2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hazanfer Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,327

hazanfer

Uçmasamda Yükseklerde Hayalim :)
Mesajlar
245
Tepkime Puanı
6
Yer
istanbul
Web
www.fotobiyografi.com
Merhabalar,
Özellikle Serden ve Cafer ağbiye selamlar 3 yıldır bıkmadan bana cevap verdikleri, hatta misafir ettikleri için, aracın tüm özelliklerini benimle paylaştıkları için...
Yaklaşık 14 aydır 2006 model Forester kullanan ve sınıfının girebileceği her koşulda aracını test etmiş biri olarak aracım hakkımdaki tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Aracı 2012 de 93.000 km de aldım, Alır almaz da Vialle marka Lpg sistemi taktırdım. Şuan 117.000 km de olan aracın arızaları, tamir masrafları, LPG sistemi, nerelerde neler yapabiliyor anlatmaya çalışacağım...

Vialle LPG sistemi:
Diğerlerinden farkı lpgyi de benzin gibi sıvı olarak gönderiyor enjektörlere. Bu sayede performans kaybı olmayan, motora zarar vermeyen, problemsiz çalışan bir sistem elde etmişler...
Motora zarar vermeyen kısmını benim cevaplamam doğru olmaz ama performans kaybı hissetmedim hiçbir zaman. Problem olarak da sıfır sorun diyebilirim... zaten sistemi taktırdıktan sonra unutuyorsunuz, çünkü bir daha ayar, filtre değişimi, bakım gibi şeyler bu markada yok ancak arıza yaparsa servise gitmeniz gerekiyor onun dışında Lpg ile tek ilişkiniz yakıt alma ve sızdırmazlık testi oluyor. Sıfır problem ile biniyorsunuz yani. Bidiğim kadarı ile VW grubu TSİ motorlara lpg takabilen tek marka ve benzin sistemini komple iptal ediyorlar bu motorlarda, motor direk lpg ile çalışıyor.

Karda, Çamurda, Arazide:
Aracın ne olduğunu bilerek yola çıkarsanız hiç yolda kalmazsınız, Dif-lock yok bu araçta !!!
Araçımla bir yılı tamamlamış ve özellikle elimden geldiğince aracın girebilmesi gereken yollarda test etmiş durumdayım. Karda buzda muhteşem ki 4 mevsim lastikler ile kullanıyorum aracı, özel bir kar lastiği falan yok araçta. 20 cm karda, 30-40 derece diyebileceğim rampada ve sıcaklık -3 derece iken gece yarısı üç farklı sürüş modunda da (power, snow ve normal) değişik şekillerde denedim.Tamda olması gerektiği gibi... Harika yaaa.
Çamurda yine aynı, sorunsuz ilerliyor ama lastiklerin dişleri dolduğunda iş kötüleşiyor at-mt tarzı lastik lazım bu ortamda.
Rampa yukarı ıslak ve çimen zemin araç dolu iken ilerlemiyor olduğu yerde dört teker dönüp duruyor  tabi bunun aracın çekiş sistemi ile alakası yok. Lastik ve zemin durumu böyle yapıyor. Aracın yükünü biraz hafileterek problemsiz ilerleyebildim...
Arazide eğer çekiş sisteminin nasıl çalıştığını bilir ve ona göre hareket ederseniz sorun çıkmıyor. Ama rampa yukarı ilerlerken aracı çapraz olarak askıya alırsanız ve burayada yavaş girerseniz geçmenizin imkanı yok araç o pozisyonda kalıyor. Yani ön ve arkadaki lastiklerden ikisi çapraz olarak havada kalırsa, o havadaki lastikler patinaja düşüyor araç ilerlemiyor (dif-lock yok!!!).

Yolda:
Harika bir araç. Performas dilovası rampasını bilenler için yazıyorum; 5 kişi dolu bagaj 160-170 km ile tırmanıyor, bayılma falanda yok. Ara hızlanmalar yeterli seviyede, zevk vermiyor ama eksiklikte hissettirmiyor ideal seviye yakalanmış. Fakat bazen vites düşürmekte geçikiyor can sıkıcı olabiliyor... Çok virajlı ve rakımın yüksek olduğu kartepe yolunu bilenler için yazıyorum... 2012 model 320 dizel BMW benden kaçamadı. Aynı performans ile tırmandık tepeye ama o otamatikte kullandı ben yakalayabilmek için manuel sürmek zorunda kaldım... Otomatikte yetişemedim çünkü her virajdan sonra uygun vitese geçmesi zaman aldığı için ve bmw bu sorunu yaşamadığı için arayı açıyordu...
Yol tutuşu çok çok iyi. 20cm alt yüksekliği olan 215\65-16 lastikler ile yumuşak bir amortisör sistemi olan bu aracı devirebilmek için usta olmak lazım ben beceremedim   Limitler aşılınca arkadan kaymaya başlıyor, oda yavaştan başlayıp şöförü uyarıyor. Ufak bir direksiyon manevrası, yetmezse fren desteği ile çok kolay kontrol edebiliyorsunuz.
Frenler zayıf. Anlam veremediğim şekilde, neden arka frenler kampana bilmiyorum ama frenleri kötü. Bunu da yumuşak balata taktırarak çözdüm çok iyi olmadı, daha önceki aracım mondeo gibi yani standart araçlar kadar iyi oldu...
Ses izalasyonu beni rahatsız etmiyor. 120 km den sonra camlarda uğultu gelmeye başlıyor ama o hızdan sonra benim bindiğim tüm araçlara yakın durumda pek te farkı yok yani. Mondeo’mda bu kadar sesli idi Bora’mda, bindiğim bu sınıf diğer araçlarda... Corolla, vectra, ibiza, megan bundan çok sessiz değil ama Mercedes, Bmw 5 serisi, Audi tarzı aracada binmedim hiç, bilmem...

Arızalar:
14 ayda, kronik subaru arızası olan sol ön cam motoru yandı. (sebeb aslında cam butonunun takılı kalmasıdır motor dandikliği ile alakası yok) 400 liraya yeni motor ve buton takılı kaldığında motor yanmasın diye zaman rölesi takıldı. Camın kapanma süresi kadar sonra düğme kesmese bile zaman rölesi elektriği kesiyor  artık motor yanamaz. Butonu yenilemek 800 lira civarı çünkü salak herifler tüm kumanda butonlarını yekpare tek bir modül olarak yapmış (4 cam butonu, ayna ayar butonları, cam kiliti, merkezi kilit butonu...) bunada 800 lira demiş. Sadece sol cam butonu değişebilse 20-30 liraya hal olur.
Oksijen sensörü bozuldu 840 lira, sol hava klepesi bozuldu 1100 lira, sunroof’a taş düştü çatladı sıfırı 3250 çıkması 1400 lira, 10bin bakımları ortalama 300 lira, triger kayışı 1100 lira.

Sonuç:
Sırası ile sahibi olduğum araçlar. 1999 bora 1.6, 2005 colt 1.3, 2005 palio 1.2i 16v, 2005 mondeo TDCİ 2.0, 2006 forester. Sürdüğüm clio, swift, corolla, berlingo, doblo, bmw 320d, bmw 316i, megan, focus, astra...
Bundan sonra tek hayalim 2014 X-mode’lu forester olur, ozamana kadar 2006 forester’dan iyisi yok.
Neden derseniz tam bir melez o !!! Herşeyden ortaya karışık  Yol tutuşu, yerden yüksekliği, iç hacimi ve bagajı, 4 çeker oluşu, yeterli konfor ve donanıma sahip olması...
Hiç bir şeyde en iyi değil ama hepsinde de yeterli diye tanımlayalım.
Yol dışına çıkıp ağır Off-road yapmayacaksanız araç budur. Kamp, piknik, bozuk türkiye yolları, kar kış, yagmur çamur sizi en ortalama seviyede gideceğiniz yere götürür.
Bundan daha iyisini isterseniz, Hız için spor araç, konfor için mercedes S serisi, arazi için pajero-land cruiser-defender-falan filan...
Ama hepsini bu paraya almak için ortaya karışık FORESTER usta.

Başka merak edilen konu olursa sorabilirsiniz, kazasız yolculuklar...
 

Etiketler
Ynt: 2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

Elinize saglik...Bende yaklasık 3 yildir kullaniyorum. 211000 km de..
Bence bir Subaru sadece yeni bir Subaru almak icin degistirilir bence :smiley:
 

Ynt: 2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

Sn.Hazanfer
Güzel bir yazı olmuş. Tam benim alma sürecimde aydınlatıcı oldu. Vialle ile yakıt tüketimin nasıl? Biraz bahsedebilir misin?

GT-N7000 cihazımdan Tapatalk 2 ile gönderildi
 

Ynt: 2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

Merhaba,
Vialle yakıt tüketimi olarak diğerlerinden farklı değil.
Benzine göre %20 fazla yakar tüm Lpg sistemleri...
Ben şehir içi km'de 370 kuruş İstanbul'da, 250 kuruş şehir dışında yakıyorum.
Az yaksın diye umursamadan canımın istediği gibi sürerek.
 

Ynt: 2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

@hazanfer,

öncelikle Cafer ağbi ile beni de hatırladığın için teşekkürler :D Forester'ı sattığımdan beri bu bölüme ara ara uğruyordum. Şimdide bir bakayım ne var ne yok diye dedim ve senin postunu gördüm. Forester sahibi olmana çok sevindim. Allah herkese kazasız belasız günler nasip etsin.

Gelelim senin yazdıklarınla ilgili minik yorumlarıma ;D

2006 modellerde 2.0 Turbo araç yok, ancak daha konforlu ve tutumlu bir araç benim kullandığım XT'ye göre. Dezavantajı turbonun torkunu hissedememek. İyi yanı ise LPG'nin turbo olmamasından dolayı daha kolay uyum sağlaması.

2003-2005 model XT'lerin çoğunda %50 dif. kilidi mevcuttur. Benimkisinde de vardı ve bazı bahsettiğin durumlarda daha rahat hareket etmiştim. Bir de XT'lerin 4 frenide disk.

Daha önceki postlarımda var ama arka sayfalarda kalmış. O2 sensörü vs. gibi parçaları ebay üzerinden getirtmek çok avantajlı ve uygun oluyor. Genelde ABD'den ısmarlıyordum, oldukça da hızlı geliyordu.

Parçalar biraz pahalı Subaru'da, çıkmacılara da bakılabilir İstanbul, Ankara ve İzmir'de.

Bu arada benim de hayalim X-mode'lu bir Forester ;D
 



Ynt: 2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

Serden selam,
Aslında bende temiz bir 2005 XT arıyordum karşıma bu çıktı, kısmet. İyi de oldu lpg ile problemsiz olarak, dolayısı ile ekonomik olarak bindim aracıma.
Yurd dışından deneme amaçlı, bir defa 30 dolarlık alış verişi yaptım gelmedi. Daha pahalısına girmeye de cesaret edemedim.
X-mode videoları çok başarılı, inşallah kısmet olur ikimize de.
Saygılar.
 

Ynt: 2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

Çelebi, aracın ortalama kaç litre benzin ve LPG tüketiyor acaba?
 

Ynt: 2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

GezenGen' Alıntı:
Çelebi, aracın ortalama kaç litre benzin ve LPG tüketiyor acaba?

Valla alır almaz LPG taktırdım, benzinle hiç deneme yapmadım...
En son Ramazan bayramında 95 litre LPG ile 870 km yol yaptım. 100 km hızın altına hiç inmeden, zaman zaman yol müsait oldukça 160-170 km gibi..., ortalama 130 km ile diyebilirim. Araçta 5 yolcu, bagaj tam dolu olarak. Bu şehir dışı ölçüm.

Şehir içi ise ölçümü şu şekilde yapıyorum. ışık yandıktan sonra ortalama 45-48 litre gibi lpg alıyor depo. Tam dolu depo ile tekrar ışık yandığında ortalama 350 km yol gidiyor araç İstanbul içi. Her sabah bağcılardan ataşehire işe gidiyor akşamda dönüyorum. Bunun yanında kısa mesafe bakkal eş dost ziyaretlerimde bu yolun yarısını oluşturuyor, yani tam anlamı ile şehir içi kullanım.

Şehir dışı: 10.9 litre/100km, şehir içi: 13.3 litre/100km ortalama.

Hiç bir zaman araç az yakıt yaksın diye subarumun zevkinden kendimi mahrum bırakmadım, canım nasıl istiyorsa öyle gazladım...
 

Ynt: 2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

Tekrar merhaba,
İş değişikliği ve şirket aracı almam nedeni ile Üzülerek Forester'ımı satışa çıkaracağım... Bu benim 5. aracım ve ilk defa aracımı satıyorum diye üzülüyorum. :(
15 gündür kullandığım şirket aracından sonra bugün tekrar Forester'ın direksiyonuna geçtim ve bayramlık kıyafet almış çocuk kıvamında sevindim yaaa, araçlarınızın ne kadar güzel olduğunu onu bir başkası ile aldatınca anlıyorsunuz...
Gariptir ki başka hiç bir araçta bu duyguyu yaşamadım.
:'( :'( :'(
 

Ynt: 2006 Forester 158 Hp İle 1 Yıl...

Hayırlısı olsun Çelebi, valla en azından bunca zaman istediğin bir duyguyu yaşama fırsatın oldu. Bende ayrılamıyorum Forester camiasından ;) İnşallah en kısa zamanda tekrar buluşuruz Foresterlarla... ;D
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,504
Kayıtlı Üye Sayımız
172,127
Kaydolan Son Üyemiz
agalandarli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst