2005 Wj Sert Direksiyon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan wayne74 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,198

wayne74

Ana Kamp
Mesajlar
32
Tepkime Puanı
0
Herkese merhaba ,

ilk 4x4 arac deneyimim olduğundan yardımınızı ihtiyacım var .

Bu araçların direksiyonu normal binek araçlar gibi değil midir ? Daha önceki binek aracımı tek elle fırıl fırıl gezdirebiliyordum tam hakim olarak araca fakat bu çok farklı . 2 ele ihtiyaç duyuyorum . Normal midir ? Sonuçta hidrolik direksiyon ve tek elle binek araç gibi hakim olabilmem gerekmez mi ? Yoksa bir ustaya mı göstermeliyim sizce ? Keske biriniz kullanabilsenizde aracımı bana normal mi değil mi söyleyebilseniz .

Yardımını esirgemeyen herkese şimdiden çok teşekkür ederim .

syg
 

Etiketler
Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

Binek araç gibi çevirmen lazım, direksiyon hidroliği azalmıştır eğer hidrolikte sıkıntı yoksa revizyon zamanı gelmiştir.
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

wj nin direksiyonu yumuşak değildir. ancak aşırı derecede sert olmasının sebebi bir şekilde bozulmaya başlayan yada yağ kaçırmış direksiyon kutusu yada direksiyonun kutu boşluğunu alacğaım diye yanlış kutu ayarı yapmış bir usta olabilir. hatırladığım kadarı ile tatlı bir sertliği vardı ve tek elle aşırı zorlanmadan direksiyonu döndürebiliyordum. lastikler standart yol lasitkleriydi.
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

KLL' Alıntı:
wj nin direksiyonu yumuşak değildir. ancak aşırı derecede sert olmasının sebebi bir şekilde bozulmaya başlayan yada yağ kaçırmış direksiyon kutusu yada direksiyonun kutu boşluğunu alacğaım diye yanlış kutu ayarı yapmış bir usta olabilir. hatırladığım kadarı ile tatlı bir sertliği vardı ve tek elle aşırı zorlanmadan direksiyonu döndürebiliyordum. lastikler standart yol lasitkleriydi.

2001 model Grand Cherokee 4.7 wj aracımın direksiyonu cok yumusak degil ama cok sertte degil,fakat 1998 Grand Cherokee zj 5.9 aracımla kıyasladıgımda zj 5.9 un direksiyonu bana daha yumusak geldi,baska wj araca binmedigim icin benim wj ile karsılastırma sansım olmadı fakat zjnin daha yumusak oldugunu soyleyebilirim,ayrıca wj aracım icin bi servis direksiyon kutusunda bosluk var dedi,direksiyon kutusu degismeli dedi,farklı bi servise götürdüm aracı,o servis direksiyon kutusunda bosluk yok dedi,hangisinin dedigi dogrudur bilemiyorum ama bende kararsız kaldım.
KLL arkadasımın bahsettigi direksiyon kutusundaki boslugu alma ile ilgili sorum olucaktı.Direksiyon kutusu ile ilgili gittigim servis direksiyon kutusu ile ilgili ayar zaten sonda dedi,daha gidecek yeri yok dedi,ondan kaynaklı bi sertlik mi bilemiyorum,yolda giderken direksiyonda bi bosluk hissetmiyorum,ya da saga sola cekme yok fakat yavas giderken cukurlara girdigim zaman sanki alt takım direksiyondan bagımsız salınıyor gibime geliyor,aşırı bi salınım degil fakat yani cukura girince bi bosluk hissi oluşuyor,acaba wj kullanan arkadaslar bu durum normal midir?Teşekkürler.
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

Istanbul beylikduzunde yasiyorum . Civarda tafsiye edebileceginiz bir usta var midir ?
 



Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

wayne74' Alıntı:
Istanbul beylikduzunde yasiyorum . Civarda tafsiye edebileceginiz bir usta var midir ?
Suana kadar 2 servise gittim ve servislerle ilgili tecrübem yok,tavsiye edebilecegim bi durum pek olmadı.Bu konuda tecrübeli arkadaslar umarım size servis veya usta tavsiye ederler.
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

Demem su ki; direksiyona oturdugumda yeri lasikleri kendi ayakarim gibi hissetmem gerkir. Haklimiyetin bende olmasi gerekir ki hakimiyet nedir cok iyi bilirim . Ama bu aracta bu yok
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

wayne74' Alıntı:
Demem su ki; direksiyona oturdugumda yeri lasikleri kendi ayakarim gibi hissetmem gerkir. Haklimiyetin bende olmasi gerekir ki hakimiyet nedir cok iyi bilirim . Ama bu aracta bu yok

Ben wjde hakimiyet konusunda bi sorun yasamadım fakat cok yumusak bazı marka binek otomobillerdeki yumusaklıgı bende bulamadım,yani asırı yumusak degil,fakat rahatsız edecek kadar sert degil bence.Belki de jeep olması ve aracın agırlıgı vb. gibi sebeplerinde etkisi olabilir.Ya da farklı bi sorunda olabilir. 2. el araclarda beklenmedik arızalarda cıkabiliyor, bi sorun olabilir ihtimaline karsı bence iyi bi ustaya göstermenizde fayda var.
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

Merhaba , 96 ZJ aracımda bugünlerde bende böyle bir sorunla karşılaştım.
Elbette rahatça döndürülebilir fakat, arar ara setleşme oluyorsa veya hep sert ise Direksiyon kutusuda dağlmaya başlamışta olabilir.
Eğer kutudaysa sorun Direksiyon kutunuzu alt kutuyu revize edebilirsiniz Bu keçe+sekron+sektör mili tornası gibi olabilir. Fakat değişmesi gerekiyorsa çıkma almayı unutup sıfır ürün almanızı şidetle öneririm.
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

sonuç olarak bir ustya göstermem gerektiğini anlamış bulunuyorum . herkese çok teşekkür ederim .
istanbul avrupa yakasında düzgün bir usta tafsiyelerinizi bekliyorum .

tşk
 




Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

o kutu ayarı kritik birşey. kutu sağlam olsa bile, zaman içinde bir miktar boşluk yapıyor. ilkel ameikan teknolojisi işte. adamlar 1950 lerdeki sistemi bu araçlara kadar sürdürmüşler. şimdi direksiyon zaman içinde boşluk yapmaya başlayınca, direksiyon kutusunun üzerindeki somunu açık ağız anahtar ile gevişetik, uygun allet anahtarı ile ortasındaki küçük vidayı gereken yere kadar sıkıp tekrar somundan sıkmak gerekiyor. çok açarsanız yağ sızdırır, direksiyon boşluklu gibi davranır ancak merkeze kolayca döner. çok sıkarsanız direksiyon neredeyse hiç geri dönmez yada lastik türüne göre merkeze yakın bir yere kadar kendiliğinden döner ancak merkeze gelmez bu sebeple direksiyonu bıraktığınız yöne doğru araç gezermiş gibi yapar. oysaki tekerlerin caster ayarı nedeniyle merkeze çevirebilmesi gerekir. o allenli vidayı sıkınca sanki birisi içeriden direksiyonu sıkılaştırırcasına tutuyormuş gibi bir etki oluyor. kutunun boşluğpunu bir yere kadar tolare etmeye yarıyor. bence tamamen gevişetip, tam sıkılı olduğu yeri de belirleyip arasında bir yerde ayar yapıp her seferinde deneyerek, her seferinde çeyrek tur çevirerer sonucu görüp ondan sonra tekrar somundan sabitlemek gerekli. çok sıkı şekilde sürekli kullnılırsa kutu iyice bozuluyor ve yeni kutuya ihtiyaç duyuluyor. imkan var ise kendiniz ayarlayıp deneyin. ustalık birşey dğeil aslında. ben hep kendip ayarlıyordum ZJ de, WJ de ise sorun yoktu ve yönlendirme neredeyse mükemmeldi. ( yetkili servisin tork anahtarı ve fabrika spesifikasyon belgeleri ile neredeyse doğru ayarı yapabildiğini biliyorum, yinede benim şahsi kullnımım a göre (lasitklerim büyük idi) normalden biraz daha sıkı hali daha iyi idi ZJ de. Wj de de aynı şey geçerlidir büyük ihtimalle.
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

KLL' Alıntı:
o kutu ayarı kritik birşey. kutu sağlam olsa bile, zaman içinde bir miktar boşluk yapıyor. ilkel ameikan teknolojisi işte. adamlar 1950 lerdeki sistemi bu araçlara kadar sürdürmüşler. şimdi direksiyon zaman içinde boşluk yapmaya başlayınca, direksiyon kutusunun üzerindeki somunu açık ağız anahtar ile gevişetik, uygun allet anahtarı ile ortasındaki küçük vidayı gereken yere kadar sıkıp tekrar somundan sıkmak gerekiyor. çok açarsanız yağ sızdırır, direksiyon boşluklu gibi davranır ancak merkeze kolayca döner. çok sıkarsanız direksiyon neredeyse hiç geri dönmez yada lastik türüne göre merkeze yakın bir yere kadar kendiliğinden döner ancak merkeze gelmez bu sebeple direksiyonu bıraktığınız yöne doğru araç gezermiş gibi yapar. oysaki tekerlerin caster ayarı nedeniyle merkeze çevirebilmesi gerekir. o allenli vidayı sıkınca sanki birisi içeriden direksiyonu sıkılaştırırcasına tutuyormuş gibi bir etki oluyor. kutunun boşluğpunu bir yere kadar tolare etmeye yarıyor. bence tamamen gevişetip, tam sıkılı olduğu yeri de belirleyip arasında bir yerde ayar yapıp her seferinde deneyerek, her seferinde çeyrek tur çevirerer sonucu görüp ondan sonra tekrar somundan sabitlemek gerekli. çok sıkı şekilde sürekli kullnılırsa kutu iyice bozuluyor ve yeni kutuya ihtiyaç duyuluyor. imkan var ise kendiniz ayarlayıp deneyin. ustalık birşey dğeil aslında. ben hep kendip ayarlıyordum ZJ de, WJ de ise sorun yoktu ve yönlendirme neredeyse mükemmeldi. ( yetkili servisin tork anahtarı ve fabrika spesifikasyon belgeleri ile neredeyse doğru ayarı yapabildiğini biliyorum, yinede benim şahsi kullnımım a göre (lasitklerim büyük idi) normalden biraz daha sıkı hali daha iyi idi ZJ de. Wj de de aynı şey geçerlidir büyük ihtimalle.

Ayrıntılı değerli acıklamalarınız icin teşekkür ederim KLL bey,önceden direksiyon kutusunu kim sıktı onuda bilemiyorum ama bu ayar konusunda dikkatli olurum,standart lastikleriyle kullanıyorum,aslında cukurlar dısında yolda gidisinde hic bi sorunum yok,ya da herhangi bi bosluk hissetmiyorum,belki ayarı dogruda yapılmıs olabilir ama bi ara zaman buldugum zaman babamla birlikte kontrol ederim,cünkü ayarın suanki konumunuda merak ettim,dediginiz gibi ayarı son noktaya kadar sıkmamak gerekir.Ayarı yaparken örnegin ayarı bi konumda bırakınca direksiyonu ceyrek tur cevirirken arac oldugu yerdemi kalsın yoksa arac hareket ederken mi ceyrek tur cevireyim direksiyonu?Cünkü genelde arac hareket etmeden direksiyonu cevirmeyi önermezler.Direksiyonu cevirme işlemi bittikten sonramı somunu sabitleyelim,yani gereken ayarı vidayı cevirerek yaptıktan sonra aracı ceyrek tur hareket ettirip bu işlem bittikten sonra mı somunu sıkayım?Yoksa ilk basta vida ile ayarı yapıp somunu da sabitleyip ondan sonra mı aracı hareket ettirip ceyrek tur yapayım?
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

aslında aracın önünün havada olması lazım ama ben hiç bu şekilde yapmadım uygun kriko yoktu. çeyrek tur çevrilecek olan şey direskiyon simidi değil zaten. kutunun üzerindeki allen vidası. 2 kere deneyince bulursunuz neyin nasıl etki ettiğini zaten.
 

Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

KLL' Alıntı:
aslında aracın önünün havada olması lazım ama ben hiç bu şekilde yapmadım uygun kriko yoktu. çeyrek tur çevrilecek olan şey direskiyon simidi değil zaten. kutunun üzerindeki allen vidası. 2 kere deneyince bulursunuz neyin nasıl etki ettiğini zaten.

Yanlıs anlamısım, direksiyon simidi sandım,ceyrek tur allen anahtarını döndürürüm,tekrar sağolun.
 



Ynt: 2005 Wj Sert Direksiyon

Direksiyondaki bosluk icin once araci rot balansa goturdum . Hersey saglammis .2 rot balansciya birden goturdum . Sonra bir tamirciye goturdum. Direksiyon kutususundan boslugu bir miktar aldi . Simdi biraz daha iyi. Tekrar goturucem biraz daha duzeltsin . Fakat direksiyondaki sertlik hala devam ediyor . Tek elle kullanilmiyor :( bu sertlik tatli bi sertlik fan degil . Bariz sert . Yani tek eli zorluyor . Keyfi kaciyor kullanmanin. Usta biraz bosluk iyidir dedi . Bilemiyorum nekadar dogru ama ben katilmiyorum,. Direksiyonda bosluk olmaz . Bosluk neymis! Jeep ustasi degildi . Neyse . Bosluk isi hallediliyor anladigim kadariyla ama bu sert direksiyon acaip canimi sikiyor. Sol el avuc iciyle kullanabilmeliyim araci ama .... nedir bilemedim
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,476
Mesajlar
1,518,506
Kayıtlı Üye Sayımız
172,127
Kaydolan Son Üyemiz
agalandarli

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst