2007 Mitsubishi L200 projesi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan BlackLuv Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 95
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 56,683

BlackLuv

TA5AMO
Mesajlar
64
Tepkime Puanı
0
Yer
Adana
Merhaba arkadaslar,
L200 konusu altinda bir giris yapmistim. Fakat aracima yapacagim degisiklikleri buradan adim adim sizlerle paylasmak istiyorum. Bu arada 4x4 konusunda tecrubesiz biri olarak, sizlerin engin tecrubelerinden faydalanip, tavsiyeleriniz dogrultusunda, daha guzel sonuclara ulasmak istiyorum.
Haftasonlari asfalttan cikip balik ve mangal sefalari yapmak uzere bir girisimde bulunuyorum.

Aracim 2007 model Mitsubishi L200 4x4. Otomatik. Difransiyel kilidi yok fakat uzerinde kayan bir arac sembolu bulunan dugmesi (ATSC?) olan modelden.

Aldigimda 70.000km'de olan ve kazasi boyasi olmayan bir arac. Standardin haricinde arka kisminda Alman imalati kanopi ve on tarafta da tampon uzerinde ek bir parca var. Bir de omrunun son demlerini yasayan lastikler :smiley:

IMG 1201


Su ana kadar yaptiklarim;
Plastik arka kasa ici koruma. Havuz veya bodyguard diye tabir ediliyor sanirim. Bir takim da M/T lastik. Cooper Discoverer STT 265/70-17.

IMG 1207

IMG 1206


Onumuzdeki hafta monte edilmek uzere garajda bekleyenler;

ARB on tampon
ARB alt muhafaza
Warn M8000 vinc

Bunlarin da montajini tamamladiktan sonra fotolarini paylasacagim.

Tecrubeli arkadaslarin tum onerilerine acigim.

Saygilarimla...
 

Etiketler



Ynt: 2007 Mitsubishi L200 projesi

Guzel dilekleriniz icin tesekkurler arkadaslar.

@Maxima;

Tesekkur ederim.
Lastiklerden sonra fazla kullanma sansim olmadi acikcasi. Ama kullanabildigim yaklasik 100-150 km orjinal kis lastiklerine gore biraz daha sert oldugunu gozlemledim. Araci vinc/tampon vs vs montaji icin ustaya biraktigimda baktik ki lastiklerde 40psi hava var!!! Usta orada 30'a dusurmustu ama sonrasinda tecrube edemedim. Arac hala ustamin ellerinde. Aracta bariz bir yukselme oldu elbette. Fakat elime metre alip olcmedim ne yazik ki :( Sanirim kucuk bir matematik hebaiyla teorik olarak ne kadar yukseldigini bulabiliriz.
Orjinal ebat; 245/60R17. Cap olarak 725.67 mm
Sonradan taktigim 275/70-17. Bunun da capi; 802.64 mm
Aradaki fark +76.97 mm
Bu durumda aracin 38.61 mm yukselmis olmasini bekleyebiliriz. Tabi pratikte ne oldugunu olcmeden bilemeyiz.
Sunu ekleyeyim, her aracta beklenen hiz gostergesi sapmasini elimine ettim farkinda olmadan. GPS ile yaptigim olcumde, kadranda ne gorunuyorsa GPS'te de aynisi gorunuyordu.

Karanlikta pek belli olmasada tamponu gecici olarak yerine monte etme asamasindaki bir fotoyu da paylasayim.

IMG 1211
 



Ynt: 2007 Mitsubishi L200 projesi

sayın blackluv ; paylaşım için teşekkürler . benim araçta ki 235/ 65 R17 ebat lastiklerle hız göstergesi 108 km/saat iken ; gps 'te 100 km/saat görüyorum. teşekkürler.
 


Ynt: 2007 Mitsubishi L200 projesi

245/60-R17'nin yanak yüksekliği 14.70cm.
275/70-R17'nin yanak yüksekliği 19.25cm.

Aracınızın yerden yüksekliği (19.25 - 14.70 =) 4.55cm artmıştır.

İki lastik arasında %12'lik fark mevcuttur. Bu sebeple hız göstergenizi ve ABS'nizi kalibre ettirmenizi tavsiye ederim.
 

Ynt: 2007 Mitsubishi L200 projesi

265 yerine 275 yazmisim yanlislikla.
Su anda uzerindeki cooper stt'ler 265/70-17.
Hiz gostergesinde sorun yok. Dedigim gibi GPS ile dogruladim. Kadran'da reel hizindan az gosterir diye bekliyordum ama net olarak reel hiz ile denk oldu lastik degisimi sonrasi. Fakat ABS kalibrasyon konusunu detaylandirirsaniz sevinirim.
 




Ynt: 2007 Mitsubishi L200 projesi

ABS sistemleri, tekerleğin dönüş hızını sensörle takip ederler. Elektronik olarak yapılan hesaplamalarla çalışan ABS, fabrika çıkışı lastik boyu %3'den fazla değiştiğinde hata yapabilmeye başlar. Fabrika çıkışı lastikten daha büyük veya daha küçük lastiklerin dönüş hızları farklı olduğu için, ABS gerektiğinde devreye girmeyebilir veya gerekmediğinde devreye girebilir.

265/70-R17 ile eski lastiğiniz arasındaki fark %10.6. Yerden yükseklik farkı da 4.15cm oluyor.

Aracınızın motoru, tekerleği çevirmek için %10.6 daha fazla enerji harcayacak anlamına da geliyor bir noktada, çünkü lastiğin kütlesi artınca eylemsizliği de değişir (yani dış kuvvetlere olan direnci). Bu da daha fazla yakıt harcama ve tork azalması gibi bir sonuç üretir.

Aracın yükselmesi, hava direncini arttırır. 60km/s veya daha yüksek hızlarda, yakıt tüketimini en fazla etkileyen eleman hava direncidir. Aracın aerodinamiği kötü yönde değiştiği için yeni lastiklerinizle ne kadar hızlı giderseniz, o kadar fazla yakarsınız. Bu da, katalogtaki "şehirlerarası tüketim" bölümünde ciddi bir artışa denk gelir, hem tekerleği döndürmek için, hem de hava direncine karşı harcadığınız fazla enerji olacak. Tabii ki "şehiriçi" bölümünde de ciddi bir artış olacak, tekerleği her döndürmeye çalıştığınızda %10.6 daha fazla enerji harcadığınız için.

Aracınız 4.15cm yükseldiği gibi, ağırlık merkeziniz de yükseleceği anlamına geliyor. Bu da, yan eğim açısını azaltacaktır. Aracınızın kataloğunda bu açı yazmamaktadır, öğrenmenizi tavsiye ederim; öğrendikten sonra da yeni açıyı hesaplamanızı (takla atmka ve atmamak arasındaki ince çizgi). Spacer kullanmak bir çözümdür, iyi yapılmış spacer kısa vadede bir sorun çıkarmaz, ancak her spacer aks üzerinde (fabrikada hesaplanandan daha fazla) stres ekler.

Daha büyük lastik kullanmak hepimizin işine geliyor (yükselik ve agresif görünüm), ancak can güvenliğiniz ve orta-uzun vadede oluşabilecek ciddi maliyetler için gerekli teknik değişiklikleri yapmadan yola çıkmayın. Lastik boyutu %3'ten fazla değiştiği zaman, gerekli teknik değişiklikleri yapmayı unutmayın. Lastik boyutu farklarını görmek için, herhangi bir arama motoruna "tire size calculator" yazmanız yeterli.
 

Ynt: 2007 Mitsubishi L200 projesi

theFaceFistingCyborg' Alıntı:
ABS sistemleri, tekerleğin dönüş hızını sensörle takip ederler. Elektronik olarak yapılan hesaplamalarla çalışan ABS, fabrika çıkışı lastik boyu %3'den fazla değiştiğinde hata yapabilmeye başlar. Fabrika çıkışı lastikten daha büyük veya daha küçük lastiklerin dönüş hızları farklı olduğu için, ABS gerektiğinde devreye girmeyebilir veya gerekmediğinde devreye girebilir.

265/70-R17 ile eski lastiğiniz arasındaki fark %10.6. Yerden yükseklik farkı da 4.15cm oluyor.

Aracınızın motoru, tekerleği çevirmek için %10.6 daha fazla enerji harcayacak anlamına da geliyor bir noktada, çünkü lastiğin kütlesi artınca eylemsizliği de değişir (yani dış kuvvetlere olan direnci). Bu da daha fazla yakıt harcama ve tork azalması gibi bir sonuç üretir.

Aracın yükselmesi, hava direncini arttırır. 60km/s veya daha yüksek hızlarda, yakıt tüketimini en fazla etkileyen eleman hava direncidir. Aracın aerodinamiği kötü yönde değiştiği için yeni lastiklerinizle ne kadar hızlı giderseniz, o kadar fazla yakarsınız. Bu da, katalogtaki "şehirlerarası tüketim" bölümünde ciddi bir artışa denk gelir, hem tekerleği döndürmek için, hem de hava direncine karşı harcadığınız fazla enerji olacak. Tabii ki "şehiriçi" bölümünde de ciddi bir artış olacak, tekerleği her döndürmeye çalıştığınızda %10.6 daha fazla enerji harcadığınız için.

Aracınız 4.15cm yükseldiği gibi, ağırlık merkeziniz de yükseleceği anlamına geliyor. Bu da, yan eğim açısını azaltacaktır. Aracınızın kataloğunda bu açı yazmamaktadır, öğrenmenizi tavsiye ederim; öğrendikten sonra da yeni açıyı hesaplamanızı (takla atmka ve atmamak arasındaki ince çizgi). Spacer kullanmak bir çözümdür, iyi yapılmış spacer kısa vadede bir sorun çıkarmaz, ancak her spacer aks üzerinde (fabrikada hesaplanandan daha fazla) stres ekler.

Daha büyük lastik kullanmak hepimizin işine geliyor (yükselik ve agresif görünüm), ancak can güvenliğiniz ve orta-uzun vadede oluşabilecek ciddi maliyetler için gerekli teknik değişiklikleri yapmadan yola çıkmayın. Lastik boyutu %3'ten fazla değiştiği zaman, gerekli teknik değişiklikleri yapmayı unutmayın. Lastik boyutu farklarını görmek için, herhangi bir arama motoruna "tire size calculator" yazmanız yeterli.

bence abs nin devreye girip girmemesi ile lastik çapının büyümesi hatta absnin lastik çapı büyüdüğünde devre dışı kalması gibi bir durum sözkonusu bile olamaz çünki abs sensörleri lastiğimizde değildir lastiğimize hareket veren akis başında yada foryaya bağlıdır... lastik capının 4.5 cm artması demek aracın 4.5 cm yükseltmez bu değerin yarısı kadar yükselir yani toplam çap diğer lastikten 4.5 cm büyük ise yere basan kısmın 2.25cm olduğunu gözterir ve arac 2.5 cm yükselir.... lastik çapı nekadar büyürse araç okadar üzülür ;D görenler bu işe her nekadar sevinselerde....
araç ağırlık merkezi yükselssede büyüyen lastiklerin ağırlığı ve offsetli jantlar aracın ağırlık merkezindeki değişimi minimize etmektedir saygılar...
 

Ynt: 2007 Mitsubishi L200 projesi

Aslında, ABS konusunda benim düşüncem de murat067'nin söyledikleri yönünde. ABS sensörler ile tekerlek dönüş hızlarını takip eder ve farklılık olduğu zaman devreye girer. Ancak araç üreticileri de, lastik üreticileri de, lastik ve frenle ilgili elektronik sistemlerin lastik boyutuyla ilgili olduğu ve değiştirmenin sorun yaratabileceği yönünde uyarı yapıyorlar. Üreticilerinin de bir bildiği vardır herhaldediye düşünüyorum. Bence de ABS'de sorun çıkmaz, lastik ebatını %3'ten fazla değiştirmeyin diyenler bütün teknik bilgilere sahip, ben sadece fikir yürütüyorum.

Önceki mesajı dikkatli okumamışsınız sanırım murat067, cm olarak verdiğim değer, çap değeri değil yanak değeri. Yani bir çap içinde iki adet yanak bulunduğu için 4.15cm'lik yükselme doğru hesaplanmıştır.
 

Ynt: 2007 Mitsubishi L200 projesi

benim aracımda şuan 265/75/16 takılı çamurluklardaki plastik tozluğa sağ ve sol tam kırdığımda hafif sürtme yapıyor ... saygılar..
 




Ynt: 2007 Mitsubishi L200 projesi

evet bencede lastikleri büyüttüğünüz zaman çok fazla sorun ile karşılaşılıyor ancak lastik büyütmenin görselliği bırakın, arazide faydasıda küçümsenemez.( yan eğim dışında ???)
bence lastikleri mantıklı şekilde yükseltip sürekli kullandığınız aracıın orjinalden daha yüksek olduğunu hatırlayarak kuıllanmalıyız.buda kendimizi kandırmanın bir yoluda olabilir. ;D ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,475
Mesajlar
1,518,501
Kayıtlı Üye Sayımız
172,126
Kaydolan Son Üyemiz
Mev

SON KONULAR



Geri
Üst