Çekme Karavan Aldık (750kg Altı, Fren, Osb Alt Zemin)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kezikor Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 14
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,002

kezikor

Yeni Üye
Mesajlar
10
Tepkime Puanı
2
Merhaba dün izmirden bir karavan aldık, 750 altı diye gittik ancak firma bir karavanın 750kg altında olamayacağını, aküler, buzdolabı, mobilyalar, şasesi,camları bunların toplamının rahatlıkla 750kg yi geçeceğini söyledi.

araç 1.6 dizel 508 2013 model çekerkende biraz zorlanıyor gibi yani arkada birşey çektiğimi rahatlıkla hissediyorum. Normaldir belki bu durum bilmiyorum kusuruma bakmayın. bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Birde alttan baktığımda zeminin osb olduğunu gördüm bu anormal birşeymidir
 

Merhaba dün izmirden bir karavan aldık, 750 altı diye gittik ancak firma bir karavanın 750kg altında olamayacağını, aküler, buzdolabı, mobilyalar, şasesi,camları bunların toplamının rahatlıkla 750kg yi geçeceğini söyledi.

araç 1.6 dizel 508 2013 model çekerkende biraz zorlanıyor gibi yani arkada birşey çektiğimi rahatlıkla hissediyorum. Normaldir belki bu durum bilmiyorum kusuruma bakmayın. bilgilerinizi paylaşırsanız sevinirim.

Birde alttan baktığımda zeminin osb olduğunu gördüm bu anormal birşeymidir
Hayırlı olsun. Firma 750 kg konusunda en azından yalan söylememiş o açıdan bakmak lazım.
Aracın beygiri ve torku nedir? Çekme limitindeyse sorun olmaz. Karavan Çekerken karavanın arkada olduğunu hissetmeniz normal, ben 2.4 hilux ile karavan çekerken dahi hissediyordum. Önemli olan rampa performansı ve rampada durduktan sonra rahat kalkıp kalkamadığı.
Taban tahtası olarak genelde osb kullanıyor yerli firmalar. Sudan etkilenmediği söyleniyor ancak hem ısı yalıtımı hemde sudan etkilenmemesi adına pütür attıranları gördüm, bence de yaptırmak mantıklı olur.

unknown cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 


Hayırlı olsun. Firma 750 kg konusunda en azından yalan söylememiş o açıdan bakmak lazım.
Aracın beygiri ve torku nedir? Çekme limitindeyse sorun olmaz. Karavan Çekerken karavanın arkada olduğunu hissetmeniz normal, ben 2.4 hilux ile karavan çekerken dahi hissediyordum. Önemli olan rampa performansı ve rampada durduktan sonra rahat kalkıp kalkamadığı.
Taban tahtası olarak genelde osb kullanıyor yerli firmalar. Sudan etkilenmediği söyleniyor ancak hem ısı yalıtımı hemde sudan etkilenmemesi adına pütür attıranları gördüm, bence de yaptırmak mantıklı olur.

unknown cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Teşekkür ederim, firma 1050-1100kg arasıdır dedi, aracımın özellikleri böyle geçiyor satıcı uygun ama çok zorlamıcaksın dedi en fazla %8 eğimli yerlere gideceksin 80km geçmiceksin dedi
Motor hacmi
1560 cm3
115 bg @ 3600 dev/dak
Tork
240-254 Nm @ 1500-3000 dev/dak
Dizel
 





Teşekkür ederim, firma 1050-1100kg arasıdır dedi, aracımın özellikleri böyle geçiyor satıcı uygun ama çok zorlamıcaksın dedi en fazla %8 eğimli yerlere gideceksin 80km geçmiceksin dedi
Motor hacmi
1560 cm3
115 bg @ 3600 dev/dak
Tork
240-254 Nm @ 1500-3000 dev/dak
Dizel
Bence aracınızın özellikleri aldığınız karavanı çekmeye uygun. Hayırlı olsun

unknown cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 

Teşekkür ederim, firma 1050-1100kg arasıdır dedi, aracımın özellikleri böyle geçiyor satıcı uygun ama çok zorlamıcaksın dedi en fazla %8 eğimli yerlere gideceksin 80km geçmiceksin dedi
Motor hacmi
1560 cm3
115 bg @ 3600 dev/dak
Tork
240-254 Nm @ 1500-3000 dev/dak
Dizel
Benim aracım da 508. Benzinli. 240Nm. Çok rahat çekiyorum. Hiç sorun olmaz. Benim karavan da 1150 kg.

Arkada karavan olduğunu hissettiren, karavanın torsiyonlu dingil yüzünden, hiç süspansiyon nimetinden faydalanmaması. Asfaltın en ufak bozukluğunda yukarı aşağı zıplar ve çeken aracı da sallayarak kendini hissettirir. Bunun önüne geçmek için amortisör taktıracaksınız ve daha da iyisi hem amortisör, hem de stabilizatör kullanacaksınız. Ama alışınca onlarsız da oluyor. 80km/saat önemli. Asla aşmayın.
 

Benim aracım da 508. Benzinli. 240Nm. Çok rahat çekiyorum. Hiç sorun olmaz. Benim karavan da 1150 kg.

Arkada karavan olduğunu hissettiren, karavanın torsiyonlu dingil yüzünden, hiç süspansiyon nimetinden faydalanmaması. Asfaltın en ufak bozukluğunda yukarı aşağı zıplar ve çeken aracı da sallayarak kendini hissettirir. Bunun önüne geçmek için amortisör taktıracaksınız ve daha da iyisi hem amortisör, hem de stabilizatör kullanacaksınız. Ama alışınca onlarsız da oluyor. 80km/saat önemli. Asla aşmayın.
Şimdi içim biraz daha rahatladı,amortisör olmadığından yani , hakkatten çok fena sağa sola zorluyor aracıda etkiliyor, sizin peki yağ göstergesi karavan çekerken sürekli 90 üstü degerdemi bende hiç düşmüyor 90a 140larda oluyor
 

Şimdi içim biraz daha rahatladı,amortisör olmadığından yani , hakkatten çok fena sağa sola zorluyor aracıda etkiliyor, sizin peki yağ göstergesi karavan çekerken sürekli 90 üstü degerdemi bende hiç düşmüyor 90a 140larda oluyor
Hayır. Yağ ısısı normali hiç geçmedi şimdiye kadar.
Yalnız rampa çıkarken motor devrini yükseltmemeye çalışırım. 40-50 km/saat ile rampa çıktığım çok olmuştur, harareti yükseltmemek için.
Otomatik vites benimki.
 



Şimdi içim biraz daha rahatladı,amortisör olmadığından yani , hakkatten çok fena sağa sola zorluyor aracıda etkiliyor, sizin peki yağ göstergesi karavan çekerken sürekli 90 üstü degerdemi bende hiç düşmüyor 90a 140larda oluyor
Sizin aracta yağ göstergesi mi var? Normalde düşük yağ basınç durumunda yağ lambası yanar.
 

Sizin aracta yağ göstergesi mi var? Normalde düşük yağ basınç durumunda yağ lambası yanar.
Bir an radyatör soğutucu sıvı sıcaklığı ile mi karıştırdınız sandım, yağ sıcaklığı araç gostergesinde yakit tüketimi vs ile birlikte olabilir , yağ sıcaklığı 100C normal ama 120C üzeri artık kritiktir. 130C ise artık yağ icin sorun olur, vizkozite azalır, uzun km yaparsanız yağlamada sıkıntılar oluşur.
 

İnsanların 750 Kg karavan takıntısını anlamakta zorlanıyorum.
Yılda bir muayeneden kaçmak için riske girmek ne kadar doğru.
Karavanların anormal artışı kent yaşamında hoşnutsuzluğu körüklemekte. Belediyeler park yasağı uygulamalarıyla çözümsüzlüğü körüklüyor.
Trafik şube müdürlüğünün de bu duruma kayıtsız kalmayıp yakın gelecekte kontrollere başlayacağı beklenmelidir.
Keşke 1100 kg olduğunu öğrendiğinizde ruhsat çıkarttırarak alsaydınız ki muhtemelen O2 belgesi veremeyecekti. Neyse geçmiş olsun.

Karavanın ağırlık denge dağılımında hata varsa araç çekerken zorlanır.
Öncelikle yüklü haliyle çeki topuzuna binen yükü tartın. 75Kg'ı geçiyorsa içerde yük dağılımını değiştirerek binen yükü hafifletin.

Aracınızın gücü yeterli 80 üstüne çıkmayın, salınıma düşerse toparlayamazsınız.

OSB'ye gelince sadece YUH denebilir.
Tabana playwood kullanılması gerekirdi. OSB tahmin edemeyeceğiniz kadar kısa sürede şişecek ve dağılacaktır. İlk fırsatta "pütür" tabir edilen izolasyon yaptırtın. Polyurea kaplamada olur.
 

İnsanların 750 Kg karavan takıntısını anlamakta zorlanıyorum.
Yılda bir muayeneden kaçmak için riske girmek ne kadar doğru.
Gayet isabetli bir tespit olsa da şu andaki durumun bence diğer ağırlıklı bir çıkış nedeni de üreticilerinin belge prosedür ve ücretinden kaçınmalarıyla ilgili olmalı ?
Üstelik bizdeki tüketici profili nedense oldukça hoşgörülü.. 😉
 
Son düzenleme:

İnsanların 750 Kg karavan takıntısını anlamakta zorlanıyorum.
Yılda bir muayeneden kaçmak için riske girmek ne kadar doğru.
Karavanların anormal artışı kent yaşamında hoşnutsuzluğu körüklemekte. Belediyeler park yasağı uygulamalarıyla çözümsüzlüğü körüklüyor.
Trafik şube müdürlüğünün de bu duruma kayıtsız kalmayıp yakın gelecekte kontrollere başlayacağı beklenmelidir.
Keşke 1100 kg olduğunu öğrendiğinizde ruhsat çıkarttırarak alsaydınız ki muhtemelen O2 belgesi veremeyecekti. Neyse geçmiş olsun.

Karavanın ağırlık denge dağılımında hata varsa araç çekerken zorlanır.
Öncelikle yüklü haliyle çeki topuzuna binen yükü tartın. 75Kg'ı geçiyorsa içerde yük dağılımını değiştirerek binen yükü hafifletin.

Aracınızın gücü yeterli 80 üstüne çıkmayın, salınıma düşerse toparlayamazsınız.

OSB'ye gelince sadece YUH denebilir.

Üstad her satırına iştirak ediyorum.
ne üzücüdür ki, bu 750 Kg altı zırvalığı devam ediyor.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,438
Mesajlar
1,517,957
Kayıtlı Üye Sayımız
172,091
Kaydolan Son Üyemiz
Engin Koygun

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst