Grand Vitara'da ESP Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan darkmajesty Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 46,077
Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

Sayın Freebird, verdiğiniz bilgiler çok faydalı, teşekkürler.
Eskiden 96 V6 Vitara'm vardı ve arazi performansından memnundum. Arabaya fazla bişey yapmadım ged ve AT lastik o kadar. Arabasını çok zorlayan birisi değilim. Bu yüzden vinç ve yükseltme kiti düşünmedim hiç.
Şimdi ise eskisini satıp 2006 GV aldım. Lakin bu arabamda ESP yok. Eski arabamın offroad performansına getirmem için herhalde yükseltme kiti taktırmam gerek, bir de AT lastik. Sanırım aksi takdirde olmayacak.
Sormak istediğim aldığım GV'da ESP olsaydı arazi performansım daha da iyi olur mu ? ESP GV'larda arazi için olmazsa olmazlardan mı yoksa olmaması daha mı iyi ?

Selamlar
Koray
 

Etiketler
Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

Merhaba,
Evet 2006 larda esp olmamasi "on road" suruslerde genel anlamda bir eksiklik sayilabilir ama off road acisindan cok fazla dezavantaj olacagini dusunmuyorum.Kaldi ki Esp sistemi 4HL pozisyonunda kendini otomatikman off yapiyor..
 

Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

selamlar
arkadaşlar bir sorum olacak yenibir gvitara kullanıcısıyım ...

bayramdan önce 1.9 2007 model vitara aldım ...

bugün ufak çaplı bir deneme yapmak istedim ...

aracın esp düğmesine basılı tutuyorum ama esp off ışığı yanmıyor aracı 4LL ye alıyorum off yazısı çıkıyor fakat bugün şunu gözlemledim çapraz bir geçiş yapmak istedim aracımın sağ ön tekeri ve sol arka tekeri boşa çıktı aynı durumda şuan diğer kullandığım aracım l200 atcs sistemini devreye sokup tekerleri kilitliyordu ve çapraz geçişleri sorunsuz tamamlıyordu...

aracı hem 4hlc hemde 4llc modunda denememe rağmen çapraz geçişte başarısız oldu fazla uğraşmadım ama tekerler patinaja düştüğünde frenleme yapmadığını anladım...

aracı yeni yeni tanımaya başlıyorum acaba bir sorunmu var yoksa bilmediğim ve beceremediğim bir durummu var...???
yardım ederseniz sevinirim
 

Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

Biraz Gec yanit olacak ama kusura bakma :smiley: ESPnin arazide kullanimina dair cok fazla gorus ve fikir var ama ben olaya soyle yakladiyorum; Agir arazi sartlari haricinde Esp yi off yapmamali ,mantiken de agir devirli arazi modunda otomatik olarak off oluyor zaten.Profesyonel off roaddaEsp ve Abs yi de kullanmiyor kimse...

:-\ :p
korbaba' Alıntı:
Sayın Freebird, verdiğiniz bilgiler çok faydalı, teşekkürler.
Eskiden 96 V6 Vitara'm vardı ve arazi performansından memnundum. Arabaya fazla bişey yapmadım ged ve AT lastik o kadar. Arabasını çok zorlayan birisi değilim. Bu yüzden vinç ve yükseltme kiti düşünmedim hiç.
Şimdi ise eskisini satıp 2006 GV aldım. Lakin bu arabamda ESP yok. Eski arabamın offroad performansına getirmem için herhalde yükseltme kiti taktırmam gerek, bir de AT lastik. Sanırım aksi takdirde olmayacak.
Sormak istediğim aldığım GV'da ESP olsaydı arazi performansım daha da iyi olur mu ? ESP GV'larda arazi için olmazsa olmazlardan mı yoksa olmaması daha mı iyi ?

Selamlar
Koray
 

Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

Merhaba hayirli olsun araciniz,Esp yi off yapmak icin dugmeye 7-8 saniye kadar basili tutmak gerekiyor ve yanlis hatirlamiyorsam 50 km hizin altinda komut aliyordu,yetkili servise de sorabilirsiniz...Bu araclarda LSD diff oldugundan zaaflarindan biride capraz askida kalabiliyor ,merkezi-on-arka diff lock olmayan her aracta bu durum yasanabilir maalesef...4LLock poz da Esp otomatik olarak off olur,bu da bilincsiz kullanicilar dikkate alindiginda cok yerinde ve guzel bir ozelliktir ayrica slip gostergesi de yanar.

murat067' Alıntı:
selamlar
arkadaşlar bir sorum olacak yenibir gvitara kullanıcısıyım ...

bayramdan önce 1.9 2007 model vitara aldım ...

bugün ufak çaplı bir deneme yapmak istedim ...

aracın esp düğmesine basılı tutuyorum ama esp off ışığı yanmıyor aracı 4LL ye alıyorum off yazısı çıkıyor fakat bugün şunu gözlemledim çapraz bir geçiş yapmak istedim aracımın sağ ön tekeri ve sol arka tekeri boşa çıktı aynı durumda şuan diğer kullandığım aracım l200 atcs sistemini devreye sokup tekerleri kilitliyordu ve çapraz geçişleri sorunsuz tamamlıyordu...

aracı hem 4hlc hemde 4llc modunda denememe rağmen çapraz geçişte başarısız oldu fazla uğraşmadım ama tekerler patinaja düştüğünde frenleme yapmadığını anladım...

aracı yeni yeni tanımaya başlıyorum acaba bir sorunmu var yoksa bilmediğim ve beceremediğim bir durummu var...???
yardım ederseniz sevinirim
 



Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

selamlar aracı servise götürme imkanım olmadı akat esp düpmesine nekadar basarsam basıyım esp off olmuyor....
bu arada araç patinaj çekerkende slip göstergesinin yanmadığını farkettim...
anladığım kadarıyla sensör yada elektriksel bir sıkıntı var....
esp ve tcs sistemi olan bir aracın çaprazda kalması bence imkansız....

en kısa zamanda servise götürüp sonucu buadan paylaşıcam saygılar....
 

Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

murat067' Alıntı:
selamlar aracı servise götürme imkanım olmadı akat esp düpmesine nekadar basarsam basıyım esp off olmuyor....
bu arada araç patinaj çekerkende slip göstergesinin yanmadığını farkettim...
anladığım kadarıyla sensör yada elektriksel bir sıkıntı var....
esp ve tcs sistemi olan bir aracın çaprazda kalması bence imkansız....

en kısa zamanda servise götürüp sonucu buadan paylaşıcam saygılar....

Murat abi esp ve tcs olan araçlarla ilgili aynı mantıkla düşünüp diff kilidin işini görür diye kendimce yorumlamıştım ama izlediğim videolar ve şu wrangler muhabbetinde okuduğum yabancı sitelerde hiç de öyle olmadığını gördüm. Düz mantıkla kalmaması gerekiyor gibi geliyor, (ki hala öyle düşünüyorum :smiley: ) ama işte çalışma prensibinde kaçırdığımız anlayamadığımız bi nokta var demek ki çünkü çaprazda gayette askıda kalıyorlar :smiley:.
 

Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

aracı servise dün götürdüm...
esp düğmesinin arızalı olduğunu öğrendik ;D
sistemi bilgisayarda on off yapabiliyorlar fakat düğme ile kumanda olmuyor...
düğmenin parça stoklarında olup olmadığını ve fiyatını öğrenip haber verecekler...

olay sadece esp değil bu sistem abs tcs ve esp sisteminin bütünüyle çalışarak çaprazda kalmamamızı sağlaması gerekli...

fakay diflock yani difransiyel kilidi işini görmüyor çünki sen çamura girmişsin ve diflock açık tam gaz devam ediyorsun esp ve tcs de duruma tam gaz yapamaman ve sistemin sürekli farklı tur atan tekerlere fren uygulamasıyla karşı karşıya geliyosun ve sonuç gaza nekadar basarsan bas fren uygulanan tekerlerden verim alamıyorsun....

diflock kilitte tekerlere herhangi bir aksi kuvvet uygulanmadığı için gücün kesilmiyor ve daha fazla verim alıyorsun....

ama buaraçlarla hard offroad yapılmayacağı için difflocka gerek yok esp ve tcs tam çalışsın askıdada kalmaz çaprazdada kalmaz... zincir takarsın esp off yapar tam gaz devam edersin kardada kalmaz ... ;D ;D ;D ;D ;D

dü gece aracı denedim çaprazda gene kaldı düğmenin değişmesi gerek fakat çapraz girdiğin yere az gazla girince keçi gibi atlıyo aracın içindede öyle sarsılmıyorsun... ;D
düğmeyi değişince sonucu yazarım :D
 

Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

Bu arada arkadaşlar,konu ile alakasız biraz ama bir tespitimi paylaşmak istedim.Benim araç 2009 dizel GV . Aracı ilk çalıştırırken esp sistem hatası veriyor ve servise gidin diyordu.Gerek buradaki gerekse yurt dışındaki servislerse,bunun sistemin kendini yeniden kurması ile alakalı olduğunu ve sorun olmadığını söylüyorlar.Geçenlerde bir forumda bir arkadaşında başına aynı şey geldiğini ve sorunun akü değişince düzeldiğini yazmış.Mantıklı geldi,çünkü araçlarda marşa basarken akü zayıfsa aracın ECU suna düşük voltaj gidebiliyor.Bende kendim akü işi ile uğraştığım için,aracın aküsünü alttaki plastik parçanın bir tarafını keserek 90 amper kapalı sistem delphi akü ile değiştirdim.Sorun çözüldü.Artık araç esp uyarısı vermiyor.Aklınızda olsun.
Selamlarımla.
 

Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

Evet sistem dusuk voltaji sistemde (ozellikle ABS ve ESP) guvenlik tehditi olarak algiladigindan Amperaj ve Volt duzeldiginde yani yeni bir aku takildiginda uyari siliniyor,basima iki kez geldi...
 



Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

freebird bilgiler için teşekkür ederim. Murat067, arızalı olan ESP düğmesini değiştirip çapraz geçiş testi yapabildiniz mi ?
 

Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

GÜRS Kardeşim paylaşım için teşekkürler.1.9 Grand Vitaraların orijinal aküsü 95 amper olarak geçiyor.Bizim ülkemizde üretilen 90-95 amperlik akülerin ebadı orijinal akü yerine sığmıyor.Siz bu sorunu nasıl çözdünüz?
 

Ynt: Grand Vitara'da Esp Ne Zaman Devre Dışı Bırakılmalı ?..

Merhaba,
Orj akusu 95 amper degildir, benim gecen sene degistirdigim aku asagidaki linkte,ayrica goruslerimi de belirttim..

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=94360.msg1223949#msg1223949
 

Selamlar,
Konu üzerinden epey zaman geçmiş ama benim bir sorum olacak. Gören biri olursa cevap verirse minnettar olurum. Aracım 2011 model iki kapılı grand vitara. 1.6 motora sahip. Sürekli 4 çeker. ESP OFF düğmesi var. Asfaltta çok başarılı. bir kaç kez ciddi kazadan kurtarmışlığı var. Arazide de kullanıyorum aracımı. Off Road turlarına katılıyorum. Diğer Hi-Lo şanzıman seçeneği olan araçların geçtiği heryerden geçebiliyorum. Tek sıkıntım şu;
kaygan rampada durmak zorunda kalırsam, tekrar kalkarken araç kaymayı engellemek için gaz kesiyor. ESP'yi kapattığımda da durum değişmiyor. Geri geri düz bir zemine gelmem gerekiyor. Sanırım ESP kapansa bile arka planda TCS dediğiniz (kalkış kontrolü) hep devrede olduğundan bu sıkıntıyı yaşıyorum. Bu konuda beni aydınlatabilecek, ya da öneride bulunabilecek var mı?
 

Selamlar,
Konu üzerinden epey zaman geçmiş ama benim bir sorum olacak. Gören biri olursa cevap verirse minnettar olurum. Aracım 2011 model iki kapılı grand vitara. 1.6 motora sahip. Sürekli 4 çeker. ESP OFF düğmesi var. Asfaltta çok başarılı. bir kaç kez ciddi kazadan kurtarmışlığı var. Arazide de kullanıyorum aracımı. Off Road turlarına katılıyorum. Diğer Hi-Lo şanzıman seçeneği olan araçların geçtiği heryerden geçebiliyorum. Tek sıkıntım şu;
kaygan rampada durmak zorunda kalırsam, tekrar kalkarken araç kaymayı engellemek için gaz kesiyor. ESP'yi kapattığımda da durum değişmiyor. Geri geri düz bir zemine gelmem gerekiyor. Sanırım ESP kapansa bile arka planda TCS dediğiniz (kalkış kontrolü) hep devrede olduğundan bu sıkıntıyı yaşıyorum. Bu konuda beni aydınlatabilecek, ya da öneride bulunabilecek var mı?

Patinaj olup gazı kestiği halde iken gazı sabit tutup bekleyin. Patinaj yapan tekerlere fren uygulayan sistem aracı çıkarır. Ancak her gazdan ayak çekilince sistem baştan başlar. Gaz verin bekleyin gerisini halledecek sistem
 



Patinaj olup gazı kestiği halde iken gazı sabit tutup bekleyin. Patinaj yapan tekerlere fren uygulayan sistem aracı çıkarır. Ancak her gazdan ayak çekilince sistem baştan başlar. Gaz verin bekleyin gerisini halledecek sistem
çok teşekkürler. ilk böyle bir durumla karşı karşıya kaldığımda deneyeceğim. Bahsettiğiniz gibi o konumda beklemek için el freninden destek mi alayım? Zira bu durum iki kere rampa kalkışında başıma geldi. Gaz kesince, doğal olarak, araç geri kayıyor. Refleks olarak da gazdan ayağımı çekip frene basmak zorunda kalıyorum.

Sizin açıklamanızdan sonra, düşünüyorum, düz yolda da aracın zorlandığı yerlerde gaz kesip, tekrar verdiği durumlar hatırlıyorum. Tabii hem o esnada zaten hareket halinde olduğum ve zemin de düz olduğu için aynen sizin dediğinizi yaptı belki araç ama ben tam olarak fark etmedim. Açıklamanızla gerçekten aydınlanma yaşadım. Denemek için ilk fırsatta offroad'a çıkayım :smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,459
Mesajlar
1,518,190
Kayıtlı Üye Sayımız
172,114
Kaydolan Son Üyemiz
Ahmetalp0666

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst