Duster Diferansiyel Kilidi Acil Yardım

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan acdeem Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 34,883
Selam arkadaşlar 4x4 duster kullanıyorum. Başımdan geçen bir olayı bahsetmek istiyorum....bir hafta önce 20 cm karlı hafiften rampali bir yere çıktım lock modda dönüş yaptım araç dönerken ön iki lastiğin ve arka bir lastiğin pati yaptığını gördüm araç birde hızlı bir şekilde tam sağ yaptı...ya asr devreye girdi...yada youtube izlediğim EDL sistemi bizim araçlarda var

SM-G800H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Etiketler

Merkezi difransiyel kilidi demek ön ve arka aksa eşit güç dağılımı demek ise; her halükarda önden 1 arkadan 1 tekerlek mutlaka birlikte dönmek zorunda değil midir ? Ön ve arkadan en az biri kilitlenmiyorsa isminin difransiyel kilidi konmasında bi yanlışlık yok mu ?
 

yok değil, gücü 50-50 öne arkaya dağıtır, gerisine karışmaz bu arkadaş :smiley:
ön ve arka akslardaki diferansiyeller görevlerine devam ettiği için rahat dönen tekere gücü aktarma görevlerini yerine getirirler,
eğer ön sol tekeriniz patinajdaysa, sağ arka tekeriniz de patinajdaysa olduğunuz yerde kalırsınız, yani ön ya da arka dif. kilidiniz yoksa ne yapın edin ama , ya aracın önünü oturtun, yada arkasını, beraber patinajda kalırsanız, orda kalırsınız :smiley:
o zaman bu ne işe yarar ki diyecek olursanız???
örneğin honda cr-v ya da toyota rav 4 sahibisiniz, aracınızla kumsalda ilerliyorsunuz, birden şişmiş kaba kuma denk geldiniz aracın ön tekerleri aniden saplandı, işte burada araç onu algılayıp gücün %30 unu arka tekerlere iletene kadar çoktan iş işten geçmiş oluyor, ve geçmiş olsun, battınız, ya da çamur, ya da kar...
ya da römork-tekne-karavan çekiyorsunuz, daha basit zeminde bile motor gücünün değil, yere basma kuvvetinin etkili olduğunu bizzat test edersiniz :smiley:
kısacası merkezi diferansiyel kilidi off road yaptırmaz, ama sizi bir çok kötü zeminden kurtarır, yoksa ön-arka dif lock olayına girmeniz lazım, onuda kullanmayı bilmiyorsanız, kıtır kıtır aks kesersiniz
 

yok değil, gücü 50-50 öne arkaya dağıtır, gerisine karışmaz bu arkadaş :smiley:
ön ve arka akslardaki diferansiyeller görevlerine devam ettiği için rahat dönen tekere gücü aktarma görevlerini yerine getirirler,
eğer ön sol tekeriniz patinajdaysa, sağ arka tekeriniz de patinajdaysa olduğunuz yerde kalırsınız, yani ön ya da arka dif. kilidiniz yoksa ne yapın edin ama , ya aracın önünü oturtun, yada arkasını, beraber patinajda kalırsanız, orda kalırsınız :smiley:
o zaman bu ne işe yarar ki diyecek olursanız???
örneğin honda cr-v ya da toyota rav 4 sahibisiniz, aracınızla kumsalda ilerliyorsunuz, birden şişmiş kaba kuma denk geldiniz aracın ön tekerleri aniden saplandı, işte burada araç onu algılayıp gücün %30 unu arka tekerlere iletene kadar çoktan iş işten geçmiş oluyor, ve geçmiş olsun, battınız, ya da çamur, ya da kar...
ya da römork-tekne-karavan çekiyorsunuz, daha basit zeminde bile motor gücünün değil, yere basma kuvvetinin etkili olduğunu bizzat test edersiniz :smiley:
kısacası merkezi diferansiyel kilidi off road yaptırmaz, ama sizi bir çok kötü zeminden kurtarır, yoksa ön-arka dif lock olayına girmeniz lazım, onuda kullanmayı bilmiyorsanız, kıtır kıtır aks kesersiniz
Siz daha güzel ifade etmişsiniz. Ağzınıza sağlık. :smiley:
Benim anlatmaya çalıştığım şey de tam olarak buydu. Ön ve arka arasında %50 güç dağılımı ve sonrasında ön kendi içinde arka kendi içinde serbest...
 



bu konunun tamamında çok iyi bilgiler var ama sanırım herhangi biri aynı anda duster'daki olayı açıklamıyor. tüm 4X4/4wd/awd çekiş sistemleri ve farkları ile ilgili izlediğim yabancı video kaynaklarından anlayabildiğim kadarıyla (yanılıyor olabilirim, beşer şaşar):
1. duster'da orta diferansiyel/transfer kutusu yok
2. arka diferansiyele giden şaft sürekli motor tarafından çevriliyor
3. auto mode ön ve arka teker dönüş hız farkı algıladığında arka diferansiyeldeki kavrama balataları sıkıştırılıyor ve arka tekerlere güç iletimi başlıyor
4. 4wd lock modunda arka diferansiyeldeki kavramalar teker hızlarına bakılmaksızın aktif durumda ve sürekli kavrama var yani arka tekerlere de sürekli güç iletimi var.
5. x-trail'da da kullanılan all-mode 4x4 - i isimli sistemin sonundaki i, intelligent yani zeki manasında
6. gerçek off-road aracı dediğimiz araçlarda ön, orta ve arka diferansiyellerin her birinde kilit olması ve bunların ayrı ayrı kontrol edilebilmesi gerekir. mercedes g serisinde 3ünün de düğmesini görmüştüm bir fotoda. işte bu eksiği, dusterin çekiş sistemini kontrol eden bilgisayar tekerleri sürekli denetleyerek dönüşü hızlarını sürekli kontrol ederek ve her tekere bağımsız fren yaptırabilen fren sistemini kullanarak (buna da fren sistemi diyelim, abs, esp, asr ne zıkkımsa çok da önemli değil) patinaja düşen tekere fren yaptırıp gücün tutunan tekere aktarılmasını sağlıyor.
7. duster'da ve awd diye isimlendirilen birçok japon aracında fren sistemi yardımıyla çalışan bu tür sistemlerin genel adı da "torque vectoring 4wd systems". bu 4wd ecu'su (beyni, elektronik kontrol ünitesi) ve abs/esp'li fren sistemi beyni olmaksızın olabilecek bir sistem değil. dolayısıyla eski off road araçlarda zaten bulunması imkansız. eskiler bu işi mekanik olarak orta diferansiyel (transfer) kutusu ve diferansiyel kilitleri ile çözüyorlardı. bunu bu sistem o sistemden daha iyidir kötüdür manasında yazmıyorum.
8. duster'larımızda da olan torque vectoring 4wd sistemi dahil diğer yönlerini kötüleyip duranları anlamıyorum (bu konuya yazanları kastetmiyorum, genel anlamda nerede ne okusam böyle bir meyil var) adamlar süper bir mühendislik aklıyla diğerleriyle kıyaslanamayacak kadar düşük maliyet ve fiyatta bir offroad aracı geliştirip üretmişler ve bu aracın neler başarabildiği ortada. iyi ki plastikleri daha sert, iyi ki kapıları hafif, iyi ki arazi vitesi, orta aktarma merkezi ve diff kilitleri yok. iyi ki yok! olsa duster da 80 bin yerine 150 bin ile 500 bin TL arası fiyatlara satılacaktı çünkü :smiley: (150 bin liralık araçlarda da onlar yok, o sadece plastik, döşeme kumaşı kalitesi, sunroof, cam tavan, hoş görünümlü göstergeler vs ve ekstra elektronik sistemlerin farkı, pardon) :smiley:
 
Son düzenleme:

lada niva' da arka diferansiyel kilidi yok. sadece orta kilit var. suzukilerin hiç bir modelinde yok. mercedes g ve unimog' larda hem ön hem arka kilit var. rubicon' da arka kilit var. ön var mı bilmiyorum. land cruiser ve pajeroda arka kilitler var. hilux ve l200 ' lerde bir kısım modellerinde var. amarok isteğe bağlı ek para ile orjinalini takıyor. bir kısım traktörler ve kamyonlarda da arka kilit var. aslında arazi araçlarında en azından arka kilit standart olmalı.. ama gel gör ki son dönemlerde bir çok araçtan low seçeneğini bile kaldırdılar..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,501
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst