arkadaşlar merhaba.15 gün önce uzun araştırmalarım sonucunda 2012 model 4x4 110 luk olan bir duster aldım.-2001 jlx satarak- kısaca değerlendirmelerimi aktarmak istiyorum:
1.öncelikle araç görsel olarak tatminlar ve iç dizaynı belki sade ama kesinlikle ferah ve kullanışlı heleki aracı kullanırken benim gibi sağ elini vites topuzu üzerine koymayı alışkanlık haline getirmiş kişiler için cam düğmeleri daha bir kullanışlı geldi,sadece arka cam düğmeleri biraz sıkıntılı fakat suzukı den alıştığım için pek yabancılık çekmiyorum
2.malzeme kalitesi kesinsikle çok kötü değil yani reno fıat hundaı gurubu araçlar dibi hatta onlardan bazı yerleri çok daha dayanıklı
3.motor performansı kesinlikle çok iyi ve yüksek hızlarda hiç bir yol tutuş sorunu yok 180 km hıza kdar rahat çıkıyor ve motor oldukça sessiz çalışıyor heleki tam ısınınca ve 2000 devir bandında uzun yol ve yokuş performansı çok iyi yani suzukiyle 3 e düştüğüm terlerde dusterle 6. vites ve hiç zorlanma yok pozantı rampasını bilen bilir çok uzun ve dik bir rampadır ama dustere hiç bir güclük çıkartmıyor sadece şanzumanı arazi de düşünülerek 1. vites kısa tutulduğu için kalkışlara biraz alışmak gerekiyor.
4.arazi performansını pek denemedim ama kesinlik araç biraz aha tüksek olmalıydı ve bir de kesinlikle daha sert süpansiyonlara ihtiyacı var.suzudaki ağır devri arayacak gibiyim ama yüksek tork bu eksikşiği birazda olsa gideriyor
kısaca standart bir suzuki ile arazi performansı kıyaslayacak olur isem suzkı kesinlikle ağır devir avantajından dolayı bir adım önde ama dusterin de asfalt performansı suzkıden 5 adım önde diyebilirim.kısacası ofroad amaçlı bir araç değil belki ama bu çok şehirli suv dan da daha iyi en azında nissan çekiş sitemi look özelliği vede düşük hız oranlı 1. vites ciddi bir artı
5.aracıma yaptıklarım cam filmi mugen tip rüzgarlık ve orjinal çamurluk korumaları oldu şimdilik bu araca çamurluk korumları montajını kendim yaptığım için oldukça uyguna geldi
6.yapacaklarım ise 3 cm yükseltme
at lastik
arka spolier
kolçak
cam modülü olacak şimdilik bu kadar
7.bu arada yakıt tüketimi ise kağıt üzerinde yazan rakamlar hayal gibi gözüküyor suzuye yakın gibi 28 krş civarı şimdilik ama uzun yolda az yakıyor gibi şehir içi kısa kullanımlar yakıta olumsuz yansıyor bir depo doldurdum 450km de depo yarım oldu bakalım eğer 850 900 yaparsa benim için mükemmel olur
zamnla tecrübelerimi aktarmaya devam edeceğim tarsustan mehmet herkese selamlar
1.öncelikle araç görsel olarak tatminlar ve iç dizaynı belki sade ama kesinlikle ferah ve kullanışlı heleki aracı kullanırken benim gibi sağ elini vites topuzu üzerine koymayı alışkanlık haline getirmiş kişiler için cam düğmeleri daha bir kullanışlı geldi,sadece arka cam düğmeleri biraz sıkıntılı fakat suzukı den alıştığım için pek yabancılık çekmiyorum
2.malzeme kalitesi kesinsikle çok kötü değil yani reno fıat hundaı gurubu araçlar dibi hatta onlardan bazı yerleri çok daha dayanıklı
3.motor performansı kesinlikle çok iyi ve yüksek hızlarda hiç bir yol tutuş sorunu yok 180 km hıza kdar rahat çıkıyor ve motor oldukça sessiz çalışıyor heleki tam ısınınca ve 2000 devir bandında uzun yol ve yokuş performansı çok iyi yani suzukiyle 3 e düştüğüm terlerde dusterle 6. vites ve hiç zorlanma yok pozantı rampasını bilen bilir çok uzun ve dik bir rampadır ama dustere hiç bir güclük çıkartmıyor sadece şanzumanı arazi de düşünülerek 1. vites kısa tutulduğu için kalkışlara biraz alışmak gerekiyor.
4.arazi performansını pek denemedim ama kesinlik araç biraz aha tüksek olmalıydı ve bir de kesinlikle daha sert süpansiyonlara ihtiyacı var.suzudaki ağır devri arayacak gibiyim ama yüksek tork bu eksikşiği birazda olsa gideriyor
kısaca standart bir suzuki ile arazi performansı kıyaslayacak olur isem suzkı kesinlikle ağır devir avantajından dolayı bir adım önde ama dusterin de asfalt performansı suzkıden 5 adım önde diyebilirim.kısacası ofroad amaçlı bir araç değil belki ama bu çok şehirli suv dan da daha iyi en azında nissan çekiş sitemi look özelliği vede düşük hız oranlı 1. vites ciddi bir artı
5.aracıma yaptıklarım cam filmi mugen tip rüzgarlık ve orjinal çamurluk korumaları oldu şimdilik bu araca çamurluk korumları montajını kendim yaptığım için oldukça uyguna geldi
6.yapacaklarım ise 3 cm yükseltme
at lastik
arka spolier
kolçak
cam modülü olacak şimdilik bu kadar
7.bu arada yakıt tüketimi ise kağıt üzerinde yazan rakamlar hayal gibi gözüküyor suzuye yakın gibi 28 krş civarı şimdilik ama uzun yolda az yakıyor gibi şehir içi kısa kullanımlar yakıta olumsuz yansıyor bir depo doldurdum 450km de depo yarım oldu bakalım eğer 850 900 yaparsa benim için mükemmel olur
zamnla tecrübelerimi aktarmaya devam edeceğim tarsustan mehmet herkese selamlar