Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan trek71 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 211
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 127,001
Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Behçet Bey,firma aksaklıkların düzeltileceği garantisini veriyor,bence karavanı teslim edin,elden geçirsinler,aksaklıklar giderilsin,pino karavan içinde son derece düzgün bir davranış olacak bu,benim gibi işin başındaki çömezler için soru işaretleri kalkacak...
 

Etiketler
Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Sevgili Pino,

(Bak yerli bir karavan üreticisi olduğunuzdan; birgün (ama bu haliyle bugün değil) iyi bir noktaya gelmenizi temenni ettiğimden hala böyle hitab ediyorum)

Unutulmuş olabilir diye güncellemelerle birlikte fotoğrafların linkini tekrar veriyorum:
https://www.dropbox.com/sh/xn1j9qja31f99l4/qgXp4QEmf3

Bu yaz koskoca BurgerKing televizyon reklamı verdi ve dedi ki "Biz patatesleri kötü yapıyorduk; biliyorduk ki bu patatesler bize yakışmıyordu. Şimdi kendimizi yeniledik; süper patateslerimizi denemeye bekliyoruz".

Ve BurgerKing büyük prim yaptı; herkes "helal olsun" dedi; müşteri memnuniyeti arttı. McDonalds bakakaldı.

Forumda o kadar belgelenmesine ve objektif, dengeli eleştirilere rağmen iki kere söz hakkı kullandınız.
İki cevabınızda da eleştirilere somut yanıtlar vermeyip gereksiz cümleler sarfettiniz. Üstelik burada benim zaten anlattığım, bilinen gerçeklerin bir kısmını tekrarladınız; ama ötesinde bir şey söylemediniz.

İkinci cevabınızda bir de forumda konuyu tartışanları dolaylı olarak "art niyetli" ve "saygısız" olmakla suçluyorsunuz. Bunu da gayet talihsizce -ama beklendik- bir davranış olarak değerlendirdim. Beni haklı çıkardığınıza sevinemiyorum ama.

Ve konunun özünü de hala anlamış olduğunuzu zannetmiyorum. Mesele sadece karavanda çıkan teknik sorunlar değil; müşteriye davranış biçiminiz ve krizi nasıl yönettiğinizle ilgili. Artık bu daha nasıl açık yazılabilir bilmiyorum.

Siz hala "Biz karavanı görmedik; getirseydiniz GEREKİRSE değiştirirdik" diyorsunuz. Hem de bu konu patlayınca "Size yaz sonunda yeni bir karavan verelim" diye kendiniz teklif getirmişken.

Biz de Türk tüketicileri olarak kalite ve ruhsatla ilgili birçok soruyu gündeme getirdik. Yanıtları merak ediyoruz; defalarca soruldu bilinçli olarak yanıt vermediniz:

Satır aralarındaki cevabınız "Biz zanaat işi elle üretim yapıyoruz; BAZI hatalar olması normaldir; ama karavanı bize getirirseniz tamir ederiz" şeklinde.

Kimse sizden robotla, otomasyonla üretim yapmanızı beklemiyor zaten. Ayrıca burada "BAZI" hatalardan değil "SİSTEMİK" hatalardan konuşuyoruz. Öte yandan pazara "Biz Avrupa standartlarında üretim yapıyoruz; aynı teknolojiyi ve ithal avrupa malzeme kullanıyoruz" diyorsunuz. Fiyat politikanızı buna göre belirliyorsunuz. Sizce burada bir çelişki yok mu? Ya da bu çelişkiyi görmek için çok zorlama ve "art niyetli" olmak mı gerekiyor?

Bir müşteri sizden sıfır karavan alıp altımda nasılsa AL-KO var diye hemen Avrupa'ya doğru yola çıksa; İtalya'da karavanı su alsa, yatakları ıslansa, karavanın TABANI ÇÖKSE, "fabrikaya getirin tamir edelim" mi diyeceksiniz?

Doğru tedavi için doğru teşhis lazım; doğru teşhis için de meselenin özüne odaklanmak lazım.

Kısa bir süre öncesine kadar aramızda varolduğuna inandığım dostluğa ve yaşına hürmeten "Faruk Abi" diye hitabettiğim, hatta iyi niyetle referans verdiğim bir insandan ne dostluk ve ne de müşteri ilişkisine sığmayan bir muamele görmüş olmayı "karavanı tamir ederek ya da değiştirerek" telafi edeceğinizi mi düşündünüz?

"Karavanı yerinde görmek için geleceğiz" demenize rağmen bu konuları benden daha sıkı tutan eşimin de yanımda olduğunu öğrenince GELMEMENİZE ne demeli?

Ben zaten çıkan sorunları çözdüm; çözüyorum; sizin bu karavanda çıkan YAPISAL PROBLEMLERE nasıl bir tamir uygulayacağınızı da merak ediyorum. Hani fotoğraflardan vs. anlamadınız ve durumu değerlendireceksiniz ya?

Mesela aşağıdaki fotoğrafta tavan izolasyonunun tam yapılmadığı; izolasyon malzemesinin yer yer eksik olduğu; aralarında boşluklar bulunduğu ve güneş ışığının tavandan içeri sızdığı (kırmızı/pembe renkte) açıkça görülüyor. Şimdi diyorsunuz ki "BU SIFIR ALINMIŞ BİR KARAVAN ama daha birinci günde biz TAVANI SÖKECEĞİZ ve izolasyonu düzelteceğiz" herhalde.

Mesela TABAN ÇÖKMESİ için "Biz TÜM KARAVANI ŞASİ HARİÇ SÖKECEĞİZ ve YENİDEN BİRLEŞTİRECEĞİZ" mi diyorsunuz?

Ben bu karavanda Y-A-Ş-I-Y-O-R-U-M. Ben bu karavanda "Ç-A-L-I-Ş-I-Y-O-R-U-M". Karavanı kullanma amacımı size baştan söylemiştim. Karavanı getir; tamirat ya da yeni karavan için aylarca bekle, benim koşullarım buna müsaade etmiyor maalesef. Pencere fitili değiştirmekten bahsetmiyoruz.

Anladınız mı Sevgili Pino?

Yapacağınız iş çok basitti aslında. 7 ay önce tek bir cevap yazmanız yeterliydi:

"Biz iyi niyetle ve amatör karavancılık ruhuyla yola çıkmış küçük ama iddialı bir firmayız. Maalesef teknik ekibimizde bazı sorunlardan ötürü çok kısa bir süre için üretim ve kalite kontrol aşamalarında bazı sıkıntılar yaşadık. Bu sıkıntılar da Behçet Bey'e teslim ettiğimiz karavanda standartlarımızın çok dışında bazı hatalar oluşmasına yol açmıştır. Hatamızı kabul ediyoruz ve markamızın arkasında durarak bu hatalı ürünü koşulsuz olarak değiştirmeye hazırız. Az personelle çok iş yapmaya çalıştığımız için müşteri olarak Behçet Bey'e gereken ilgi ve alakayı zamansal problemlerden ötürü gösterememiş olduğumuzdan ötürü de üzgünüz; bunu zamanında farkedemedik; müşterilerine ayrı ayrı değer veren bir firma olarak kendisiyle olan ilişkimizi düzeltmek için ne gerekiyorsa yapmaya hazırız.

Ülkemizde tüm üreticilerin zorlandığı kalifiye eleman konusunda gerekli tedbirlerimizi alıyor; tasarımlarımızda olabilecek iyileştirme önerilerini ciddiyetle değerlendiriyor ve bir daha fabrikamızdan böyle bir ürün teslim edilmeyeceğine dair söz veriyoruz. Müşterilerimizin memnuniyeti markamızın geleceğinin teminatıdır. Her zaman daha iyisini yapmak için gayret göstereceğiz.

Bu vesile ile önümüzdeki 8 hafta boyunca her haftasonunu Pino Günü ilan ediyor ve sizleri fabrikamızda ağırlamak istiyoruz."

Bu minvalde kısa bir yazının ekinde ruhsat, tip onay gibi konulara iki cümleyle net cevaplar da verseydiniz herkes sizi takdir ederdi ve böyle bir durum yaşanmazdı.

Böyle bir yanıtı almış olsam vallahi size destek olmak için karavanın yenilenmesini bile engellerdim. Biz millet olarak mağdura sempati ile bakarız, hatayı kabul etmeyi erdem sayarız sonuçta. Amerikalı BurkerKing bunu yaparken bir Türk firmasının küçük hesaplarla bundan kaçınmasını yanlış değerlendiriyorum.

Üstüne basa basa tekrar söylüyorum ki: Buradaki esas mesele teknik sorunlar değildir.

Bu kadar gerçek üzerine benim fabrikanıza tıpış tıpış gelmemi bekliyorsunuz; bu gerçekçi mi? Kusura bakmayın; herkesin bir onuru var.

İşte durum bu Sevgili Pino.

Bazen işleri düzeltmek için bir özür, bir sahici samimiyet, bir telefon yeter.


Bu yazı da çok uzun oldu biliyorum. Onun için benden NOKTA. :smiley:

Bundan sonra yazacağım her cümle kendimi tekrar etmek olur.

UNUTMADAN: Karavanlarınızın hangi modellerinde ne kadar azami yük taşınabileceğine dair net bir bilgi verirseniz de iyi olur. Konu hala açıkta kaldı. Benim 4.25 ile azami 90kg taşıyabiliyormuşuz; sadece akü ve güneş panelleri o kadar tutuyor zaten.

11c


11e
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Behçet bey kendi açısından yerden göğe kadar haklı,bu forumda bu konuyu ısrarla dile getirmekle de çok isabetli bir şey yaptığını düşünüyorum,pino karavan yetkililerini yaptıkları akıl almaz hatalar konusunda onları alert etmeyi başardı ve belki de onları batmaktan,yok olmaktan kurtardı,böyle büyük imalat hatalarıyla dolu karavanları teslim eden bir firma uzun süre hayatta kalamazdı.
Sevgili pino iyi karavan imalatçısı olarak kalmak istiyorsan bu hataları tekrarlama,teslimat öncesi sıkı bir kalite kontrolü yap,bir sürü imalat hatasıyla dolu karavanı verdiğiniz müşterilerden çok azı karamürselde oturuyordur,diyelim müşteri antalyada, getir atölyeye düzeltelim,adam işini gücünü bırakıp 1000 km gidip gelecek
Bir de krizi iyi yönetmek çözmenin yüzde doksanıdır,müşterilerle ilgilenen kişinin bu niteliğinin olması gerekiyor
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

aynen oyle dunyanin parasini ver sifir karavan al sorun ciksin fabrikaya getir cozelim" oh ne ala ""biz uzerimie duseni yaptik karavan gelmedi"" karavani getirmek bir dert , almak bir dert , tamir suresinde faydalanamamak ayri dert bunlarla ilgili musterinin magduriyeti ne olacak. Turkiye`de bir mal uretiyorsan her yerde yerinde servis hizmeti vereceksin , yerinde hizmet veremiyorsan oraya bir karavan goturup musteriye vereceksin ve tamir bittikten sonrada mali teslim edip yedek karavanini alacaksin veya musteri ile bir sekilde anlasip memnuniyetini saglamaya yonelik cozum ureteceksin malinin arkasinda durmak budur gerisi hikaye.
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Behçet Bey,
yıpranma payını düşerek karavanızı geri iade edin, firma elden geçirir,sorunları düzeltir,size ödediği fiyata 2. el satar zararda etmez.Sizde mağdur olmamış olursunuz.Pino karavan kabul ederse bence güzel çözüm.Diyeceksiniz çektiğimiz eziyetin parasal karşılığı yok.
Olsun,can sıkıcı anıları kafanızdan çıkarmış olursunuz...Bence böyle bir çözümde iki taraf anlaşsın,Pino Karavanda ürününün arkasında durduğunu gösterir.Olumsuz yorumlar teşekküre döner.
 



Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Behçet Bey ; kedidir o kedi.

Allah size sabır versin.

Hasan
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

bunca yazılan çizilenden sonra hala pişkinlikle suçsuz olduğunu iddia eden firmaya söyleyeceğim tek şey bu şartlarda iflasınız yakındır...
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Behçet bey;
"Güneş giren yere doktor girmez" diyesim geldi hoşgörünüze sığınarak. :smiley:
Sağlığınızı düşünmüşler işte. :smiley:

1111
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Arkadaşlar yorumlarımızı ,esas şikayet sahibi arkadaşın ,şikayetçiyim ancak kendinizi düzeltmeniz için, düzeyinde götürürsek daha yapıcı olmazmıyız ? Sonuçta firmanın ürettiği tüm karavanlar içinde iki arkadaşımızın şikayetleri gündemde ve bir taneside ufak müdahalelerle onu aştığını ifade etti ,değindiğimiz konular eksik yönlerin giderilmesi önerisi şeklinde olursa hem üreticinin hem tüketicinin yararına olur kanaatindeyim,zaten eksikliğini hissetiğimiz sektörde bir firmanın iflası arzu ettiğimiz durum olmasa gerek.Konularda yanılmıyorsam üç yorumum var,birinde yapım aşamasında güneş panelleri için aparat yapılmasını,su alma probleminde su testi yapılmasını,sonuncusunda ise eleştirilere daha pozitif yaklaşması gerektiği görüşlerimi belirtmişim.. Saygılar...
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

enver bey ben üzerime alınayım bu mesajınızı ama benim de eklemek istediğim bir şekilde de olsa yeni çok çok daha iyi karavan verseler bile bu davranış şekliyle bu işin yürümeyeceğidir.yaşım itibarıyle sizlere bişeyler izah edecek durumda görmüyorum kendimi ama sizde anlarsınız ki ilişkiler çok önemlidir ticarette.saygılarımla
 



Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)


Merhaba Gezenbilir Karavan platformu kullanıcıları,

Pino Karavan'ın ürün kalitesi bellidir.

Pino Karavan'ın dostluk ve şeffaflık ilkeleri bellidir.

Bütün forum kapsamında, Pino Karavan dışında başka hiç bir Türk Karavan markasının eleştirilmediğini gözlemlemiyorum ne yazık ki.

Bu forumdaki içerikler yanlı olduğu ve Pino Karavan'ı yok etme gayretinde olduğu için büyük hazin duymaktayım.

Türkiye'deki en büyük Karavan platformu olan Gezenbilir platformundaki yorumları üretici olarak dikkate almaktayım. Fakat bir samimiyet görmediğim bu yorumların yıpratma amaçlı oluşuna takdir sözcüğü bulamamaktayım.

Karavanlarımızı eleştiren dostlara, Pino Karavan yerine, hali hazırdaki eski ve köklü diğer Türk markalarını ve kendi ülkelerinde eleştirilen (yabancı dil bilgisi olanlara yabancı forumlara bakmalarını tavsiye ederim: Ingiliz markalarına yapılan yorumlar, Alman markalarına yapılan yorumlar..) tüm yabancı markaları önermekteyim.

Karavan teslim ettiğimiz Pino'cu dostlarımızın tarafımıza yaptıkları teknik istekler, şikayetler dışındaki bu yorumların, zaten küçük olan bir hobi alanını ve zaten sahip çıkılması gereken değerler üzerine gidileceğine bunların yıpratılması gayretleri yönünde olması hazindir.

Tüm karavancıları ve karavan meraklılarını sağduyu ve İYİ NİYET çerçevesine davet ediyorum. Tüm Türk karavancılarına dostluk eli uzatıyorum. Samimiyetimiz kendi vicdanımızdan gelir.

Platform kullanıcılarına ve tüm aklı selim karavan meraklılarına aydın günler diliyorum.

Pino Karavan istikrarlı bir şekilde yoluna devam etmektedir. Her Türk firması kendi ürününü üretmeye devam etmektedir. Her firm da kendi rızkını yemektedir. Biz de kendi çapımız ölçüsünde işlerimizi sürdürmekteyiz.

Yeni yılınızı bu vesile ile içtenlikle kutlamak isterim.

1984 doğumlu genç girişimci
Tuluğ Karatan

2015 yeniyl
 

Sevgili pino karavan şuan bir karavanım yok. Sizi fabrikanızda da ziyaret etmiş biri olarak bende birkaç şey yazmak istiyorum. Diğer karavan firmaları niye eleştirimiyor demişsiniz, diğer markaların hiçbirinin avrupa standartlarında üretim yapıyoruz diye bir iddası yok. Siz eğerki biz avrupa standartlarında bir üretim yapıyoruz Türkiyeyi fuarda biz temsil ediyoruz diye övünüp fiyat politikanızı ona göre belirtip ve diğer firmalardan 5-7 bin TL fazla bir ücrete karavan yapıyorsunuz. Al-Ko şasi kullanıyoruz stabilizör ekliyoruz diyorsunuz buraya kadar çok güzel. Peki ürettiğiniz karavnları kalite kontrolden geçirmeyip ilk yağmurda su alması, su hidrofor bağlantı yerlerinden su kaçırması, elektirik bağlantı yerlerinin iyi yapılmaması sonrasında müşterinize siz becerememişsinizdir diyip çamur atılması veya içeriye koyduğunuz yalıtımın resimlerde göründüğü gibi eksik yapılması bana göre amatörlüktür. Kusura bakmayın ama avrupa sıtandartlarında karavan yapıyoruz diye övünüp böyle amatör hatalar yaparasanız eleştirilirsiniz. Bence önce bu eleştirileri kabul etmeniz gerekir. Tamam malımızın arkasındayız diyorsunuz ama hiç kimse siz dahil yeni aldığınız bir ürünün bu şekilde arızalar vermesini içinize sindiremezsiniz. Daha kaliteli ürünler yapmanız dileğiyle saygılar......
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

sayın tuluğ
bir çoğumuz kamp ve karavan hayatını seven gezginleriz,neden pino karavanı yıpratmak isteyelim ki,bizler hobi ve eğlencemizi, deneyimlerimizi paylaşmak ve bilgi edinmek için bu forumdayız,pino karavanı kötülemek bize ne kazandıracak
aslında pino karavanın başarılı olmasını,kaliteli ürünler üretmesini en çok biz isteriz,çünkü eğer iyi olursanız bizde sizden bir karavan almayı düşünebiliriz,yaşadığımız şey hayal kırıklığı,bunu düzeltmekse sizin elinizde,yapmanız gereken eksik iş yapmamak,teslimat öncesi sıkı kontrol,
kalite kontrole daha çok önem vermeniz gerektiği sık sık dile getirildi,sanırım bu konuda hemfikiriz
sizin ve tüm geç girişimcilerin yeni yılını kutlarım
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Öncelikle merhaba,aranızda yeniyim,uzun bir süredir forumu takip ediyordum.
Sanırım forumu esaslıca okumam gerekiyor,karavanı alıp,çeki demirine bağlayıp,tatile çıkacağım diye düşünürdüm,ne sorunlar varmış,elinden iş gelmeyen teknik bilgisi olmayan benim gibileri kasar bu durumlar.
Çekme karavan konusunda kafam karıştı,ruhsat problemleride varmış.
 

Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)


sayın varyo 72 , hoş geldiniz. öncelikle sakin olun. yanılmıyorsam sizde bu siteye şu an ilk gelenlerdesiniz ,hoş geldiniz. ruhunuzda karvancılık varsa burada öğrenci olarak başlar , belkide zamanla paylaşımlarınızla katkılarda bulunuşunuz .
 



Ynt: Hikayenin Sonu (pino Karavan Bizi Nasıl Delirtti!)

Sayın Pino yöneticisi,
Amacımız üzüm yemek,bağcı dövmek değil.Avrupa standartlarında üretim yapan Türk karavan firması hepimizi mutlu eder.
Yazdıklarınızda Behçet Beyin problemlerini çözüm konusunda birşey söylememişsiniz.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,489
Mesajlar
1,518,755
Kayıtlı Üye Sayımız
172,148
Kaydolan Son Üyemiz
perdeci71

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst