Defender 110 Hız Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan tayfundenizler Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 44
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,272

tayfundenizler

Ana Kamp
Mesajlar
27
Tepkime Puanı
1
Merhaba arkadaşlar.
Benim bir defender 110 um var 1992 askeriye çıkışı. motor 2500 cc düz. 5 vites. Aracın Motor, Şanzıman ve diferansıyeli ve yayları 0 km. ( Rektefeye yada tamir degil komple 0 )

Sorunumun biri araçta özellikle yağmurda fren yaptıgımda aracın arkası yana kayıyor.

Araç düz yolda normade bagırmadan 80 km/h ile güzel gidiyor fakat biraz basınca 115 a cıkıyor ama çok bağırıyor. Benim ihtıyacım olan, Aracı sürekli düz yolda kullanacağım için düz yolda bağırmadan mümkünse ekonomik olarak 110 gibi bir hızla gitmesi. Bu işlem için ne yapabilirim.

Yardımlarınız için teşekkür ederim.
 

Etiketler
Selam,
Defender üretim amacı itibariyle hız yapmaya uygun bir araç değildir. Frenleme de aracın yana kayması fren ayarlarınızdandır. Basit bir ayarla yada balata veya piston değişimiyle düzelir.
Hız konusunda 2,5 dizel sürekli 110 km de çok yorar. Şanzuman lt77ise maksimum hızınız o kadar olabilir. ( ben çok zorlarsam 120yi görebiliyorum)
Dişli ayna/mahruti değişimiyle son hızınızı arttırabilirsiniz ama bu sefer aracın kalkışı değişir. (Bu oranlar hk. Çok fazla bilgisi olan kullanıcılar yorum yapsa daha faydalı olacaktır. Benim fazla bilgim yok o konuda)
Saygılar
Derya



Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Teşşekkür ederim.
Araç fenni muayeneden geçti frenler dengeli çıktı. Araç pick up bu etkili olurmu nasıl çözerim onu düşünüyorum.

Bende şanzıman yada diferansiyelde dişli değiştirmenin daha hesaplı çözüm olacagını düşünüyorum. Ama elimde sanzıman yada diferansiyelin verileri yok.
 


Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

tayfundenizler' Alıntı:
Teşşekkür ederim.
Araç fenni muayeneden geçti frenler dengeli çıktı. Araç pick up bu etkili olurmu nasıl çözerim onu düşünüyorum.

Bende şanzıman yada diferansiyelde dişli değiştirmenin daha hesaplı çözüm olacagını düşünüyorum. Ama elimde sanzıman yada diferansiyelin verileri yok.
Orta diferansiyeldeki grup dişlisi 3 tip. Kabaca 1.2, 1.4 ve 1.6 oranları var. Düz dizelde ne çıkıyor bilmiyorum ancak motor güçsüz olduğundan herhalde 1.6 çıkıyordur, direk bunu değiştirmek yokuştaki kalkış performansını düşürecek, ayrıca rampadaki bayılma sorununu iyice rezalet hale getirecektir. Düz dizel pikap defenderı hızlandırmak bence imkansız gibi. (Emniyet ve kullanışlılık sınırları dahilinde)
 



Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

İlginize teşekkür ederim.
ŞU anda italyadayım. Şanzıman ve diferansıyel oranlarını ogrenip emin olmam lazım.

Orta difransiyel bencede dediğiniz gibi. 1.6, eger 1.2 ile degişirsem yaklaşık % 33 hızlanır. 80 km de bagırmadan giden motor. aynı devirde 106 km saate çıkar. Rampada zor kalkar ama ben aracı arazide hiç kullanmayacagım. rampada sorun çıksa bile 4 le çıkılan rampayı 3 yada 2 ile aynı hızla çıkar. çok dik yerde kalkış için zaten agır devirl kalkılır.

Yani benim açımdan sorun olmaz diye düşünüyorum.

Zaten ileride 130 hp multijet motor takabilirim.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Hız, yakıt ve motordan gelen seslerden dolayı motorun değişmesinden başka çare nerdeyse yok gibi.
Arka tarafın kaymasınada bir nebze çare ise kasa içerisine atacağınız 2 3 çuval kum ile çözüm olabilir.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

tayfundenizler' Alıntı:
Merhaba arkadaşlar.
Benim bir defender 110 um var 1992 askeriye çıkışı. motor 2500 cc düz. 5 vites. Aracın Motor, Şanzıman ve diferansıyeli ve yayları 0 km. ( Rektefeye yada tamir degil komple 0 )

Sorunumun biri araçta özellikle yağmurda fren yaptıgımda aracın arkası yana kayıyor.

Araç düz yolda normade bagırmadan 80 km/h ile güzel gidiyor fakat biraz basınca 115 a cıkıyor ama çok bağırıyor. Benim ihtıyacım olan, Aracı sürekli düz yolda kullanacağım için düz yolda bağırmadan mümkünse ekonomik olarak 110 gibi bir hızla gitmesi. Bu işlem için ne yapabilirim.

Yardımlarınız için teşekkür ederim.

Motor şanzıman difleri kaça aldınız?
Sadece asfalta kullanmak ıcın bence defender yanlış tercih olmuş.

Düz dizel motorlu aracı 1.22 arazı oranı ile hız yapabilmesi bence çok zor. 5 vitesi motor gücü düşüklüğünden dolayı unutmak lazım. en az 100 bg lık motor lazım. rampalarda bayılmasın demek içinde en az 130 bg motor lazım. ( değerler tahminidir )
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Merhaba vosdost.
Ben aracı aldıgımda üzerinde sıfır motor,şanzıman ve diferansiyel dişlileri vardı. yaylar ve amortisorler de yeniydi.Araç devletten çıkmadan evvel yürür aksamı 1992 model orijinaliyle degişmiş ama tekrar hizmete verilmiş ama hemen satılmış. aldıgımda 3000km deydi. Bende aracı toplattım. koltuklar bej, kaporta metal gokyuzu mavisi yapıldı. Çok güzel bir kombinasyon oldu.

Bende arazi için bir tane daha land rover var 1973 model.

Aracı turkiyede Marınada kullanmak ıstıyorum.Genelde Monaco bölgesinde çalışıyorum. Avrupada bu araç çok populer.

Motor değişimi konusunda arkadaşlar haklı ama motor degişiminden önce alternatifleri danışmak istedim. 5. viteste düz yol haricinde bende kullanılamayacağını düşünüyorum. Araç 5. viteste şimdi 120 yapıyor. amacım daha düşük devirde 100 yada 120 yapması.

Teşekkür ederim.

Teşekkur ederim
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Forumda göremedim. Genelde defender motorları ford motorları yada başka bazı güçlü ama eski nesil ve agır motorlarla degişilmiş ( yakıt sarfiyatı yuksen torkları düşük )niçin yeni nesil common rail multijet motorlarla degişilmemiş. Bu konunun hakkında bana bilgi verebilecek bir arkadaş varmı yardımcı olabilirmi.
 



Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

tayfundenizler' Alıntı:
Forumda göremedim. Genelde defender motorları ford motorları yada başka bazı güçlü ama eski nesil ve agır motorlarla degişilmiş ( yakıt sarfiyatı yuksen torkları düşük )niçin yeni nesil common rail multijet motorlarla degişilmemiş. Bu konunun hakkında bana bilgi verebilecek bir arkadaş varmı yardımcı olabilirmi.

arazide kullanılacak araçta elektronik aksam büyük risk doğurur. Ve elektronik temelli bir dize motoru başka bir araca uydurmak çok zordur, ( beyin ve tesisat olarak) Suya giren çamur içinde dolaşan bir araçta mekanik pompalı bir dizeli her zaman tercih ederim.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

vosdost' Alıntı:
arazide kullanılacak araçta elektronik aksam büyük risk doğurur. Ve elektronik temelli bir dize motoru başka bir araca uydurmak çok zordur, ( beyin ve tesisat olarak) Suya giren çamur içinde dolaşan bir araçta mekanik pompalı bir dizeli her zaman tercih ederim.


+1
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Evet bu mantık land roveri özel yapan mantık. Diger yöndende yeni nesil elektronik motorlar çok yüksek torklara sahip. Düşük devirlerden yüksek devirlere kadar tork kontrolunu güzel ayarlıyorlar. yakıt sarfiyatlarida % 30 kadar daha düşük. Bu sebepten düşündüm.

Dun akşam ingiliz bir sitede ford randerlerde kullanılan 150 ve 200 hp lik motorları gördüm. Ford bu alanda gm nin multijetini bariz geçmiş onumuzdeki 5 yıl fordun motorları kendinden soz ettırecek gibi. Ben 6 yil multıjet motorlu araç kullandım. çok iyiydi hiç arıza yapmadı. 600000 km gidiyormuş.
Düşünülmesi gereken konu artık motorların elekrtonik aksamları dayanıklılıkları ve ip sınıflarıda çok yukseldi.

ingilterede 200 hp motor 4500 paund. bu motor randerdede kullanılıyorsa turkıyedede vardır.

dediginiz gibi elektronik aksam 1992 model bir araca nasıl adapte edilir. astarı yuzunu geçermi. ortaya cıkacak araç ne ne kadar kullanışlı olacak.

Yapilan masrafın sonunda kullanıişlı olursa araça deger katarmı. Aracın dengesinden çok memnunum. iyi bir kombinasyon çıkarmı bilmiyorum.

Şanzıman sıfır oldugundan 1.2 lik transfer kutusu nereden bulunur. ona bakıyorum yada temiz ikinci el transfer kutusu bulunurmu onu inceliyorum.

Teşekkür ederim.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Defender arazi aracıdır, yarışlara girilmeyecekse 65 bg dızel motorlar bıle yürür. Sadece asfalta kullanılacak ıse neden defender? defender asfalta hız yapmak ıcın uretılmedıgını goz onunde bulundurusak bu araç ıle 80-90 km nın ustundekı hızlar buyuk rısk yaratacaktır. Bence sadece asfalta kullanacaksanız hiç masraf etmeden defenderı satın asfalt 4x4 lerınden alın. Motor güçlü olur, asfalta motor sesi olmadan 100-120 gider, yakıtı daha düşük, yüksek torklu elektronik dizel motorları vardır. Yanı defenderı arazıden uzaklaştırmayın yaptığınız masrafa deymez.
 

Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

Dişli oranlarını buraya yazmıştım.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=99370.0
Söyleyeceklerim Umut beyin yazdıklarından farklı değil. Düz dizel motora bir üst gurup dişlisini takamazsınız , hele rampası çok bir yerdeyseniz ayda bir baskı balata değişebilirsiniz. Motor (dişlilerle birikte) değişmekten başka çaresi yok.
 



Ynt: Defender 110 Hız Sorunu

tayfundenizler' Alıntı:
Forumda göremedim. Genelde defender motorları ford motorları yada başka bazı güçlü ama eski nesil ve agır motorlarla degişilmiş ( yakıt sarfiyatı yuksen torkları düşük )niçin yeni nesil common rail multijet motorlarla degişilmemiş. Bu konunun hakkında bana bilgi verebilecek bir arkadaş varmı yardımcı olabilirmi.

Bu sorunun cevabı Defender'a görece olarak daha kolay uygulanabilecek motorların tercih edilmesinde yatıyor. Her motoru her arabaya kolaylıkla uygulama şansınız yok. Öncelikle teknik olarak daha sonra yasal olarak. Türkiye'de çoğunlukla değişim için kullanılan motor Ford Puma motordur ki bu motor zaten yeni Defender'larda standart motor olarak geliyor. Diğer birçok motorda motorun yerleşimi, şanzımana bağlantısı gibi uyum nedenlerinden dolayı motoru Defender'a uyglamanız çok çok zor hale geliyor.

Size kendi deneyimimden örnek vereyim. Ben bir ara kendi V8 110'numa Amerikan V6 yada V8 motor takma sevdasına girdim (bu arada Defender V8 motor da zaten Amerikan tasarımı bir motordur). Türkiye'de birçok Amerikan araba toplayan firmada sandıkta bu motorları bulabiliyorsunuz. İstediğim motorların da fiyatları 8,000 USD den başlıyor. Yapmayı başarsaydım 300+ beygir gücünde "0" motorlu bir Defender'ım olacaktı. Ancak motorların yerleşimi ve şanzımana bağlantıları için o kadar uğraşmak gerekiyordu ki ve ayrıca işin sonunda düzgün olup olmayacağının garantisi olmadığından bu sevdamdan (şimdilik) vaz geçmek zorunda kaldım. Ve zaten muayen de lap diye yakalanıyorsunuz motor değişimden dolayısı ile aracı muayenesiz kullanmak zorunda kalıyorsunuz.

Bu yüzden kimse benim de yaptığım gibi maceraya atılmak istemediğinden uygun motorlarla değişim yapmayı tercih ediyor.

Selamlar,

Metin
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,504
Kayıtlı Üye Sayımız
172,127
Kaydolan Son Üyemiz
agalandarli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst