KIŞLIK LASTİKLER

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Tempus Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 4
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,103

Tempus

Nissan Patrol SD33 Turbo
Mesajlar
7,447
Tepkime Puanı
4
Yer
istanbul
M+S sembolü özellikle çamur ve kar (kış) için dizayn edilmiş lastikleri karakterize eder (ETRTO definasyonu).Bununla belli bir kış performansı karakterize edilmemektedir.

Birçok kış lastiği yetersiz kış performansı gösterdiklerinden,ABD de “Snow Flake” sembolü için test koşulları ve asgari talepler tayin edilmiştir.Bu şekilde işaretlenmiş lastikler ,standart-referans lastiklerine göre % 7 daha iyi fren yapabilmektedir.İlk kış lastikleri 1914 yılında dizayn edilmiştir.Bu ilk kış lastikleri kaba ve gürültülüydü,bunun haricinde sert ve bıgünkü ölçülere görede kış şartlarına nispi elverişliydi.Ve bunlarla nispeten daha düşük hızlarda seyir edilebiliyordu.

Kış lastikeriyle ilgili asıl çığırı,gerçekten kışa elverişli,dış lastik temas satıh karışımlı ve modern “lam” teknikli (lamel-profilde ince kesikler) lastikler açmıştır.

Yazlık lastiklerinin dış lastik temas satıhı düşük ısılarda sertleşirler.Dış sıcaklık düştüğünde ıslak ve kaygan bir yolda kışlık lastik daha güvenlidir.7 dereceden itibaren kışlık lastiğe dönüş ısrarla tavsiye edilmektedir.

Kışlık lastiklerde genel görüş,4 mm lik bakiye profil derinliğinde kışa elverişlilik sınırına ulaşılmış demektir.Kış lastiklerinin 4 mm profil derinliği kaldığında yenisi ile değiştirilmesi veya yazın sürülmeye devam etmesini önerilmektedir.

Çok düşük ısılarda lastik içinde hapsedilmiş havanın volümü azaldığından ,kışlık lastiklerde mutlak surette doğru hava basıncına dikkat edilmelidir.

Bir lastiğin en önemli özelliklerinden biride yere yapışma kabiliyetidir,özelliklede kışın.Kışlık lastik için aşağıdaki üç bileşen önemlidir.İnsan ancak tüm bileşenlerin birlikte etki etmeleri halinde kış aylarındaki çeşitli yol durumları için hazırlıklı sayılır.

LASTİK DIŞ TABAN YAPISI

Yazlık lastik dış taban karışımları 7 dereceden itibaren sertleşmeye başlarlar ve böylece gerekli yol tutuşu sağlıyamazlar.Kışlık lastikler ise,özel teknolojileri sayesinde düşük ısılarda da fleksibil ve kolay ve sıkıca tutabilecek şekilde kalır.

PROFİL

Kışlık bir lastiğin profili,avantajlarını özellikle karlı yollarda ıspat eder.Kar bu sırada kendini geniş profil oyuklarına bastırır ve böylece ilave bir tutunma sağlar.

LAMELLER

Lastikler yola çıkma esnasında hareket etmeye başladığında,profil kütükleri deforme olur ve ince lameller vasıtasıyla kış zeminiyle bir birini tutan farklı biçok farklı açıda ve sayıda tutma kenarı oluşturur.

Kış yaklaşırken, sürücüler hava durumunun her türlü etkilerine karşı hazırlıklarını yapmaya başlamalıdırlar. Eğer ikna edilmeye ihtiyacınız varsa hava tahminlerini dinlemeniz yeterli olacaktır. Kar, buz, yağmur ve kurak bir dönemin geldiğini ön görüyorlar. Bu farklı yol durumlarıyla başa çıkabilmek için, sürücülerin tüm yol durumlarıyla başa çıkabilecek kış lastiklerine ihtiyaçları vardır.



Eğer termometre 7 °C’nin altını gösteriyorsa yaz lastiklerinizin dinlenme zamanı gelmiştir. Normal olarak yollar ıslak ve kaygan olacaktır, kış lastikleri bu durumda yaz lastiklerine göre çok daha fazla tutunmayı sağlar. Kendi güvenliğiniz için, kış mevsimi başlamadan önce kış lastiklerine geçmeniz iyi bir fikirdir.

Hava koşulları ne olursa olsun mükemmel yol tutuş.

Sürüş alışkanlıklarınızın kışa uyumunun yanında, kış lastikleri kış mevsimi boyunca yaşanabilecek kötü sürprizlere karşı da korunma sağlar. Soğuk ıslak zeminde aynı zamanda karlı ve buzlu zeminlerde, yaz lastiklerine kıyasla özellikle frenlemede artırılmış güvenlik.






Kış yaklaşırken, sürücüler hava durumunun her türlü etkilerine karşı hazırlıklarını yapmaya başlamalıdırlar. Eğer ikna edilmeye ihtiyacınız varsa hava tahminlerini dinlemeniz yeterli olacaktır. Kar, buz, yağmur ve kurak bir dönemin geldiğini ön görüyorlar. Bu farklı yol durumlarıyla başa çıkabilmek için, sürücülerin tüm yol durumlarıyla başa çıkabilecek kış lastiklerine ihtiyaçları vardır.

Eğer termometre 7 °C’nin altını gösteriyorsa yaz lastiklerinizin dinlenme zamanı gelmiştir. Normal olarak yollar ıslak ve kaygan olacaktır, kış lastikleri bu durumda yaz lastiklerine göre çok daha fazla tutunmayı sağlar. Kendi güvenliğiniz için, kış mevsimi başlamadan önce kış lastiklerine geçmeniz iyi bir fikirdir.


Hava koşulları ne olursa olsun, mükemmel yol tutuş.

Sürüş alışkanlıklarınızın kışa uyumunun yanında, kış lastikleri kış mevsimi boyunca yaşanabilecek kötü sürprizlere karşı da korunma sağlar. Soğuk ıslak zeminde aynı zamanda karlı ve buzlu zeminlerde, yaz lastiklerine kıyasla özellikle frenlemede artırılmış güvenlik.

Erkan Baydemir

Kaynak: http://www.4x4dergi.com/2011/12/01/kislik-lastikler.html
 

Etiketler
Ynt: KIŞLIK LASTİKLER

Kürşad Bey,

Kış lastikleri tamam, yalnız eskiden Ankara'da yaşayan akrabalarımdan duyduğum bir "çivili kar lastiği" olayı var, sorayım dedim. Akrabalarım bunca zaman sonra vefat etmiş olduğundan, onlara sorma şansım yok. Hatırlıyorum, buzlanmaya karşı çok etkili olduğunu söylerlerdi, hatta önden çekişli renault ile Ankaranın meşhur yokuşlarını buzlanma olduğu halde çıkabildiklerini söylerlerdi. Anladığım kadarıyla kar değil ama ciddi bir buzlanma durumunda kış lastikleri de tutunma sağlayamıyor. Ama anlattığım lastiklere çivi çaktırdıklarını ve buzda yokuş çıkabildiklerini söylerlerdi. Acaba bu bahsettikleri lastik nedir, halen satılmakta mıdır?
 

Ynt: KIŞLIK LASTİKLER

Buna ben cevap veriyim :smiley:
Çivili lastikler evet,bahsettiğiniz eğimli ve buzlu zeminlerde en verimli çalışan lastiklerdir.
Fakat ,bu tip zeminler dışında kullandığınızda farklı handikaplar yaşamanız muhtemeldir.:smiley:
 

Ynt: KIŞLIK LASTİKLER

Teşekkürler Erkan Bey,

Bahsettiğiniz farklı handikaplar muhtemelen yol tutuşun azalması olabilir, lastik çivileri zamanla aşınır/zarar görür mü onu bilemem. Ancak arazi taşıtı olmayan benim gibi pek çok sürücü kışın yolda kalmamak için kış lastiği alıyor. Bu lastikler karda kısmen iş görürken buzda hiç bir işe yaramıyor. Sonra her kış haberlerde aynı görüntüleri izliyoruz, buzlanmış bir yokuşta pilav gibi üst üste yığılan ve hasar gören araçlar... Eğer çivili lastik buna dur diyebilecekse önümüzdeki kış alıp karda kullanmak istiyorum. Zaten ıslak zeminde ve kış şartlarında aracımı limitlerinde kullanmaktan kaçındığım için dört mevsim tipi normal lastikler soğukta sertleşse bile bana yetiyor. Buzda beni kurtarmayacaksa kış lastiği gereksiz bu yüzden, onun yerine çivili lastik alırım. Karda yolda kalmamak uğruna temiz zeminde 90 yerine 40-50 ile gitmek sorun değil.

Bu çivili lastikler acaba nerede satılır?
 

Ynt: KIŞLIK LASTİKLER

semaver' Alıntı:
Teşekkürler Erkan Bey,

Bahsettiğiniz farklı handikaplar muhtemelen yol tutuşun azalması olabilir, lastik çivileri zamanla aşınır/zarar görür mü onu bilemem. Ancak arazi taşıtı olmayan benim gibi pek çok sürücü kışın yolda kalmamak için kış lastiği alıyor. Bu lastikler karda kısmen iş görürken buzda hiç bir işe yaramıyor. Sonra her kış haberlerde aynı görüntüleri izliyoruz, buzlanmış bir yokuşta pilav gibi üst üste yığılan ve hasar gören araçlar... Eğer çivili lastik buna dur diyebilecekse önümüzdeki kış alıp karda kullanmak istiyorum. Zaten ıslak zeminde ve kış şartlarında aracımı limitlerinde kullanmaktan kaçındığım için dört mevsim tipi normal lastikler soğukta sertleşse bile bana yetiyor. Buzda beni kurtarmayacaksa kış lastiği gereksiz bu yüzden, onun yerine çivili lastik alırım. Karda yolda kalmamak uğruna temiz zeminde 90 yerine 40-50 ile gitmek sorun değil.

Bu çivili lastikler acaba nerede satılır?

Şöyle söyliyim;
Kışlık lastikler,hele iyi seçilmiş bir kışlık lastikte buzda baya baya faydalı.tabiki çivili gibi olmaz fakat dediğim gibi baya verimli çalışır.
Tabiki karar sizin.
Çivili lastik tedariği için biraz geç kaldınız.Önümüzdeki kışa girerken özellikle eylül-ekim gibi bulma şansınız daha yüksek ;)
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,723
Kayıtlı Üye Sayımız
172,145
Kaydolan Son Üyemiz
compozer

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst