hazanfer
Uçmasamda Yükseklerde Hayalim :)
Merhabalar,
Özellikle Serden ve Cafer ağbiye selamlar 3 yıldır bıkmadan bana cevap verdikleri, hatta misafir ettikleri için, aracın tüm özelliklerini benimle paylaştıkları için...
Yaklaşık 14 aydır 2006 model Forester kullanan ve sınıfının girebileceği her koşulda aracını test etmiş biri olarak aracım hakkımdaki tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Aracı 2012 de 93.000 km de aldım, Alır almaz da Vialle marka Lpg sistemi taktırdım. Şuan 117.000 km de olan aracın arızaları, tamir masrafları, LPG sistemi, nerelerde neler yapabiliyor anlatmaya çalışacağım...
Vialle LPG sistemi:
Diğerlerinden farkı lpgyi de benzin gibi sıvı olarak gönderiyor enjektörlere. Bu sayede performans kaybı olmayan, motora zarar vermeyen, problemsiz çalışan bir sistem elde etmişler...
Motora zarar vermeyen kısmını benim cevaplamam doğru olmaz ama performans kaybı hissetmedim hiçbir zaman. Problem olarak da sıfır sorun diyebilirim... zaten sistemi taktırdıktan sonra unutuyorsunuz, çünkü bir daha ayar, filtre değişimi, bakım gibi şeyler bu markada yok ancak arıza yaparsa servise gitmeniz gerekiyor onun dışında Lpg ile tek ilişkiniz yakıt alma ve sızdırmazlık testi oluyor. Sıfır problem ile biniyorsunuz yani. Bidiğim kadarı ile VW grubu TSİ motorlara lpg takabilen tek marka ve benzin sistemini komple iptal ediyorlar bu motorlarda, motor direk lpg ile çalışıyor.
Karda, Çamurda, Arazide:
Aracın ne olduğunu bilerek yola çıkarsanız hiç yolda kalmazsınız, Dif-lock yok bu araçta !!!
Araçımla bir yılı tamamlamış ve özellikle elimden geldiğince aracın girebilmesi gereken yollarda test etmiş durumdayım. Karda buzda muhteşem ki 4 mevsim lastikler ile kullanıyorum aracı, özel bir kar lastiği falan yok araçta. 20 cm karda, 30-40 derece diyebileceğim rampada ve sıcaklık -3 derece iken gece yarısı üç farklı sürüş modunda da (power, snow ve normal) değişik şekillerde denedim.Tamda olması gerektiği gibi... Harika yaaa.
Çamurda yine aynı, sorunsuz ilerliyor ama lastiklerin dişleri dolduğunda iş kötüleşiyor at-mt tarzı lastik lazım bu ortamda.
Rampa yukarı ıslak ve çimen zemin araç dolu iken ilerlemiyor olduğu yerde dört teker dönüp duruyor tabi bunun aracın çekiş sistemi ile alakası yok. Lastik ve zemin durumu böyle yapıyor. Aracın yükünü biraz hafileterek problemsiz ilerleyebildim...
Arazide eğer çekiş sisteminin nasıl çalıştığını bilir ve ona göre hareket ederseniz sorun çıkmıyor. Ama rampa yukarı ilerlerken aracı çapraz olarak askıya alırsanız ve burayada yavaş girerseniz geçmenizin imkanı yok araç o pozisyonda kalıyor. Yani ön ve arkadaki lastiklerden ikisi çapraz olarak havada kalırsa, o havadaki lastikler patinaja düşüyor araç ilerlemiyor (dif-lock yok!!!).
Yolda:
Harika bir araç. Performas dilovası rampasını bilenler için yazıyorum; 5 kişi dolu bagaj 160-170 km ile tırmanıyor, bayılma falanda yok. Ara hızlanmalar yeterli seviyede, zevk vermiyor ama eksiklikte hissettirmiyor ideal seviye yakalanmış. Fakat bazen vites düşürmekte geçikiyor can sıkıcı olabiliyor... Çok virajlı ve rakımın yüksek olduğu kartepe yolunu bilenler için yazıyorum... 2012 model 320 dizel BMW benden kaçamadı. Aynı performans ile tırmandık tepeye ama o otamatikte kullandı ben yakalayabilmek için manuel sürmek zorunda kaldım... Otomatikte yetişemedim çünkü her virajdan sonra uygun vitese geçmesi zaman aldığı için ve bmw bu sorunu yaşamadığı için arayı açıyordu...
Yol tutuşu çok çok iyi. 20cm alt yüksekliği olan 215\65-16 lastikler ile yumuşak bir amortisör sistemi olan bu aracı devirebilmek için usta olmak lazım ben beceremedim Limitler aşılınca arkadan kaymaya başlıyor, oda yavaştan başlayıp şöförü uyarıyor. Ufak bir direksiyon manevrası, yetmezse fren desteği ile çok kolay kontrol edebiliyorsunuz.
Frenler zayıf. Anlam veremediğim şekilde, neden arka frenler kampana bilmiyorum ama frenleri kötü. Bunu da yumuşak balata taktırarak çözdüm çok iyi olmadı, daha önceki aracım mondeo gibi yani standart araçlar kadar iyi oldu...
Ses izalasyonu beni rahatsız etmiyor. 120 km den sonra camlarda uğultu gelmeye başlıyor ama o hızdan sonra benim bindiğim tüm araçlara yakın durumda pek te farkı yok yani. Mondeo’mda bu kadar sesli idi Bora’mda, bindiğim bu sınıf diğer araçlarda... Corolla, vectra, ibiza, megan bundan çok sessiz değil ama Mercedes, Bmw 5 serisi, Audi tarzı aracada binmedim hiç, bilmem...
Arızalar:
14 ayda, kronik subaru arızası olan sol ön cam motoru yandı. (sebeb aslında cam butonunun takılı kalmasıdır motor dandikliği ile alakası yok) 400 liraya yeni motor ve buton takılı kaldığında motor yanmasın diye zaman rölesi takıldı. Camın kapanma süresi kadar sonra düğme kesmese bile zaman rölesi elektriği kesiyor artık motor yanamaz. Butonu yenilemek 800 lira civarı çünkü salak herifler tüm kumanda butonlarını yekpare tek bir modül olarak yapmış (4 cam butonu, ayna ayar butonları, cam kiliti, merkezi kilit butonu...) bunada 800 lira demiş. Sadece sol cam butonu değişebilse 20-30 liraya hal olur.
Oksijen sensörü bozuldu 840 lira, sol hava klepesi bozuldu 1100 lira, sunroof’a taş düştü çatladı sıfırı 3250 çıkması 1400 lira, 10bin bakımları ortalama 300 lira, triger kayışı 1100 lira.
Sonuç:
Sırası ile sahibi olduğum araçlar. 1999 bora 1.6, 2005 colt 1.3, 2005 palio 1.2i 16v, 2005 mondeo TDCİ 2.0, 2006 forester. Sürdüğüm clio, swift, corolla, berlingo, doblo, bmw 320d, bmw 316i, megan, focus, astra...
Bundan sonra tek hayalim 2014 X-mode’lu forester olur, ozamana kadar 2006 forester’dan iyisi yok.
Neden derseniz tam bir melez o !!! Herşeyden ortaya karışık Yol tutuşu, yerden yüksekliği, iç hacimi ve bagajı, 4 çeker oluşu, yeterli konfor ve donanıma sahip olması...
Hiç bir şeyde en iyi değil ama hepsinde de yeterli diye tanımlayalım.
Yol dışına çıkıp ağır Off-road yapmayacaksanız araç budur. Kamp, piknik, bozuk türkiye yolları, kar kış, yagmur çamur sizi en ortalama seviyede gideceğiniz yere götürür.
Bundan daha iyisini isterseniz, Hız için spor araç, konfor için mercedes S serisi, arazi için pajero-land cruiser-defender-falan filan...
Ama hepsini bu paraya almak için ortaya karışık FORESTER usta.
Başka merak edilen konu olursa sorabilirsiniz, kazasız yolculuklar...
Özellikle Serden ve Cafer ağbiye selamlar 3 yıldır bıkmadan bana cevap verdikleri, hatta misafir ettikleri için, aracın tüm özelliklerini benimle paylaştıkları için...
Yaklaşık 14 aydır 2006 model Forester kullanan ve sınıfının girebileceği her koşulda aracını test etmiş biri olarak aracım hakkımdaki tecrübelerimi sizlerle paylaşmak istiyorum.
Aracı 2012 de 93.000 km de aldım, Alır almaz da Vialle marka Lpg sistemi taktırdım. Şuan 117.000 km de olan aracın arızaları, tamir masrafları, LPG sistemi, nerelerde neler yapabiliyor anlatmaya çalışacağım...
Vialle LPG sistemi:
Diğerlerinden farkı lpgyi de benzin gibi sıvı olarak gönderiyor enjektörlere. Bu sayede performans kaybı olmayan, motora zarar vermeyen, problemsiz çalışan bir sistem elde etmişler...
Motora zarar vermeyen kısmını benim cevaplamam doğru olmaz ama performans kaybı hissetmedim hiçbir zaman. Problem olarak da sıfır sorun diyebilirim... zaten sistemi taktırdıktan sonra unutuyorsunuz, çünkü bir daha ayar, filtre değişimi, bakım gibi şeyler bu markada yok ancak arıza yaparsa servise gitmeniz gerekiyor onun dışında Lpg ile tek ilişkiniz yakıt alma ve sızdırmazlık testi oluyor. Sıfır problem ile biniyorsunuz yani. Bidiğim kadarı ile VW grubu TSİ motorlara lpg takabilen tek marka ve benzin sistemini komple iptal ediyorlar bu motorlarda, motor direk lpg ile çalışıyor.
Karda, Çamurda, Arazide:
Aracın ne olduğunu bilerek yola çıkarsanız hiç yolda kalmazsınız, Dif-lock yok bu araçta !!!
Araçımla bir yılı tamamlamış ve özellikle elimden geldiğince aracın girebilmesi gereken yollarda test etmiş durumdayım. Karda buzda muhteşem ki 4 mevsim lastikler ile kullanıyorum aracı, özel bir kar lastiği falan yok araçta. 20 cm karda, 30-40 derece diyebileceğim rampada ve sıcaklık -3 derece iken gece yarısı üç farklı sürüş modunda da (power, snow ve normal) değişik şekillerde denedim.Tamda olması gerektiği gibi... Harika yaaa.
Çamurda yine aynı, sorunsuz ilerliyor ama lastiklerin dişleri dolduğunda iş kötüleşiyor at-mt tarzı lastik lazım bu ortamda.
Rampa yukarı ıslak ve çimen zemin araç dolu iken ilerlemiyor olduğu yerde dört teker dönüp duruyor tabi bunun aracın çekiş sistemi ile alakası yok. Lastik ve zemin durumu böyle yapıyor. Aracın yükünü biraz hafileterek problemsiz ilerleyebildim...
Arazide eğer çekiş sisteminin nasıl çalıştığını bilir ve ona göre hareket ederseniz sorun çıkmıyor. Ama rampa yukarı ilerlerken aracı çapraz olarak askıya alırsanız ve burayada yavaş girerseniz geçmenizin imkanı yok araç o pozisyonda kalıyor. Yani ön ve arkadaki lastiklerden ikisi çapraz olarak havada kalırsa, o havadaki lastikler patinaja düşüyor araç ilerlemiyor (dif-lock yok!!!).
Yolda:
Harika bir araç. Performas dilovası rampasını bilenler için yazıyorum; 5 kişi dolu bagaj 160-170 km ile tırmanıyor, bayılma falanda yok. Ara hızlanmalar yeterli seviyede, zevk vermiyor ama eksiklikte hissettirmiyor ideal seviye yakalanmış. Fakat bazen vites düşürmekte geçikiyor can sıkıcı olabiliyor... Çok virajlı ve rakımın yüksek olduğu kartepe yolunu bilenler için yazıyorum... 2012 model 320 dizel BMW benden kaçamadı. Aynı performans ile tırmandık tepeye ama o otamatikte kullandı ben yakalayabilmek için manuel sürmek zorunda kaldım... Otomatikte yetişemedim çünkü her virajdan sonra uygun vitese geçmesi zaman aldığı için ve bmw bu sorunu yaşamadığı için arayı açıyordu...
Yol tutuşu çok çok iyi. 20cm alt yüksekliği olan 215\65-16 lastikler ile yumuşak bir amortisör sistemi olan bu aracı devirebilmek için usta olmak lazım ben beceremedim Limitler aşılınca arkadan kaymaya başlıyor, oda yavaştan başlayıp şöförü uyarıyor. Ufak bir direksiyon manevrası, yetmezse fren desteği ile çok kolay kontrol edebiliyorsunuz.
Frenler zayıf. Anlam veremediğim şekilde, neden arka frenler kampana bilmiyorum ama frenleri kötü. Bunu da yumuşak balata taktırarak çözdüm çok iyi olmadı, daha önceki aracım mondeo gibi yani standart araçlar kadar iyi oldu...
Ses izalasyonu beni rahatsız etmiyor. 120 km den sonra camlarda uğultu gelmeye başlıyor ama o hızdan sonra benim bindiğim tüm araçlara yakın durumda pek te farkı yok yani. Mondeo’mda bu kadar sesli idi Bora’mda, bindiğim bu sınıf diğer araçlarda... Corolla, vectra, ibiza, megan bundan çok sessiz değil ama Mercedes, Bmw 5 serisi, Audi tarzı aracada binmedim hiç, bilmem...
Arızalar:
14 ayda, kronik subaru arızası olan sol ön cam motoru yandı. (sebeb aslında cam butonunun takılı kalmasıdır motor dandikliği ile alakası yok) 400 liraya yeni motor ve buton takılı kaldığında motor yanmasın diye zaman rölesi takıldı. Camın kapanma süresi kadar sonra düğme kesmese bile zaman rölesi elektriği kesiyor artık motor yanamaz. Butonu yenilemek 800 lira civarı çünkü salak herifler tüm kumanda butonlarını yekpare tek bir modül olarak yapmış (4 cam butonu, ayna ayar butonları, cam kiliti, merkezi kilit butonu...) bunada 800 lira demiş. Sadece sol cam butonu değişebilse 20-30 liraya hal olur.
Oksijen sensörü bozuldu 840 lira, sol hava klepesi bozuldu 1100 lira, sunroof’a taş düştü çatladı sıfırı 3250 çıkması 1400 lira, 10bin bakımları ortalama 300 lira, triger kayışı 1100 lira.
Sonuç:
Sırası ile sahibi olduğum araçlar. 1999 bora 1.6, 2005 colt 1.3, 2005 palio 1.2i 16v, 2005 mondeo TDCİ 2.0, 2006 forester. Sürdüğüm clio, swift, corolla, berlingo, doblo, bmw 320d, bmw 316i, megan, focus, astra...
Bundan sonra tek hayalim 2014 X-mode’lu forester olur, ozamana kadar 2006 forester’dan iyisi yok.
Neden derseniz tam bir melez o !!! Herşeyden ortaya karışık Yol tutuşu, yerden yüksekliği, iç hacimi ve bagajı, 4 çeker oluşu, yeterli konfor ve donanıma sahip olması...
Hiç bir şeyde en iyi değil ama hepsinde de yeterli diye tanımlayalım.
Yol dışına çıkıp ağır Off-road yapmayacaksanız araç budur. Kamp, piknik, bozuk türkiye yolları, kar kış, yagmur çamur sizi en ortalama seviyede gideceğiniz yere götürür.
Bundan daha iyisini isterseniz, Hız için spor araç, konfor için mercedes S serisi, arazi için pajero-land cruiser-defender-falan filan...
Ama hepsini bu paraya almak için ortaya karışık FORESTER usta.
Başka merak edilen konu olursa sorabilirsiniz, kazasız yolculuklar...