Karavan Mevzuatı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan luthier Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 1,384

luthier

Yeni Üye
Mesajlar
13
Tepkime Puanı
0
Merhabalar tasarladığım motokaravanım için bilginize ihtiyacım var.
1-Gördüğüm bütün karavanların giriş kapıları aracın yan bölümünde benim istediğim giriş ise aracın arkasında, kapının arkada olması mevzuata aykırı bir durum teşkil eder mi?
2-Karavan camlarına dair bir mevzuat var mıdır? Kaç adet bulunmalı konumu gibi?
3- Moto karavanın uzunluk limitini belirleyen şey nedir? not- karavanımı bir kamyonetin üzerine inşa ediyorum aracım isuzu kamyon.
Kıymetli bilgilerini benimle paylaşan arkadaşlara peşinen teşekkür ederim. Ayrıca teknik dökümanlar çok karmaşık ve uzun geldi sabredemeyip yazdım hemen okuyorum bir yandan tembel demeyin peşinen lütfen :smiley: .
 
Son düzenleme:

Etiketler
mevzuat kapı
5.1) Motor Karavan: En az aşağıdaki ekipmanları kapsayan, yatacak yeri olan bir özel maksatlı M sınıfı araçtır.
(i) koltuklar ve masa
(ii) koltuklardan dönüştürülebilecek uyku yatağı
(iii) yemek pişirme imkanları ve
(iv) depolama/saklama imkanları
Bu ekipmanlar oturma bölümüne sabit olarak monte edilmelidirler; ancak masa kolayca çıkarılabilecek şekilde tasarlanabilir

Sayfalarca mevzuatın içinden sadece bu bölüm moto karavanlara değiniyor. Sorularım hala geçerlidir.
 


.
Forumdaşlar eminim size istediğiniz cevabı verecektir.
Ben ise eğer fazla bulmazsanız, başka taraftan bir bilgi vermek isterdim.

Bu güne kadar forumda yazıldığı ve bildiğim kadarıyla yangınlarda karavanlarda kaçış yolları ile ilgili bizim mevzuatta herhangi bir düzenleme bulunmamakta.
Önerim; kapı yanında, başka bir karavan yüzeyinde olmak üzere seçeceğiniz uygun bir pencere büyüklüğü ile yolcuların kolaylıkla geçebileceği ikinci bir çıkış yolu yapmayı ihmal etmemeniz. Kısaca yanlardan en az bir pencere büyük olsun. Bu hatta heki bile olabilir.
Almanya mevzuatında özellikle bu konuda düzenlemeler bulunmakta.
Yaşam her yerde yaşam..

Keyifli çalışmalar.. 🙂
 
Son düzenleme:

Merhabalar tasarladığım motokaravanım için bilginize ihtiyacım var.
1-Gördüğüm bütün karavanların giriş kapıları aracın yan bölümünde benim istediğim giriş ise aracın arkasında, kapının arkada olması mevzuata aykırı bir durum teşkil eder mi?
2-Karavan camlarına dair bir mevzuat var mıdır? Kaç adet bulunmalı konumu gibi?
3- Moto karavanın uzunluk limitini belirleyen şey nedir? not- karavanımı bir kamyonetin üzerine inşa ediyorum aracım isuzu kamyon.
Kıymetli bilgilerini benimle paylaşan arkadaşlara peşinen teşekkür ederim. Ayrıca teknik dökümanlar çok karmaşık ve uzun geldi sabredemeyip yazdım hemen okuyorum bir yandan tembel demeyin peşinen lütfen :smiley: .

Arka taraftaki kapı kamping ve karavan parklarda sorun olabilir. Kamping ve karavan parkarda genellikle kapılar aynı yönde olacak ṣekilde durulur. . Böylece komṣunun karavanın içini görmesi sınırlandırılmıṣ olur. Karavanlar karavan parkta dururken ön ve arkaları genellikle yola bakar. Arka kapı açık olunca karavanın içi yoldan gözükebilir. Anlattıklarım teorik ṣeyler ama pratikte rahatsız edici bir durum.

Bir diğer sorunda aracı yolda park edince araka taraftaki araca olan mesafe kısa olur ve araca binmek veya araçtan inmek zorlaṣır.
 



Arka taraftaki kapı kamping ve karavan parklarda sorun olabilir. Kamping ve karavan parkarda genellikle kapılar aynı yönde olacak ṣekilde durulur. . Böylece komṣunun karavanın içini görmesi sınırlandırılmıṣ olur. Karavanlar karavan parkta dururken ön ve arkaları genellikle yola bakar. Arka kapı açık olunca karavanın içi yoldan gözükebilir. Anlattıklarım teorik ṣeyler ama pratikte rahatsız edici bir durum.

Bir diğer sorunda aracı yolda park edince araka taraftaki araca olan mesafe kısa olur ve araca binmek veya araçtan inmek zorlaṣır.
Bu gibi kullanım sırasında yaşayacağım "problemleri" düşündüm. Daha çok köyde ve kamping dışında vakit geçireceğim için, arka kapının tasarımsal avantajları daha cezbedici geliyor bana. Yani insanların kapıyı yan tarafta kullanmasını çoğunlukla hak veriyorum, sadece benim taleplerim biraz faklı. Teşekkür ederim verdiğiniz bililer için.
 

.
Forumdaşlar eminim size istediğiniz cevabı verecektir.
Ben ise eğer fazla bulmazsanız, başka taraftan bir bilgi vermek isterdim.

Bu güne kadar forumda yazıldığı ve bildiğim kadarıyla yangınlarda karavanlarda kaçış yolları ile ilgili mevzuatta herhangi bir düzenleme bulunmamakta.
Önerim; kapı yanında, başka bir karavan yüzeyinde olmak üzere seçeceğiniz uygun bir pencere büyüklüğü ile yolcuların kolaylıkla geçebileceği ikinci bir çıkış yolu yapmayı ihmal etmemeniz. Kısaca yanlardan en az bir pencere büyük olsun. Bu hatta heki bile olabilir.
Almanya mevzuatında özellikle bu konuda düzenlemeler bulunmakta.
Yaşam ise her yerde yaşam..

Keyifli çalışmalar.. 🙂
Bu konu gerçekten çok önemli, yalıtım konusunda son zamanlarım baya takıntılı bir hal aldı. Bu yüzden pencere vs çizerken elim hep minimal pencerelere kayıyor ısı köprüsünden kurtulmak için. Bir yandan de dediğiniz gibi acil durumlar düşünülmeli.
 

Bu trafik yönetmeliği. Neden buraya bakıyorsunuz? Araçların imal ve tadili ile ilgili mevzuata bakmanız daha mantıklı olur.
Bahs ettiğiniz mevzuatı inceledim, mevzuatta karavan ismi dahi geçmiyor.
ARAÇLARIN YÜKLENMESİNE İLİŞKİN ÖLÇÜ VE USULLER İLE TARTI VE

BOYUT ÖLÇÜM TOLERANSLARI HAKKINDA YÖNETMELİK
diye bir mevzuat inceledim. Eğer bilginiz varsa cevap verirseniz sevinirim. Forumda bu konu üzerinde bir bilgi bulamadım. B mevzuatra ara uzunlğu hakkında Otobüs dışındaki motorlu araçlarda uğun 12 metre olableceği söyleniyor. Bu mevzuata göre ben 4 tekeri olan aracıma 10 metreye yakın kabin yapabilir miyim? Çok saçma, sizide sorularımla yoruyorum kusura bakmayın. Belki artık bir mühendise ödeme yapmın zamanı geldi.
 
Son düzenleme:


.
Bence yalıtımda öyle ince dokuyup sık elemenize gerek yok.
Olası ısı köprüleri, tüm yalıtımın etkisi kapsamında kaybolma durumundalar. Yeter ki mecburi temas yerlerinin dışında kalsınlar.
Yalıtım yapamayacağınız kapı ve sürücü bölümünü düşünün. Zaten yeterli bir ısıtıcı her şeyi çözmekte.
Yalıtımsız çadırların ısıtılmalarında da ayni efektin oluştuğunu unutmayın.

Bunlar sahadan bilgiler. Kısaca teorisine takılmayın derim..
 
Son düzenleme:



Merhaba,

Foruma en son 2012 senesinde bir konu açmışsınız. Orda GMC kamyonetiniz için bazı sorular sormuş daha sonra da çekme karavana geçiş yapabileceğinizi belirtmişsiniz.

Acaba çekme karavan konusunda ne yaptınız?

Sorularınızın yanıtlarına gelirsek,

1-Bu konuyla ilgili mevzuatı okumuştum. Mevzuatta giriş kapılarının sağ tarafta olması gerektiği açık bir şekilde yazıyor. Şu an mevzuatın kodunu hatırlayamadım ama bulunca buraya yazarım.
Mantıken ticari araçlar gibi düşünebilirsiniz. Ülkemizde trafikte yer alan minibüs, midibüs, otobüs vb toplu taşıma araçlarında giriş kapıları sağ tarafta yer almaktadır. Mevzuatta karavanlarda bu sınıf içine alınmıştı yanılmıyorsam. Dediğim gibi detayları bulunca buraya yazacağım.
2012 yılımda 20 li yaşlarımın başındaydım, aileme ait olan bir arazi aracıydı hayatıda oyun alanı gibi gördüğüm bir dönemdi daha sonra işin olmayacağını anladığım bir dönemde vaz geçtim. Okul vs derken açıkcası karavan fikrinden çok uzaklaştım. Ben 6 şubatta Antakya'da ikamet ediyordum. 3 saat sonra enkazdan çıktım. Bütün bunları tecrübe ettikten karavan fikrim yeniden canlandı ve bu sefer daha ciddi bir şekilde bu işe koyuldum. Şu anda güneş panelimden tutun ısıtma sistemime kadar herşeyi aldım. Sadece Fiziksel uğraşlar bizi bekliyor. Bu birinci madde benim için çok önemli herşeyin değiştirecek bir durum benim adıma bana ilgili maddeyi atarsanız çok mutlu olurum.
 

.
Bence yalıtımda öyle ince dokuyup sık elemenize gerek yok.
Olası ısı köprüleri tüm yalıtımın etkisi kapsamında kaybolma durumundalar. Yeter ki mecburi temas yerlerinin dışında kalsınlar.
Yalıtım yapamayacağınız kapı ve sürücü bölümünü düşünün. Yeterli bir ısıtıcı her şeyi çözmekte.
Yalıtımsız çadırların ısıtılmalarında da ayni efektin oluştuğunu unutmayın.

Bunlar sahadan bilgiler. Kısaca teorisine takılmayın derim..
Açıkcası bu konu kalorifer tesisatıyla alkalı bir konu olduğu için bizi çok az ilgilendiriyor. Sıvıların ısı yalıtımıyla gazların yalıtımı konusunda ciddi farklılıklar var. Yalıtım malzemesi kalınlığı 2 kat arttığında ısı geçirgenliğide 2 kat düşer "sabit koşullarda". Yalıtımın asıl amacı benim adıma enerji verimliliği. Isınmaz problem değil webasto yada lpgli bir sistem ve yahut katı yakıtla ısınıyor olalım. sistem çalışırken mutlaka ısınıyoruz ama konu tassurafa geldiğinde mutlaka ısı yalıtım değerlerini göz önünde bulundurmak icap ediyor. R değerlerinin iyi hesaplanması gerektiği fikrindeyim.
 

Merhaba,

Foruma en son 2012 senesinde bir konu açmışsınız. Orda GMC kamyonetiniz için bazı sorular sormuş daha sonra da çekme karavana geçiş yapabileceğinizi belirtmişsiniz.

Acaba çekme karavan konusunda ne yaptınız?

Sorularınızın yanıtlarına gelirsek,

1-Bu konuyla ilgili mevzuatı okumuştum. Mevzuatta giriş kapılarının sağ tarafta olması gerektiği açık bir şekilde yazıyor. Şu an mevzuatın kodunu hatırlayamadım ama bulunca buraya yazarım.
Mantıken ticari araçlar gibi düşünebilirsiniz. Ülkemizde trafikte yer alan minibüs, midibüs, otobüs vb toplu taşıma araçlarında giriş kapıları sağ tarafta yer almaktadır. Mevzuatta karavanlarda bu sınıf içine alınmıştı yanılmıyorsam. Dediğim gibi detayları bulunca buraya yazacağım.

2-Tip onay belgeli bir karavan imal edecekseniz AB standartları gereği mutlaka camlarınız E belgeli olmak zorunda. Cam konusunda ben çok bonkörümdür. Forumdaki arkadaşlar çok iyi bilirler 🙂
Limit konusunda herhangi bir madde okumadım. Mantık dahilinde, pencere olması gereken alanlarda mutlaka pencere kullanılması gereklidir. Aksi halde karavanın bir yük taşıma kasasından farkı olmazdı.

3- Karayolları trafik yönetmeliğine göre izin verilen azami ölçüleri aşağıdaki tabloda görebilirsiniz.
Ekli dosyayı görüntüle 643175


Aracınız kamyon olduğu için N2 sınıfına giriyor.

Benimde benzer bir aracım var. Arkada çift teker, tek dingilli Kasa uzunluğu ise net 500cm.
Bazı yük taşıması yapan firmaların kasaları 600 cm yaptıklarını görüyorum.
Fakat sürüş esnasında trafikte bazı sorunlar oluşabilir. Ekli dosyayı görüntüle 643176
benim aracımın sınıfı n1 bu arada. Hususi olduğu için sanırsam. Buarada birinci maddedeki mantığınızı yanlış gibi karavan yolcu indir bindir aracı olmadığı için kapı konusunnda ortak noktada da araç değiller lakin burası Türkiye herşey mümkün.

Bu tip onay meselesi nedir. Onaylatma zorunluluğumuz varmı?

WhatsApp Image 2023 10 03 at 131913
 





Motokaravan yolcu taşıma aracı olmayabilir fakat projelendirme işlemlerinde arka kısımda yolcu koltuğu işletilirse sürüş esnasında arka kısımda yolculuk yapılabilir. Bu durumda herhangi bir minibüs yada otobüsten farkı olmayacaktır. Ve Araçların imal ve tadili ile ilgili mevzuata göre güvenlik nedenleri ile kapının sağ tarafta yer alması gerekmektedir.
Çok doğru aslında katılıyorum görüşlerinize son noktayı mevzuata hakim biriyle koymakta fayda var. Bu arada yukardaki geçmiş olsun dileğiniz teşekkür ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,945
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst