4x4'le Karadeniz Macerası - 15 Günlük Tatil Planı (24 Temmuz 2010)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan fosilbulent Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 3
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,692

fosilbulent

defnder 110
Mesajlar
1,398
Tepkime Puanı
15
Yer
istanbul
Sevgili doğa sever gezginciler, gezenbilir ailesinin seçkin üyeleri sizlere Bu sene 24 Temmuz da Başlayıp 08 Ağustosta bitecek 4500 km lik bir karadeniz macerasından bahsetmek isteriz. Genel hatlarıyla bilgi amaçlı yayınlanan bu konu başlığı haricinde aşağıdaki linkten daha detaylı bilgilere ulaşmanız konuya ilişkin soru sormanız cevap almanız muhabbet etmeniz mümkün.

GEZİ PROGRAMI BİLGİLENDİRME NOTLARI : ( ilgili link : http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=54894.0 )

1. Amaç : Her yıl Geleneksel olarak ortak bir amaç doğrultusunda düzenlediğimiz kültürel ve sosyal yönleriyle geliştirilebileceğine inandığımız gezi programının üçüncüsünü Karadeniz bölgesine düzenlemeye karar verdik. Bölge içerisinde kalan İlleri ön plana çıkan özellikleri ile incelerken bunları fotoğraflamayı ve iletişimde olduğumuz Dernek , Dergi , Tv, Basın aracılığı ile paylaşmayı amaçlamaktayız.

2. Kapsam : Karadeniz Bölgesine yapılacak sosyal ve kültürel maksatta 15 gün sürecek , Bölge halkı ile sosyal iletişimin kuvvetlenmesi ,gelenek ve göreneklerinin tanınması tanıtılması , Kültürel amaçlı yapılan etkinliklerin takip edilmesi, bölgede bulunan doğal yaşamı koruyan doğa sporları ile meşgul olan dernekler ile tanışmak gibi amaçları yüklenmiş, Tarihi ve turistik bölgelere kamplı ve konaklamalı 4500 km sürecek bir gezi programını kapsar.

3. Rota : İstanbul dan başlayarak Artvin Hopa – Batuma kadar devam edecek yolculuğumuz sonlanarak dönüş yoluna geçilecektir. Ana hatlarıyla sırasıyla il il yazılı rota güzergâh bilgileri bu geçilen şehirlerdeki tarihi ve turistlik yerlerin ziyareti ile kendi içinde şekillenecektir.

İstanbul Safranbolu Amasra sinap Samsun Ordu Giresun Tarbzon Gümüşhane Rize Artvin Batum Artvin Kars Erzurum Erzincan Sivas Tokat Amasya Yozgat Ürgüp Nevşehir Tuzgölü Ankara İstanbul = 4500 km
4. Tarih : Gezinin Başlangıç Tarihi 24 Temmuz 2010 saat 09:00 Bitiş Tarihi 08 Ağustos 2010 Saat 18:00 dir.

5. Kullanılacak Araç ve Gereçler : Gezi programı süresince 4x4 araçlar kullanılacaktır. Kamplı ve konaklamalı olarak hareket edilecektir.

6. Katılımcılar : Gezi için düşünülen katılımcı bilgileri ve sayıları hakkında güncel kayıtlar dan ortalama değerler alındığında 10 araç ve üzeri 20 kişi olarak düşünüle bilinir fakat bölgesel bağlantılar ile çeşitli dernek ve kulüpler ile yapılan görüşmeler sonunda özellikle bağlı olunan illerde bu sayıların çok fazlaca artacağım düşünülmektedir .

Katılımcı Listesi (Güncel)

İSTANBUL
1-Bülent DEMİR Defender 110 (Emir ) 15 gün
2-Memet KARABULUT
3- Rezerve (Ö.Umut Sunay)
4- Hüseyin AKBULUT Defender td5 (istanbul-amasra arası.)
5- Ahmet ERGÜN Disco II TD5 (Tüm Gezi)
6-Ahmet ERÇİRO Disco II TD5 (5 gün)

KAYSERİ
1- Ertuğrul AÇIKGÖZ Defender 110

YOZGAT
1- Ahmet Kızılkaya Defender Kamyonet ( Atıf Kaya ) 15 gün

SİVAS
1- Bülent KÖK Defender 110
2- Mustafa ARSLAN Nissan Patrol

IĞDIR
1- Tarlk YILMAZ ( ata036 ) Defender 110 (KIRAT)
2- Neslihan YILMAZ + 2 çocuk
3- Serkan AYDIN
4- Sevgi AYDIN + 2 çocuk

ANKARA
1-Can PEKTAŞ (bam bam) Hyundai Galloper +2+1çocuk, araç dolmuştur


Araç Sayısı : (10) 6 ( Defender ) + 2 (Discovery) + 1(Hyundai)..... (toyota) + ..... (Suzuki) + ..... (Mitsubishi) + ...(Jeep) + 1 (NİSSAN) + (Diğer)
Kişi Sayısı : 20 kişi + Eşler ve çocuklar

7.ARAÇLAR İÇİN GEREKLİ MALZEME :
En önde gelen şey Araçların evraklarının tam olması kişi ve araç sağlığı konusunda tüm tedbirlerin alınmasıdır.

Araçlar için Gerekli ekipmanlar :
Yedek lastik
İyi bir hidrolik kriko
İlk yardım kiti
Konserve yiyecek ( bu çok gerekli değil amma bir kaçtane araçta bulunsun yiyeceği gidilen yerlerden karşılayacağız)
bölgesel rehber kitap ve harita
Kamp malzemelerinin tümü (bunları da yazarım)
İşaret fişeği (havaya ya da yere atılan)
Yangın söndürücü (2 adet 2 kg)
Yedek benzin bidonu
Yedek su bidonu
Çekme halatı ve iş eldiveni,
değişik boylarda malzeme bağlamak için ip
Halat 20-50 mt arası
Temel alet takımı (avadanlık)
Araç bakımı için :
yedek ampüller
Hidrolik fren ve direksiyon yağı
Motor yağı
Vantilatör kayışı
Sonradan hidrolik olanlar için power gergi kayışı
Vantilatör gergi bilyası 6203 notu bilya skf (Defender için )
Bijon anahtarı
Gaz debriyaj pedalı gergi telleri
Akü aktarma kablosu
Termostat
Devirdaim su ponpası
Akıs başları frezeli kapak (defender)
Alt radyatör hortumu çatal olan + üst hortum
CB veya el telsizi PMR ( Anten Sandiago 1200 ) pmr ler çift olduğu için araç içinde 2 kişi yada en kötüsü 2 araç 1 tane alabilir
Sis lambaları
tercihen vinç olsun
Yedek akü
Buz kabı olursa birtane buz akusu ile doldurursanız ve yol da bir kalıpta buz içine en az 24 lt alın bulunsun kap şart
Hi-lift jack (sahra kriko)
kompresör ve lastik tamir kiti
12v-220v inverter (elektrikli aletler için)
Vinç makarası ve çeki halkası
Trafik seti (en az 2 reflektör )

8.Önemli bir konu başlığımız daha : dikkatle okuyunuz lütfen

KONVOY KURALI

1- Her konvoyda bir LİDER olur ve yerini kendi belirler (15 araç üstü 2 lider). Her konvoyda bir REHBER olur ve önde gider. Özel durumlarda rehber ve lider aynı kişi olabilir.

2- Konvoydaki araçların sırası, lider tarafından telsiz, vinç, motor gücü, ağırlık, pilotların tecrübeleri gibi kıstaslar göz önüne alınarak yapılır ve tüm gezi boyunca olağan haller dışında bu sıralama bozulmaz.

3- Konvoyda uyulması gereken en temel kural, konvoyun bütün halinde kalmasıdır. Hiç bir araç lidere haber vermeden ve çok gerekli olmadıkça konvoydan ayrılamaz, duramaz ve konvoy düzenini bozucu hareketler yapamaz.

4- Konvoyun hızı en yavaş aracın hızına göre ayarlanır.

5- Konvoyu oluşturan araçlar, kısa farları açık olarak yol alırlar.

6- Konvoydaki her araç arkasındaki araçtan sorumludur. Arkasındaki araçta bir sorun olduğu durumlarda telsizle lideri uyarır ve durup bekler. Kavşaklarda, özellikle araçlar arasındaki mesafenin uzadığı durumlarda her araç, arkadaki aracın dönülen yönü gördüğüne emin olmalı, gerekiyorsa bekleyip arkadaki araç geldiğinde hareket etmelidir.

"Her araç bilmelidir ki; kendisinde bir sorun olduğunda, önündeki araç bunu görecek ve sorunu gidermek için gerekenleri yapacak!"

7- Özellikle tek şeritli yollarda, konvoy dışı hızlı giden araçların sollamalarını kolaylaştırmak için, konvoydaki araçların arasında uygun boşluklar bırakılmalıdır.

8- Offroad koşullarındaki dere, çamur ve engel aşma gibi "özel geçiş etaplarında", bir araç etabı bitirmeden diğeri kesinlikle girmez.

9- Tüm kararlar LİDER tarafından, kendi belirlediği sistemle verilir. Lider, konvoydaki bir araçta oluşabilecek arıza durumunda, konvoyun tamamının beklemesine veya arızalı aracın kalarak konvoyun devam etmesine karar verebilir.

10- Lider, "konvoy kuralları"na uymayan aracı ve sürücüsünü "oylama" yaparak konvoydan çıkarabilir.

TAKİP MESAFESİ; AMA NE KADAR?

* Karayolunda seyrederken hep birbirimizi takip ederiz. Ta ki bir yere dönene kadar.
* Önümüzde seyreden araçla aramızdaki açıklık ne kadar olmalıdır?
* Takip mesafesi hızın yarısıdır. Ama metre cinsinden.
* Yerleşim birimi dışında saatte 90 km. hızla giden iki otomobilin arasındaki mesafe 45 metre olmalıdır.
* Saatte 70 km. hızla giden bir kamyonun, önündeki araçla arasında, 35 m. takip mesafesi olmalıdır.
* Yani, kendi aracımızın, kilometre cinsinden, saatteki hızının yarısı kadar metre mesafeden, önümüzdeki aracı takip etmeliyiz.

TAKİP MESAFESİNİ NASIL BELİRLERİZ?

*Ancak, karayolunda seyrederken metre hesabı yapamayız. Gelin şu çok basit 88-89 kuralını tekrar hatırlayalım.

88-89 kuralı

*Takip mesafesi, kullandığımız aracın 2 saniyede alacağı yol kadar da olabilir. Bunun için öndeki araç, asfalt yaması, üst geçit gölgesi veya işaret levhası gibi bir noktadan çıktığı an, normal bir tempoyla "88-89" diye saydığımızda, (bu yaklaşık iki saniyedir) aracımız aynı noktaya varıyorsa, işte bu mesafe uygun bir takip mesafesidir.

*Önce varıyorsanız, öndeki araca çok yakınsınız. Lütfen yavaşlayın.

*Geç varıyorsanız, bu kez de gereksiz bir boşluk bırakıyorsunuz demektir.

İşte başka bir ipucu

Düz yol kesimlerinde, kenar taşları 50'şer metre aralıklarla dikilmiştir. Öndeki araç, bir kenar taşı hizasında iken, takip eden araç da bir sonraki kenar taşı hizasında ise, takip mesafesi yeterli demektir. 90 km./saat hızla giden otomobil, saniyede 25 m. yol alır. İki saniyede 50 m. yol aldığına göre, iki saniyelik mesafe, hızın yarısı kadar mesafeden biraz fazladır.

Özellikle, tehlikeli madde taşıyan araçlar, bu kuraldan yararlanabilir. Çünkü, bu tür araçlar, yerleşim birimi dışında önlerindeki aracı, en az 50 metre mesafeden takip etmelidirler.

KONVOYLAR ve TAKİP MESAFESİ

"Eyvah konvoy!"

Lütfen böyle demeyelim. Önümüzdeki araçla aramızda, yeterli bir mesafe bırakarak, yolumuza güvenle devam edelim.

Konvoy halindeki araçlar, aralarında, en yüksek hızları üzerinden, takip mesafesinden az olmayacak bir boşluk bırakmalıdırlar. Böylelikle, sollama yapan araçlar, tekrar güvenle konvoyu oluşturan araçların arasına girebilirler.

"Güvenlik cepleri" oluşturmalı...

Özellikle çıkış eğimli yol kesimlerinde, ağır araçların hızları daha da düşmektedir. Konvoy halindeki araçlar, birbirlerini çok yakından takip ettiklerinde, arkadan gelen, otomobil, minibüs, kamyonet ve otobüs gibi daha hafif ve hızlı araçların, sollama yaptıktan sonra konvoyu oluşturan araçların arasına tekrar girebilmeleri mümkün olamamaktadır. Bu nedenle, konvoy halinde seyreden ağır araçlar, aralarında arkadan gelecek hızlı ve küçük araçların güvenli bir biçimde girebilecekleri kadar mesafe bırakarak, "güvenlik cepleri" oluşturmalıdırlar. Bu açıklıklar, ani yavaşlamaları da engelleyeceği için, trafiğin akışını olumlu yönde etkileyecektir.

"KONVOY BAŞTAN ÇÖZÜLÜR"

İşte yasa ya da yönetmeliklerde bulamayacağınız bir kural!...

Ağır bir aracın arkasında, daha hızlı ve küçük araçlardan oluşmuş konvoylarla karşılaşmışsınızdır. Özellikle kentler arası trafiğin yoğunlaştığı özel dönemlerde...İşte, kural burada devreye girer. Ağır aracın arkasındaki konvoyda, öncelikli geçiş hakkı öndeki küçük araçtadır. Diğer araçlar, geçmenin güvenli bir biçimde gerçekleşmesini bekledikten sonra, sollamaya başlamalıdır.

Ne var ki, yollarımızda bu durumda, aradan ya da en arkadan gelen aracın geçmeye kalkıştığını çokça görmüşüzdür. Lütfen dikkat! Ateşle oynuyorsunuz. Böyle yaparsanız, hem geçeceğiniz mesafe çok uzar, hem de konvoydaki araç sürücülerini sinirlendirerek, istenmeyen saldırgan davranışlarla karşılaşabilirsiniz.

Kural hatası yaparak kazanabileceğiniz bir kaç dakikanın yaşamınızdan daha önemli olduğunu düşünmüyoruz. Ya siz?
Kaynak: K.G. M. Trafik Eğitim Seti

9.KAMP İÇİN GEREKLİ OLAN MALZEMELER :
1.Çanta ve yağmurluğu
2.Çadır (polleri, kazıkları, gerdirme ipleri ve kendisi)
3.Zirve Çantası
4.Bel Çantası
5.Tulum
6.Mat
7.Termos
8.Kafa Lambası ve Yedekleriyle birlikte piller
9.Telsiz ve pilleri
10.Ayakkabı, Bot, Sandalet
11.Tozluk
12.Düdük
13.Ayna
14.Saat
15.Çakı
16.Tırnak Makası
17.Tarak
18.Çengelli iğne, dikiş seti
19.Çakmak, Kibrit (suya dayanıklı bir kap içinde)
20.Yardımcı ip, bağlama, gerdirme ve ayakkabı bağcığı ipleri
21.Kâğıt, Kalem, Kitap, cep telefonu, fotoğraf makinesi, para, kimlikler…
22.Güneş gözlüğü
23.Güneş kremi
24.Dudak Kremi
25.Kişisel İlaçlar
26.İlk Yardım Çantası
27.Harita ve Pusula
28.Baton
29.Tuvalet Kâğıdı
30.Islak Mendil
31.Çöp Torbası
32.Duck Tape
33.Diş Fırçası ve Macunu
34.Çorap ve Yedeği
35.iç çamaşırı ve yedeği
36.Alt-üst içlik
37.Alt-üst dış katman (Pantolon, Eşofman)
38.Alt-üst orta katman (polar, kazak, gömlek)
39.T-Shirt
40.Kısa Pantolon, Şort
41.Yağmurluk
42.Eldiven ve Yedeği
43.Bere, Boyunluk, Balaklava, Şapka
44.Havlu
45.Termos Bardak
46.Tahta kaşık
47.Tencere, çaydanlık ve tutacak
48.Ocak ve yakıtı
49.Su torbası, matara
50.Tuz, şeker, baharat
51.Çay, kahve vb. sıcak içecekler
52.Vitamin Tablet
53.Çorba (HAZIR ÇABUK )
54.Makarna, bulgur, pirinç, patates… Yumurta, biber, domates, yeşil soğan, soğan, sarımsak, maydanoz, mantar, limon, salatalık, ton balığı, mısır,tang (çok tavsiye edilmese de),Salça, yağ, yoğurt, Kahvaltılık – peynir, zeytin, bal, çokokrem, kaşar peyniri, reçel, fındık ezmesi, zeytin ezmesi,Pekmez, tahin,Ekmek, yufka ekmeği,Çikolata, Bisküvi , Kuruyemiş, Kuru meyve – kuru incir, fındık, kuru üzüm, muz (Bunların bir çok kısmını yolda halledeceğiz)

10. Bu gezi Tüm 4x4 araç kullanıcılarına açıktır, Her aracın sahibi yanındakilerden mesuldur aracının bakımından resmi kurum evraklarından bizzat sorumludur tamamıyle kişinin kendi rızasıyla gelişen ticari kazançın güdülmediği kişisel menfaatlerin gözetilmediği serbest bir gezidir.Bu gezi ile ilgili karşılaşılacak her hangi bir sorunda kişiler kurum veya kuruluşlar sorumlu tutulamaz. Sağlık sorunları olanların uzun süre değişik hava şartlarında bulunması sakınca lı olanların düzenli ilaç kullanaların vb. doktor tavsiiyesi izni olmadan katılması sakıncalıdır. İş bu yazı sonunda katılan tüm kişiler sorumluluklarını anlamış ve kurallara uyacaklarını taahhüt etmiş bulunmaktadırlar.

Bu sayfa sadece bilgi ve Katılımcı listesini güncellemek için kullnılacaktır. Lütfen soru ve cavap larınız düşünce ve eleştrileriniz fikişr ve önerileriniz için aşağıdaki link i kullanın

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=54894.0

Trkiye siyasi haritas
 

Etiketler
Ynt: 4x4'le Karadeniz Macerası - 15 Günlük Tatil Planı (24 Temmuz 2010)

23 Haziran 2010 tarihi itibariyle sponsor ve katkıda bulunanlar listesi.

SPONSORLAR

1. Bülent (Kök Teknik) Araç Başı tornavida takımı
2. Tarık (ata036) Araç Başı 4 gb flash disk veya Notebook Mouse
3. Bülent (febülent) Araç Başı karışık çerez
4. Galip (ada28) Araç Başı fındık
5.Ahmet (Yozgat) Gruba Yeterli Miktarda İlaç (yolculukta karşılaşabileceğimiz güneş çarpması, ishal, ağrı, vb. )
6. Oğuzhan (Lideroutdoor.com) kişi başına Termometreli pusulalı Düdük veya Şapka ya takılan Fener

KATKIDA BULUNANLAR

1. Gezenbilir Ailesi
2. 4x4 SüperSport Dergisi (Eylül-Ekim Sayısı )
3. Ahmet Ergun (egeli 34) - İNSA TURBO Lastik alımlarında Ahmet abi yardımcı olacak bilginize.
4. elvan_doga Seyahat sigortası - Trafik sigortası- Kaskolar- sağlık başta olmak üzere sigorta ile ilgili her konuda sizlere elimdeki tüm imkanlarla yardımcı olmaya çalışacağım, Ayrıca seyahat sigortası için bu gezi grubuna özel bir police hazırlatmak niyetindeyim bu yönde çalışmalarımızda sürüyor yine buradan yazarım. (Sigorta ile ilgili her konuda soru sorun elimden geldiğince cevaplarım Not: Anlaşmalı kurum sayımız fazla olduğu için bir çok sigorta şirketinden görüş ve öneri alabiliriz bu konuda da içiniz rahat olsun. )
 

Ynt: 4x4'le Karadeniz Macerası - 15 Günlük Tatil Planı (24 Temmuz 2010)

erzincan sivas karayolu tsk tarafındna ulaşıma kapatıldı diye biliyorum?
kısa süreli mi oldu yoksa uzun süreli bir yol kapama mı emin değilim yanlız...

isterseniz bir araştırın hemde emniyet açısından da...
 

Ynt: 4x4'le Karadeniz Macerası - 15 Günlük Tatil Planı (24 Temmuz 2010)

tavsiyeniz için teşekkür ederiz. Yorumlarınız ve tavsiyeleriniz için aşağıdaki link i kullanmanızı rica ederiz. Bu link üzerinden yazışma yapılmamaktadır.

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=54894.msg678421#msg678421
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,470
Mesajlar
1,518,362
Kayıtlı Üye Sayımız
172,121
Kaydolan Son Üyemiz
tto

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst