Birsürü araştırma yaptıktan yalnış yollara saptıktan ancak sonradan doğru yolu bulan biri olarak paylaşayım. Bende 2000 mod. disco II var. ( Satılık) Temiz ve Orjinal bir DEF buldum şansım ve birazda tezcanlılığım ile biraz fala para vererekte olsa aldım. 1997 model orjinal fabrika çıkışlı 300Tdi bir aracım var.
Motor.
-Düz dizeli tavsiye etmem zira pek gitmiyor,
-V8 çok yakıyor tüp taktırmanız gerek
-BD30 Nissan motorlu ( Sonradan konma motor, uyum sağlamaz ise soru n)
-puma Ford motorlu ( orjinal günümüz deflerindeki motor, eskilerde sonradan atma, dönüştürmeyi bilen biri yaptı ise iyidir.)
-300Tdi sonradan atılabildiği gibi Türkiyede bazı kurumlar tarafından tercih edilmiş ve orjinal olarak Fabrika tarafından konmuş araçlar vardı.( genelde Otokarda üretilmiştir.) Temizi, sorunsuz, turbolu. Bol beygirli
-TD5 orjinal çok nadir de olsa var. Genelde sonradan discovery motoru konur. Beygirli, kuvvetli, sorunsuzdur.
Ama iş motor ile bitmiyor Şanzuman
Otomatik olmamalı
-LT77genelde düz dizellerde vardır.
-Diğer motorlarında kendine özgüdür.
-Defçiler ise RN380ister
Hala bitmediçüki birde deferensiyel var.
-s.bery Büyük bir karpuza sahiptir; Arazide gemi çipası gibi sizin gitmenize engel olur.
-rrc daha küçük bir karpuzdur. 5cm kadar ve avantaj sağlar tercihsebebidir. (Genelden RangeRover Klasikten alırlar)
tabi bunları tamamlayan snorkel motor, ayrıca diferansiyel ve şanzuman havalandırmalarını yukarı çekmeniz gerekir,
iyi bir vinç, diferansiyel kilidinizde varsa iş tamam. Sıkıntı yok.
umarım fikir verebilmişimdir. Benim bugünedek acizane toplayabildiğim bu halen öğrenmeye devam...!