışma düzenini değiştirmez çünkü şu günkü kullanımdan bile fevkelade memnunum.

Ertuğrul telefondan bir muhataba ulaşabildin mi? Sorun ne durumda paylaşırsan sevinirim.

Herkese güvenli kmler dilerim.

Selamlar
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

mrb arkadaslar konuyu ilgiyle takip ediyorumm,bende de 2007 l 200 var 4*4,uzerinde 35 lastik var aracı boyle almıstım,bende race chip taktım bendede ilk kalkıslarda agarlık sorunu var yanii 1900 devire kadar bise yok sonra arac kendine geliyor,racechip aldıgım arkadaslara bu konuyu anlatmıstım bana d/2 konumunda gonderdiler,azda olsa kıpırdan ma var alt devirleerde ama yeterli degill ve ayrıca arac duman atıyorr,alt devirlerin guclenmesi icin ilk butonu mu yoksa ikincisiyle mi oynamam gerekiyorr,,herkese kolay gelsin.
 

Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)

emreyildirim' Alıntı:
mrb arkadaslar konuyu ilgiyle takip ediyorumm,bende de 2007 l 200 var 4*4,uzerinde 35 lastik var aracı boyle almıstım,bende race chip taktım bendede ilk kalkıslarda agarlık sorunu var yanii 1900 devire kadar bise yok sonra arac kendine geliyor,racechip aldıgım arkadaslara bu konuyu anlatmıstım bana d/2 konumunda gonderdiler,azda olsa kıpırdan ma var alt devirleerde ama yeterli degill ve ayrıca arac duman atıyorr,alt devirlerin guclenmesi icin ilk butonu mu yoksa ikincisiyle mi oynamam gerekiyorr,,herkese kolay gelsin.

Emre selam, kara duman mevzusunda birşey diyemeyeceğim.Şu an kullandığım değerde bir olumsuzluk yok.Ancak devir hususunu hala tam çözememekle birlikte 8 de kullandığım değerin diğer değerlerini de deneyeceğim.Bu bahsettiğim port2. Yani jumper tabir edebileceğim bakır uçlara doğru olan, çevrilebilen pod.Jumperlar sağda kalacak şekilde baktığında sol baştaki "güç" içerde kalan "devirle" ilgili olan.Bunu geçmiş mesajlarda da görebilirsin.
Güç podunda D oldukça verimli bir değer.Bugün bir kademe daha arttırmayı planlıyorum 200kmye yakın yol yaptım bu ayarda.Bu yükseltme ile devir podunu da 7 ye alacağım ve gözlemleyeceğim.Bakalım hareketlenmede nasıl bir değişiklik olacak.Hala 1900 lerde hareket olursa tek tek diğer devir ayarlarını da denemeyi düşünüyorum.
Bu akşam durumu burada paylaşarak güncelleyeceğim.

Not: Lastik ebatı hususu devirle değil ama çekişle direk ilgili.Bunun yanında yüklenmeden ötürü kara duman atar mı araştırmak lazım.Kıyas yapmak gerekirse ben 245x65x17 ATR Scorpion lastik kullanıyorum.

Selamlar
 



Ynt: L200 Güç Artırımı (chip tuning, powerbox vs)


Arkadaslar, bugünkü denemem E8 yani 1.Nolu güç podu E, 2Nolu rpm podu ise 8(en düşük). Kara duman yok.Hala yumuşak ve akıcı bir kullanım var.Motordaki güç biraz daha belirgin.Kalkışlarda Astc lambam yılbaşı ağacı misali.Bunun üzerine başladım 2 nolu podla oynamaya. 9 ve 3-5 basamak daha yüksek ayarlarda rpm değerinde yükselme görüldü.Yani artık biraz daha geç yani yüksek devirde devreye girdi.Ara hızlanmalar çok değişti haliyle.Sanırım 8 de tutmam bana özellikle arazide daha iyi sonuç verecek.Bu arada 8 yani en düşük değerde bile rpm 1900 gibi devreye giriyor.Daha düşük devirde kullanmak mümkün değil gibi şimdilik.Bu tesbitimden sonra eski yeri 8 e aldığım rpm podu ve E ye aldığım güç podu ile kullanıyorum.
Yakıt şehir içi kullanımda 8,5lt oldu.Bu düşüşü anlamadım.Hoşuma gitti tabii ama bir basamak arttırılan güç podu neticesi bu farkı beklemiyordum.Şimdilik Maşallah diyelim.
Yarın güç podu arttırımına devam.Bu böyle giderse Mert'in bahsettiği 1 lt ile 15 km değerine ulaşabilirim diye düşünmeye başladım.

Selamlar
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,488
Mesajlar
1,518,697
Kayıtlı Üye Sayımız
172,144
Kaydolan Son Üyemiz
zeloni

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst